Dersin Adı |
Yansıtmacı Dil Öğretimi
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
ELT 528
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıProblem çözmeSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere kendi dersleri üzerinde detaylı yansıtmalar yaparak öğrencilerinin daha etkili dil öğrenmelerine yardımcı olmaktır. Derse katılan öğrenciler kritik yansıtmacı uygulamalar ile mesleki gelişimlerine katkı sağlarlar. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste öğrencileri İngiliz Dili Eğitimi konusunda yansıtmacı uygulamalar aracılığı ile mesleki olarak daha etkin öğretmenler haline getirmeye yönelik çalışmalar yapılır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin tanıtımı | |
2 | Yansıtmacı Eğitimin 6 İlkesi | Farrell, T.S.C. 2019. Reflective Practice in ELT. Equinox. Chapter 3 pp.58-78 |
3 | Yansıtmacı Eğitim Araçları | Farrell, T.S.C. 2019. Reflective Practice in ELT. Equinox. Chapter 4 pp. 79-102 |
4 | İkinci Dil Sınıflarında Etkileşim ve Dil Öğrenme Faaliyetleri | Richards, J.C. & Lockhart, C. 1996. Reflective Teaching in Second Language Classrooms. CUP Chapter 7 pp.138-200 |
5 | Ders Gözlem Formları | |
6 | Mikro-öğretim | |
7 | Mikro-Öğretim | |
8 | Sunumlar-1 | |
9 | Sunumlar-2 | |
10 | Yansıtmacı Öğretmen Deneyimleri | Farrell, T.S.C. 2019. Reflective Practice in ELT. Equinox. Chapter 5 pp.103-124 |
11 | Yansıtmacı Eğitim Becerilerini Geliştirmek-1 + TLAP (ÖDEV VER) | Farrell, T.S.C. 2019. Reflective Practice in ELT. Equinox. Chapter 6 pp.125-144 |
12 | Yansıtmacı Eğitim Becerilerini Geliştirmek-2 | Farrell, T.S.C. 2019. Reflective Practice in ELT. Equinox. Chapter 6 pp.125-144 |
13 | 10 Soru ile Yansıtma-1 (ÖDEV TESLİM) | Farrell, T.S.C. 2019. Reflective Practice in ELT. Equinox. Chapter 7 pp.145-169 |
14 | 10 Soru ile Yansıtma-2 | Farrell, T.S.C. 2019. Reflective Practice in ELT. Equinox. Chapter 7 pp.145-169 |
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | |
16 | Yıl Sonu Sınavı |
Ders Kitabı | Farrell, T.S.C. 2019. Reflective Practice in ELT. Equinox. Richards, J.C. & Lockhart, C. 1996. Reflective Teaching in Second Language Classrooms. CUP |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
30
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
30
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
3
|
42
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
45
|
45
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
40
|
40
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
1
|
50
|
50
|
Toplam |
225
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
İngiliz dili eğitimi ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
2 |
Alanındaki hedef öğrenci gruplarının dil becerilerinin, öğrenmedeki rolünü ve bunlara yapılabilecek katkıları değerlendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
3 |
Lisansüstü seviyede öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
4 |
İngiliz dili eğitimi alanında düzeylere ve amaçlara uygun ölçme ve değerlendirme yapabilir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
5 |
Alanında gerekli ilerlemeyi sağlayabilmek için, hedef öğrenci gruplarının bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gereksinimlerini dikkate alarak en üst düzeyde öğrenmeleri için uygun eğitim ortamları düzenler ve etkili öğretme öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyalleri geliştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
Araştırma yaptığı alanda eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
7 |
İngilizceyi doğru ve etkili kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
Tez ve diğer bilimsel çalışmalarında farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri çalışmaları için kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
İngiliz dili eğitimi ve dilbilim alanlarındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde paylaşabilir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
10 |
İngilizce öğretimindeki uygulamaları etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
11 |
Güncel dil öğretim tekniklerini çevrimiçi ortamlarda uygulayabilir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..