Dersin Adı |
Öğretim Liderliği ve Okul Yönetimi
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
ELT 529
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders, K-12 öğretmenlerini etkili pozisyonel ve pozisyonel olmayan eğitim liderleri olabilmeleri için gerekli bilgi, beceri ve stratejilerle donatmayı amaçlamaktadır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, ilgili akademik makaleleri, araştırmaları ve vakaları kullanarak, durumsal analiz, öz değerlendirme, sistem düşüncesi, insan kaynakları yönetimi, ders tasarımı ve değerlendirmesi, değişim yönetimi ve iletişim gibi yaklaşımları kullanarak İngiliz Dil Öğretimi (ELT) bağlamında etkili bir şekilde liderlik edebilmek ve yönetebilmek için gerekli araçları sağlayacaktır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin tanıtımı & Öz-Değerlendirme | |
2 | İngiliz Dili Öğretiminde Liderlik ve Yönetim nedir ve bu becerilere ihtiyaç var mı? | Hockley, A. (2023). LEADERSHIP FOR TEACHER ENGAGEMENT IN ELT. European Journal of Applied Linguistics and TEFL, 12(2), 57-76. Erdel, D., & Takkaç, M. (2020). Instructor Leadership in EFL Classrooms and the Outcomes: The Effects of Transformational and Transactional Leadership Styles. TEFLIN Journal: A Publication on the Teaching & Learning of English, 31(1). |
3 | İçe Dönme - Etkili bir lider veya yönetici olmak için hangi beceri ve yeteneklere ihtiyacım var? | Rehbock, S. K. (2020). Academic leadership: Challenges and opportunities for leaders and leadership development in higher education. Modern Day challenges in academia, 252-264. Haleigh, R., Machost., Marilyne, Stains. (2023). Reflective Practices in Education: A Primer for Practitioners. CBE- Life Sciences Education, doi: 10.1187/cbe.22-07-0148 |
4 | Beceri Alanı 1: İnsanları Yönetme ve Onlara Liderlik Etme | Akdere, M., & Egan, T. (2020). Transformational leadership and human resource development: Linking employee learning, job satisfaction, and organizational performance. Human Resource Development Quarterly, 31(4), 393-421. Başkan, B. (2020). Toxic leadership in education: A systematic review. International Journal of Educational Administration, Management, and Leadership, 1(2), 97-104. |
5 | Beceri Alanı 2: İnsan Kaynağının Mesleki Gelişimine Odaklanma | Collins, I., & Gün, B. (2019). CPD and accreditation of EFL programs: A quasi-symbiotic relationship. Quality Assurance and Accreditation in Foreign Language Education: Global Issues, Models, and Best Practices from the Middle East and Turkey, 167-178. Evans, L. (2014). Leadership for professional development and learning: enhancing our understanding of how teachers develop. Cambridge journal of education, 44(2), 179-198. Earley, P. (2020). Surviving, thriving and reviving in leadership: The personal and professional development needs of educational leaders. Management in Education, 34(3), 117-121. |
6 | Beceri Alanı 3: Ders ve Değerlendirme Tasarımı ve Değerlendirilmesi | Harris, A., Jones, M., & Crick, T. (2020). Curriculum leadership: a critical contributor to school and system improvement. School Leadership & Management, 40(1), 1-4. Al-Bargi, A. (2019) Implementation of Curriculum and Assessment Accreditation Standards in an English Language Programme at a Saudi University. In Staub, D. F. (Ed.) Quality Assurance and Accreditation in Foreign Language Education: Global Issues, Models, and Best Practices from the Middle East and Turkey, 167-178. Carrie, Elizabeth, Eubank, Morris. (2017). Toward Assessment Leadership: Study of Assessment Practices among School and Classroom Leaders.. doi: 10.13023/ETD.2017.462 |
7 | Beceri Alanı 4: Stratejik Planlama ve Sistemler | Emily, K., Talley., R., Bruce, Hull. (2023). Systems thinking for systems leadership: promoting competency development for graduate students in sustainability studies. International Journal of Sustainability in Higher Education, doi: 10.1108/ijshe-11-2021-0489 Lars, Norqvist., Helene, Ärlestig. (2020). Systems Thinking in School Organizations -- Perspectives from Various Leadership Levels.. Journal of Educational Administration, doi: 10.1108/JEA-02-2020-0031 |
8 | Sunum 1 | |
9 | Sunum 1 | |
10 | Beceri Alanı 5: Değişim Yönetimi | Atasoy, R. (2020). The Relationship Between School Principals' Leadership Styles, School Culture and Organizational Change. International Journal of Progressive Education, 16(5), 256-274. Spillane, J. P., Halverson, R., & Diamond, J. B. (1999). Distributed leadership: Toward a theory of school leadership practice. Evanston, IL: Institute for Policy Research, Northwestern University. |
11 | Beceri Alanı 6: İletişim | Mayfield, J., & Mayfield, M. (2017). Leadership communication: Reflecting, engaging, and innovating. International Journal of Business Communication, 54(1), 3-11. Men, L. R., & Stacks, D. (2014). The effects of authentic leadership on strategic internal communication and employee-organization relationships. Journal of public relations research, 26(4), 301-324. |
12 | Kalite Güvencesi ve Akreditasyon | Staub, D. F. (Ed.) (2019). Quality Assurance and Accreditation in Foreign Language Education: Global Issues, Models, and Best Practices from the Middle East and Turkey. Ch 1: The Increasing Need for Quality Assurance and Accreditation in Foreign Language Education Ch 4: The Case of the Commission on English Language Program Accreditation: US Specialized Accreditation as a Response to the Increasing Demand for Quality Assurance in Foreign Language Education Ch 5: Accreditation: A Commodity or a Quest for Quality? |
13 | Kişisel Gelişim için Yol Haritası Oluşturma | Webster, K., & Litchka, P. (2020). Planning for Effective School Leadership: Teachers' Perceptions of the Leadership Skills and Ethical Behaviors of School Principals. Educational Planning, 27(1), 31-47. James, C., Crawford, M., & Oplatka, I. (2018). An affective paradigm for educational leadership theory and practice: connecting affect, actions, power and influence. International Journal of Leadership in Education. Lambersky, J. (2016). Understanding the human side of school leadership: Principals’ impact on teachers’ morale, self-efficacy, stress, and commitment. Leadership and policy in schools, 15(4), 379-405. |
14 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | |
15 | Sunum 2 | |
16 | Sunum 2 |
Ders Kitabı | İlgili materyaller (makale, çevrimiçi seminer ve videolar) |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo |
1
|
40
|
Ödev |
1
|
30
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
30
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
3
|
42
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
1
|
50
|
50
|
Ödev |
1
|
45
|
45
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
20
|
40
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
225
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
İngiliz dili eğitimi ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
2 |
Alanındaki hedef öğrenci gruplarının dil becerilerinin, öğrenmedeki rolünü ve bunlara yapılabilecek katkıları değerlendirir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
3 |
Lisansüstü seviyede öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
4 |
İngiliz dili eğitimi alanında düzeylere ve amaçlara uygun ölçme ve değerlendirme yapabilir. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
5 |
Alanında gerekli ilerlemeyi sağlayabilmek için, hedef öğrenci gruplarının bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gereksinimlerini dikkate alarak en üst düzeyde öğrenmeleri için uygun eğitim ortamları düzenler ve etkili öğretme öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyalleri geliştirir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
6 |
Araştırma yaptığı alanda eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
7 |
İngilizceyi doğru ve etkili kullanır. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
8 |
Tez ve diğer bilimsel çalışmalarında farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri çalışmaları için kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
İngiliz dili eğitimi ve dilbilim alanlarındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde paylaşabilir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
10 |
İngilizce öğretimindeki uygulamaları etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
11 |
Güncel dil öğretim tekniklerini çevrimiçi ortamlarda uygulayabilir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..