Logo
My IEU Logo
EN
Üniversite
Başkanımızdan
Rektörümüzden
Tarihçe
Mütevelli Heyeti
İdari Birimler
Rektörlük
Misyon ve Vizyon
Burslar
İş Birliği
İEÜ'de Kalite Yapılanması
Yönetmelik / Yönerge
Ödüllerimiz
Kişisel Verilerin Korunması
Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Planı
İlke ve Politikalarımız
Akademik
Yüksekokullar
Fakülteler
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Ortak Dersler
  • Adalet Meslek Yüksekokulu
  • Meslek Yüksekokulu
  • Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
  • Uygulamalı Yönetim Bilimleri Yüksekokulu
  • Yabancı Diller Yüksekokulu
  • Fen-Edebiyat Fakültesi
  • Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
  • Hukuk Fakültesi
  • İletişim Fakültesi
  • İşletme Fakültesi
  • Mühendislik Fakültesi
  • Sağlık Bilimleri Fakültesi
  • Tıp Fakültesi
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Ekonomi Alanı
  • Hukuk Alanı
  • İletişim Alanı
  • İşletme Alanı
  • Lojistik Alanı
  • Matematik Alanı
  • Mimarlık Alanı
  • Mühendislik Alanı
  • Psikoloji Alanı
  • Sağlık Alanı
  • Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Alanı
  • Sürdürülebilir Enerji Alanı
  • Tasarım Çalışmaları Alanı
  • Yabancı Diller Eğitimi Alanı
Araştırma
Araştırma Merkezleri
Kütüphane
Akıllı Kampüs
Proje Geliştirme ve Teknoloji Transfer Ofisi
İzmir Bilimpark
Sürekli Eğitim Merkezi (EKOSEM)
Çocuk Üniversitesi
Araştırmacı Eğitimleri Koordinatörlüğü
Etik Kurul
Öğretme ve Öğrenme Merkezi (EKOEĞİTİM)
Psikolojik Uygulama ve Araştırma Merkezi (PUAM)
Araştırma İş Birlikleri ve İnovasyon Koordinatörlüğü
Kampüs
İEÜ'de Hayat
İzmir
Kütüphane
Yurtlar ve Barınma
Kafe ve Restoran
Öğrenci Kulüpleri
İEÜ Yayınevi
Engelli Destek Birimi
Sağlık ve Psikolojik Danışma
INTERNATIONAL
İletişim
İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • Üniversite
    • Başkanımızdan
    • Rektörümüzden
    • Tarihçe
    • Mütevelli Heyeti
    • İdari Birimler
    • Rektörlük
    • Misyon ve Vizyon
    • Burslar
    • İş Birliği
    • İEÜ'de Kalite Yapılanması
    • Yönetmelik ve Yönergeler
    • Ödüllerimiz
    • Kişisel Verilerin Korunması
    • Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Planı
    • İlke ve Politikalarımız
  • Akademik
    • Yüksekokullar
      • Adalet Meslek Yüksekokulu
        • Adalet Meslek Yüksekokulu
        • Adalet (Türkçe)
        • Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterliği
      • Meslek Yüksekokulu
        • Meslek Yüksekokulu
        • Bankacılık ve Sigortacılık (Türkçe)
        • Bilgisayar Programcılığı (Türkçe)
        • Dış Ticaret (Türkçe)
        • Grafik Tasarım (Türkçe)
        • İç Mekân Tasarımı (Türkçe)
        • İnşaat Teknolojisi (Türkçe)
        • İş Sağlığı ve Güvenliği (Türkçe)
        • Mimari Restorasyon (Türkçe)
        • Radyo ve Televizyon Programcılığı (Türkçe)
        • Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri (Türkçe)
        • Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği (Türkçe)
        • Turizm ve Otel İşletmeciliği (Türkçe)
        • Uygulamalı İngilizce Çevirmenlik
      • Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
        • Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
        • Çocuk Gelişimi (Türkçe)
        • Fizyoterapi (Türkçe)
        • İlk ve Acil Yardım Programı (Türkçe)
        • Optisyenlik (Türkçe)
        • Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik (Türkçe)
        • Tıbbi Görüntüleme Teknikleri (Türkçe)
        • Tıbbi Laboratuvar Teknikleri (Türkçe)
        • Yaşlı Bakımı (Türkçe)
      • Uygulamalı Yönetim Bilimleri Yüksekokulu
        • Uygulamalı Yönetim Bilimleri Yüksekokulu
        • Gastronomi ve Mutfak Sanatları
      • Yabancı Diller Yüksekokulu
    • Fakülteler
      • Fen-Edebiyat Fakültesi
        • Fen-Edebiyat Fakültesi
        • Fizik
        • Matematik
        • İngilizce Mütercim ve Tercümanlık
        • Psikoloji
        • Sosyoloji
      • Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
        • Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
        • Endüstriyel Tasarım
        • Görsel İletişim Tasarımı
        • İçmimarlık ve Çevre Tasarımı
        • Mimarlık
        • Tekstil ve Moda Tasarımı
      • Hukuk Fakültesi
      • İletişim Fakültesi
        • İletişim Fakültesi
        • Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
        • Sinema ve Dijital Medya
        • Yeni Medya ve İletişim
      • İşletme Fakültesi
        • İşletme Fakültesi
        • Ekonomi
        • İşletme
        • Lojistik Yönetimi
        • Muhasebe ve Denetim Programı
        • Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler
        • Uluslararası Ticaret ve Finansman
      • Mühendislik Fakültesi
        • Mühendislik Fakültesi
        • Bilgisayar Mühendisliği
        • Biyomedikal Mühendisliği
        • Elektrik-Elektronik Mühendisliği
        • Endüstri Mühendisliği
        • Gıda Mühendisliği
        • Genetik ve Biyomühendislik
        • Havacılık ve Uzay Mühendisliği
        • İnşaat Mühendisliği
        • Makine Mühendisliği
        • Mekatronik Mühendisliği
        • Yazılım Mühendisliği
      • Sağlık Bilimleri Fakültesi
        • Sağlık Bilimleri Fakültesi
        • Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü
        • Hemşirelik
        • Sağlık Yönetimi
        • Beslenme ve Diyetetik
      • Tıp
    • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
    • Ortak Dersler
  • Araştırma
    • Araştırma Merkezleri
    • Kütüphane
    • Akıllı Kampüs
    • Proje Geliştirme ve Teknoloji Transfer Ofisi
    • İzmir Bilimpark
    • Sürekli Eğitim Merkezi (EKOSEM)
    • Çocuk Üniversitesi
    • Etik Kurul
    • Öğretme ve Öğrenme Merkezi (EKOEĞİTİM)
    • Psikolojik Uygulama ve Araştırma Merkezi (PUAM)
    • Araştırmacı Eğitimleri Koordinatörlüğü
    • Araştırma İş Birlikleri ve İnovasyon Koordinatörlüğü
  • Kampüs
    • İEÜ'de Hayat
    • İzmir
    • Kütüphane
    • Sağlık ve Psikolojik Danışma
    • Yurtlar ve Barınma
    • Kafe ve Restoran
    • Öğrenci Kulüpleri
    • Engelli Destek Birimi
    • İEÜ Yayınevi
  • INTERNATIONAL
  • İletişim
  • ENGLISH

  • Aday Öğrenci | Öğrenci | Mezun

      Arama Sonuçları...

      LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

      Klinik Psikoloji Yüksek Lisans Programı (Tezli)

      Menu
      • Ana Sayfa
      • Öğretim Programı
      • Akademik Kadro
      • Psikoloji Uygulama ve Araştırma Merkezi
      • Programa Başvuru
      • İletişim

      CPSY 511 | Ders Tanıtım Bilgileri

      Dersin Adı
      İleri Psikopatoloji
      Kodu
      Yarıyıl
      Teori
      (saat/hafta)
      Uygulama/Lab
      (saat/hafta)
      Yerel Kredi
      AKTS
      CPSY 511
      Bahar
      3
      0
      3
      7.5

      Ön-Koşul(lar)
      Yok
      Dersin Dili
      İngilizce
      Dersin Türü
      Zorunlu
      Dersin Düzeyi
      Yüksek Lisans
      Dersin Veriliş Şekli Çevrim içi
      Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
      Olgu / Vaka çalışması
      Kritik verme
      Anlatım / Sunum
      Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu -
      Dersin Koordinatörü
      • Dr. Öğr. Üyesi Yasemin MERAL ÖĞÜTÇÜ
      Öğretim Eleman(lar)ı
      • Öğr. Gör. Meltem YILMAZ
      Yardımcı(ları) -
      Dersin Amacı Bu ders, vaka formülasyonu ve klinik değerlendirme süreçlerinde psikanalitik teorinin pratik uygulamasına odaklanmaktadır. Kişilik yapısı çerçevesinde, psikopatolojinin ve semptomların öznel deneyiminin psikodinamik bir bakış açısıyla anlaşılmasını amaçlamaktadır. Vaka örnekleri üzerinden kişilik yapısının oluşumundaki etkenler ve bu etkenlerin klinik değerlendirmesi üzerinde durulacaktır. Ayırt edici tanıları temel alarak, araştırmalar ışığında farklı yapılanmalara uygun olan terapötik müdahaleler tartışılacaktır.
      Öğrenme Çıktıları

      Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

      • Kişilik yapısını ve kişilik gelişimindeki tipik örüntülerden sapmaları kapsamlı bir şekilde anlayabileceklerdir.
      • Tanı kategorileri hakkında bilgi sahibi olabileceklerdir.
      • Benzer özellikler sergileyen ancak farklı gelişimsel yollarla ortaya çıkan kişilik yapılarını ayırt edebileceklerdir.
      • Psikopatolojinin oluşumuna neden olan gelişimsel faktörleri vaka materyali içinde tanımlayabileceklerdir.
      • Psikodinamik bir bakış açısıyla doğru tanı koyup ayrıntılı vaka formülasyonları oluşturabileceklerdir.
      Ders Tanımı Bu ders, psikodinamik teorinin temel kavramları ve ilkeleri çerçevesinde kişilik organizasyonu düzeylerinin incelenmesiyle başlayarak, farklı kişilik yapılarını ve bu yapıları, tipik sağlıklı görünümlerinin dışına çıkan patolojik özellikleriyle birlikte detaylı şekilde inceler.
      Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

       



      Dersin Kategorisi

      Temel Ders
      Uzmanlık/Alan Dersleri
      X
      Destek Dersleri
      İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
      Aktarılabilir Beceri Dersleri

       

      HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

      Hafta Konular Ön Hazırlık
      1 Giriş – Niçin Tanı? McWilliams, N. (2011). Psychoanalytic diagnosis: Understanding personality structure in the clinical process (2nd ed.). Guilford Press.(Bölüm 1)
      2 Psikanalitik Karakter Tanısı McWilliams, N. (2011). Psychoanalytic diagnosis: Understanding personality structure in the clinical process (2nd ed.). Guilford Press.(Bölüm 2)
      3 Kişilik Örgütlenmesinin Gelişimsel Düzeyleri ve Klinik Açıdan Anlamları McWilliams, N. (2011). Psychoanalytic diagnosis: Understanding personality structure in the clinical process (2nd ed.). Guilford Press. (Bölüm 3&4)
      4 Depresif ve Manik Kişilikler McWilliams, N. (2011). Psychoanalytic diagnosis: Understanding personality structure in the clinical process (2nd ed.). Guilford Press.(Bölüm 11)
      5 Bağımlı ve Mazoşistik Kişilikler Lingiardi, V., Bornstein, R. F.(2015) The Psychodynamic Diagnostic Manual Version 2 (PDM-2) - p.369 McWilliams, N. (2011). Psychoanalytic diagnosis: Understanding personality structure in the clinical process (2nd ed.). Guilford Press.(Bölüm 12)
      6 Histerik Kişilikler & Somatizasyon McWilliams, N. (2011). Psychoanalytic diagnosis: Understanding personality structure in the clinical process (2nd ed.). Guilford Press.(Bölüm 14) Lingiardi, V., Bornstein, R. F.(2015) The Psychodynamic Diagnostic Manual Version 2 (PDM-2) - p.42
      7 Obsesif ve Kompülsif Kişilikler & Fobik Kişilikler McWilliams, N. (2011). Psychoanalytic diagnosis: Understanding personality structure in the clinical process (2nd ed.). Guilford Press.(Bölüm 13)
      8 Narsistik Kişilikler McWilliams, N. (2011). Psychoanalytic diagnosis: Understanding personality structure in the clinical process (2nd ed.). Guilford Press.(Bölüm 8)
      9 Psikopatik / Antisosyal ve Sadistik Kişilikler McWilliams, N. (2011). Psychoanalytic diagnosis: Understanding personality structure in the clinical process (2nd ed.). Guilford Press.(Bölüm 7)
      10 Şizoid Kişilikler McWilliams, N. (2011). Psychoanalytic diagnosis: Understanding personality structure in the clinical process (2nd ed.). Guilford Press.(Bölüm 9)
      11 Paranoid Kişilikler McWilliams, N. (2011). Psychoanalytic diagnosis: Understanding personality structure in the clinical process (2nd ed.). Guilford Press.(Bölüm 10)
      12 Disosiyatif Kişilikler McWilliams, N. (2011). Psychoanalytic diagnosis: Understanding personality structure in the clinical process (2nd ed.). Guilford Press.(Bölüm 15)
      13 Vaka Örnekleri ve Formülasyon
      14 Vaka Örnekleri ve Formülasyon
      15 Vaka Örnekleri ve Formülasyon
      16 Final sınavı

       

      Ders Kitabı
      McWilliams, N. (2011). Psychoanalytic diagnosis: Understanding personality structure in the clinical process (2nd ed.). Guilford Press.
       
      Lingiardi, V., & McWilliams, N. (Eds.). (2017). Psychodynamic diagnostic manual: PDM-2 (2nd ed.). The Guilford Press.

       

      Önerilen Okumalar/Materyaller
      Akhtar, S. (1994) Object Constancy and Adult Psychopathology. International Journal of Psychoanalysis 75:441-455
      Balint, M. (1969) Trauma and Object Relationship. International Journal of Psychoanalysis 50:429-435
      Bion, W. R. (2013) Attacks on Linking. Psychoanalytic Quarterly 82:285-300
      Bollas, C. (2013) Catch Them before They Fall: The Psychoanalysis of Breakdown. London & New York: Routledge, 2013, 143 pp.
      Freud, A. (1936). The Ego and The Mechanisms of Defense. 
      Freud, S. (1905) Fragment of an Analysis of a Case of Hysteria (1905 [1901]). The Standard Edition of the Complete Psychological Works of Sigmund Freud 7:1-122
      Green, A. (1986). The Dead Mother. in On Private Madness.
      Kernberg, O. F. (1970) A Psychoanalytic Classification of Character Pathology. Journal of the American Psychoanalytic Association 18:800-822
      Kernberg, O. F. (1970) Factors in the Psychoanalytic Treatment of Narcissistic Personalities. Journal of the American Psychoanalytic Association 18:51-85
      Kernberg, O. F. (1988) Clinical Dimensions of Masochism. Journal of the American Psychoanalytic Association 36:1005-1029
      Kernberg, O. F. (2007) The Almost Untreatable Narcissistic Patient. Journal of the American Psychoanalytic Association 55:503-539
      Khan, M. R. (1960) Clinical Aspects of the Schizoid Personality: Affects and Technique. International Journal of Psychoanalysis 41:430-436
      Khan, M. R. (1966) Role of Phobic and Counterphobic Mechanisms and Separation Anxiety in Schizoid Character Formation. International Journal of Psychoanalysis 47:306-312
      Klein, M. (1946) Notes on Some Schizoid Mechanisms. International Journal of Psychoanalysis 27:99-110
      Klein, M. (1948) A Contribution to the Theory of Anxiety and Guilt. International Journal of Psychoanalysis 29:114-123
      Kohut, H. (1966) Forms and Transformations of Narcissism. Journal of the American Psychoanalytic Association 14:243-272
      Lenzenweger M. F.,Clarkin J. F. (2004) Major Theories of Personality Disorder (Chapter 3: A Psychoanalytic Theory of Personality Disorders by Kernberg & Caligor)
      Marty, P. (1968) A Major Process of Somatization: The Progressive Disorganization. International Journal of Psychoanalysis 49:246-249
      McDougall, J. (1974) The Psychosoma and the Psychoanalytic Process. International Review of Psychoanalysis 1:437-459
      McDougall, J. (2000) Theatres of the psyche. Journal of Analytical Psychology 45:45-64
      Ogden, T. H. (1979) On Projective Identification. International Journal of Psychoanalysis 60:357-373
      Racamier, P. (2014) On Narcissistic Perversion. International Journal of Psychoanalysis 95:119-132
      Rycroft, C. (1960) The Analysis of a Paranoid Personality. International Journal of Psychoanalysis 41:59-69
      Segal, H. (1957) Notes on Symbol Formation. International Journal of Psychoanalysis 38:391-397
      Winnicott, D. W. (1949) Hate in the Counter-Transference. International Journal of Psychoanalysis 30:69-74
      Winnicott, D. W. (1974) Fear of Breakdown. International Review of Psychoanalysis 1:103-107
      Winnicott, D. W. (2016). The Theory of the Parent-Infant Relationship. The Collected Works of D. W. Winnicott, 141-158.

       

      DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

      Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
      Katılım
      1
      12
      Laboratuvar / Uygulama
      Arazi Çalışması
      Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
      Portfolyo
      Ödev
      12
      48
      Sunum / Jüri Önünde Sunum
      1
      40
      Proje
      Seminer/Çalıştay
      Sözlü Sınav
      Ara Sınav
      Final Sınavı
      Toplam

      Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
      2
      60
      Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
      1
      40
      Toplam

      AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

      Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
      Teorik Ders Saati
      (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
      16
      3
      48
      Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
      (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
      16
      0
      Sınıf Dışı Ders Çalışması
      14
      7
      98
      Arazi Çalışması
      0
      Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
      0
      Portfolyo
      0
      Ödev
      12
      4
      48
      Sunum / Jüri Önünde Sunum
      1
      31
      31
      Proje
      0
      Seminer/Çalıştay
      0
      Sözlü Sınav
      0
      Ara Sınavlar
      0
      Final Sınavı
      0
          Toplam
      225

       

      DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

      #
      Program Yeterlilikleri / Çıktıları
      * Katkı Düzeyi
      1
      2
      3
      4
      5
      1

      Lisans yeterliliklerine dayalı olarak Psikoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.

      -
      -
      -
      -
      X
      2

      Psikoloji alanı ile ilgili diğer disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar ve edindiği bilgi ve becerileri disiplinler arası boyutta inceler.

      -
      X
      -
      -
      -
      3

      Psikoloji alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere kullanır.

      -
      -
      -
      X
      -
      4

      Belirli bir psikoterapi yaklaşımı çerçevesinde vaka formülasyonu yapabilir ve buna dayalı olarak müdahale tekniklerini uygular.

      X
      -
      -
      -
      -
      5

      Kişilik yapılarını ve psikolojik bozuklukları klinik görüşmelerle değerlendirir ve bir psikolojik değerlendirme fomülasyonunu içeren rapor yazar.

      X
      -
      -
      -
      -
      6

      Alanı ile ilgili olarak karşılaştığı sorunları, bilimsel yöntemler ve araçlar doğrultusunda analiz eder ve çözüm yöntemi geliştirir.

      -
      -
      -
      -
      X
      7

      Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili soruları; bilimsel bir yaklaşım ve yaratıcı bir düşünceyle sorgular ve eleştirel bir şekilde değerlendirir.

      -
      -
      X
      -
      -
      8

      Alanı ile ilgili bilgi birikiminin oluşturulmasında ilgili mevzuat, mesleki değerler ve etik ilkelere uygun hareket eder.

      -
      X
      -
      -
      -
      9

      İnsan duygu, düşünce ve davranışını açıklamada genetik, fizyolojik, sosyal ve çevresel faktörlerin etkilerini ayırt eder ve bu faktörlerin karşılıklı etkileşimini anlar ve yorumlar.

      -
      X
      -
      -
      -
      10

      Psikolojik bozuklukların etiyolojisi, belirti kümeleri, gidişatı ve sonlanma özellikleri açısından alanının gerektirdiği ölçüde yeterliliğe sahip olur.

      X
      -
      -
      -
      -
      11

      Alanı ile ilgili takip ettiği güncel çalışmaları ve eleştirel yaklaşımları değerlendirir ve çalışmasına dâhil edebilme yetkinliğine sahip olur.

      -
      -
      -
      -
      X
      12

      Bir yabancı dili kullanarak Psikoloji alanı ile ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar.

      -
      -
      X
      -
      -
      13

      Psikoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.

      -
      -
      -
      -
      X

      *1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest


      HABERTÜM HABERLER

      ‘Psikolojik merkez’ İzmir’in hizmetinde
      ‘Psikolojik merkez’ İzmir’in hizmetinde

      Psikolojik desteğe ihtiyaç duyan kişilere en uygun şartlarda hizmet verilmesi amacıyla İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) bünyesinde faaliyete geçen Psikoloji Uygulama ...

      Devamı

      YENİ GÜZELBAHÇE KAMPÜSÜMÜZ

      Detaylar

      KÜRESEL KARİYER

      İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.

      Daha Fazlası..

      BİLİME KATKI

      İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.

      Daha Fazlası..

      İNSANA DEĞER

      İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.

      Daha Fazlası..

      TOPLUMA FAYDA

      22 yıllık güç ve deneyimini toplumsal çalışmalara aktarmak..

      Daha Fazlası..
      İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin
      Lisansüstü Programları Doktora Programları
      İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin
      Lisansüstü Programları Doktora Programları
      İzmir Ekonomi Üniversitesi
      izto logo
      İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
      ito vakfı logo
      kuruluşudur.
      Logo

      İzmir Ekonomi Üniversitesi
      Sakarya Caddesi No:156
      35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

      kampus İzmir

      • Üniversite
      • İEÜ'DE HAYAT
      • KAMPÜS YAŞAM
      • ÜNİVERSİTE İZMİR'DE YAŞANIR
      • PATENTLER
      • Kampüsİzmir
      • STÜDYO ve LABORATUVARLAR
      • Proje Geliştirme ve Teknoloji Transfer Ofisi
      • Kütüphane
      • KARİYER YÖNLENDİRME MERKEZİ
      • Çocuk Üniversitesi
      • İletişim

      İEÜ © Tüm hakları saklıdır.

      İEU