LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
Lojistik Yönetimi Yüksek Lisans Programı (Tezli)
BA 538 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Toplam Kalite Yönetimi
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
BA 538
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu derste Toplam Kalite Yönetimi ve Kalite Yönetim Sistemleri kavramları, Toplam Kalite Yönetimi teknikleri ve İstatistiksel Süreç Yönetimi araçlarının tanıtılması; kontrol çizelgelerini yorumlamak içın gerekli temelinin oluşturulması amaçlanmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Kalite Kavramına Giriş | Quality Control. Dale H. Besterfield, 8th Edition, Prentice Hall, New Jersey, 2009. Ünite 1 |
2 | Toplam Kalite Yönetimi’nin Prensip ve Uygulamaları | Quality Control. Dale H. Besterfield, 8th Edition, Prentice Hall, New Jersey, 2009. Ünite 2 |
3 | Toplam Kalite Yönetimi’nin Araç ve Teknikleri | Quality Control. Dale H. Besterfield, 8th Edition, Prentice Hall, New Jersey, 2009. Ünite 3 & 12 |
4 | İstatistik’in Temel Kavramları | Quality Control. Dale H. Besterfield, 8th Edition, Prentice Hall, New Jersey, 2009. Ünite 4 |
5 | Değişkenler için Kontrol Çizelgeleri | Quality Control. Dale H. Besterfield, 8th Edition, Prentice Hall, New Jersey, 2009. Ünite 5 |
6 | Değişkenler için Kontrol Çizelgeleri | Quality Control. Dale H. Besterfield, 8th Edition, Prentice Hall, New Jersey, 2009. Ünite 5 |
7 | Değişkenler için Ek İPK Teknikleri | Quality Control. Dale H. Besterfield, 8th Edition, Prentice Hall, New Jersey, 2009. Ünite 6 Statistical Quality Control, A Modern Introduction, Douglas C. Montgomery, Sixth Edition, Wiley. Ünite 9 |
8 | Ara Sınav | |
9 | Nitelikler için Kontrol Çizelgeleri | Quality Control. Dale H. Besterfield, 8th Edition, Prentice Hall, New Jersey, 2009. Ünite 8 |
10 | Niteliklerle Kabul Örneklemesi | Quality Control. Dale H. Besterfield, 8th Edition, Prentice Hall, New Jersey, 2009. Ünite 9 |
11 | Niteliklerle Kabul Örneklemesi | Quality Control. Dale H. Besterfield, 8th Edition, Prentice Hall, New Jersey, 2009. Ünite 9 |
12 | Kabul Örneklemesi Sistemleri | Quality Control. Dale H. Besterfield, 8th Edition, Prentice Hall, New Jersey, 2009. Ünite 10 |
13 | Kabul Örneklemesi Sistemleri | Quality Control. Dale H. Besterfield, 8th Edition, Prentice Hall, New Jersey, 2009. Ünite 10 |
14 | Güvenilirlik | Quality Control. Dale H. Besterfield, 8th Edition, Prentice Hall, New Jersey, 2009. Ünite 11 |
15 | Güvenilirlik | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Ders Kitabı: Quality Control. Dale H. Besterfield, 8th Edition, Prentice Hall, New Jersey, 2009. Kitabın powerpoint sunumlarından yararlanılır. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Total Quality Management. Besterfield, D.H., Besterfield-Michna, C., Besterfield, G.H., and Besterfield-Sacre, M. 3rd Edition, Prentice-Hall, New Jersey, 2003. / Principles of Operations Management. Jay Heizer and Barry Render, 6th Edition, Prentice Hall, New Jersey, 2006. / Statistical Quality Design and Control. Richard E. DeVor, Tsong-how Chang and John W. Sutherland, 2nd Edition, Prentice Hall, New Jersey, 2007. |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
3
|
15
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
1
|
15
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
60
|
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
40
|
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
15
|
2
|
30
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
3
|
15
|
45
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
1
|
27
|
27
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
35
|
35
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
40
|
Toplam |
225
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Eğitim süresince edindikleri bilgi ve beceriler ile kendi profesyonel değerlerine, bağlı oldukları kuruma ve lojistik sektörünün gelişimine katkıda bulanabilmeli, kurum ve sektördeki değişimi yönetebilmeli |
|||||
2 | Lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanındaki güncel işletme ve teknoloji uygulamaları ile analiz ve strateji geliştirme yöntemleri hakkında yetkinliğe sahip olmalı |
|||||
3 | Aldıkları disiplinlerarası dersler ile tedarik zinciri yönetimini bilgi teknolojileri ve yenilikçi süreçler ile birleştirerek fırsatlar yaratabilmeli |
|||||
4 | Küresel lojistik ve tedarik zinciri konuları üzerinde çalışarak yaratıcı çözümler geliştirme ve proje yönetimi bilgisini kullanarak bunları hayata geçirme yeteneklerini edinmeli |
|||||
5 | Problem ve vaka analizi tabanlı öğrenme ile etkin bir lojistik ve tedarik zinciri yönetimi için gerekli bilgi, beceri ve yetkinlikleri edinmeli |
|||||
6 | Lojistik ve tedarik zinciri süreçlerini yönetim bilimi bakış açısı ve analitik yaklaşımlar kullanarak inceleyebilmeli, ilgili kavram ve fikirleri bilimsel yöntemlerle analiz edebilmeli, verileri yorumlayabilmeli ve değerlendirebilmeli |
|||||
7 | Akademik alanda çalışmalara devam ediyorlarsa lojistik uygulamalarıyla ilgili yeterli bilgi sahibi olmalı; sektörde çalışıyorlarsa kavramsal konularda yeterli donanıma sahip olmalı |
|||||
8 | Araştırma alanı kapsamında uygun araştırma sorularını belirleyebilmeli, bu alanda gerekli yöntemleri kullanarak etkin bir çalışma yürütebilmeli ve araştırma sonuçlarını sektörde veya akademik alanda uygulayabilmeli |
|||||
9 | Kişisel ve mesleki yetkinliğini güncel tutabilmek için çalıştığı sektörle ilgili değişimleri takip edebilmeli ve gerektiği durumlarda kendini geliştirebilmeli |
|||||
10 | Aldığı sektör odaklı eğitim sayesinde, lojistik ve tedarik zinciri konularında alanlarında uzman kişiler olmalı |
|||||
11 | Yurtiçi ve yurtdışı doktora çalışmalarına devam edecek donanıma sahip olmalıdır. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest