Dersin Adı |
Demiryolu Taşımacılığı
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
LOG 562
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Dünya çapında olduğu gibi, ülkemizde de yeni demiryolu projeleri giderek artmaktadır. Bu bakımdan, demiryolu taşımacılığında gelecekte önemli değişiklikler ve gelişmelerin olması beklenmektedir. Bu derste, demiryolu endüstrisi ile ilgili uluslararası ve disiplinler arası genel bilgiler verilecektir. Ders içeriğinde yer alan, durum çalışmaları, arazi ziyaretleri ve misafir konuşmacılar ile sektöre yönelik bilgiler verilmesi amaçlanmaktadır. Genel amaç, bu dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin demiryolu endüstrisi ile ilgili geniş ve uygulanabilir bir bakış açısı edinmesidir. Dersi alacak öğrencilerin problem çözebilmek adına yaratıcı düşünce ve takım çalışmasına yatkın olmaları gerekmektedir. Dersin sonunda öğrenciler, demiryolu taşımacılığı altyapısı, yolcu ve yük taşımacılığı operasyonları ve araçları, demiryolu taşımacılığında kullanılan başlıca terminoloji hakkında temel anlayışa sahip olacaklardır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Ders, lojistikte demiryolu taşımacılığı ile ilgili genel bakış açısı sunmaktadır. Bu derste vurgulanacak konulardan bazıları: demiryolu altyapısı, rota planlama, demiryolu operasyonlarının planlanması, demiryolu taşıtları, demiryolu taşımacılığında gelecek eğilimler, misafir konuşmacılar, arazi gezileridir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Demiryolu Taşımacılığına Giriş, Avrupa, Türkiye ve BDT - Küreselleşme ve Çevre ile İlişkiler. Yeni İpek Yolu ve BTK Demiryolu'nun önemi. | CER, Rail Freight , Chapter 1 & 2; David Lowe, Intermodal Freight Transport, Elsevier, Chapter 7 |
2 | Operasyon prensipleri, rolling stoğu, altyapı, ekipman, taraflar, intermodal ekipman. | John Glover, Principles of Railway Operation, Ian Allan Publ., Chapter 11, David Lowe, Intermodal Freight Transport, Elsevier, Chapter 12 and13 |
3 | Uluslararası sözleşmeler, gümrük, dokümantasyon, konular | CER, Rail Freight , Chapter 4.3; David Lowe, Intermodal Freight Transport, Elsevier, Chapter 15 and 16 |
4 | AB'de demiryolu taşımacılığı, Modalitizm, TEN-T Koridorları, TransAsia gelişmeleri Avrupa Demiryolu Vizyonu 2050. | John Glover, Principles of Railway Operation, Ian Allan Publ., Chapter 9 David Lowe, Intermodal Freight Transport, Elsevier, Chapter 15 CER, Rail Vision 2050 |
5 | Türkiye'de demiryolu taşımacılığı, servis sağlayıcılar, Bakü-Tibilisi-Kars Demiryolu ve diğer önemli projeler. | EC, Transport in Turkey, 2015. |
6 | Yurt içi ve yurt dışı navlun, fiyatlandırma dokümantasyonu, sınıf içi egzersiz için fiyatlandırma mekanizmaları. | TCDD and other on-line resources |
7 | Ara sınav | |
8 | Sorumluluk sorunları, hasar ve talep ele alınması. | David Lowe, Intermodal Freight Transport, Elsevier, Chapter 14 |
9 | Demiryollarında güvenlik, yükleme kuralları, bağlama, DGR kuralları. Güvenlik sorunları ve teknoloji. | John Glover, Principles of Railway Operation, Ian Allan Publ., Chapter 12 David Lowe, Intermodal Freight Transport, Elsevier, Chapter 17 and 18 |
10 | Demiryolu ve başarının ölçülmesi. | John Glover, Principles of Railway Operation, Ian Allan Publ., Chapter 10 and 11 |
11 | Demiryolu Güvenliği, Geleceğin demiryolları, Türkiye için demiryolu ve intermodal beklentiler. | John Glover, Principles of Railway Operation, Ian Allan Publ., Chapter 13 Various on-line reading material |
12 | Manisa veya Aliağa'ya Site Ziyareti. | İlgili okuma materyali |
13 | Dönem Ödevi Sunumları | İlgili okuma materyali |
14 | Dönem Ödevi Sunumları | İlgili okuma materyali |
15 | Dönem Değerlendirmesi | İlgili okuma materyali |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Principles of Railway Operation, John Glover, Ian Allan Publ., 2013, 160 pages Intermodal Freight Transport, David Lowe, Elsevier Publ., 2006, 276 pages Rail Freight Status Report, – CER , Community of European Rail , 2013, 94 pages |
Önerilen Okumalar/Materyaller | The Community of European Railways - http://www.cer.be/ International Union of Railways http:/www.uic.org Turkish State Railways http://en.tcdd.gov.tr/ The World Bank, Various publications about rail freight and land locked countries |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
5
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
3
|
15
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
1
|
30
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
20
|
Final Sınavı |
1
|
30
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
75
|
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
25
|
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
8
|
4
|
32
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
10
|
4
|
40
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
1
|
45
|
45
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
30
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
30
|
30
|
Toplam |
225
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Eğitim süresince edindikleri bilgi ve beceriler ile kendi profesyonel değerlerine, bağlı oldukları kuruma ve lojistik sektörünün gelişimine katkıda bulanabilmeli, kurum ve sektördeki değişimi yönetebilmeli |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
2 |
Lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanındaki güncel işletme ve teknoloji uygulamaları ile analiz ve strateji geliştirme yöntemleri hakkında yetkinliğe sahip olmalı |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
3 |
Aldıkları disiplinlerarası dersler ile tedarik zinciri yönetimini bilgi teknolojileri ve yenilikçi süreçler ile birleştirerek fırsatlar yaratabilmeli |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
4 |
Küresel lojistik ve tedarik zinciri konuları üzerinde çalışarak yaratıcı çözümler geliştirme ve proje yönetimi bilgisini kullanarak bunları hayata geçirme yeteneklerini edinmeli |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
5 |
Problem ve vaka analizi tabanlı öğrenme ile etkin bir lojistik ve tedarik zinciri yönetimi için gerekli bilgi, beceri ve yetkinlikleri edinmeli |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
6 |
Lojistik ve tedarik zinciri süreçlerini yönetim bilimi bakış açısı ve analitik yaklaşımlar kullanarak inceleyebilmeli, ilgili kavram ve fikirleri bilimsel yöntemlerle analiz edebilmeli, verileri yorumlayabilmeli ve değerlendirebilmeli |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
7 |
Akademik alanda çalışmalara devam ediyorlarsa lojistik uygulamalarıyla ilgili yeterli bilgi sahibi olmalı; sektörde çalışıyorlarsa kavramsal konularda yeterli donanıma sahip olmalı |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
8 |
Araştırma alanı kapsamında uygun araştırma sorularını belirleyebilmeli, bu alanda gerekli yöntemleri kullanarak etkin bir çalışma yürütebilmeli ve araştırma sonuçlarını sektörde veya akademik alanda uygulayabilmeli |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
9 |
Kişisel ve mesleki yetkinliğini güncel tutabilmek için çalıştığı sektörle ilgili değişimleri takip edebilmeli ve gerektiği durumlarda kendini geliştirebilmeli |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
10 |
Aldığı sektör odaklı eğitim sayesinde, lojistik ve tedarik zinciri konularında alanlarında uzman kişiler olmalı |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
11 |
Yurtiçi ve yurtdışı doktora çalışmalarına devam edecek donanıma sahip olmalıdır. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..