Dersin Adı |
Lojistik ve Tedarik Zinciri Yönetimi
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
LOG 518
|
Güz
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Olgu / Vaka çalışması | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Öğrencilerin lojistik ve tedarik zinciri yönetimi konularının temellerini kavramalarını sağlamak |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders; lojistik fonksiyonlarının ve tedarik zinciri faaliyetlerinin planlanması ve yönetimi konularını içermektedir. Ders süresince; fiziki dağıtım ve lojistiğe giriş, lojistik sistemleri, ürün ve lojistik, lojistik ve tedarik zinciri yönetimi, sipariş yönetimi ve müşteri hizmetleri, koruyucu ambalajlama ve taşıma sistemleri, envanter yönetimi prensipleri, dağıtım merkezleri ve antrepolar, lojistik maliyetleri, bilişim teknolojileri ve elektronik lojistik, üçüncü parti lojistik hizmetleri, tedarikçi seçimi ve geliştirilmesi, talep yönetimi, hızlı tepki, stratejik ittifaklar, performans ölçümleri üzerinde durulacaktır. Ayrıca, satın almanın bütünleştirilmesi, materyal yönetimi ve çok firmalı lojistik planlama gibi konular tartışılacaktır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | Logistics and supply chain management / Martin Christopher Harlow, England ;New York : Financial Times Prentice Hall, 2011 |
2 | Lojistik Yönetimi Nedir? Tedarik Zinciri Yönetimi Yaklaşımı ve Temel Kavramlar | Logistics and supply chain management / Martin Christopher Harlow, England ;New York : Financial Times Prentice Hall, 2011 |
3 | Lojistik Yönetimi Aktiviteleri ve Temel Kavramlar -Müşteri Hizmetleri & Satınalma | Logistics and supply chain management / Martin Christopher Harlow, England ;New York : Financial Times Prentice Hall, 2011 |
4 | Lojistik Yönetimi Aktiviteleri ve Temel Kavramlar -Taşımacılık | Logistics and supply chain management / Martin Christopher Harlow, England ;New York : Financial Times Prentice Hall, 2011 |
5 | Lojistik Yönetimi Aktiviteleri ve Temel Kavramlar - Envanter ve Malzeme Yönetimi, Depo Yönetimi | Logistics and supply chain management / Martin Christopher Harlow, England ;New York : Financial Times Prentice Hall, 2011 |
6 | Tedarik Zinciri Entegrasyonu ve Tedarik Zincirlerinde Kanal Stratejileri | Logistics and supply chain management / Martin Christopher Harlow, England ;New York : Financial Times Prentice Hall, 2011 |
7 | Tedarik Zincirlerinde Sürdürülebilirlik ve Risk Yönetimi | Logistics and supply chain management / Martin Christopher Harlow, England ;New York : Financial Times Prentice Hall, 2011 |
8 | Tedarik Zincirlerinde Dijitalleşme ve Covid-19'un Tedarik Zincirlerine Etkisi | Logistics and supply chain management / Martin Christopher Harlow, England ;New York : Financial Times Prentice Hall, 2011 |
9 | Farklı Bağlamlarda Tedarik Zinciri Yönetimi | Logistics and supply chain management / Martin Christopher Harlow, England ;New York : Financial Times Prentice Hall, 2011 |
10 | Ara Sınav | - |
11 | Ders işlemleri rehberi- tekrar | Logistics and supply chain management / Martin Christopher Harlow, England ;New York : Financial Times Prentice Hall, 2011 |
12 | Proje sunumları - sınıf içi tartışmalar | Logistics and supply chain management / Martin Christopher Harlow, England ;New York : Financial Times Prentice Hall, 2011 |
13 | Proje sunumları - sınıf içi tartışmalar | |
14 | Proje sunumları - sınıf içi tartışmalar | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Ders Kitabı: Logistics and supply chain management / Martin Christopher Harlow, England ;New York : Financial Times Prentice Hall, 2011 Diğer Kaynaklar:
Designing and Managing the Supply Chain: Concepts, Strategies and Case Studies. D. SimchiLevi, P. Kaminsky, and E. SimchiLevi, Boston, McGrawHill/Irwin, 3rd edition, 2008. HF5415.7 S56 2003 k.1 Business Logistics/Supply Chain Management. R.H. Ballou, New Jersey, Prentice Hall, 2004. HD38.5 B35 2004 k.1 Contemporary Logistics. P.R. Murphy JR and D.F. Wood, New Jersey, Prentice Hall, 2004. HF5415.6 M87 2004 k.1 Strategic Logistics Management, Stock R. James, Lambert M. Douglas, , 4th Ed., Int. Ed.2001, McGrawHill Irwin, HF 5415.7 S76 2001 k.1 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Ders notları, ödevler, makaleler ve vaka çalışmaları |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
14
|
30
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
20
|
Proje |
1
|
20
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
20
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0
|
||
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
2
|
20
|
40
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
10
|
10
|
Proje |
1
|
40
|
40
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
0
|
|
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
138
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 | Eğitim süresince edindikleri bilgi ve beceriler ile kendi profesyonel değerlerine, bağlı oldukları kuruma ve lojistik sektörünün gelişimine katkıda bulanabilmeli, kurum ve sektördeki değişimi yönetebilmeli. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
2 | Lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanındaki güncel işletme ve teknoloji uygulamaları ile analiz ve strateji geliştirme yöntemleri hakkında yetkinliğe sahip olmalı. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
3 | Aldıkları disiplinlerarası dersler ile tedarik zinciri yönetimini bilgi teknolojileri ve yenilikçi süreçler ile birleştirerek fırsatlar yaratabilmeli. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
4 | Küresel lojistik ve tedarik zinciri konuları üzerinde çalışarak yaratıcı çözümler geliştirme ve proje yönetimi bilgisini kullanarak bunları hayata geçirme yeteneklerini edinmeli. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
5 | Problem ve vaka analizi tabanlı öğrenme ile etkin bir lojistik ve tedarik zinciri yönetimi için gerekli bilgi, beceri ve yetkinlikleri edinmeli. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
6 | Lojistik ve tedarik zinciri süreçlerini yönetim bilimi bakış açısı ve analitik yaklaşımlar kullanarak inceleyebilmeli, ilgili kavram ve fikirleri bilimsel yöntemlerle analiz edebilmeli, verileri yorumlayabilmeli ve değerlendirebilmeli. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
7 | Akademik alanda çalışmalara devam ediyorlarsa lojistik uygulamalarıyla ilgili yeterli bilgi sahibi olmalı; sektörde çalışıyorlarsa kavramsal konularda yeterli donanıma sahip olmalı. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
8 | Araştırma alanı kapsamında uygun araştırma sorularını belirleyebilmeli, bu alanda gerekli yöntemleri kullanarak etkin bir çalışma yürütebilmeli ve araştırma sonuçlarını sektörde veya akademik alanda uygulayabilmeli. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
9 | Kişisel ve mesleki yetkinliğini güncel tutabilmek için çalıştığı sektörle ilgili değişimleri takip edebilmeli ve gerektiği durumlarda kendini geliştirebilmeli. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
10 | Aldığı sektör odaklı eğitim sayesinde, lojistik ve tedarik zinciri konularında alanlarında uzman kişiler olmalı. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
11 | Yurtiçi ve yurtdışı doktora çalışmalarına devam edecek donanıma sahip olmalıdır. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..