Dersin Adı |
Tedarik Zinciri ve Lojistikte Bilgi Sistemleri
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
LOG 553
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Tedarik zinciri ve lojistik fonksiyonları için gerekli yazılım ve donanım desteğinin temel öğelerini öğrenmek, sistemleri ve ihtiyaçlarını analiz edebilmek, bilgi ihtiyaçlarına uygun veritabanları ve uygulamalar tasarlayabilmek. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders; tedarik zinciri ve lojistik faaliyetlerinin etkin bir şekilde planlanması ve yönetimi için gerekli bilgi sistemleri hakkında bilgi vermektedir. Ders süresince, veri, bilgi, veri tabanı, bilgi sistemi, bilgi sistemlerinin alt parçaları, karar destek sistemleri, veri tabanı tasarımı, karar destek sistemleri ve kurumsal uygulamalar konuları üzerinde durulacaktır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş - Lojistik ve Tedarik Zinciri Yönetimi için Temel Bilgi Sistemi (IS) | |
2 | Giriş - Lojistik ve Tedarik Zinciri Yönetiminde ERP (Kurumsal Kaynak Planlaması) Araçları | |
3 | SAP'de Keşif ve GBI'ın Hikayesi | |
4 | Lojistik ve Tedarik Zinciri Yönetimi Kapsamında ERP modülleri 1 | Lab |
5 | Lojistik ve Tedarik Zinciri Yönetimi Kapsamında ERP modülleri 1 | Lab |
6 | Lojistik ve Tedarik Zinciri Yönetimi Kapsamında ERP modülleri 1 | Lab |
7 | Lojistik ve Tedarik Zinciri Yönetimi Kapsamında ERP modülleri 2 | Lab |
8 | Lojistik ve Tedarik Zinciri Yönetimi Kapsamında ERP modülleri 2 | Lab |
9 | Lojistik ve Tedarik Zinciri Yönetimi Kapsamında ERP modülleri 2 | Lab |
10 | Ara Sınav | Lab |
11 | Lojistik ve Tedarik Zinciri Süreç Yönetimi için ERP Modüllerinin Entegrasyonu | Lab |
12 | Lojistik ve Tedarik Zinciri Süreç Yönetimi için ERP Modüllerinin Entegrasyonu | Lab |
13 | Lojistik ve Tedarik Zinciri Süreç Yönetimi için ERP Modüllerinin Entegrasyonu - Proje Uygulaması için Çalışma | Lab |
14 | Proje Sunumları | Lab |
15 | Genel Değerlendirme | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Ders notları ve ders kitap Management Information Systems Managing the Digital Firm. Kenneth C. Laudon, Jane P. Laudon. Eleventh Edition, Prentice Hall, New Jersey, 2009. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Information Systems in Logistics and Transportation. B. Tilanus, Permagon, 1997. Management Information Systems. R. McLeod and G.P. Schell, Prentice Hall, New Jersey, 2007. Using MIS. David Kroenke, Prentice Hall, New Jersey, 2007. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
15
|
15
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
2
|
30
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
1
|
30
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
25
|
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
18
|
70
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
30
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
15
|
3
|
45
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
2
|
12
|
24
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
1
|
36
|
36
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
25
|
25
|
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
178
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 | Eğitim süresince edindikleri bilgi ve beceriler ile kendi profesyonel değerlerine, bağlı oldukları kuruma ve lojistik sektörünün gelişimine katkıda bulanabilmeli, kurum ve sektördeki değişimi yönetebilmeli. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
2 | Lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanındaki güncel işletme ve teknoloji uygulamaları ile analiz ve strateji geliştirme yöntemleri hakkında yetkinliğe sahip olmalı. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
3 | Aldıkları disiplinlerarası dersler ile tedarik zinciri yönetimini bilgi teknolojileri ve yenilikçi süreçler ile birleştirerek fırsatlar yaratabilmeli. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
4 | Küresel lojistik ve tedarik zinciri konuları üzerinde çalışarak yaratıcı çözümler geliştirme ve proje yönetimi bilgisini kullanarak bunları hayata geçirme yeteneklerini edinmeli. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
5 | Problem ve vaka analizi tabanlı öğrenme ile etkin bir lojistik ve tedarik zinciri yönetimi için gerekli bilgi, beceri ve yetkinlikleri edinmeli. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
6 | Lojistik ve tedarik zinciri süreçlerini yönetim bilimi bakış açısı ve analitik yaklaşımlar kullanarak inceleyebilmeli, ilgili kavram ve fikirleri bilimsel yöntemlerle analiz edebilmeli, verileri yorumlayabilmeli ve değerlendirebilmeli. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
7 | Akademik alanda çalışmalara devam ediyorlarsa lojistik uygulamalarıyla ilgili yeterli bilgi sahibi olmalı; sektörde çalışıyorlarsa kavramsal konularda yeterli donanıma sahip olmalı. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
8 | Araştırma alanı kapsamında uygun araştırma sorularını belirleyebilmeli, bu alanda gerekli yöntemleri kullanarak etkin bir çalışma yürütebilmeli ve araştırma sonuçlarını sektörde veya akademik alanda uygulayabilmeli. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
9 | Kişisel ve mesleki yetkinliğini güncel tutabilmek için çalıştığı sektörle ilgili değişimleri takip edebilmeli ve gerektiği durumlarda kendini geliştirebilmeli. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
10 | Aldığı sektör odaklı eğitim sayesinde, lojistik ve tedarik zinciri konularında alanlarında uzman kişiler olmalı. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
11 | Yurtiçi ve yurtdışı doktora çalışmalarına devam edecek donanıma sahip olmalıdır. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..