İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • ENGLISH

  • LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

    Pazarlama İletişimi ve Halkla İlişkiler (Tezli)

    BA 564 | Ders Tanıtım Bilgileri

    Dersin Adı
    Pazarlama Araştırması
    Kodu
    Yarıyıl
    Teori
    (saat/hafta)
    Uygulama/Lab
    (saat/hafta)
    Yerel Kredi
    AKTS
    BA 564
    Güz/Bahar
    3
    0
    3
    7.5

    Ön-Koşul(lar)
    Yok
    Dersin Dili
    İngilizce
    Dersin Türü
    Servis Dersi
    Dersin Düzeyi
    Yüksek Lisans
    Dersin Veriliş Şekli -
    Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
    Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu -
    Dersin Koordinatörü
    Öğretim Eleman(lar)ı
    Yardımcı(ları)
    Dersin Amacı Dersin amacı öğrencilerin pazarlama yönetimi ve karar verme sürecinin etkin olabilmesi için pazarlama araştırmalarını gerçekleştirebilecek yetkinliğe ulaşmalarını sağlamaktır. Bu amaca erişebilmek için pazarlama araştırmalarının temel kavramlarını, yöntemlerini ve pazarlama yönetimi esnasında yaşanılacak sorunların bilgi yardımla nasıl çözüleceği öğrencilere aktarılacaktır.The general objective of this course is to develop the ability to conduct marketing research and provide information for marketing decision making.  The broad course objectives are to help students understand the central concepts of marketing research, the methods of conducting marketing research and how to use research to solve the problems faced by a marketing manager.
    Öğrenme Çıktıları

    Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

    • pazarlama araştırmalı sürecinin, bu esnada sağlanacak bilgi türlerinin, bunların pazarlama yönetimince nasıl kullanıldığının anlaşılması;
    • araştırma tasarımın öneminin ve tasarımdan kaynaklanabilecek hataların nasıl önüne geçileceğinin kavranması;
    • örnekleme tasarımının ve örneklem büyüklüğünün nasıl belirleneceği;
    • profesyonel amaçlı yapılacak araştırma süreci ve nasıl yönetileceği;
    • kalitatif araştırma yöntemlerinin- odak grupları, derinlemesine görüşmelerin, uzman araştırmalarının ve vaka çalışmalarının tasarım ve yönetimi;
    • deney, gözlem ve anket yöntemlerinin kullanım alan ve farlılıklarının kavranması;
    • pazarlama yönetiminde temel ölçüm araçları arasında yer alan perakende, hane tüketim ve tv izleme panellerinin tanınması, iş planlama ve kontrol süreçlerinde nasıl kullanılacağının anlaşılması;
    • tüketici iç görüsü kavramının pazarlama yönetici için önemini ve uygulamalarının anlaşılması.
    Ders Tanımı Bu ders pazarlama araştırmalarına genel ve uygulamalı bir yaklaşımı hayata geçirmektedir. Öğrencilerin pazarlama araştırmalarının çalışma hayatındaki uygulamalarına aşinalık kazanarak kendi niş sahalarında da benzer uygulamaları gerçekleştirmeleri hadeflenmektedir.This course provides a broad overview of marketing research from a practical and applied perspective. Students will learn the basics of research and how to conduct a research project.
    Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

     



    Dersin Kategorisi

    Temel Ders
    Uzmanlık/Alan Dersleri
    Destek Dersleri
    İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
    Aktarılabilir Beceri Dersleri

     

    HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

    Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin Tanıtılması Ve Pazarlama Araştırmalarının Karar Mekanizmaları İçindeki Rolü/Introduction To The Course AndRole Of Marketing Research İn Management Decision Making McDaniels and Gates(2008) Marketing Research Essentials(6th ed.) Chapter 1
    2 Pazarlama Araştırmaları Etiği Ve Araştırma Firmalarının Değerlendirlmesi/Marketing Research Ethics And Evaluating Agencies McDaniels and Gates(2008) Marketing Research Essentials(6th ed.) Chapter 1 con’t
    3 Araştırma Sorunun Tanımlanması, Araştırma Süreci Ve Brief Hazırlanması/Problem Definition, Research Process And Brief Writing McDaniels and Gates(2008) Marketing Research Essentials(6th ed.) Chapter 2 Mc Givern, Y. The Prectice of Market and Social Reasearch, 2006
    4 Keşifsel Çalışmalar Ve Kalitatif Teknikler/Exploratory Research And Qualitatve Techniques McDaniels and Gates(2008) Marketing Research Essentials(6th ed.) Chapter 2 con’t and chapter 4
    5 Tüketici İçgörüsü Gelişme/Consumer Insight Generation
    6 Gözlem /Obervational Research McDaniels and Gates(2008) Marketing Research Essentials(6th ed.) Chapter 6
    7 Deneysel Araştırmalar/Experimental Research McDaniels and Gates(2008) Marketing Research Essentials(6th ed.) Chapter 7
    8 İkincil Veri Kaynakları/Secondary Data McDaniels and Gates(2008) Marketing Research Essentials(6th ed.) Chapter 3
    9 Birincil Veri Toplanması/Primary Data Collection McDaniels and Gates(2008) Marketing Research Essentials(6th ed.) Chapter 5
    10 Soru formunun oluşturulması/Questionnaire Design McDaniels and Gates(2008) Marketing Research Essentials(6th ed.) Chapter 8 and9
    11 Örnekleme/Sampling McDaniels and Gates(2008) Marketing Research Essentials(6th ed.) Chapter 10 and 11
    12 Ortak kullanılan Veri Kaynakları/ Perakende ÖlçümleriSyndicated Data/Retail Measurement Farris, P.W., Bendle N.T., Pfeifer, P.E. and Reibstein, D.J, (2008) Marketing Metrics 50+ Metrics Every Executive Should Master, , 2008
    13 Hane Tüketim Paneli/Household Panel
    14 Medya Paneli/Media Panel
    15 Tekrar ve Proje Sunumları/Review and Project Presentations
    16 Dönemin gözden geçirilmesi

     

    Ders Kitabı McDaniels and Gates(2008) Marketing Research Essentials(6th ed.)
    Önerilen Okumalar/Materyaller

     

    DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
    Katılım
    1
    15
    Laboratuvar / Uygulama
    Arazi Çalışması
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    Portfolyo
    Ödev
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    Proje
    3
    60
    Seminer/Çalıştay
    Sözlü Sınav
    Ara Sınav
    1
    25
    Final Sınavı
    Toplam

    Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    80
    Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    20
    Toplam

    AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
    Teorik Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
    16
    3
    48
    Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
    16
    0
    Sınıf Dışı Ders Çalışması
    14
    3
    42
    Arazi Çalışması
    0
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    0
    Portfolyo
    0
    Ödev
    0
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    0
    Proje
    3
    40
    120
    Seminer/Çalıştay
    0
    Sözlü Sınav
    0
    Ara Sınavlar
    1
    15
    15
    Final Sınavı
    0
        Toplam
    225

     

    DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

    #
    Program Yeterlilikleri / Çıktıları
    * Katkı Düzeyi
    1
    2
    3
    4
    5
    1

    Pazarlama iletişimi ve halkla ilişkiler alanını bütünleşik iletişim perspektifinden değerlendirir.

    -
    -
    -
    -
    -
    2

    Alanda var olan kuram ve ilkeler hakkında bilgi birikimini geliştirir ve edinilen bilgiyi eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.

    -
    -
    -
    -
    -
    3

    Alandaki güncel gelişmeleri ve araştırmaları yakından takip eder ve bunları sistemli şekilde çalışmalara yansıtır.

    -
    -
    -
    -
    -
    4

    Pazarlama iletişimi ve halkla ilişkiler alanının içinde olduğu farklı disiplinler (pazarlama, reklamcılık, halkla ilişkiler, kurumsal iletişim, pazarlama iletişimi vb.) arasındaki bağlantıları bütünleştirerek alana katkı sağlayacak yeni bilgiler oluşturur.

    -
    -
    -
    -
    -
    5

    Günümüz tüketim dinamiklerini esas alarak tüketici üzerindeki yansımalarını analiz eder.

    -
    -
    -
    -
    -
    6

    Alanı ilgilendiren konularda sentez ve değerlendirme becerilerini geliştirir.

    -
    -
    -
    -
    -
    7

    Alanı ilgilendiren konular hakkında bilimsel etik kurallar çerçevesinde çalışmalar yürütür.

    -
    -
    -
    -
    -
    8

    Pazarlama İletişimi ve Halkla İlişkiler alanında tartışılan konular hakkında özgün bir araştırma projesi tasarlar ve uygular.

    -
    -
    -
    -
    -
    9

    Bir yabancı dili kullanarak pazarlama iletişimi ve kurumsal iletişim alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır.

    -
    -
    -
    -
    -

    *1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest


    YENİ GÜZELBAHÇE KAMPÜSÜMÜZ

    Detaylar

    KÜRESEL KARİYER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.

    Daha Fazlası..

    BİLİME KATKI

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.

    Daha Fazlası..

    İNSANA DEĞER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.

    Daha Fazlası..

    TOPLUMA FAYDA

    22 yıllık güç ve deneyimini toplumsal çalışmalara aktarmak..

    Daha Fazlası..
    İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin