Dersin Adı |
Seminer
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
GS 595
|
Bahar
|
0
|
0
|
0
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; öğrencilere araştırma yürütme konusunda rehberlik etmektir. Öğrencilerin, ilgili oldukları bir konu üzerine araştırma konuları önermeleri beklenmektedir. Danışman, araştırmanın tüm aşamalarında öğrenciye iki haftada bir yapılacak toplantılarla rehberlik edecektir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Danışmanlar ve öğrenciler önceki araştırmaları yazım kuralları açısından değerlendirebilecek ve ,eleştirel okuma, anlama, sentez yapma, karşılaştırma ile igili becerileri uygulayacaklardır. Öğrenci, kendisine atanan hocası ile birlikte alanında bağımsız çalışma yapar ve bir makale/rapor hazırlar. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Bağımsız Çalışma | |
2 | Bağımsız Çalışma | |
3 | Bağımsız Çalışma | |
4 | Bağımsız Çalışma | |
5 | Danışmanla buluşma, olası konuları tartışma | Danışman tarafından atanan okumalar |
6 | Konu önerisi ve kabulü | Danışman tarafından atanan okumalar |
7 | Bağımsız çalışma | Danışman tarafından atanan okumalar |
8 | Araştırma taslağı geliştirme | Danışman tarafından atanan okumalar |
9 | Metodoloji ve literatür taraması bölümlerinin taslakları üzerinden geçmek için danışmanla buluşma | Danışman tarafından atanan okumalar |
10 | Bağımsız çalışma | Danışman tarafından atanan okumalar |
11 | Bağımsız çalışma | Danışman tarafından atanan okumalar |
12 | Analiz bölümlerinin taslaklarını tartışmak için danışmanla buluşma | Danışman tarafından atanan okumalar |
13 | Danışmanla bağımsız çalışma taslağını tartışma | Danışman tarafından atanan okumalar |
14 | Bağımsız çalışma | Danışman tarafından atanan okumalar |
15 | Bağımsız çalışmanın danışmana teslim edilmesi | Danışman tarafından atanan okumalar |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi | Danışman tarafından atanan okumalar |
Ders Kitabı | Bryan Greetham, How To Write Better Essays (Basingstoke & New York: Palgrave Study Guides, 2001). 2. Peter Redman, Good Essay Writing: A Social Sciences Guide (London: Open University/Sage Publications, 2001). 3. Alice Oshima & Ann Hogue, Writing Academic English: A Writing and Sentence Structure Workbook for International Students (Reading, Mass.: Addison-Wesley, n.d.). 4. Booth, W.C., Colomb, G.G., Williams, J.M. The Craft of Research. Chicago: University of Chicago Press, 2009. 5. Gray, C., Malins, J. Visual Methodologies. London: Sage, 2007. 6. Gillian, R. Visualising Research. Hants: Ashgate, 2004. 7. Sharp, J.A., Peters, J., Howard, K.Management of a Student Research Project. Hants: Ashgate, 2002. 8. Chivers, B., Shoolbred, M. Students Guide to Presentations. Milton Keynes: Sage, 2007. 9. Denscombe, M. The Good Research Guide. McGraw-Hill Education, 2003. 10. Buzan, T. The Mind Map Book. New York: Plume, 1996. |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
1
|
100
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
0
|
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0
|
||
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
1
|
225
|
225
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
225
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Pazarlama iletişimi ve halkla ilişkiler alanını bütünleşik iletişim perspektifinden değerlendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
2 |
Alanda var olan kuram ve ilkeler hakkında bilgi birikimini geliştirir ve edinilen bilgiyi eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
3 |
Alandaki güncel gelişmeleri ve araştırmaları yakından takip eder ve bunları sistemli şekilde çalışmalara yansıtır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
4 |
Pazarlama iletişimi ve halkla ilişkiler alanının içinde olduğu farklı disiplinler (pazarlama, reklamcılık, halkla ilişkiler, kurumsal iletişim, pazarlama iletişimi vb.) arasındaki bağlantıları bütünleştirerek alana katkı sağlayacak yeni bilgiler oluşturur. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
5 |
Günümüz tüketim dinamiklerini esas alarak tüketici üzerindeki yansımalarını analiz eder.
|
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
6 |
Alanı ilgilendiren konularda sentez ve değerlendirme becerilerini geliştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
7 |
Alanı ilgilendiren konular hakkında bilimsel etik kurallar çerçevesinde çalışmalar yürütür. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
Pazarlama İletişimi ve Halkla İlişkiler alanında tartışılan konular hakkında özgün bir araştırma projesi tasarlar ve uygular. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
Bir yabancı dili kullanarak pazarlama iletişimi ve kurumsal iletişim alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..