Bizi takip edin
|
EN

LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

Pazarlama İletişimi ve Halkla İlişkiler (Tezli)

GS 595 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Seminer
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
GS 595
Bahar
0
0
0
7.5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Yüksek Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin amacı; öğrencilere araştırma yürütme konusunda rehberlik etmektir. Öğrencilerin, ilgili oldukları bir konu üzerine araştırma konuları önermeleri beklenmektedir. Danışman, araştırmanın tüm aşamalarında öğrenciye iki haftada bir yapılacak toplantılarla rehberlik edecektir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Kendi seçtikleri bir konu üzerine bağımsız bir çalışma yürütebilecektir.
  • Eleştirel okuma, anlama, sentez yapma, karşılaştırma ile igili becerileri uygulayabilecektir.
  • Epistemolojik, metodolojik ve ahlaki ilkeleri yansıtan sosyal bilimler ile ilgili araştırmalar yapabilecektir.
  • Araştırma altyapısını ve ana araştırma konularını açıklayabilecektir.
  • bir araştırmanın sonuçlarını tutarlı ve tatmin edici bir şekilde raporlayabilecektir.
  • Bir araştırmanın sonuçlarını tutarlı ve tatmin edici bir şekilde raporlayabilecektir.
Ders Tanımı Danışmanlar ve öğrenciler önceki araştırmaları yazım kuralları açısından değerlendirebilecek ve ,eleştirel okuma, anlama, sentez yapma, karşılaştırma ile igili becerileri uygulayacaklardır. Öğrenci, kendisine atanan hocası ile birlikte alanında bağımsız çalışma yapar ve bir makale/rapor hazırlar.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Bağımsız Çalışma
2 Bağımsız Çalışma
3 Bağımsız Çalışma
4 Bağımsız Çalışma
5 Danışmanla buluşma, olası konuları tartışma Danışman tarafından atanan okumalar
6 Konu önerisi ve kabulü Danışman tarafından atanan okumalar
7 Bağımsız çalışma Danışman tarafından atanan okumalar
8 Araştırma taslağı geliştirme Danışman tarafından atanan okumalar
9 Metodoloji ve literatür taraması bölümlerinin taslakları üzerinden geçmek için danışmanla buluşma Danışman tarafından atanan okumalar
10 Bağımsız çalışma Danışman tarafından atanan okumalar
11 Bağımsız çalışma Danışman tarafından atanan okumalar
12 Analiz bölümlerinin taslaklarını tartışmak için danışmanla buluşma Danışman tarafından atanan okumalar
13 Danışmanla bağımsız çalışma taslağını tartışma Danışman tarafından atanan okumalar
14 Bağımsız çalışma Danışman tarafından atanan okumalar
15 Bağımsız çalışmanın danışmana teslim edilmesi Danışman tarafından atanan okumalar
16 Dönemin gözden geçirilmesi Danışman tarafından atanan okumalar

 

Ders Kitabı

Bryan Greetham, How To Write Better Essays (Basingstoke & New York: Palgrave Study Guides, 2001). 2. Peter Redman, Good Essay Writing: A Social Sciences Guide (London: Open University/Sage Publications, 2001). 3. Alice Oshima & Ann Hogue, Writing Academic English: A Writing and Sentence Structure Workbook for International Students (Reading, Mass.: Addison-Wesley, n.d.). 4. Booth, W.C., Colomb, G.G., Williams, J.M. The Craft of Research. Chicago: University of Chicago Press, 2009. 5. Gray, C., Malins, J. Visual Methodologies. London: Sage, 2007. 6. Gillian, R. Visualising Research. Hants: Ashgate, 2004. 7. Sharp, J.A., Peters, J., Howard, K.Management of a Student Research Project. Hants: Ashgate, 2002. 8. Chivers, B., Shoolbred, M. Students Guide to Presentations. Milton Keynes: Sage, 2007. 9. Denscombe, M. The Good Research Guide. McGraw-Hill Education, 2003. 10. Buzan, T. The Mind Map Book. New York: Plume, 1996.

Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
100
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
0
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
0
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
1
225
225
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
0
Final Sınavı
0
    Toplam
225

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Pazarlama iletişimi ve halkla ilişkiler alanını bütünleşik iletişim perspektifinden değerlendirir.

2

Alanda var olan kuram ve ilkeler hakkında bilgi birikimini geliştirir ve edinilen bilgiyi eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.

X
3

Alandaki güncel gelişmeleri ve araştırmaları yakından takip eder ve bunları sistemli şekilde çalışmalara yansıtır.

X
4

Pazarlama iletişimi ve halkla ilişkiler alanının içinde olduğu farklı disiplinler (pazarlama, reklamcılık, halkla ilişkiler, kurumsal iletişim, pazarlama iletişimi vb.) arasındaki bağlantıları bütünleştirerek alana katkı sağlayacak yeni bilgiler oluşturur.

5

Günümüz tüketim dinamiklerini esas alarak tüketici üzerindeki yansımalarını analiz eder.

X
6

Alanı ilgilendiren konularda sentez ve değerlendirme becerilerini geliştirir.

7

Alanı ilgilendiren konular hakkında bilimsel etik kurallar çerçevesinde çalışmalar yürütür.

X
8

Pazarlama İletişimi ve Halkla İlişkiler alanında tartışılan konular hakkında özgün bir araştırma projesi tasarlar ve uygular.

X
9

Bir yabancı dili kullanarak pazarlama iletişimi ve kurumsal iletişim alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.