Dersin Adı |
Marka İletişimi
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
MCPR 551
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Grup çalışmasıOlgu / Vaka çalışmasıAnlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu derste markalar ve yaratıcı markalama süreci arasındaki stratejik ilişkinin tanıtılması amaçlanmaktadır. Ders dahilinde marka içgörüleri, marka değeri ve markalama sürecinin yaratıcı doğası açıklanacaktır ve markaların pazarlama iletişimi süreçlerindeki önemi tartışılacaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste öğrenciler kavramsal olarak markaların nasıl yaratıldığını ve büyük bir marka olmanın gereksinimlerini öğreneceklerdir. Başarılı bir marka yaratmanın ardındaki stratejiler, pazarda markaların kendilerini nasıl konumlandırdıkları, nasıl marka sadakati yarattıkları ve sürdürdükleri, marka tasarımı, logo ve renklerin marka özünü nasıl yansıttığı, markaların nasıl ve ne biçimde iletişim kurdukları ve yeni dijital platformların markaların tüketiciyle etkileşim ve iletişimini nasıl değiştirdiği bu derste kapsamlı biçimde anlatılacaktır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin genel tanıtımı | |
2 | Markalar ve Marka Yönetimi | Kevin Lane Keller, Strategic Brand Management, (PrenticeHall): 1-45. |
3 | Tüketici Odaklı Marka Değeri | Kevin Lane Keller, Strategic Brand Management, (PrenticeHall): 47-97 |
4 | Değer Yaratmak için Marka Unsurlarını Seçmek | Kevin Lane Keller, Strategic Brand Management, (PrenticeHall): 97-137 |
5 | Değer Yaratmak için İkincil Marka Bilgisinden Faydalanmak | Kevin Lane Keller, Strategic Brand Management, (PrenticeHall): 139-181 |
6 | Marka Konumlandırma ve Değerler | Kevin Lane Keller, Strategic Brand Management, (PrenticeHall): 184-225 |
7 | Marka Değeri Yaratmak için Pazarlama Programları Tasarlamak | Kevin Lane Keller, Strategic Brand Management, (PrenticeHall): 229-276 |
8 | Ara Sınav | |
9 | Marka Değeri Yaratmada Bütünleşik Pazarlama İletişimi | Kevin Lane Keller, Strategic Brand Management, (PrenticeHall): 279-313 |
10 | Marka Değeri Ölçme ve Yönetme Sistemi Geliştirme | Kevin Lane Keller, Strategic Brand Management, (PrenticeHall): 315-431 |
11 | Marka Stratejileri Tasarlama ve Uygulama | Kevin Lane Keller, Strategic Brand Management, (PrenticeHall): 432-485 |
12 | Kişisel Markalama Sunumları - I | |
13 | Kişisel Markalama Sunumları - II | |
14 | Final Sunumları | |
15 | Marka Denetimi Sunumları - I | |
16 | Marka Denetimi Sunumları - II |
Ders Kitabı | Kevin Lane Keller, Strategic Brand Management, (PrenticeHall) |
Önerilen Okumalar/Materyaller | • Brand Management- A Theoretical and Practical Approach, 2003, Rik Riezebos, Pearson Education, Prentice Hall • Best Practice Cases in Branding, Kevin Keller, Prentice Hall • Building Strong Brands, David A. Aaker, The Free Press, 1996 • Building the Brand-Driven Business, Scott M. Davis and Michael Dunn, Jossey-Bass Publ., 2002. • Brand Failures: The Truth about the 100 Biggest Branding Mistakes of All Time, Matt Haig, Kogan Page, 2003. • Brands and Branding (The Economist Series), Rita Clifton, John Simmons, Sameena Ahmad, and The Economist, Bloomberg Press; 2nd ed. edition (February 2004) • Bu Topraklardan Dünya Markası çıkar mı?, Güven Borça, Mediacat Kitapları, Kapital Yayınevi |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
15
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
25
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
9
|
2
|
18
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
34
|
34
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
55
|
55
|
Final Sınavı |
1
|
70
|
70
|
Toplam |
225
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Pazarlama iletişimi ve halkla ilişkiler alanını bütünleşik iletişim perspektifinden değerlendirir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
2 |
Alanda var olan kuram ve ilkeler hakkında bilgi birikimini geliştirir ve edinilen bilgiyi eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
3 |
Alandaki güncel gelişmeleri ve araştırmaları yakından takip eder ve bunları sistemli şekilde çalışmalara yansıtır. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
4 |
Pazarlama iletişimi ve halkla ilişkiler alanının içinde olduğu farklı disiplinler (pazarlama, reklamcılık, halkla ilişkiler, kurumsal iletişim, pazarlama iletişimi vb.) arasındaki bağlantıları bütünleştirerek alana katkı sağlayacak yeni bilgiler oluşturur. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
5 |
Günümüz tüketim dinamiklerini esas alarak tüketici üzerindeki yansımalarını analiz eder.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
Alanı ilgilendiren konularda sentez ve değerlendirme becerilerini geliştirir. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
7 |
Alanı ilgilendiren konular hakkında bilimsel etik kurallar çerçevesinde çalışmalar yürütür. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
Pazarlama İletişimi ve Halkla İlişkiler alanında tartışılan konular hakkında özgün bir araştırma projesi tasarlar ve uygular. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
9 |
Bir yabancı dili kullanarak pazarlama iletişimi ve kurumsal iletişim alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..