İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • ENGLISH

  • LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

    Pazarlama İletişimi ve Halkla İlişkiler (Tezli)

    MCPR 551 | Ders Tanıtım Bilgileri

    Dersin Adı
    Marka İletişimi
    Kodu
    Yarıyıl
    Teori
    (saat/hafta)
    Uygulama/Lab
    (saat/hafta)
    Yerel Kredi
    AKTS
    MCPR 551
    Güz/Bahar
    3
    0
    3
    7.5

    Ön-Koşul(lar)
    Yok
    Dersin Dili
    İngilizce
    Dersin Türü
    Seçmeli
    Dersin Düzeyi
    Yüksek Lisans
    Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
    Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Grup çalışması
    Olgu / Vaka çalışması
    Anlatım / Sunum
    Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu -
    Dersin Koordinatörü -
    Öğretim Eleman(lar)ı
    Yardımcı(ları) -
    Dersin Amacı Bu derste markalar ve yaratıcı markalama süreci arasındaki stratejik ilişkinin tanıtılması amaçlanmaktadır. Ders dahilinde marka içgörüleri, marka değeri ve markalama sürecinin yaratıcı doğası açıklanacaktır ve markaların pazarlama iletişimi süreçlerindeki önemi tartışılacaktır.
    Öğrenme Çıktıları

    Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

    • Markanın önemini açıklar.
    • Markayı tanımlayan beş ana faktörü araştırır.
    • Misyon, vizyon ve değerlerin arasındaki farkları değerlendirebilir.
    • Kurumsal hikayenin önemini açıklar.
    • Markaların nasıl marka kimliği ve marka imajı yarattığını açıklar.
    • Yeni nesil platformların markaları ve iletişim stratejilerini nasıl değişime zorladığını betimler.
    Ders Tanımı Bu derste öğrenciler kavramsal olarak markaların nasıl yaratıldığını ve büyük bir marka olmanın gereksinimlerini öğreneceklerdir. Başarılı bir marka yaratmanın ardındaki stratejiler, pazarda markaların kendilerini nasıl konumlandırdıkları, nasıl marka sadakati yarattıkları ve sürdürdükleri, marka tasarımı, logo ve renklerin marka özünü nasıl yansıttığı, markaların nasıl ve ne biçimde iletişim kurdukları ve yeni dijital platformların markaların tüketiciyle etkileşim ve iletişimini nasıl değiştirdiği bu derste kapsamlı biçimde anlatılacaktır.
    Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

     



    Dersin Kategorisi

    Temel Ders
    Uzmanlık/Alan Dersleri
    X
    Destek Dersleri
    İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
    Aktarılabilir Beceri Dersleri

     

    HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

    Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin genel tanıtımı
    2 Markalar ve Marka Yönetimi Kevin Lane Keller, Strategic Brand Management, (PrenticeHall): 1-45.
    3 Tüketici Odaklı Marka Değeri Kevin Lane Keller, Strategic Brand Management, (PrenticeHall): 47-97
    4 Değer Yaratmak için Marka Unsurlarını Seçmek Kevin Lane Keller, Strategic Brand Management, (PrenticeHall): 97-137
    5 Değer Yaratmak için İkincil Marka Bilgisinden Faydalanmak Kevin Lane Keller, Strategic Brand Management, (PrenticeHall): 139-181
    6 Marka Konumlandırma ve Değerler Kevin Lane Keller, Strategic Brand Management, (PrenticeHall): 184-225
    7 Marka Değeri Yaratmak için Pazarlama Programları Tasarlamak Kevin Lane Keller, Strategic Brand Management, (PrenticeHall): 229-276
    8 Ara Sınav
    9 Marka Değeri Yaratmada Bütünleşik Pazarlama İletişimi Kevin Lane Keller, Strategic Brand Management, (PrenticeHall): 279-313
    10 Marka Değeri Ölçme ve Yönetme Sistemi Geliştirme Kevin Lane Keller, Strategic Brand Management, (PrenticeHall): 315-431
    11 Marka Stratejileri Tasarlama ve Uygulama Kevin Lane Keller, Strategic Brand Management, (PrenticeHall): 432-485
    12 Kişisel Markalama Sunumları - I
    13 Kişisel Markalama Sunumları - II
    14 Final Sunumları
    15 Marka Denetimi Sunumları - I
    16 Marka Denetimi Sunumları - II

     

    Ders Kitabı

    Kevin Lane Keller, Strategic Brand Management, (PrenticeHall)

     
    Önerilen Okumalar/Materyaller

    • Brand Management- A Theoretical and Practical Approach, 2003, Rik Riezebos, Pearson Education, Prentice Hall

    • Best Practice Cases in Branding, Kevin Keller, Prentice Hall

    • Building Strong Brands, David A. Aaker, The Free Press, 1996

    • Building the Brand-Driven Business, Scott M. Davis and Michael Dunn, Jossey-Bass Publ., 2002.

    • Brand Failures: The Truth about the 100 Biggest Branding Mistakes of All Time, Matt Haig, Kogan Page, 2003.

    • Brands and Branding (The Economist Series), Rita Clifton, John Simmons, Sameena Ahmad, and The Economist, Bloomberg Press; 2nd ed. edition (February 2004)

    • Bu Topraklardan Dünya Markası çıkar mı?, Güven Borça,  Mediacat  Kitapları, Kapital Yayınevi

     

    DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
    Katılım
    1
    15
    Laboratuvar / Uygulama
    Arazi Çalışması
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    Portfolyo
    Ödev
    1
    20
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    Proje
    Seminer/Çalıştay
    Sözlü Sınav
    Ara Sınav
    1
    25
    Final Sınavı
    1
    40
    Toplam

    Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    3
    60
    Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    1
    40
    Toplam

    AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
    Teorik Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
    16
    3
    48
    Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
    16
    0
    Sınıf Dışı Ders Çalışması
    9
    2
    18
    Arazi Çalışması
    0
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    0
    Portfolyo
    0
    Ödev
    1
    34
    34
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    0
    Proje
    0
    Seminer/Çalıştay
    0
    Sözlü Sınav
    0
    Ara Sınavlar
    1
    55
    55
    Final Sınavı
    1
    70
    70
        Toplam
    225

     

    DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

    #
    Program Yeterlilikleri / Çıktıları
    * Katkı Düzeyi
    1
    2
    3
    4
    5
    1

    Pazarlama iletişimi ve halkla ilişkiler alanını bütünleşik iletişim perspektifinden değerlendirir.

    -
    -
    X
    -
    -
    2

    Alanda var olan kuram ve ilkeler hakkında bilgi birikimini geliştirir ve edinilen bilgiyi eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.

    -
    -
    X
    -
    -
    3

    Alandaki güncel gelişmeleri ve araştırmaları yakından takip eder ve bunları sistemli şekilde çalışmalara yansıtır.

    -
    X
    -
    -
    -
    4

    Pazarlama iletişimi ve halkla ilişkiler alanının içinde olduğu farklı disiplinler (pazarlama, reklamcılık, halkla ilişkiler, kurumsal iletişim, pazarlama iletişimi vb.) arasındaki bağlantıları bütünleştirerek alana katkı sağlayacak yeni bilgiler oluşturur.

    -
    X
    -
    -
    -
    5

    Günümüz tüketim dinamiklerini esas alarak tüketici üzerindeki yansımalarını analiz eder.

    -
    -
    -
    -
    -
    6

    Alanı ilgilendiren konularda sentez ve değerlendirme becerilerini geliştirir.

    -
    -
    -
    X
    -
    7

    Alanı ilgilendiren konular hakkında bilimsel etik kurallar çerçevesinde çalışmalar yürütür.

    -
    -
    -
    -
    -
    8

    Pazarlama İletişimi ve Halkla İlişkiler alanında tartışılan konular hakkında özgün bir araştırma projesi tasarlar ve uygular.

    -
    -
    X
    -
    -
    9

    Bir yabancı dili kullanarak pazarlama iletişimi ve kurumsal iletişim alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır.

    -
    -
    -
    -
    -

    *1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest


    YENİ GÜZELBAHÇE KAMPÜSÜMÜZ

    Detaylar

    KÜRESEL KARİYER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.

    Daha Fazlası..

    BİLİME KATKI

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.

    Daha Fazlası..

    İNSANA DEĞER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.

    Daha Fazlası..

    TOPLUMA FAYDA

    22 yıllık güç ve deneyimini toplumsal çalışmalara aktarmak..

    Daha Fazlası..
    İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin