Bizi takip edin
|
EN

LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

Pazarlama İletişimi ve Halkla İlişkiler (Tezli)

MCPR 552 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Kurumsal Sosyal Sorumluluk İletişimi
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MCPR 552
Güz/Bahar
3
0
3
7.5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Yüksek Lisans
Dersin Veriliş Şekli Çevrim içi
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Grup çalışması
Soru & Cevap
Kritik verme
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders, kurumsal sosyal sorumluluk iletişimindeki mevcut trendlerin ve en iyi uygulamalarının incelenmesini, KSS iletişiminin kurumsal iletişim, halkla ilişkiler, pazarlama gibi diğer alanlar ile ilişkisinin değerlendirilmesini ve öğrencilerin KSS iletişiminin stratejik yönetimini nasıl sağlayacakları hakkında teorik ve pratik bilgi edinmesini amaçlamaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Kurumsal sosyal sorumluluğun farklı (kurumsal) bağlamlarda anlamını açıklayabilecek,
  • KSS'nin anlam ve niteliklerini iletişim yönetimi uygulamaları açısından yorumlayabilecek.
  • İş dünyası ve toplum (paydaş) nezdinde KSS iletişiminin rolünü açıklayabilecek.
  • Kurumsal sosyal sorumluluğun etkili bir şekilde tüketicilere iletilmesinde rol oynayan psikolojik faktörleri yorumlayabilecek.
  • Sunuş ve yazı ile ifade etme söz konusu olduğunda, temel fikirleri net, iyi desteklenmiş ve anlaşılır bir şekilde aktararak açıklığa dayalı bir iletişim kurabilecek.
  • Ürün, hizmet, proje, yönetim tarzı, pazarlama ve iletişim uygulamaları, işletme ve kurumların değerlendirilmesinde sosyal sorumluluğu kullanabilecektir.
Ders Tanımı Bu ders, KSS konularının iletişimine getirilen yeni yaklaşım dahilinde güncel meselelere genel bir bakış getirmektedir. Kurumsal paydaşların KSS girişimlerinin daha fazla ve iyi sunulması ve iletilmesini talep ettikleri ve şirketlerin gitgide daha fazla kendi KSS faaliyetleri açısından iletişimin eksikliğinin sonuçlarını hissettikleri belirtilmektedir. KSS girişimlerinin yorumlanmasına ilişkin talep, kurumsal ve pazarlama iletişimi gibi iletişim fonksiyonları için bir güçlük oluşturmaktadır. İletişimciler, KSS mesajlarının iletişim açısından zorluk oluşturduğunu ve paydaşların mesajlara farklı yanıt verebileceğini göz önünde bulundurmalıdırlar. Tüm ifade edilenlerden hareketle bu ders; KSS’ye ilişkin temel bakış açıları, KSS iletişimine dair çeşitli yaklaşımlar, KSS’nin ve KSS iletişiminin bir işletmede örgütlenmesi, KSS yönetimi ve iletişimi ile ilgili kavram ve modeller gibi konularda öğrencilere bilgi sağlamayı hedeflemektedir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 KSS İletişimi - Genel Giriş Türkel, S., Uzunoğlu, E., Kaplan, M. D., & Vural, B. A. (2016). A strategic approach to CSR communication: Examining the impact of brand familiarity on consumer responses. Corporate Social Responsibility and Environmental Management, 23(4), 228-242. Uzunoğlu, E., Türkel, S., & Akyar, B. Y. (2017). Engaging consumers through corporate social responsibility messages on social media: An experimental study. Public Relations Review.
2 KSS nedir- önem ve gelişimi Dahlsrud, A. (2008). How corporate social responsibility is defined: an analysis of 37 definitions. Corporate social responsibility and environmental management, 15(1), 1-13.
3 KSS nedir- önem ve gelişimi Carroll, A.B. (1999). Corporate social responsibility. Evolution of a definitional construct. Business and Society, 38, 268-295.
4 KSS ne kadar önemlidir: kurumsal ve paydaş söylemleri arasındaki karşılıklı etkileşim Burchell, J., & Cook, J. (2006). Confronting the “corporate citizen” Shaping the discourse of corporate social responsibility. International Journal of Sociology and Social Policy, 26(3/4), 121-137.
5 KSS iletişiminin anlam ve önemini kavramak Ihlen, Ø., Bartlett, J. L., & May, S. (2011). Corporate social responsibility and communication. The handbook of communication and corporate social responsibility, Wiley-Blackwell, Oxford, UK, 3-22.
6 KSS iletişiminin anlam ve önemini kavramak Elving, W. J., Golob, U., Podnar, K., Ellerup-Nielsen, A., & Thomson, C. (2015). The bad, the ugly and the good: new challenges for CSR communication. Corporate Communications: An International Journal, 20(2), 118-127.
7 Kurumsal sosyal sorumluluğun stratejiye uyarlanmasındaki iletişim perspektifleri Du, S., Bhattacharya, C. B., & Sen, S. (2010). Maximizing business returns to corporate social responsibility (CSR): The role of CSR communication. International Journal of Management Reviews, 12(1), 8-19.
8 Kurumsal sosyal sorumluluğun stratejiye uyarlanmasındaki iletişim perspektifleri Christensen, L. T., Morsing, M., & Thyssen, O. (2013). CSR as aspirational talk. Organization, 20(3), 372-393.
9 KSS iletişiminde yaklaşım ve modeller Morsing, M., & Schultz, M. (2006). Corporate social responsibility communication: stakeholder information, response and involvement strategies. Business Ethics: A European Review, 15(4), 323-338.
10 KSS iletişiminde yaklaşım ve modeller Illia, L. et al. (2013). Communicating Corporate Social Responsibility to a Cynical Public. MIT Sloan Management Review (http://sloanreview.mit.edu/article/communicating-corporate-social-responsibility-to-a-cynical-public/)
11 Ara Sınav
12 KSS faaliyetlerin bir işletmede konumlandırılması ve örgütlenmesi Pollach, I., Johansen, T. S., Ellerup Nielsen, A., & Thomsen, C. (2012). The integration of CSR into corporate communication in large European companies. Journal of Communication Management, 16(2), 204-216.
13 KSS iletişim araçları ve yeni medya Etter, M. (2014). Broadcasting, reacting, engaging–three strategies for CSR communication in Twitter. Journal of Communication Management, 18(4), 322-342.
14 Proje sunumları
15 Dönem değerlendirmesi
16 Dönem değerlendirmesi

 

Ders Kitabı
Önerilen Okumalar/Materyaller

May, S. K., Cheney, G., & Roper, J. (Eds.). (2007). The debate over corporate social responsibility. New York: Oxford University Press. ISBN: 978-0-19-517883-8. (Chapter 7, 11, 14, 23, and 31)

 

Werther Jr, W. B., & Chandler, D. (2011). Strategic corporate social responsibility: Stakeholders in a global environment. Los Angeles: Sage. ISBN: 978-1-4129-7453-0. (Chapter 2, 3, 4, and 5)

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
30
Proje
1
35
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
25
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
5
100
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
3
42
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
18
0
Proje
1
55
55
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
44
44
Final Sınavı
0
    Toplam
189

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Pazarlama iletişimi ve halkla ilişkiler alanını bütünleşik iletişim perspektifinden değerlendirir.

X
2

Alanda var olan kuram ve ilkeler hakkında bilgi birikimini geliştirir ve edinilen bilgiyi eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.

X
3

Alandaki güncel gelişmeleri ve araştırmaları yakından takip eder ve bunları sistemli şekilde çalışmalara yansıtır.

X
4

Pazarlama iletişimi ve halkla ilişkiler alanının içinde olduğu farklı disiplinler (pazarlama, reklamcılık, halkla ilişkiler, kurumsal iletişim, pazarlama iletişimi vb.) arasındaki bağlantıları bütünleştirerek alana katkı sağlayacak yeni bilgiler oluşturur.

X
5

Günümüz tüketim dinamiklerini esas alarak tüketici üzerindeki yansımalarını analiz eder.

X
6

Alanı ilgilendiren konularda sentez ve değerlendirme becerilerini geliştirir.

X
7

Alanı ilgilendiren konular hakkında bilimsel etik kurallar çerçevesinde çalışmalar yürütür.

8

Pazarlama İletişimi ve Halkla İlişkiler alanında tartışılan konular hakkında özgün bir araştırma projesi tasarlar ve uygular.

9

Bir yabancı dili kullanarak pazarlama iletişimi ve kurumsal iletişim alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.