Dersin Adı |
Kurumsal Sosyal Sorumluluk İletişimi
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
MCPR 552
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Çevrim içi | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıSoru & CevapKritik vermeAnlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders, kurumsal sosyal sorumluluk iletişimindeki mevcut trendlerin ve en iyi uygulamalarının incelenmesini, KSS iletişiminin kurumsal iletişim, halkla ilişkiler, pazarlama gibi diğer alanlar ile ilişkisinin değerlendirilmesini ve öğrencilerin KSS iletişiminin stratejik yönetimini nasıl sağlayacakları hakkında teorik ve pratik bilgi edinmesini amaçlamaktadır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, KSS konularının iletişimine getirilen yeni yaklaşım dahilinde güncel meselelere genel bir bakış getirmektedir. Kurumsal paydaşların KSS girişimlerinin daha fazla ve iyi sunulması ve iletilmesini talep ettikleri ve şirketlerin gitgide daha fazla kendi KSS faaliyetleri açısından iletişimin eksikliğinin sonuçlarını hissettikleri belirtilmektedir. KSS girişimlerinin yorumlanmasına ilişkin talep, kurumsal ve pazarlama iletişimi gibi iletişim fonksiyonları için bir güçlük oluşturmaktadır. İletişimciler, KSS mesajlarının iletişim açısından zorluk oluşturduğunu ve paydaşların mesajlara farklı yanıt verebileceğini göz önünde bulundurmalıdırlar. Tüm ifade edilenlerden hareketle bu ders; KSS’ye ilişkin temel bakış açıları, KSS iletişimine dair çeşitli yaklaşımlar, KSS’nin ve KSS iletişiminin bir işletmede örgütlenmesi, KSS yönetimi ve iletişimi ile ilgili kavram ve modeller gibi konularda öğrencilere bilgi sağlamayı hedeflemektedir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | KSS İletişimi - Genel Giriş | Türkel, S., Uzunoğlu, E., Kaplan, M. D., & Vural, B. A. (2016). A strategic approach to CSR communication: Examining the impact of brand familiarity on consumer responses. Corporate Social Responsibility and Environmental Management, 23(4), 228-242. Uzunoğlu, E., Türkel, S., & Akyar, B. Y. (2017). Engaging consumers through corporate social responsibility messages on social media: An experimental study. Public Relations Review. |
2 | KSS nedir- önem ve gelişimi | Dahlsrud, A. (2008). How corporate social responsibility is defined: an analysis of 37 definitions. Corporate social responsibility and environmental management, 15(1), 1-13. |
3 | KSS nedir- önem ve gelişimi | Carroll, A.B. (1999). Corporate social responsibility. Evolution of a definitional construct. Business and Society, 38, 268-295. |
4 | KSS ne kadar önemlidir: kurumsal ve paydaş söylemleri arasındaki karşılıklı etkileşim | Burchell, J., & Cook, J. (2006). Confronting the “corporate citizen” Shaping the discourse of corporate social responsibility. International Journal of Sociology and Social Policy, 26(3/4), 121-137. |
5 | KSS iletişiminin anlam ve önemini kavramak | Ihlen, Ø., Bartlett, J. L., & May, S. (2011). Corporate social responsibility and communication. The handbook of communication and corporate social responsibility, Wiley-Blackwell, Oxford, UK, 3-22. |
6 | KSS iletişiminin anlam ve önemini kavramak | Elving, W. J., Golob, U., Podnar, K., Ellerup-Nielsen, A., & Thomson, C. (2015). The bad, the ugly and the good: new challenges for CSR communication. Corporate Communications: An International Journal, 20(2), 118-127. |
7 | Kurumsal sosyal sorumluluğun stratejiye uyarlanmasındaki iletişim perspektifleri | Du, S., Bhattacharya, C. B., & Sen, S. (2010). Maximizing business returns to corporate social responsibility (CSR): The role of CSR communication. International Journal of Management Reviews, 12(1), 8-19. |
8 | Kurumsal sosyal sorumluluğun stratejiye uyarlanmasındaki iletişim perspektifleri | Christensen, L. T., Morsing, M., & Thyssen, O. (2013). CSR as aspirational talk. Organization, 20(3), 372-393. |
9 | KSS iletişiminde yaklaşım ve modeller | Morsing, M., & Schultz, M. (2006). Corporate social responsibility communication: stakeholder information, response and involvement strategies. Business Ethics: A European Review, 15(4), 323-338. |
10 | KSS iletişiminde yaklaşım ve modeller | Illia, L. et al. (2013). Communicating Corporate Social Responsibility to a Cynical Public. MIT Sloan Management Review (http://sloanreview.mit.edu/article/communicating-corporate-social-responsibility-to-a-cynical-public/) |
11 | Ara Sınav | |
12 | KSS faaliyetlerin bir işletmede konumlandırılması ve örgütlenmesi | Pollach, I., Johansen, T. S., Ellerup Nielsen, A., & Thomsen, C. (2012). The integration of CSR into corporate communication in large European companies. Journal of Communication Management, 16(2), 204-216. |
13 | KSS iletişim araçları ve yeni medya | Etter, M. (2014). Broadcasting, reacting, engaging–three strategies for CSR communication in Twitter. Journal of Communication Management, 18(4), 322-342. |
14 | Proje sunumları | |
15 | Dönem değerlendirmesi | |
16 | Dönem değerlendirmesi |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller | May, S. K., Cheney, G., & Roper, J. (Eds.). (2007). The debate over corporate social responsibility. New York: Oxford University Press. ISBN: 978-0-19-517883-8. (Chapter 7, 11, 14, 23, and 31)
Werther Jr, W. B., & Chandler, D. (2011). Strategic corporate social responsibility: Stakeholders in a global environment. Los Angeles: Sage. ISBN: 978-1-4129-7453-0. (Chapter 2, 3, 4, and 5) |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
30
|
|
Proje |
1
|
35
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
25
|
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
5
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
3
|
42
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
18
|
0
|
|
Proje |
1
|
55
|
55
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
44
|
44
|
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
189
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Pazarlama iletişimi ve halkla ilişkiler alanını bütünleşik iletişim perspektifinden değerlendirir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
2 |
Alanda var olan kuram ve ilkeler hakkında bilgi birikimini geliştirir ve edinilen bilgiyi eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
3 |
Alandaki güncel gelişmeleri ve araştırmaları yakından takip eder ve bunları sistemli şekilde çalışmalara yansıtır. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
4 |
Pazarlama iletişimi ve halkla ilişkiler alanının içinde olduğu farklı disiplinler (pazarlama, reklamcılık, halkla ilişkiler, kurumsal iletişim, pazarlama iletişimi vb.) arasındaki bağlantıları bütünleştirerek alana katkı sağlayacak yeni bilgiler oluşturur. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
5 |
Günümüz tüketim dinamiklerini esas alarak tüketici üzerindeki yansımalarını analiz eder.
|
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
Alanı ilgilendiren konularda sentez ve değerlendirme becerilerini geliştirir. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
7 |
Alanı ilgilendiren konular hakkında bilimsel etik kurallar çerçevesinde çalışmalar yürütür. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
Pazarlama İletişimi ve Halkla İlişkiler alanında tartışılan konular hakkında özgün bir araştırma projesi tasarlar ve uygular. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
Bir yabancı dili kullanarak pazarlama iletişimi ve kurumsal iletişim alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..