İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • ENGLISH

  • LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

    Pazarlama İletişimi ve Halkla İlişkiler (Tezli)

    MCPR 552 | Ders Tanıtım Bilgileri

    Dersin Adı
    Kurumsal Sosyal Sorumluluk İletişimi
    Kodu
    Yarıyıl
    Teori
    (saat/hafta)
    Uygulama/Lab
    (saat/hafta)
    Yerel Kredi
    AKTS
    MCPR 552
    Güz/Bahar
    3
    0
    3
    7.5

    Ön-Koşul(lar)
    Yok
    Dersin Dili
    İngilizce
    Dersin Türü
    Seçmeli
    Dersin Düzeyi
    Yüksek Lisans
    Dersin Veriliş Şekli Çevrim içi
    Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
    Grup çalışması
    Soru & Cevap
    Kritik verme
    Anlatım / Sunum
    Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu -
    Dersin Koordinatörü -
    Öğretim Eleman(lar)ı
    Yardımcı(ları) -
    Dersin Amacı Bu ders, kurumsal sosyal sorumluluk iletişimindeki mevcut trendlerin ve en iyi uygulamalarının incelenmesini, KSS iletişiminin kurumsal iletişim, halkla ilişkiler, pazarlama gibi diğer alanlar ile ilişkisinin değerlendirilmesini ve öğrencilerin KSS iletişiminin stratejik yönetimini nasıl sağlayacakları hakkında teorik ve pratik bilgi edinmesini amaçlamaktadır.
    Öğrenme Çıktıları

    Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

    • Kurumsal sosyal sorumluluğun farklı (kurumsal) bağlamlarda anlamını açıklayabilecek,
    • KSS'nin anlam ve niteliklerini iletişim yönetimi uygulamaları açısından yorumlayabilecek.
    • İş dünyası ve toplum (paydaş) nezdinde KSS iletişiminin rolünü açıklayabilecek.
    • Kurumsal sosyal sorumluluğun etkili bir şekilde tüketicilere iletilmesinde rol oynayan psikolojik faktörleri yorumlayabilecek.
    • Sunuş ve yazı ile ifade etme söz konusu olduğunda, temel fikirleri net, iyi desteklenmiş ve anlaşılır bir şekilde aktararak açıklığa dayalı bir iletişim kurabilecek.
    • Ürün, hizmet, proje, yönetim tarzı, pazarlama ve iletişim uygulamaları, işletme ve kurumların değerlendirilmesinde sosyal sorumluluğu kullanabilecektir.
    Ders Tanımı Bu ders, KSS konularının iletişimine getirilen yeni yaklaşım dahilinde güncel meselelere genel bir bakış getirmektedir. Kurumsal paydaşların KSS girişimlerinin daha fazla ve iyi sunulması ve iletilmesini talep ettikleri ve şirketlerin gitgide daha fazla kendi KSS faaliyetleri açısından iletişimin eksikliğinin sonuçlarını hissettikleri belirtilmektedir. KSS girişimlerinin yorumlanmasına ilişkin talep, kurumsal ve pazarlama iletişimi gibi iletişim fonksiyonları için bir güçlük oluşturmaktadır. İletişimciler, KSS mesajlarının iletişim açısından zorluk oluşturduğunu ve paydaşların mesajlara farklı yanıt verebileceğini göz önünde bulundurmalıdırlar. Tüm ifade edilenlerden hareketle bu ders; KSS’ye ilişkin temel bakış açıları, KSS iletişimine dair çeşitli yaklaşımlar, KSS’nin ve KSS iletişiminin bir işletmede örgütlenmesi, KSS yönetimi ve iletişimi ile ilgili kavram ve modeller gibi konularda öğrencilere bilgi sağlamayı hedeflemektedir.
    Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

     



    Dersin Kategorisi

    Temel Ders
    Uzmanlık/Alan Dersleri
    X
    Destek Dersleri
    İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
    Aktarılabilir Beceri Dersleri

     

    HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

    Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 KSS İletişimi - Genel Giriş Türkel, S., Uzunoğlu, E., Kaplan, M. D., & Vural, B. A. (2016). A strategic approach to CSR communication: Examining the impact of brand familiarity on consumer responses. Corporate Social Responsibility and Environmental Management, 23(4), 228-242. Uzunoğlu, E., Türkel, S., & Akyar, B. Y. (2017). Engaging consumers through corporate social responsibility messages on social media: An experimental study. Public Relations Review.
    2 KSS nedir- önem ve gelişimi Dahlsrud, A. (2008). How corporate social responsibility is defined: an analysis of 37 definitions. Corporate social responsibility and environmental management, 15(1), 1-13.
    3 KSS nedir- önem ve gelişimi Carroll, A.B. (1999). Corporate social responsibility. Evolution of a definitional construct. Business and Society, 38, 268-295.
    4 KSS ne kadar önemlidir: kurumsal ve paydaş söylemleri arasındaki karşılıklı etkileşim Burchell, J., & Cook, J. (2006). Confronting the “corporate citizen” Shaping the discourse of corporate social responsibility. International Journal of Sociology and Social Policy, 26(3/4), 121-137.
    5 KSS iletişiminin anlam ve önemini kavramak Ihlen, Ø., Bartlett, J. L., & May, S. (2011). Corporate social responsibility and communication. The handbook of communication and corporate social responsibility, Wiley-Blackwell, Oxford, UK, 3-22.
    6 KSS iletişiminin anlam ve önemini kavramak Elving, W. J., Golob, U., Podnar, K., Ellerup-Nielsen, A., & Thomson, C. (2015). The bad, the ugly and the good: new challenges for CSR communication. Corporate Communications: An International Journal, 20(2), 118-127.
    7 Kurumsal sosyal sorumluluğun stratejiye uyarlanmasındaki iletişim perspektifleri Du, S., Bhattacharya, C. B., & Sen, S. (2010). Maximizing business returns to corporate social responsibility (CSR): The role of CSR communication. International Journal of Management Reviews, 12(1), 8-19.
    8 Kurumsal sosyal sorumluluğun stratejiye uyarlanmasındaki iletişim perspektifleri Christensen, L. T., Morsing, M., & Thyssen, O. (2013). CSR as aspirational talk. Organization, 20(3), 372-393.
    9 KSS iletişiminde yaklaşım ve modeller Morsing, M., & Schultz, M. (2006). Corporate social responsibility communication: stakeholder information, response and involvement strategies. Business Ethics: A European Review, 15(4), 323-338.
    10 KSS iletişiminde yaklaşım ve modeller Illia, L. et al. (2013). Communicating Corporate Social Responsibility to a Cynical Public. MIT Sloan Management Review (http://sloanreview.mit.edu/article/communicating-corporate-social-responsibility-to-a-cynical-public/)
    11 Ara Sınav
    12 KSS faaliyetlerin bir işletmede konumlandırılması ve örgütlenmesi Pollach, I., Johansen, T. S., Ellerup Nielsen, A., & Thomsen, C. (2012). The integration of CSR into corporate communication in large European companies. Journal of Communication Management, 16(2), 204-216.
    13 KSS iletişim araçları ve yeni medya Etter, M. (2014). Broadcasting, reacting, engaging–three strategies for CSR communication in Twitter. Journal of Communication Management, 18(4), 322-342.
    14 Proje sunumları
    15 Dönem değerlendirmesi
    16 Dönem değerlendirmesi

     

    Ders Kitabı
    Önerilen Okumalar/Materyaller

    May, S. K., Cheney, G., & Roper, J. (Eds.). (2007). The debate over corporate social responsibility. New York: Oxford University Press. ISBN: 978-0-19-517883-8. (Chapter 7, 11, 14, 23, and 31)

     

    Werther Jr, W. B., & Chandler, D. (2011). Strategic corporate social responsibility: Stakeholders in a global environment. Los Angeles: Sage. ISBN: 978-1-4129-7453-0. (Chapter 2, 3, 4, and 5)

     

    DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
    Katılım
    1
    10
    Laboratuvar / Uygulama
    Arazi Çalışması
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    Portfolyo
    Ödev
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    30
    Proje
    1
    35
    Seminer/Çalıştay
    Sözlü Sınav
    Ara Sınav
    1
    25
    Final Sınavı
    Toplam

    Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    5
    100
    Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    Toplam

    AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
    Teorik Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
    16
    3
    48
    Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
    16
    0
    Sınıf Dışı Ders Çalışması
    14
    3
    42
    Arazi Çalışması
    0
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    0
    Portfolyo
    0
    Ödev
    0
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    18
    0
    Proje
    1
    55
    55
    Seminer/Çalıştay
    0
    Sözlü Sınav
    0
    Ara Sınavlar
    1
    44
    44
    Final Sınavı
    0
        Toplam
    189

     

    DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

    #
    Program Yeterlilikleri / Çıktıları
    * Katkı Düzeyi
    1
    2
    3
    4
    5
    1

    Pazarlama iletişimi ve halkla ilişkiler alanını bütünleşik iletişim perspektifinden değerlendirir.

    -
    -
    X
    -
    -
    2

    Alanda var olan kuram ve ilkeler hakkında bilgi birikimini geliştirir ve edinilen bilgiyi eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.

    -
    -
    X
    -
    -
    3

    Alandaki güncel gelişmeleri ve araştırmaları yakından takip eder ve bunları sistemli şekilde çalışmalara yansıtır.

    -
    X
    -
    -
    -
    4

    Pazarlama iletişimi ve halkla ilişkiler alanının içinde olduğu farklı disiplinler (pazarlama, reklamcılık, halkla ilişkiler, kurumsal iletişim, pazarlama iletişimi vb.) arasındaki bağlantıları bütünleştirerek alana katkı sağlayacak yeni bilgiler oluşturur.

    -
    -
    X
    -
    -
    5

    Günümüz tüketim dinamiklerini esas alarak tüketici üzerindeki yansımalarını analiz eder.

    -
    X
    -
    -
    -
    6

    Alanı ilgilendiren konularda sentez ve değerlendirme becerilerini geliştirir.

    -
    X
    -
    -
    -
    7

    Alanı ilgilendiren konular hakkında bilimsel etik kurallar çerçevesinde çalışmalar yürütür.

    -
    -
    -
    -
    -
    8

    Pazarlama İletişimi ve Halkla İlişkiler alanında tartışılan konular hakkında özgün bir araştırma projesi tasarlar ve uygular.

    -
    -
    -
    -
    -
    9

    Bir yabancı dili kullanarak pazarlama iletişimi ve kurumsal iletişim alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır.

    -
    X
    -
    -
    -

    *1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest


    YENİ GÜZELBAHÇE KAMPÜSÜMÜZ

    Detaylar

    KÜRESEL KARİYER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.

    Daha Fazlası..

    BİLİME KATKI

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.

    Daha Fazlası..

    İNSANA DEĞER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.

    Daha Fazlası..

    TOPLUMA FAYDA

    22 yıllık güç ve deneyimini toplumsal çalışmalara aktarmak..

    Daha Fazlası..
    İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin