Dersin Adı |
Pazarlama İletişiminde Araştırma Yöntemleri
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
MCPR 564
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Servis Dersi
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders, öğrencileri pazarlama iletişimi araştırmalarında kullanılan nicel ve nitel yöntemlerle tanıştırmayı hedeflemektedir. Bu ders, öğrencilere tezlerini yazarken ihtiyaç duyacakları araştırma becerilerini kazandırmayı amaçlar. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, pazarlama iletişimi araştırmalarının temel kavramları ve basamaklarını uygulamalı bir yaklaşım ile tanıtmaktadır. Öğrenciler bu derste, öğrendikleri araştırma yöntem ve tekniklerini uygulamaya koyarak veri temelli sonuçlar elde etme imkanı bulacaktır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Pazarlama İletişimi Araştırmalarına Giriş | Neuman, W.L. (2006). Social Research Methods: Qualitative and Quantitative Approaches, 1-20, Pearson. Kolb, B. (2008). Marketing Research: a Practical Approach, 1-14, Sage. |
2 | Bir Süreç Olarak Araştırma | Neuman, W.L. (2006). Social Research Methods: Qualitative and Quantitative Approaches, 23-47, Pearson. Kolb, B. (2008). Marketing Research: a Practical Approach, 19-29, Sage. |
3 | Araştırma Sorusunu Belirleme | Neuman, W.L. (2006). Social Research Methods: Qualitative and Quantitative Approaches, 153-156, 172-174, Pearson. Kolb, B. (2008). Marketing Research: a Practical Approach, 35-52, Sage. |
4 | Araştırma Önerisi | McNabb, D. E. (2015). Research methods for political science: Quantitative and qualitative methods. 57-65, Routledge. Watts, M., Bowen, W., & Rudenstein, N. (2001). The holy grail: In pursuit of the dissertation proposal. Institute of International Studies. University of California, Berkeley. |
5 | Nitel Araştırma | Kolb, B. (2008). Marketing Research: a Practical Approach, 105-120, Sage. Vaismoradi, M., Turunen, H., & Bondas, T. (2013). Content analysis and thematic analysis: Implications for conducting a qualitative descriptive study. Nursing & health sciences, 15(3), 398-405. |
6 | Derinlemesine Görüşme | Kolb, B. (2008). Marketing Research: a Practical Approach, 141-154, Sage. Seidman, I. (2013). Interviewing as qualitative research: A guide for researchers in education and the social sciences. 7-14, Teachers College Press. |
7 | Projektif ve Gözlemsel Teknikler; Etnografi ve Gömülü Kuram | Branthwaite, A. (2002). Investigating the power of imagery in marketing communication: evidence-based techniques. Qualitative Market Research: An International Journal, 5(3), 164-171. Kolb, B. (2008). Marketing Research: a Practical Approach, 158-171, Sage. Prayag, G. (2007). Exploring the relationship between destination image and brand personality of a tourist destination: An application of projective techniques. Journal of Travel and Tourism Research, 2(Fall 2007), 111-130. |
8 | Nitel Araştırma: Örnekleme | Kolb, B. (2008). Marketing Research: a Practical Approach, 175-190, Sage. Rapley, T. (2014). Sampling strategies in qualitative research. The Sage handbook of qualitative data analysis, 49-63. |
9 | Anket Tasarımı | Kolb, B. (2008). Marketing Research: a Practical Approach, 194-208, Sage. Bradburn, N., Sudman, S., & Wansink, B. (2004). Asking Questions: the Definitive Guide to Questionnaire Design, Jossey-Bass, 117-179. |
10 | Ara Sınav | |
11 | Nümerik Veri Analizi | McNabb, D. E. (2013). Research methods in public administration and nonprofit management. 204-253, ME Sharpe. |
12 | Nümerik Veri Analizi | Class Exercise: SPSS |
13 | Nümerik Veri Analizi | Class Exercise: SPSS |
14 | Sosyal Ağ Analizi: Giriş | Scott, J. (2012). What is Social Network Analysis?, 1-31, Bloomsbury Academic. • Class Exercise: Pajek |
15 | Sosyal Ağ Analizi: Temel Kavramlar ve Ölçütler | Scott, J. (2012). What is Social Network Analysis?, 31-57, Bloomsbury Academic. • Class Exercise: Pajek |
16 | Dersin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Batagelj, V., & Mrvar, A. (1998). Pajek-program for large network analysis. Connections, 21(2), 47-57. Berger, A. A. (2015). Media and communication research methods: An introduction to qualitative and quantitative approaches. Sage Publications. Borgatti, S. P., Mehra, A., Brass, D. J., & Labianca, G. (2009). Network analysis in the social sciences. science, 323(5916), 892-895. Carrington, P. J., Scott, J., & Wasserman, S. (Eds.). (2005). Models and methods in social network analysis (Vol. 28). Cambridge university press. Craig, C. S., & Douglas, S. P. (2005). International marketing research. Chichester: John Wiley & Sons. Davis, J. J. (2011). Advertising research: theory & practice. Pearson Higher Ed. Daymon, C., & Holloway, I. (2010). Qualitative research methods in public relations and marketing communications. Routledge. Heath, R. L. (2006). Onward into more fog: Thoughts on public relations' research directions. Journal of Public Relations Research, 18(2), 93-114. Jensen, K. B. (Ed.). (2013). A handbook of media and communication research: Qualitative and quantitative methodologies. Routledge. Kozinets, R. V. (2002). The field behind the screen: Using netnography for marketing research in online communities. Journal of marketing research, 39(1), 61-72. Malhotra, N. K., & Birks, D. F. (2007). Marketing research: An applied approach. Pearson Education. Zerfass, A., Van Ruler, B., & Sriramesh, K. (2008). Public relations research. European and International Perspectives and Innovations. Wiesbaden: VS.
|
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
15
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
2
|
60
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
25
|
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
2
|
28
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
1
|
65
|
65
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
19
|
19
|
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
160
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Pazarlama iletişimi ve halkla ilişkiler alanını bütünleşik iletişim perspektifinden değerlendirir. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
2 |
Alanda var olan kuram ve ilkeler hakkında bilgi birikimini geliştirir ve edinilen bilgiyi eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
3 |
Alandaki güncel gelişmeleri ve araştırmaları yakından takip eder ve bunları sistemli şekilde çalışmalara yansıtır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
4 |
Pazarlama iletişimi ve halkla ilişkiler alanının içinde olduğu farklı disiplinler (pazarlama, reklamcılık, halkla ilişkiler, kurumsal iletişim, pazarlama iletişimi vb.) arasındaki bağlantıları bütünleştirerek alana katkı sağlayacak yeni bilgiler oluşturur. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
5 |
Günümüz tüketim dinamiklerini esas alarak tüketici üzerindeki yansımalarını analiz eder.
|
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
6 |
Alanı ilgilendiren konularda sentez ve değerlendirme becerilerini geliştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
7 |
Alanı ilgilendiren konular hakkında bilimsel etik kurallar çerçevesinde çalışmalar yürütür. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
8 |
Pazarlama İletişimi ve Halkla İlişkiler alanında tartışılan konular hakkında özgün bir araştırma projesi tasarlar ve uygular. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
9 |
Bir yabancı dili kullanarak pazarlama iletişimi ve kurumsal iletişim alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..