İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • ENGLISH

  • LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

    Pazarlama İletişimi ve Halkla İlişkiler (Tezli)

    MCPR 564 | Ders Tanıtım Bilgileri

    Dersin Adı
    Pazarlama İletişiminde Araştırma Yöntemleri
    Kodu
    Yarıyıl
    Teori
    (saat/hafta)
    Uygulama/Lab
    (saat/hafta)
    Yerel Kredi
    AKTS
    MCPR 564
    Güz/Bahar
    3
    0
    3
    7.5

    Ön-Koşul(lar)
    Yok
    Dersin Dili
    İngilizce
    Dersin Türü
    Servis Dersi
    Dersin Düzeyi
    Yüksek Lisans
    Dersin Veriliş Şekli -
    Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
    Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu -
    Dersin Koordinatörü -
    Öğretim Eleman(lar)ı
    Yardımcı(ları) -
    Dersin Amacı Bu ders, öğrencileri pazarlama iletişimi araştırmalarında kullanılan nicel ve nitel yöntemlerle tanıştırmayı hedeflemektedir. Bu ders, öğrencilere tezlerini yazarken ihtiyaç duyacakları araştırma becerilerini kazandırmayı amaçlar.
    Öğrenme Çıktıları

    Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

    • Pazarlama iletişimi araştırmalarına dair temel kavramları açıklayabilir,
    • Pazarlama iletişimi araştırma problemlerini veriye dayalı tartışabilir,
    • Farklı araştırma tekniklerinin pazarlama iletişimi araştırma problemlerinin analizine uygunluğunu açıklayabilir,
    • Pazarlama iletişimi araştırma projelerinde nicel ve/veya nitel teknikleri değerlendirebilir,
    • Toplanan veriyi SPSS ve Pajek yazılımları ile analiz edebilir.
    Ders Tanımı Bu ders, pazarlama iletişimi araştırmalarının temel kavramları ve basamaklarını uygulamalı bir yaklaşım ile tanıtmaktadır. Öğrenciler bu derste, öğrendikleri araştırma yöntem ve tekniklerini uygulamaya koyarak veri temelli sonuçlar elde etme imkanı bulacaktır.
    Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

     



    Dersin Kategorisi

    Temel Ders
    X
    Uzmanlık/Alan Dersleri
    Destek Dersleri
    İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
    Aktarılabilir Beceri Dersleri

     

    HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

    Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Pazarlama İletişimi Araştırmalarına Giriş Neuman, W.L. (2006). Social Research Methods: Qualitative and Quantitative Approaches, 1-20, Pearson. Kolb, B. (2008). Marketing Research: a Practical Approach, 1-14, Sage.
    2 Bir Süreç Olarak Araştırma Neuman, W.L. (2006). Social Research Methods: Qualitative and Quantitative Approaches, 23-47, Pearson. Kolb, B. (2008). Marketing Research: a Practical Approach, 19-29, Sage.
    3 Araştırma Sorusunu Belirleme Neuman, W.L. (2006). Social Research Methods: Qualitative and Quantitative Approaches, 153-156, 172-174, Pearson. Kolb, B. (2008). Marketing Research: a Practical Approach, 35-52, Sage.
    4 Araştırma Önerisi McNabb, D. E. (2015). Research methods for political science: Quantitative and qualitative methods. 57-65, Routledge. Watts, M., Bowen, W., & Rudenstein, N. (2001). The holy grail: In pursuit of the dissertation proposal. Institute of International Studies. University of California, Berkeley.
    5 Nitel Araştırma Kolb, B. (2008). Marketing Research: a Practical Approach, 105-120, Sage. Vaismoradi, M., Turunen, H., & Bondas, T. (2013). Content analysis and thematic analysis: Implications for conducting a qualitative descriptive study. Nursing & health sciences, 15(3), 398-405.
    6 Derinlemesine Görüşme Kolb, B. (2008). Marketing Research: a Practical Approach, 141-154, Sage. Seidman, I. (2013). Interviewing as qualitative research: A guide for researchers in education and the social sciences. 7-14, Teachers College Press.
    7 Projektif ve Gözlemsel Teknikler; Etnografi ve Gömülü Kuram Branthwaite, A. (2002). Investigating the power of imagery in marketing communication: evidence-based techniques. Qualitative Market Research: An International Journal, 5(3), 164-171. Kolb, B. (2008). Marketing Research: a Practical Approach, 158-171, Sage. Prayag, G. (2007). Exploring the relationship between destination image and brand personality of a tourist destination: An application of projective techniques. Journal of Travel and Tourism Research, 2(Fall 2007), 111-130.
    8 Nitel Araştırma: Örnekleme Kolb, B. (2008). Marketing Research: a Practical Approach, 175-190, Sage. Rapley, T. (2014). Sampling strategies in qualitative research. The Sage handbook of qualitative data analysis, 49-63.
    9 Anket Tasarımı Kolb, B. (2008). Marketing Research: a Practical Approach, 194-208, Sage. Bradburn, N., Sudman, S., & Wansink, B. (2004). Asking Questions: the Definitive Guide to Questionnaire Design, Jossey-Bass, 117-179.
    10 Ara Sınav
    11 Nümerik Veri Analizi McNabb, D. E. (2013). Research methods in public administration and nonprofit management. 204-253, ME Sharpe.
    12 Nümerik Veri Analizi Class Exercise: SPSS
    13 Nümerik Veri Analizi Class Exercise: SPSS
    14 Sosyal Ağ Analizi: Giriş Scott, J. (2012). What is Social Network Analysis?, 1-31, Bloomsbury Academic. • Class Exercise: Pajek
    15 Sosyal Ağ Analizi: Temel Kavramlar ve Ölçütler Scott, J. (2012). What is Social Network Analysis?, 31-57, Bloomsbury Academic. • Class Exercise: Pajek
    16 Dersin gözden geçirilmesi

     

    Ders Kitabı
    Önerilen Okumalar/Materyaller

    Batagelj, V., & Mrvar, A. (1998). Pajek-program for large network analysis. Connections, 21(2), 47-57.

    Berger, A. A. (2015). Media and communication research methods: An introduction to qualitative and quantitative approaches. Sage Publications.

    Borgatti, S. P., Mehra, A., Brass, D. J., & Labianca, G. (2009). Network analysis in the social sciences. science, 323(5916), 892-895.

    Carrington, P. J., Scott, J., & Wasserman, S. (Eds.). (2005). Models and methods in social network analysis (Vol. 28). Cambridge university press.

    Craig, C. S., & Douglas, S. P. (2005). International marketing research. Chichester: John Wiley & Sons.

    Davis, J. J. (2011). Advertising research: theory & practice. Pearson Higher Ed.

    Daymon, C., & Holloway, I. (2010). Qualitative research methods in public relations and marketing communications. Routledge.

    Heath, R. L. (2006). Onward into more fog: Thoughts on public relations' research directions. Journal of Public Relations Research, 18(2), 93-114.

    Jensen, K. B. (Ed.). (2013). A handbook of media and communication research: Qualitative and quantitative methodologies. Routledge.

    Kozinets, R. V. (2002). The field behind the screen: Using netnography for marketing research in online communities. Journal of marketing research, 39(1), 61-72.

    Malhotra, N. K., & Birks, D. F. (2007). Marketing research: An applied approach. Pearson Education.

    Zerfass, A., Van Ruler, B., & Sriramesh, K. (2008). Public relations research. European and International Perspectives and Innovations. Wiesbaden: VS.

     

     

    DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
    Katılım
    1
    15
    Laboratuvar / Uygulama
    Arazi Çalışması
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    Portfolyo
    Ödev
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    Proje
    2
    60
    Seminer/Çalıştay
    Sözlü Sınav
    Ara Sınav
    1
    25
    Final Sınavı
    Toplam

    Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    4
    100
    Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    Toplam

    AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
    Teorik Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
    16
    3
    48
    Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
    16
    0
    Sınıf Dışı Ders Çalışması
    14
    2
    28
    Arazi Çalışması
    0
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    0
    Portfolyo
    0
    Ödev
    0
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    0
    Proje
    1
    65
    65
    Seminer/Çalıştay
    0
    Sözlü Sınav
    0
    Ara Sınavlar
    1
    19
    19
    Final Sınavı
    0
        Toplam
    160

     

    DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

    #
    Program Yeterlilikleri / Çıktıları
    * Katkı Düzeyi
    1
    2
    3
    4
    5
    1

    Pazarlama iletişimi ve halkla ilişkiler alanını bütünleşik iletişim perspektifinden değerlendirir.

    -
    -
    -
    X
    -
    2

    Alanda var olan kuram ve ilkeler hakkında bilgi birikimini geliştirir ve edinilen bilgiyi eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.

    -
    -
    -
    -
    -
    3

    Alandaki güncel gelişmeleri ve araştırmaları yakından takip eder ve bunları sistemli şekilde çalışmalara yansıtır.

    -
    -
    -
    -
    X
    4

    Pazarlama iletişimi ve halkla ilişkiler alanının içinde olduğu farklı disiplinler (pazarlama, reklamcılık, halkla ilişkiler, kurumsal iletişim, pazarlama iletişimi vb.) arasındaki bağlantıları bütünleştirerek alana katkı sağlayacak yeni bilgiler oluşturur.

    -
    -
    -
    -
    -
    5

    Günümüz tüketim dinamiklerini esas alarak tüketici üzerindeki yansımalarını analiz eder.

    -
    -
    -
    X
    -
    6

    Alanı ilgilendiren konularda sentez ve değerlendirme becerilerini geliştirir.

    -
    -
    -
    -
    -
    7

    Alanı ilgilendiren konular hakkında bilimsel etik kurallar çerçevesinde çalışmalar yürütür.

    -
    -
    -
    X
    -
    8

    Pazarlama İletişimi ve Halkla İlişkiler alanında tartışılan konular hakkında özgün bir araştırma projesi tasarlar ve uygular.

    -
    -
    -
    -
    X
    9

    Bir yabancı dili kullanarak pazarlama iletişimi ve kurumsal iletişim alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır.

    -
    -
    -
    X
    -

    *1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest


    YENİ GÜZELBAHÇE KAMPÜSÜMÜZ

    Detaylar

    KÜRESEL KARİYER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.

    Daha Fazlası..

    BİLİME KATKI

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.

    Daha Fazlası..

    İNSANA DEĞER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.

    Daha Fazlası..

    TOPLUMA FAYDA

    22 yıllık güç ve deneyimini toplumsal çalışmalara aktarmak..

    Daha Fazlası..
    İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin