İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • ENGLISH

  • LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

    Pazarlama İletişimi ve Halkla İlişkiler (Tezli)

    MCPR 566 | Ders Tanıtım Bilgileri

    Dersin Adı
    Bütünleşik Pazarlama İletişiminin İlkeleri ve Uygulamaları
    Kodu
    Yarıyıl
    Teori
    (saat/hafta)
    Uygulama/Lab
    (saat/hafta)
    Yerel Kredi
    AKTS
    MCPR 566
    Güz
    3
    0
    3
    7.5

    Ön-Koşul(lar)
    Yok
    Dersin Dili
    İngilizce
    Dersin Türü
    Zorunlu
    Dersin Düzeyi
    Yüksek Lisans
    Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
    Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
    Grup çalışması
    Olgu / Vaka çalışması
    Soru & Cevap
    Kritik verme
    Anlatım / Sunum
    Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu -
    Dersin Koordinatörü -
    Öğretim Eleman(lar)ı
    Yardımcı(ları) -
    Dersin Amacı Dersin amacı lisansüstü öğrencilerine bütünleşik pazarlama iletişiminin temel ilkelerini ve uygulamalarını aktarmaktır. Dönem boyunca, BPİ kavramının ortaya çıkışına kuramsal bir yaklaşım sağlamak ve bu kavramı gelişim, uygulama ve değerlendirilmesine ilişkin tartışmaları göz önünde bulundurarak eleştirel bir gözle değerlendirmek amaçlanmıştır. Öğrenciler derste BPİ karmasının bileşenlerini sunacak ve konuya ilişkin makaleleri tartışacaklardır.
    Öğrenme Çıktıları

    Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

    • Bütünleşik pazarlama iletişimi kavramının temel ilkelerini açıklayabilecek,
    • Bütünleşik pazarlama iletişimi yaklaşımının gelişmesinde rol oynayan faktörleri değerlendirebilecek,
    • BPİ kavramını tüm unsurlarıyla açıklayabilecek,
    • Her bir iletişim unsurunun bir bütün olarak BPİ’ne nasıl bir katkısı olduğunu açıklayabilecek,
    • BPİ programlarını inceleyebilecek,
    • Dönem boyunca verilen okumalar üzerinden bir BPİ kampanya uygulamasını değerlendirebilecektir.
    Ders Tanımı Bu ders, bütünleşik pazarlama iletişimi konusuna ilişkin ilkelerin ve uygulamaların eleştirel çalışmasını ve derinlemesine tartışılmasını kapsamaktadır. BPİ'nin temelleri incelendikten sonra, BPİ kampanya geliştirme süreci anlatılacaktır. BPİ ile ilişkili konularda, ilgili akademik dergilerde yayınlanmış farklı makaleler tartışılacaktır. Ayrıca öğrenciler, BPİ karmasının her bir elemanına ilişkin sunum yaparak o konuyla ilgili makaleleri tartışacaklardır.
    Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

     



    Dersin Kategorisi

    Temel Ders
    X
    Uzmanlık/Alan Dersleri
    Destek Dersleri
    İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
    Aktarılabilir Beceri Dersleri

     

    HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

    Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Derse Giriş
    2 Pazarlama ve Pazarlama İletişimi Pazarlamada BPİ’nin Rolü Kliatchho, J. ( 2005). Towards a New Definition of Integrated Marketing Communications (IMC). International Journal of Advertising, 24(1), 7-34. Gordon-Isasi, J., Narvaiza, L., & Gibaja, J. J. (2021). Revisiting integrated marketing communication (IMC): A scale to assess IMC in higher education (HE). Journal of Marketing for Higher Education, 31(1), 58-90. http://fabrikbrands.com/what-is-integrated-marketing-communications/ https://courses.lumenlearning.com/boundless-marketing/chapter/introduction-to-integrated-marketing-communications/ https://learn.g2crowd.com/integrated-marketing-communications
    3 Markalar ve BPİ BPİ'nin Ortaya Çıkışı Reid, M. (2002). Building strong brands through the management of integrated marketing communications. International Journal of Wine Marketing. Keller, K. L. (2009). Building strong brands in a modern marketing communications environment. Journal of Marketing Communications, 15(2-3), 139-155. Philip J. Kitchen, Joanne Brignell, Tao Li And Graham Spickett Jones (2004). The Emergence of IMC: A Theoretical Perspective. Journal of Advertising Research, 44 , pp 19-30
    4 BPİ’nin Gözden Geçirilmesi Porcu, L., Barrio-García, S. D., & Kitchen, P. J. (2012). How Integrated Marketing Communications (IMC) works? A theoretical review and an analysis of its main drivers and effects. Tafesse, W., & Kitchen, P. J. (2017). IMC–an integrative review. International Journal of Advertising, 36(2), 210-226.
    5 Reklamcılık Campbell, M. (2022). Advertising in recessionary times. https://www.warc.com/content/article/bestprac/advertising-in-recessionary-times/en-gb/147523
    6 Pazarlama Halkla İlişkileri Papasolomou, I., Thrassou, A., Vrontis, D., & Sabova, M. (2014). Marketing public relations: A consumer-focused strategic perspective. Journal of Customer Behaviour, 13(1), 5-24.
    7 BPİ Karması: Satış Promosyon Raji, R.A., Rashid, S. and Ishak, S. (2019), "The mediating effect of brand image on the relationships between social media advertising content, sales promotion content and behaviuoral intention", Journal of Research in Interactive Marketing, Vol. 13 No. 3, pp. 302-330. https://doi.org/10.1108/JRIM-01-2018-0004
    8 Ara Sınav -
    9 BPİ Karması: Doğrudan Pazarlama Subramanian, K. R. (2017). Building Customer Relations through Direct Marketing. International Journal of Combined Research & Development, Vol.6, Issue 9, pp. 799-810.
    10 BPİ Karması: Kişisel Satış Brezak, S., Vlastelica, T., & Kostić, S. C. (2019). Are marketing communications relevant for the preparation of buyer-seller negotiations?. Teme, 511-526.
    11 BPİ’de Etkinlikler ve Deneyimler Hede, A. and Kellett, P. (2011), "Marketing communications for special events", European Journal of Marketing, Vol. 45 No. 6, pp. 987-1004.
    12 BPİ Karması: Sponsorluk Sneath, J. Z., Finney, R. Z., & Close, A. G. (2005). An IMC approach to event marketing: The effects of sponsorship and experience on customer attitudes. Journal of Advertising Research, 45(4), 373-381.
    13 BPİ Kampanyası Gelişimi Percy, L. (2023). Strategic Integrated Marketing Communications. Taylor & Francis, Part IV, Chapter 12
    14 BPİ Kampanya Analizi ve Tartışma WARC Vaka Çalışmaları
    15 Dersin gözden geçirilmesi
    16 Final Projesi Teslimi

     

    Ders Kitabı

    Ang, L. (2014). Principles of Integrated Marketing Communications. Cambridge University Press. ISBN: 978-1107649187.

     
    Önerilen Okumalar/Materyaller

    Andrews, J. C., & Shimp, T. A. (2017). Advertising, promotion, and other aspects of integrated marketing communications. Nelson Education. ISBN-13: ‎ 978-1337282659

    Belch, G. E., & Belch, M. A. (2004). Advertising and Promotion: An Integrated Marketing Communications Perspective 6th. New York: NY: McGraw-Hill. ISBN-13: ‎ 978-0078028977

    Blakeman, R. (2018). Integrated marketing communication: creative strategy from idea to implementation. Rowman & Littlefield. ISBN-13 : ‎ 978-1538101056

    Juska, J. M. (2017). Integrated Marketing Communication: Advertising and Promotion in a Digital World. Routledge. ISBN-13 : ‎ 978-1138695443

    Kitchen, P. J., & De Pelsmacker, P. (2004). Integrated Marketing Communications: A Primer. Routledge. ISBN-13: ‎ 978-0415314213

    Kitchen, P. J., & Uzunoglu, E. (2014). Integrated Communications in the Postmodern Era. Springer. ISBN-13 ‏ : ‎ 978-1349482047

    Kitchen, P. J., De Pelsmacker, P., & Eagle, L. (Eds.). (2005). A reader in marketing communications. Routledge. ISBN-13: 978-0415356480

    Odabaşı, Y., & Oyman, M. (2012). Pazarlama İletişimi Yönetimi. MediaCat Kitapları. ISBN-13: ‎ 979-9758378738

    Pazarlama İletişimi. T.C. Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 1807. https://yadi.sk/d/nBwtKyeUPvgaB

    Percy, L. (2008). Strategic integrated marketing communications: Theory and Practice. Routledge.  ISBN: 9780750679800

    Pickton, D. and Broderick, A., (2004) Integrated Marketing Communications 2nd Ed., Financial Times/ Prentice Hall ISBN-13: ‎ 978-0273676454

    Schultz, D. E., Tannenbaum, S. I., & Lauterborn, R. F. (1994). The new marketing paradigm: Integrated marketing communications. McGraw Hill Professional. ISBN-13 ‏ : ‎ 978-0844234526

    Schultz, D., Patti, C. H., & Kitchen, P. J. (Eds.). (2013). The evolution of integrated marketing communications: The customer-driven marketplace. Routledge. ISBN-13 ‏ : ‎ 978-1138008946

    Thorson, E., & Moore, J. (Eds.). (2013). Integrated communication: Synergy of persuasive voices. Taylor &Francis. ISBN-13 ‏ : ‎ 978-0805813913

    Yurdakul, N. B. (2006). Bütünleşik Pazarlama İletişimi Ölçümleme Süreci. Nobel Yayın Dağıtım. ISBN-13 ‏ : ‎ 978-9755918761

     

    Available online via electronic information resources

    Journal of Advertising

    International Journal of Advertising

    Journal of Advertising Research

    Journal of the Institute of Public Relations

    Journal of Product and Brand Management

    Journal of Marketing Communications

    European Journal of Marketing

    Journal of Business Research

    Journal of Brand Management

    Journal of Communication Management

    Journal of Database Marketing and Customer Strategy Management

    Journal of Promotion Management

    Public Relations Review

     

    DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
    Katılım
    1
    10
    Laboratuvar / Uygulama
    Arazi Çalışması
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    Portfolyo
    Ödev
    1
    10
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    2
    40
    Proje
    1
    20
    Seminer/Çalıştay
    Sözlü Sınav
    Ara Sınav
    1
    20
    Final Sınavı
    Toplam

    Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    5
    80
    Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    1
    20
    Toplam

    AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
    Teorik Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
    16
    3
    48
    Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
    16
    0
    Sınıf Dışı Ders Çalışması
    14
    5
    70
    Arazi Çalışması
    0
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    0
    Portfolyo
    0
    Ödev
    1
    15
    15
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    2
    16
    32
    Proje
    1
    40
    40
    Seminer/Çalıştay
    0
    Sözlü Sınav
    0
    Ara Sınavlar
    1
    20
    20
    Final Sınavı
    0
        Toplam
    225

     

    DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

    #
    Program Yeterlilikleri / Çıktıları
    * Katkı Düzeyi
    1
    2
    3
    4
    5
    1

    Pazarlama iletişimi ve halkla ilişkiler alanını bütünleşik iletişim perspektifinden değerlendirir.

    -
    -
    -
    X
    -
    2

    Alanda var olan kuram ve ilkeler hakkında bilgi birikimini geliştirir ve edinilen bilgiyi eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.

    -
    -
    X
    -
    -
    3

    Alandaki güncel gelişmeleri ve araştırmaları yakından takip eder ve bunları sistemli şekilde çalışmalara yansıtır.

    -
    -
    -
    X
    -
    4

    Pazarlama iletişimi ve halkla ilişkiler alanının içinde olduğu farklı disiplinler (pazarlama, reklamcılık, halkla ilişkiler, kurumsal iletişim, pazarlama iletişimi vb.) arasındaki bağlantıları bütünleştirerek alana katkı sağlayacak yeni bilgiler oluşturur.

    -
    X
    -
    -
    -
    5

    Günümüz tüketim dinamiklerini esas alarak tüketici üzerindeki yansımalarını analiz eder.

    -
    -
    -
    -
    -
    6

    Alanı ilgilendiren konularda sentez ve değerlendirme becerilerini geliştirir.

    -
    -
    -
    X
    -
    7

    Alanı ilgilendiren konular hakkında bilimsel etik kurallar çerçevesinde çalışmalar yürütür.

    -
    -
    -
    -
    -
    8

    Pazarlama İletişimi ve Halkla İlişkiler alanında tartışılan konular hakkında özgün bir araştırma projesi tasarlar ve uygular.

    -
    -
    -
    -
    -
    9

    Bir yabancı dili kullanarak pazarlama iletişimi ve kurumsal iletişim alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır.

    -
    -
    -
    -
    -

    *1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest


    YENİ GÜZELBAHÇE KAMPÜSÜMÜZ

    Detaylar

    KÜRESEL KARİYER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.

    Daha Fazlası..

    BİLİME KATKI

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.

    Daha Fazlası..

    İNSANA DEĞER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.

    Daha Fazlası..

    TOPLUMA FAYDA

    22 yıllık güç ve deneyimini toplumsal çalışmalara aktarmak..

    Daha Fazlası..
    İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin