Dersin Adı |
Bütünleşik Pazarlama İletişiminin İlkeleri ve Uygulamaları
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
MCPR 566
|
Güz
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıOlgu / Vaka çalışmasıSoru & CevapKritik vermeAnlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Dersin amacı lisansüstü öğrencilerine bütünleşik pazarlama iletişiminin temel ilkelerini ve uygulamalarını aktarmaktır. Dönem boyunca, BPİ kavramının ortaya çıkışına kuramsal bir yaklaşım sağlamak ve bu kavramı gelişim, uygulama ve değerlendirilmesine ilişkin tartışmaları göz önünde bulundurarak eleştirel bir gözle değerlendirmek amaçlanmıştır. Öğrenciler derste BPİ karmasının bileşenlerini sunacak ve konuya ilişkin makaleleri tartışacaklardır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, bütünleşik pazarlama iletişimi konusuna ilişkin ilkelerin ve uygulamaların eleştirel çalışmasını ve derinlemesine tartışılmasını kapsamaktadır. BPİ'nin temelleri incelendikten sonra, BPİ kampanya geliştirme süreci anlatılacaktır. BPİ ile ilişkili konularda, ilgili akademik dergilerde yayınlanmış farklı makaleler tartışılacaktır. Ayrıca öğrenciler, BPİ karmasının her bir elemanına ilişkin sunum yaparak o konuyla ilgili makaleleri tartışacaklardır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse Giriş | |
2 | Pazarlama ve Pazarlama İletişimi Pazarlamada BPİ’nin Rolü | Kliatchho, J. ( 2005). Towards a New Definition of Integrated Marketing Communications (IMC). International Journal of Advertising, 24(1), 7-34. Gordon-Isasi, J., Narvaiza, L., & Gibaja, J. J. (2021). Revisiting integrated marketing communication (IMC): A scale to assess IMC in higher education (HE). Journal of Marketing for Higher Education, 31(1), 58-90. http://fabrikbrands.com/what-is-integrated-marketing-communications/ https://courses.lumenlearning.com/boundless-marketing/chapter/introduction-to-integrated-marketing-communications/ https://learn.g2crowd.com/integrated-marketing-communications |
3 | Markalar ve BPİ BPİ'nin Ortaya Çıkışı | Reid, M. (2002). Building strong brands through the management of integrated marketing communications. International Journal of Wine Marketing. Keller, K. L. (2009). Building strong brands in a modern marketing communications environment. Journal of Marketing Communications, 15(2-3), 139-155. Philip J. Kitchen, Joanne Brignell, Tao Li And Graham Spickett Jones (2004). The Emergence of IMC: A Theoretical Perspective. Journal of Advertising Research, 44 , pp 19-30 |
4 | BPİ’nin Gözden Geçirilmesi | Porcu, L., Barrio-García, S. D., & Kitchen, P. J. (2012). How Integrated Marketing Communications (IMC) works? A theoretical review and an analysis of its main drivers and effects. Tafesse, W., & Kitchen, P. J. (2017). IMC–an integrative review. International Journal of Advertising, 36(2), 210-226. |
5 | Reklamcılık | Campbell, M. (2022). Advertising in recessionary times. https://www.warc.com/content/article/bestprac/advertising-in-recessionary-times/en-gb/147523 |
6 | Pazarlama Halkla İlişkileri | Papasolomou, I., Thrassou, A., Vrontis, D., & Sabova, M. (2014). Marketing public relations: A consumer-focused strategic perspective. Journal of Customer Behaviour, 13(1), 5-24. |
7 | BPİ Karması: Satış Promosyon | Raji, R.A., Rashid, S. and Ishak, S. (2019), "The mediating effect of brand image on the relationships between social media advertising content, sales promotion content and behaviuoral intention", Journal of Research in Interactive Marketing, Vol. 13 No. 3, pp. 302-330. https://doi.org/10.1108/JRIM-01-2018-0004 |
8 | Ara Sınav | - |
9 | BPİ Karması: Doğrudan Pazarlama | Subramanian, K. R. (2017). Building Customer Relations through Direct Marketing. International Journal of Combined Research & Development, Vol.6, Issue 9, pp. 799-810. |
10 | BPİ Karması: Kişisel Satış | Brezak, S., Vlastelica, T., & Kostić, S. C. (2019). Are marketing communications relevant for the preparation of buyer-seller negotiations?. Teme, 511-526. |
11 | BPİ’de Etkinlikler ve Deneyimler | Hede, A. and Kellett, P. (2011), "Marketing communications for special events", European Journal of Marketing, Vol. 45 No. 6, pp. 987-1004. |
12 | BPİ Karması: Sponsorluk | Sneath, J. Z., Finney, R. Z., & Close, A. G. (2005). An IMC approach to event marketing: The effects of sponsorship and experience on customer attitudes. Journal of Advertising Research, 45(4), 373-381. |
13 | BPİ Kampanyası Gelişimi | Percy, L. (2023). Strategic Integrated Marketing Communications. Taylor & Francis, Part IV, Chapter 12 |
14 | BPİ Kampanya Analizi ve Tartışma | WARC Vaka Çalışmaları |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Projesi Teslimi |
Ders Kitabı | Ang, L. (2014). Principles of Integrated Marketing Communications. Cambridge University Press. ISBN: 978-1107649187. |
|
Önerilen Okumalar/Materyaller |
|
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
40
|
Proje |
1
|
20
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
20
|
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
5
|
80
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
20
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
5
|
70
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
15
|
15
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
16
|
32
|
Proje |
1
|
40
|
40
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
20
|
20
|
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
225
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Pazarlama iletişimi ve halkla ilişkiler alanını bütünleşik iletişim perspektifinden değerlendirir. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
2 |
Alanda var olan kuram ve ilkeler hakkında bilgi birikimini geliştirir ve edinilen bilgiyi eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
3 |
Alandaki güncel gelişmeleri ve araştırmaları yakından takip eder ve bunları sistemli şekilde çalışmalara yansıtır. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
4 |
Pazarlama iletişimi ve halkla ilişkiler alanının içinde olduğu farklı disiplinler (pazarlama, reklamcılık, halkla ilişkiler, kurumsal iletişim, pazarlama iletişimi vb.) arasındaki bağlantıları bütünleştirerek alana katkı sağlayacak yeni bilgiler oluşturur. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
5 |
Günümüz tüketim dinamiklerini esas alarak tüketici üzerindeki yansımalarını analiz eder.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
Alanı ilgilendiren konularda sentez ve değerlendirme becerilerini geliştirir. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
7 |
Alanı ilgilendiren konular hakkında bilimsel etik kurallar çerçevesinde çalışmalar yürütür. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
Pazarlama İletişimi ve Halkla İlişkiler alanında tartışılan konular hakkında özgün bir araştırma projesi tasarlar ve uygular. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
Bir yabancı dili kullanarak pazarlama iletişimi ve kurumsal iletişim alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..