Bizi takip edin
|
EN

LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

Pazarlama İletişimi ve Halkla İlişkiler (Tezli)

MCPR 566 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Bütünleşik Pazarlama İletişiminin İlkeleri ve Uygulamaları
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MCPR 566
Güz
3
0
3
7.5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Yüksek Lisans
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Grup çalışması
Olgu / Vaka çalışması
Soru & Cevap
Kritik verme
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Dersin amacı lisansüstü öğrencilerine bütünleşik pazarlama iletişiminin temel ilkelerini ve uygulamalarını aktarmaktır. Dönem boyunca, BPİ kavramının ortaya çıkışına kuramsal bir yaklaşım sağlamak ve bu kavramı gelişim, uygulama ve değerlendirilmesine ilişkin tartışmaları göz önünde bulundurarak eleştirel bir gözle değerlendirmek amaçlanmıştır. Öğrenciler derste BPİ karmasının bileşenlerini sunacak ve konuya ilişkin makaleleri tartışacaklardır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bütünleşik pazarlama iletişimi kavramının temel ilkelerini açıklayabilecek,
  • Bütünleşik pazarlama iletişimi yaklaşımının gelişmesinde rol oynayan faktörleri değerlendirebilecek,
  • BPİ kavramını tüm unsurlarıyla açıklayabilecek,
  • Her bir iletişim unsurunun bir bütün olarak BPİ’ne nasıl bir katkısı olduğunu açıklayabilecek,
  • BPİ programlarını inceleyebilecek,
  • Dönem boyunca verilen okumalar üzerinden bir BPİ kampanya uygulamasını değerlendirebilecektir.
Ders Tanımı Bu ders, bütünleşik pazarlama iletişimi konusuna ilişkin ilkelerin ve uygulamaların eleştirel çalışmasını ve derinlemesine tartışılmasını kapsamaktadır. BPİ'nin temelleri incelendikten sonra, BPİ kampanya geliştirme süreci anlatılacaktır. BPİ ile ilişkili konularda, ilgili akademik dergilerde yayınlanmış farklı makaleler tartışılacaktır. Ayrıca öğrenciler, BPİ karmasının her bir elemanına ilişkin sunum yaparak o konuyla ilgili makaleleri tartışacaklardır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse Giriş
2 Pazarlama ve Pazarlama İletişimi Pazarlamada BPİ’nin Rolü Kliatchho, J. ( 2005). Towards a New Definition of Integrated Marketing Communications (IMC). International Journal of Advertising, 24(1), 7-34. Gordon-Isasi, J., Narvaiza, L., & Gibaja, J. J. (2021). Revisiting integrated marketing communication (IMC): A scale to assess IMC in higher education (HE). Journal of Marketing for Higher Education, 31(1), 58-90. http://fabrikbrands.com/what-is-integrated-marketing-communications/ https://courses.lumenlearning.com/boundless-marketing/chapter/introduction-to-integrated-marketing-communications/ https://learn.g2crowd.com/integrated-marketing-communications
3 Markalar ve BPİ BPİ'nin Ortaya Çıkışı Reid, M. (2002). Building strong brands through the management of integrated marketing communications. International Journal of Wine Marketing. Keller, K. L. (2009). Building strong brands in a modern marketing communications environment. Journal of Marketing Communications, 15(2-3), 139-155. Philip J. Kitchen, Joanne Brignell, Tao Li And Graham Spickett Jones (2004). The Emergence of IMC: A Theoretical Perspective. Journal of Advertising Research, 44 , pp 19-30
4 BPİ’nin Gözden Geçirilmesi Porcu, L., Barrio-García, S. D., & Kitchen, P. J. (2012). How Integrated Marketing Communications (IMC) works? A theoretical review and an analysis of its main drivers and effects. Tafesse, W., & Kitchen, P. J. (2017). IMC–an integrative review. International Journal of Advertising, 36(2), 210-226.
5 Reklamcılık: Neyi ne zaman söylemeli? Campbell, M. (2022). Advertising in recessionary times. https://www.warc.com/content/article/bestprac/advertising-in-recessionary-times/en-gb/147523
6 Pazarlama Halkla İlişkileri Papasolomou, I., Thrassou, A., Vrontis, D., & Sabova, M. (2014). Marketing public relations: A consumer-focused strategic perspective. Journal of Customer Behaviour, 13(1), 5-24.
7 Ara Sınav
8 BPİ Karması: Satış Promosyon Raji, R.A., Rashid, S. and Ishak, S. (2019), "The mediating effect of brand image on the relationships between social media advertising content, sales promotion content and behaviuoral intention", Journal of Research in Interactive Marketing, Vol. 13 No. 3, pp. 302-330. https://doi.org/10.1108/JRIM-01-2018-0004
9 BPİ Karması: Doğrudan Pazarlama Subramanian, K. R. (2017). Building Customer Relations through Direct Marketing. International Journal of Combined Research & Development, Vol.6, Issue 9, pp. 799-810.
10 BPİ Karması: Kişisel Satış Brezak, S., Vlastelica, T., & Kostić, S. C. (2019). Are marketing communications relevant for the preparation of buyer-seller negotiations?. Teme, 511-526.
11 BPİ’de Etkinlikler ve Deneyimler Hede, A. and Kellett, P. (2011), "Marketing communications for special events", European Journal of Marketing, Vol. 45 No. 6, pp. 987-1004.
12 BPİ Karması: Sponsorluk Sneath, J. Z., Finney, R. Z., & Close, A. G. (2005). An IMC approach to event marketing: The effects of sponsorship and experience on customer attitudes. Journal of Advertising Research, 45(4), 373-381.
13 Dijital ve dijital olmayan kanalların entegrasyonu Ang, L. (2021). Principles of Integrated Marketing Communications An Evidence Based Approach. Cambridge University Press. pp. 149-196; pp. 281-323
14 BPİ Kampanya Analizi ve Tartışma WARC Vaka Çalışmaları
15 Dersin gözden geçirilmesi
16 Final Projesi Teslimi

 

Ders Kitabı

Ang, L. (2014). Principles of Integrated Marketing Communications. Cambridge University Press. ISBN: 978-1107649187.

 
Önerilen Okumalar/Materyaller

Andrews, J. C., & Shimp, T. A. (2017). Advertising, promotion, and other aspects of integrated marketing communications. Nelson Education. ISBN-13: ‎ 978-1337282659

Belch, G. E., & Belch, M. A. (2004). Advertising and Promotion: An Integrated Marketing Communications Perspective 6th. New York: NY: McGraw-Hill. ISBN-13: ‎ 978-0078028977

Blakeman, R. (2018). Integrated marketing communication: creative strategy from idea to implementation. Rowman & Littlefield. ISBN-13 : ‎ 978-1538101056

Juska, J. M. (2017). Integrated Marketing Communication: Advertising and Promotion in a Digital World. Routledge. ISBN-13 : ‎ 978-1138695443

Kitchen, P. J., & De Pelsmacker, P. (2004). Integrated Marketing Communications: A Primer. Routledge. ISBN-13: ‎ 978-0415314213

Kitchen, P. J., & Uzunoglu, E. (2014). Integrated Communications in the Postmodern Era. Springer. ISBN-13 ‏ : ‎ 978-1349482047

Kitchen, P. J., De Pelsmacker, P., & Eagle, L. (Eds.). (2005). A reader in marketing communications. Routledge. ISBN-13: 978-0415356480

Odabaşı, Y., & Oyman, M. (2012). Pazarlama İletişimi Yönetimi. MediaCat Kitapları. ISBN-13: ‎ 979-9758378738

Pazarlama İletişimi. T.C. Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 1807. https://yadi.sk/d/nBwtKyeUPvgaB

Percy, L. (2008). Strategic integrated marketing communications: Theory and Practice. Routledge.  ISBN: 9780750679800

Pickton, D. and Broderick, A., (2004) Integrated Marketing Communications 2nd Ed., Financial Times/ Prentice Hall ISBN-13: ‎ 978-0273676454

Schultz, D. E., Tannenbaum, S. I., & Lauterborn, R. F. (1994). The new marketing paradigm: Integrated marketing communications. McGraw Hill Professional. ISBN-13 ‏ : ‎ 978-0844234526

Schultz, D., Patti, C. H., & Kitchen, P. J. (Eds.). (2013). The evolution of integrated marketing communications: The customer-driven marketplace. Routledge. ISBN-13 ‏ : ‎ 978-1138008946

Thorson, E., & Moore, J. (Eds.). (2013). Integrated communication: Synergy of persuasive voices. Taylor &Francis. ISBN-13 ‏ : ‎ 978-0805813913

Yurdakul, N. B. (2006). Bütünleşik Pazarlama İletişimi Ölçümleme Süreci. Nobel Yayın Dağıtım. ISBN-13 ‏ : ‎ 978-9755918761

 

Available online via electronic information resources

Journal of Advertising

International Journal of Advertising

Journal of Advertising Research

Journal of the Institute of Public Relations

Journal of Product and Brand Management

Journal of Marketing Communications

European Journal of Marketing

Journal of Business Research

Journal of Brand Management

Journal of Communication Management

Journal of Database Marketing and Customer Strategy Management

Journal of Promotion Management

Public Relations Review

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
2
40
Proje
1
20
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
20
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
5
80
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
20
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
5
70
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
1
15
15
Sunum / Jüri Önünde Sunum
2
16
32
Proje
1
40
40
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
20
20
Final Sınavı
0
    Toplam
225

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Pazarlama iletişimi ve halkla ilişkiler alanını bütünleşik iletişim perspektifinden değerlendirir.

X
2

Alanda var olan kuram ve ilkeler hakkında bilgi birikimini geliştirir ve edinilen bilgiyi eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.

X
3

Alandaki güncel gelişmeleri ve araştırmaları yakından takip eder ve bunları sistemli şekilde çalışmalara yansıtır.

X
4

Pazarlama iletişimi ve halkla ilişkiler alanının içinde olduğu farklı disiplinler (pazarlama, reklamcılık, halkla ilişkiler, kurumsal iletişim, pazarlama iletişimi vb.) arasındaki bağlantıları bütünleştirerek alana katkı sağlayacak yeni bilgiler oluşturur.

X
5

Günümüz tüketim dinamiklerini esas alarak tüketici üzerindeki yansımalarını analiz eder.

6

Alanı ilgilendiren konularda sentez ve değerlendirme becerilerini geliştirir.

X
7

Alanı ilgilendiren konular hakkında bilimsel etik kurallar çerçevesinde çalışmalar yürütür.

8

Pazarlama İletişimi ve Halkla İlişkiler alanında tartışılan konular hakkında özgün bir araştırma projesi tasarlar ve uygular.

9

Bir yabancı dili kullanarak pazarlama iletişimi ve kurumsal iletişim alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.