Bizi takip edin
|
EN

LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

Pazarlama İletişimi ve Halkla İlişkiler (Tezli)

MCPR 569 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Halkla İlişkiler Teorileri ve Uygulamaları
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MCPR 569
Güz
3
0
3
7.5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Yüksek Lisans
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Olgu / Vaka çalışması
Soru & Cevap
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin amacı halkla ilişkiler teorilerine ve bunların uygulamadaki kullanımlarına yönelik bir anlayış geliştirmektir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Halkla ilişkiler teorilerini değerlendirirken faydalanılacak kavramsal çerçeveyi açıklayabilecek,
  • Halkla ilişkiler teorilerinin uygulamadaki kullanımını tartışabilecek,
  • Halkla ilişkilere yönelik temel düşünsel yaklaşımları sınıflandırabilecek,
  • Ana akım halkla ilişkiler perspektifi ile eleştirel perspektifi birbiriyle karşılaştırabilecek,
  • Bir örnek olayı teorik bir perspektiften, etik boyutunu da ele alarak tartışabilecektir.
Ders Tanımı Bu ders halkla ilişkiler uygulamasına temel oluşturacak kuramsal yaklaşımları etik açısından da değerlendirerek ele almaktadır. Okumalar ve tartışmalar aracılığıyla öğrenciler halkla ilişkiler teorisinin zaman içinde nasıl değiştiğini, farklı düşünme biçimleri ve araştırma yöntemlerinin nasıl benimsendiğini inceleyeceklerdir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Tanışma ve bilgilendirme
2 Halkla İlişkileri Anlamak Geçmişten geleceğe Halkla İlişkilerin evrimi Fawkes, J. (2018). “The evolution of PR research- An overview”, Communication &Society, Vol. 31(4) sf. 159-171 sf.159-160, Introduction
3 Farklı yapılarda Halkla İlişkiler Halkla ilişkiler Süreci: ROPE modeli Smith, R. D. (2009). Strategic planning for public relations. 3rd ed. Routledge. sf.10-16
4 Halkla İlişkilerin 4 Modeli I * Basın Ajansı Modeli * Kamuyu Bilgilendirme Modeli * Çift yönlü asimetrik model * Çift yönlü simetrik model Baskın paradigma: Örgüt merkezli perspektif, sistem kuramı, Çift yönlü simetrik model ve mükemmellik kuramı Lattimore, D., Baskin, O. , Heineman, S.T., Toth, E.L. (2009) “Public Relations: The profession and the practice”, 4th. Ed., NY: McGraw Hill. Chapter 3: A theoretical Basis for Public Relations ISBN 978-0-07-131578-4 Noam Chomsky on Edward Bernays: A Critical perspective: https://www.youtube.com/watch?v=7ddVmKSAOo
5 Örgüt merkezli perspektif üzerine tartışma ve uygulama Sınıf içi grup çalışması
6 Retorik ve Savunmanlık perspektifi I *CSR ve retorik Heath, R.H. (2000). “A Rhetorical Perspective on the Values of Public Relations: Crossroads and Pathways Toward Concurrence”, Journal of Public Relations Research, 12 (1), pp.69-91 . Sf.69-78 M. Brennan, N., & M. Merkl-Davies, D. (2014). Rhetoric and argument in social and environmental reporting: the Dirty Laundry case. Accounting, Auditing & Accountability Journal, 27(4), 602-633.
7 Retorik ve Savunmanlık perspektifi II Sunum ve Tartışma *Çalışanlarla ilişkiler *Toplumla ilişkiler Ihlen,O. (2011) On Barnyard Scrambles:Towards a rhetoric of PR, Management Communication Quarterly, 25(3),455-473 Thelen, P. D. (2020). Internal communicators’ understanding of the definition and importance of employee advocacy. Public Relations Review, 46(4), 101946. Allagui, I., & Breslow, H. (2016). Social media for public relations: Lessons from four effective cases. Public relations review, 42(1), 20-30.
8 İlişkisel Yönetim Yaklaşımı: Dialog *Diyalojik iletişim ve sosyal medya *Kriz iletişimi * Kent, M. L. (2013). Using social media dialogically: Public relations role in reviving democracy. Public relations review, 39(4), 337-345. **Yuncg, J. Q. X., Cheong, A. W. H., Seng, A. I. N., & Li, K. J. (2020). Towards a Dialogic Approach: Crisis Communications and Public Reactions in the World’s Most Densely Populated City to Tackle COVID-19. Asian Journal for Public Opinion Research, 8(3), 265–296. https://doi.org/10.15206/ajpor.2020.8.3.265 *** Arslan, C. (2019). An analysis of Instagram’s dialogical communication building potential in Turkish theater institutions. Sanat ve Tasarım Dergisi, 9(1), 84-98.
9 Eleştirel/kültürel yaklaşımlar *Aktivist PR Moloney, K., McQueen, D., Surowiec, P. and Yaxley, H. (2012). Dissent and protest public relations. Papers and discussion from the Dissent and Public Relations seminar series, October-December 2012. Bournemouth University https://research.bournemouth.ac.uk/wp-content/uploads/2013/10/Dissent-and-public-relations-Bournemouth-University.pdf
10 Nitel Araştırma ve Akademik Yazım Atölyesi - Giriş
11 Nitel Araştırma ve Akademik Yazım Atölyesi - Literatür Taraması
12 Nitel Araştırma ve Akademik Yazım Atölyesi - Yöntem ve Analiz
13 Nitel Araştırma ve Akademik Yazım Atölyesi - Geribildirim
14 Nitel Araştırma ve Akademik Yazım Atölyesi - Geribildirim
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Final Sınavı

 

Ders Kitabı

Ders notları ve Sunumlar

 
Önerilen Okumalar/Materyaller

Allagui, I., & Breslow, H. (2016). Social media for public relations: Lessons from four effective cases. Public relations review, 42(1), 20-30

Botan, C.H., Hazelton, V. (2009) “Public Relations Theory II”, NY:Routledge. Chapter 3.

Lattimore, D., Baskin, O. , Heineman, S.T., Toth, E.L. (2009) “Public Relations: The profession and the practice”, 4th. Ed., NY: McGraw Hill.     Chapter 3: A theoretical Basis for Public Relations ISBN 978-0-07-131578-4

Kim, C.M.(2016) Social Media Campaigns: Strategies for PR & marketing, Routledge.

M. Brennan, N., & M. Merkl-Davies, D. (2014). Rhetoric and argument in social and environmental reporting: the Dirty Laundry case. Accounting, Auditing & Accountability Journal, 27(4), 602-633.

Hendrix, J. A., Hayes, D. C., & Kumar, P. D. (2012). Public relations cases. Cengage Learning.

Fawkes, J. (2018). “The evolution of PR research- An overview”, Communication &Society, Vol. 31(4) pp. 159-171

Yuncg, J. Q. X., Cheong, A. W. H., Seng, A. I. N., & Li, K. J. (2020). Towards a dialogic approach: Crisis communications and public reactions in the world’s most densely populated city to tackle COVID-19. Asian Journal for Public Opinion Research, 8(3), 265-296.

Kent, M. L. (2013). Using social media dialogically: Public relations role in reviving democracy. Public relations review, 39(4), 337-345.

Arslan, C. (2019). An analysis of Instagram’s dialogical communication building potential in Turkish theater institutions. Sanat ve Tasarım Dergisi, 9(1), 84-98.

Thelen, P. D. (2020). Internal communicators’ understanding of the definition and importance of employee advocacy. Public Relations Review, 46(4), 101946.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
30
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
5
70
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
1
32
32
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
35
35
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
0
Final Sınavı
1
40
40
    Toplam
225

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Pazarlama iletişimi ve halkla ilişkiler alanını bütünleşik iletişim perspektifinden değerlendirir.

2

Alanda var olan kuram ve ilkeler hakkında bilgi birikimini geliştirir ve edinilen bilgiyi eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.

X
3

Alandaki güncel gelişmeleri ve araştırmaları yakından takip eder ve bunları sistemli şekilde çalışmalara yansıtır.

4

Pazarlama iletişimi ve halkla ilişkiler alanının içinde olduğu farklı disiplinler (pazarlama, reklamcılık, halkla ilişkiler, kurumsal iletişim, pazarlama iletişimi vb.) arasındaki bağlantıları bütünleştirerek alana katkı sağlayacak yeni bilgiler oluşturur.

5

Günümüz tüketim dinamiklerini esas alarak tüketici üzerindeki yansımalarını analiz eder.

6

Alanı ilgilendiren konularda sentez ve değerlendirme becerilerini geliştirir.

X
7

Alanı ilgilendiren konular hakkında bilimsel etik kurallar çerçevesinde çalışmalar yürütür.

X
8

Pazarlama İletişimi ve Halkla İlişkiler alanında tartışılan konular hakkında özgün bir araştırma projesi tasarlar ve uygular.

9

Bir yabancı dili kullanarak pazarlama iletişimi ve kurumsal iletişim alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.