| Dersin Adı |
Halkla İlişkiler Teorileri ve Uygulamaları
|
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
|
MCPR 569
|
Güz
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
| Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
| Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
| Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
| Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
| Dersin Veriliş Şekli | Karma | |||||
| Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaOlgu / Vaka çalışmasıSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
| Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
| Dersin Koordinatörü | - | |||||
| Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
| Yardımcı(ları) | - | |||||
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı halkla ilişkiler teorilerine ve bunların uygulamadaki kullanımlarına yönelik bir anlayış geliştirmektir. |
| Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
| Ders Tanımı | Bu ders halkla ilişkiler uygulamasına temel oluşturacak kuramsal yaklaşımları etik açısından da değerlendirerek ele almaktadır. Okumalar ve tartışmalar aracılığıyla öğrenciler halkla ilişkiler teorisinin zaman içinde nasıl değiştiğini, farklı düşünme biçimleri ve araştırma yöntemlerinin nasıl benimsendiğini inceleyeceklerdir. |
| Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
|
|
Temel Ders |
X
|
| Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
| Destek Dersleri | ||
| İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
| Aktarılabilir Beceri Dersleri |
| Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
| 1 | Tanışma ve bilgilendirme | |
| 2 | Halkla İlişkileri Anlamak | Fawkes, J. (2018). “The evolution of PR research- An overview”, Communication &Society, Vol. 31(4) sf. 159-171 sf.159-160, Introduction |
| 3 | Halkla İlişkilerin 4 Modeli I * Basın Ajansı Modeli * Kamuyu Bilgilendirme Modeli * Çift yönlü asimetrik model * Çift yönlü simetrik model (Konuk ve uygulama) | Lattimore, D., Baskin, O. , Heineman, S.T., Toth, E.L. (2009) “Public Relations: The profession and the practice”, 4th. Ed., NY: McGraw Hill. Chapter 3: A theoretical Basis for Public Relations ISBN 978-0-07-131578-4 |
| 4 | Halkla İlişkiler ve İkna (Konuk ve uygulama) | Lam, C., Huang, Z., & Shen, L. (2022). Infographics and the elaboration likelihood model (ELM): Differences between visual and textual health messages. Journal of Health Communication, 27(10), 737-745. Wood, E., & Miller, S. K. (2021). Cognitive dissonance and disaster risk communication. Journal of Emergency Management and Disaster Communications, 2(01), 39-56 |
| 5 | Halkla İlişkiler ve Propaganda, Aşılama Teorisi | Noam Chomsky on Propaganda, Edward Bernays, & The Public Relations Industry https://www.youtube.com/watch?v=LgxJNbKq4eU Compton, J., Wigley, S., & Samoilenko, S. A. (2021). Inoculation theory and public relations. Public Relations Review, 47(5), 102116. Akin, A., Turkel, S., & Umul Unsal, P. (2023). Infodemic Management for Social and Behavior Change: Youth Mobilization for Combating Disinformation During COVID-19. Journal of Health Communication, 28(sup2), 41-48. |
| 6 | Algı: Çerçeveleme, Gündem Belirleme (Konuk) | Williams, D. K., Archer, C. J., & O’Mahony, L. (2022). Calm the farm or incite a riot? Animal activists and the news media: A public relations case study in agenda-setting and framing. Public Relations Inquiry, 11(3), 403-425. |
| 7 | Algı: Yenilik Yayılımı Teorisi | Rogers, E. M., Singhal, A., & Quinlan, M. M. (2014). Diffusion of innovations. In An integrated approach to communication theory and research (pp. 432-448). Routledge. Mauluka, C. (2019). When the drone flies! Rethinking communication models in the context of innovations. The Journal of Development Communication, 30(2), 82-91 |
| 8 | Mükemmellik Kuramı-(Konuk) | Kenny, J. (2016). Excellence Theory and its Critics: A literature review critiquing Grunig’s strategic management of public relations paradigm. Asia Pacific Public Relations Journal, 17(2). Tyma, A. W. (2008). Public relations through a new lens—critical praxis via the excellence theory. International Journal of Communication, 2, 193. |
| 9 | Kurumsal Sosyal Sorumluluk | Türkel, S., Uzunoğlu, E., Kaplan, M. D., & Vural, B. A. (2016). A strategic approach to CSR communication: Examining the impact of brand familiarity on consumer responses. Corporate Social Responsibility and Environmental Management, 23(4), 228-242 Uzunoğlu, E., Türkel, S., & Akyar, B. Y. (2017). Engaging consumers through corporate social responsibility messages on social media: An experimental study. Public relations review, 43(5), 989-997 |
| 10 | Ara sınav | |
| 11 | Kurumsal Sosyal Sorumluluk, Sosyal Yatırım Vaka Çalışması | Golob, U., Turkel, S., Kronegger, L., & Uzunoglu, E. (2018). Uncovering CSR meaning networks: A cross-national comparison of Turkey and Slovenia. Public relations review, 44(4), 433-443 |
| 12 | Akademik Yazım Atölyesi | |
| 13 | Vaka çalışması 1 | IKEA Foundation |
| 14 | Vaka çalışması 2 | Johnson & Johnson |
| 15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
| 16 | Final Sınavı |
| Ders Kitabı | Ders notları ve Sunumlar |
| Önerilen Okumalar/Materyaller | Lattimore, D., Baskin, O. , Heineman, S.T., Toth, E.L. (2009) “Public Relations: The profession and the practice”, 4th. Ed., NY: McGraw Hill. Chapter 3: A theoretical Basis for Public Relations ISBN 978-0-07-131578-4
Pang, A., Jin, Y., & Cameron, G. T. (2023). The contingency theory of strategic conflict management: Review from three decades of theory development, extension, and application. Journalism & Communication Monographs, 25(2), 193-214.
Kent, M. L. (2013). Using social media dialogically: Public relations role in reviving democracy. Public relations review, 39(4), 337-345.
Heath, R.H. (2000). “A Rhetorical Perspective on the Values of Public Relations: Crossroads and Pathways Toward Concurrence”, Journal of Public Relations Research, 12 (1),69-91
Kim, H. G., Chun, W., & Wang, Z. (2021). Multiple-dimensions of corporate social responsibility and global brand value: a stakeholder theory perspective. Journal of Marketing Theory and Practice, 29(4), 409–422. https://doi.org/10.1080/10696679.2020.1865109
Wang, Y., & Yang, Y. (2020). Dialogic communication on social media: How organizations use Twitter to build dialogic relationships with their publics. Computers in human behavior, 104, 106183.
Kim, C.M. (2016) Social Media Campaigns: Strategies for PR & marketing, Routledge.
M. Brennan, N., & M. Merkl-Davies, D. (2014). Rhetoric and argument in social and environmental reporting: the Dirty Laundry case. Accounting, Auditing & Accountability Journal, 27(4), 602-633.
Fawkes, J. (2018). “The evolution of PR research- An overview”, Communication &Society, Vol. 31(4) pp. 159-171
Yue, C. A., Men, L. R., Davis, D. Z., Mitson, R., Zhou, A., & Al Rawi, A. (2024). Public Relations Meets Artificial Intelligence: Assessing Utilization and Outcomes. Journal of Public Relations Research, 1–22.
Maiorescu-Murphy, R. D. (2021). “We are the land:” An analysis of cultural appropriation and moral outrage in response to Christian Dior’s Sauvage scandal. Public Relations Review, 47(4), 102058.
Thelen, P. D. (2020). Internal communicators’ understanding of the definition and importance of employee advocacy. Public Relations Review, 46(4), 101946. |
| Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
| Katılım |
1
|
10
|
| Laboratuvar / Uygulama | ||
| Arazi Çalışması | ||
| Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
| Portfolyo | ||
| Ödev | ||
| Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
30
|
| Proje | ||
| Seminer/Çalıştay | ||
| Sözlü Sınav | ||
| Ara Sınav |
1
|
20
|
| Final Sınavı |
1
|
40
|
| Toplam |
| Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
60
|
| Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
| Toplam |
| Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
| Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
| Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
5
|
70
|
| Arazi Çalışması |
0
|
||
| Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
| Portfolyo |
0
|
||
| Ödev |
0
|
||
| Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
35
|
35
|
| Proje |
0
|
||
| Seminer/Çalıştay |
0
|
||
| Sözlü Sınav |
0
|
||
| Ara Sınavlar |
1
|
32
|
32
|
| Final Sınavı |
1
|
40
|
40
|
| Toplam |
225
|
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
| 1 |
Pazarlama iletişimi ve halkla ilişkiler alanını bütünleşik iletişim perspektifinden değerlendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
| 2 |
Alanda var olan kuram ve ilkeler hakkında bilgi birikimini geliştirir ve edinilen bilgiyi eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
| 3 |
Alandaki güncel gelişmeleri ve araştırmaları yakından takip eder ve bunları sistemli şekilde çalışmalara yansıtır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
| 4 |
Pazarlama iletişimi ve halkla ilişkiler alanının içinde olduğu farklı disiplinler (pazarlama, reklamcılık, halkla ilişkiler, kurumsal iletişim, pazarlama iletişimi vb.) arasındaki bağlantıları bütünleştirerek alana katkı sağlayacak yeni bilgiler oluşturur. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
| 5 |
Günümüz tüketim dinamiklerini esas alarak tüketici üzerindeki yansımalarını analiz eder.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
| 6 |
Alanı ilgilendiren konularda sentez ve değerlendirme becerilerini geliştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
| 7 |
Alanı ilgilendiren konular hakkında bilimsel etik kurallar çerçevesinde çalışmalar yürütür. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
| 8 |
Pazarlama İletişimi ve Halkla İlişkiler alanında tartışılan konular hakkında özgün bir araştırma projesi tasarlar ve uygular. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
| 9 |
Bir yabancı dili kullanarak pazarlama iletişimi ve kurumsal iletişim alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..