LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
Pazarlama İletişimi ve Halkla İlişkiler (Tezli)
MCPR 569 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Halkla İlişkiler Teorileri ve Uygulamaları
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
MCPR 569
|
Güz
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaOlgu / Vaka çalışmasıSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı halkla ilişkiler teorilerine ve bunların uygulamadaki kullanımlarına yönelik bir anlayış geliştirmektir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders halkla ilişkiler uygulamasına temel oluşturacak kuramsal yaklaşımları etik açısından da değerlendirerek ele almaktadır. Okumalar ve tartışmalar aracılığıyla öğrenciler halkla ilişkiler teorisinin zaman içinde nasıl değiştiğini, farklı düşünme biçimleri ve araştırma yöntemlerinin nasıl benimsendiğini inceleyeceklerdir. |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Tanışma ve bilgilendirme | |
2 | Halkla İlişkileri Anlamak Geçmişten geleceğe Halkla İlişkilerin evrimi | Fawkes, J. (2018). “The evolution of PR research- An overview”, Communication &Society, Vol. 31(4) sf. 159-171 sf.159-160, Introduction |
3 | Farklı yapılarda Halkla İlişkiler Halkla ilişkiler Süreci: ROPE modeli | Smith, R. D. (2009). Strategic planning for public relations. 3rd ed. Routledge. sf.10-16 |
4 | Halkla İlişkilerin 4 Modeli I * Basın Ajansı Modeli * Kamuyu Bilgilendirme Modeli * Çift yönlü asimetrik model * Çift yönlü simetrik model Baskın paradigma: Örgüt merkezli perspektif, sistem kuramı, Çift yönlü simetrik model ve mükemmellik kuramı | Lattimore, D., Baskin, O. , Heineman, S.T., Toth, E.L. (2009) “Public Relations: The profession and the practice”, 4th. Ed., NY: McGraw Hill. Chapter 3: A theoretical Basis for Public Relations ISBN 978-0-07-131578-4 Noam Chomsky on Edward Bernays: A Critical perspective: https://www.youtube.com/watch?v=7ddVmKSAOo |
5 | Örgüt merkezli perspektif üzerine tartışma ve uygulama Sınıf içi grup çalışması | |
6 | Retorik ve Savunmanlık perspektifi I *CSR ve retorik | Heath, R.H. (2000). “A Rhetorical Perspective on the Values of Public Relations: Crossroads and Pathways Toward Concurrence”, Journal of Public Relations Research, 12 (1), pp.69-91 . Sf.69-78 M. Brennan, N., & M. Merkl-Davies, D. (2014). Rhetoric and argument in social and environmental reporting: the Dirty Laundry case. Accounting, Auditing & Accountability Journal, 27(4), 602-633. |
7 | Retorik ve Savunmanlık perspektifi II Sunum ve Tartışma *Çalışanlarla ilişkiler *Toplumla ilişkiler | Ihlen,O. (2011) On Barnyard Scrambles:Towards a rhetoric of PR, Management Communication Quarterly, 25(3),455-473 Thelen, P. D. (2020). Internal communicators’ understanding of the definition and importance of employee advocacy. Public Relations Review, 46(4), 101946. Allagui, I., & Breslow, H. (2016). Social media for public relations: Lessons from four effective cases. Public relations review, 42(1), 20-30. |
8 | İlişkisel Yönetim Yaklaşımı: Dialog *Diyalojik iletişim ve sosyal medya *Kriz iletişimi | * Kent, M. L. (2013). Using social media dialogically: Public relations role in reviving democracy. Public relations review, 39(4), 337-345. **Yuncg, J. Q. X., Cheong, A. W. H., Seng, A. I. N., & Li, K. J. (2020). Towards a Dialogic Approach: Crisis Communications and Public Reactions in the World’s Most Densely Populated City to Tackle COVID-19. Asian Journal for Public Opinion Research, 8(3), 265–296. https://doi.org/10.15206/ajpor.2020.8.3.265 *** Arslan, C. (2019). An analysis of Instagram’s dialogical communication building potential in Turkish theater institutions. Sanat ve Tasarım Dergisi, 9(1), 84-98. |
9 | Eleştirel/kültürel yaklaşımlar *Aktivist PR | Moloney, K., McQueen, D., Surowiec, P. and Yaxley, H. (2012). Dissent and protest public relations. Papers and discussion from the Dissent and Public Relations seminar series, October-December 2012. Bournemouth University https://research.bournemouth.ac.uk/wp-content/uploads/2013/10/Dissent-and-public-relations-Bournemouth-University.pdf |
10 | Nitel Araştırma ve Akademik Yazım Atölyesi - Giriş | |
11 | Nitel Araştırma ve Akademik Yazım Atölyesi - Literatür Taraması | |
12 | Nitel Araştırma ve Akademik Yazım Atölyesi - Yöntem ve Analiz | |
13 | Nitel Araştırma ve Akademik Yazım Atölyesi - Geribildirim | |
14 | Nitel Araştırma ve Akademik Yazım Atölyesi - Geribildirim | |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Ders notları ve Sunumlar |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Allagui, I., & Breslow, H. (2016). Social media for public relations: Lessons from four effective cases. Public relations review, 42(1), 20-30 Botan, C.H., Hazelton, V. (2009) “Public Relations Theory II”, NY:Routledge. Chapter 3. Lattimore, D., Baskin, O. , Heineman, S.T., Toth, E.L. (2009) “Public Relations: The profession and the practice”, 4th. Ed., NY: McGraw Hill. Chapter 3: A theoretical Basis for Public Relations ISBN 978-0-07-131578-4 Kim, C.M.(2016) Social Media Campaigns: Strategies for PR & marketing, Routledge. M. Brennan, N., & M. Merkl-Davies, D. (2014). Rhetoric and argument in social and environmental reporting: the Dirty Laundry case. Accounting, Auditing & Accountability Journal, 27(4), 602-633. Hendrix, J. A., Hayes, D. C., & Kumar, P. D. (2012). Public relations cases. Cengage Learning. Fawkes, J. (2018). “The evolution of PR research- An overview”, Communication &Society, Vol. 31(4) pp. 159-171 Yuncg, J. Q. X., Cheong, A. W. H., Seng, A. I. N., & Li, K. J. (2020). Towards a dialogic approach: Crisis communications and public reactions in the world’s most densely populated city to tackle COVID-19. Asian Journal for Public Opinion Research, 8(3), 265-296. Kent, M. L. (2013). Using social media dialogically: Public relations role in reviving democracy. Public relations review, 39(4), 337-345. Arslan, C. (2019). An analysis of Instagram’s dialogical communication building potential in Turkish theater institutions. Sanat ve Tasarım Dergisi, 9(1), 84-98. Thelen, P. D. (2020). Internal communicators’ understanding of the definition and importance of employee advocacy. Public Relations Review, 46(4), 101946. |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
30
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
5
|
70
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
32
|
32
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
35
|
35
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
1
|
40
|
40
|
Toplam |
225
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Pazarlama iletişimi ve halkla ilişkiler alanını bütünleşik iletişim perspektifinden değerlendirir. |
|||||
2 | Alanda var olan kuram ve ilkeler hakkında bilgi birikimini geliştirir ve edinilen bilgiyi eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
X | ||||
3 | Alandaki güncel gelişmeleri ve araştırmaları yakından takip eder ve bunları sistemli şekilde çalışmalara yansıtır. |
|||||
4 | Pazarlama iletişimi ve halkla ilişkiler alanının içinde olduğu farklı disiplinler (pazarlama, reklamcılık, halkla ilişkiler, kurumsal iletişim, pazarlama iletişimi vb.) arasındaki bağlantıları bütünleştirerek alana katkı sağlayacak yeni bilgiler oluşturur. |
|||||
5 | Günümüz tüketim dinamiklerini esas alarak tüketici üzerindeki yansımalarını analiz eder.
|
|||||
6 | Alanı ilgilendiren konularda sentez ve değerlendirme becerilerini geliştirir. |
X | ||||
7 | Alanı ilgilendiren konular hakkında bilimsel etik kurallar çerçevesinde çalışmalar yürütür. |
X | ||||
8 | Pazarlama İletişimi ve Halkla İlişkiler alanında tartışılan konular hakkında özgün bir araştırma projesi tasarlar ve uygular. |
|||||
9 | Bir yabancı dili kullanarak pazarlama iletişimi ve kurumsal iletişim alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır. |
X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest