İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • ENGLISH

  • LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

    Pazarlama İletişimi ve Halkla İlişkiler (Tezli)

    MCPR 569 | Ders Tanıtım Bilgileri

    Dersin Adı
    Halkla İlişkiler Teorileri ve Uygulamaları
    Kodu
    Yarıyıl
    Teori
    (saat/hafta)
    Uygulama/Lab
    (saat/hafta)
    Yerel Kredi
    AKTS
    MCPR 569
    Güz
    3
    0
    3
    7.5

    Ön-Koşul(lar)
    Yok
    Dersin Dili
    İngilizce
    Dersin Türü
    Zorunlu
    Dersin Düzeyi
    Yüksek Lisans
    Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
    Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
    Olgu / Vaka çalışması
    Soru & Cevap
    Anlatım / Sunum
    Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu -
    Dersin Koordinatörü -
    Öğretim Eleman(lar)ı
    Yardımcı(ları) -
    Dersin Amacı Bu dersin amacı halkla ilişkiler teorilerine ve bunların uygulamadaki kullanımlarına yönelik bir anlayış geliştirmektir.
    Öğrenme Çıktıları

    Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

    • Halkla ilişkiler teorilerini değerlendirirken faydalanılacak kavramsal çerçeveyi açıklayabilecek,
    • Halkla ilişkiler teorilerinin uygulamadaki kullanımını tartışabilecek,
    • Halkla ilişkilere yönelik temel düşünsel yaklaşımları sınıflandırabilecek,
    • Ana akım halkla ilişkiler perspektifi ile eleştirel perspektifi birbiriyle karşılaştırabilecek,
    • Bir örnek olayı teorik bir perspektiften, etik boyutunu da ele alarak tartışabilecektir.
    Ders Tanımı Bu ders halkla ilişkiler uygulamasına temel oluşturacak kuramsal yaklaşımları etik açısından da değerlendirerek ele almaktadır. Okumalar ve tartışmalar aracılığıyla öğrenciler halkla ilişkiler teorisinin zaman içinde nasıl değiştiğini, farklı düşünme biçimleri ve araştırma yöntemlerinin nasıl benimsendiğini inceleyeceklerdir.
    Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

     



    Dersin Kategorisi

    Temel Ders
    X
    Uzmanlık/Alan Dersleri
    Destek Dersleri
    İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
    Aktarılabilir Beceri Dersleri

     

    HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

    Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Tanışma ve bilgilendirme
    2 Halkla İlişkileri Anlamak / Geçmişten geleceğe Halkla İlişkilerin evrimi Fawkes, J. (2018). “The evolution of PR research- An overview”, Communication &Society, Vol. 31(4) sf. 159-171 sf.159-160, Introduction
    3 Halkla İlişkilerin 4 Modeli I * Basın Ajansı Modeli * Kamuyu Bilgilendirme Modeli * Çift yönlü asimetrik model * Çift yönlü simetrik model / Baskın paradigma: Örgüt merkezli perspektif, sistem kuramı Lattimore, D., Baskin, O. , Heineman, S.T., Toth, E.L. (2009) “Public Relations: The profession and the practice”, 4th. Ed., NY: McGraw Hill. Chapter 3: A theoretical Basis for Public Relations ISBN 978-0-07-131578-4
    4 Praksis merkezli halkla ilişkiler yaklaşımı: Mükemmellik teorisi / Kurum merkezli bakış açısı üzerine tartışma ve uygulama / Sınıf içi takım çalışması Noam Chomsky on Edward Bernays: A Critical perspective: https://www.youtube.com/watch?v=7ddVmKSAOo
    5 Farklı yapılarda Halkla İlişkiler / Halkla ilişkiler Süreci: ROPE modeli Smith, R. D. (2009). Strategic planning for public relations. 3rd ed. Routledge. sf.10-15
    6 Retorik: Temelleri ve dijital çağda retorik Heath, R.H. (2000). “A Rhetorical Perspective on the Values of Public Relations: Crossroads and Pathways Toward Concurrence”, Journal of Public Relations Research, 12 (1), pp.69-91 Pg. 69-78 M. Brennan, N., & M. Merkl-Davies, D. (2014). Rhetoric and argument in social and environmental reporting: the Dirty Laundry case. Accounting, Auditing & Accountability Journal, 27(4), 602-633.
    7 Halkla İlişkilerde Savunmanlık perspektifi Ihlen,O. (2011) On Barnyard Scrambles:Towards a rhetoric of PR, Management Communication Quarterly, 25(3),455-473 Thelen, P. D. (2020). Internal communicators’ understanding of the definition and importance of employee advocacy. Public Relations Review, 46(4), 101946.
    8 Ara sınav
    9 İlişki yönetimi yaklaşımları: Diyalojik iletişim ve sosyal medya (sunum) Kent, M. L. (2013). Using social media dialogically: Public relations role in reviving democracy. Public relations review, 39(4), 337-345. Wang, Y., & Yang, Y. (2020). Dialogic communication on social media: How organizations use Twitter to build dialogic relationships with their publics. Computers in human behavior, 104, 106183.
    10 İlişki yönetimi yaklaşımları: Paydaş Kuramı (sunum) Kim, H. G., Chun, W., & Wang, Z. (2021). Multiple-dimensions of corporate social responsibility and global brand value: a stakeholder theory perspective. Journal of Marketing Theory and Practice, 29(4), 409–422. https://doi.org/10.1080/10696679.2020.1865109
    11 Çatışma Yönetimi: Stratejik Çatışma Yönetiminde Durumsallık Teorisi (sunum) Pang, A., Jin, Y., & Cameron, G. T. (2023). The contingency theory of strategic conflict management: Review from three decades of theory development, extension, and application. Journalism & Communication Monographs, 25(2), 193-214.
    12 Halkla ilişkiler, çeşitlilik ve kriz iletişimi (sunum) Maiorescu-Murphy, R. D. (2021). “We are the land:” An analysis of cultural appropriation and moral outrage in response to Christian Dior’s Sauvage scandal. Public Relations Review, 47(4), 102058.
    13 Hİ & Yapay zeka (sunum) Yue, C. A., Men, L. R., Davis, D. Z., Mitson, R., Zhou, A., & Al Rawi, A. (2024). Public Relations Meets Artificial Intelligence: Assessing Utilization and Outcomes. Journal of Public Relations Research, 1–22. https://doi.org/10.1080/1062726X.2024.2400622
    14 Nitel Araştırma ve Akademik Yazım Atölyesi - GeribildirimEleştirel-kültürel yaklaşımlar / Aktivist Hİ: Muhalif ve protest Hİ (sunum) Moloney, K., McQueen, D., Surowiec, P. and Yaxley, H. (2012). Dissent and protest public relations. Papers and discussion from the Dissent and Public Relations seminar series, October-December 2012. Bournemouth University https://research.bournemouth.ac.uk/wp-content/uploads/2013/10/Dissent-and-public-relations-Bournemouth-University.pdf
    15 Dönemin gözden geçirilmesi
    16 Final Sınavı

     

    Ders Kitabı

    Ders notları ve Sunumlar

     
    Önerilen Okumalar/Materyaller

    Lattimore, D., Baskin, O. , Heineman, S.T., Toth, E.L. (2009) “Public Relations: The profession and the practice”, 4th. Ed., NY: McGraw Hill.     Chapter 3: A theoretical Basis for Public Relations ISBN 978-0-07-131578-4 

     

    Pang, A., Jin, Y., & Cameron, G. T. (2023). The contingency theory of strategic conflict management: Review from three decades of theory development, extension, and application. Journalism & Communication Monographs, 25(2), 193-214. 

     

    Kent, M. L. (2013). Using social media dialogically: Public relations role in reviving democracy. Public relations review, 39(4), 337-345. 

     

    Heath, R.H. (2000). “A Rhetorical Perspective on the Values of Public Relations: Crossroads and Pathways Toward Concurrence”, Journal of Public Relations Research, 12 (1),69-91  

     

    Kim, H. G., Chun, W., & Wang, Z. (2021). Multiple-dimensions of corporate social responsibility and global brand value: a stakeholder theory perspective. Journal of Marketing Theory and Practice, 29(4), 409–422. https://doi.org/10.1080/10696679.2020.1865109 

     

    Wang, Y., & Yang, Y. (2020). Dialogic communication on social media: How organizations use Twitter to build dialogic relationships with their publics. Computers in human behavior, 104, 106183. 

     

    Kim, C.M. (2016) Social Media Campaigns: Strategies for PR & marketing, Routledge. 

     

    M. Brennan, N., & M. Merkl-Davies, D. (2014). Rhetoric and argument in social and environmental reporting: the Dirty Laundry case. Accounting, Auditing & Accountability Journal, 27(4), 602-633. 

     

    Fawkes, J. (2018). “The evolution of PR research- An overview”, Communication &Society, Vol. 31(4) pp. 159-171 

     

    Yue, C. A., Men, L. R., Davis, D. Z., Mitson, R., Zhou, A., & Al Rawi, A. (2024). Public Relations Meets Artificial Intelligence: Assessing Utilization and Outcomes. Journal of Public Relations Research, 1–22.  

     

    Maiorescu-Murphy, R. D. (2021). “We are the land:” An analysis of cultural appropriation and moral outrage in response to Christian Dior’s Sauvage scandal. Public Relations Review, 47(4), 102058. 

     

    Thelen, P. D. (2020). Internal communicators’ understanding of the definition and importance of employee advocacy. Public Relations Review, 46(4), 101946. 

     

    DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
    Katılım
    1
    10
    Laboratuvar / Uygulama
    Arazi Çalışması
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    Portfolyo
    Ödev
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    1
    30
    Proje
    Seminer/Çalıştay
    Sözlü Sınav
    Ara Sınav
    1
    20
    Final Sınavı
    1
    40
    Toplam

    Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    3
    60
    Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    1
    40
    Toplam

    AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
    Teorik Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
    16
    3
    48
    Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
    16
    0
    Sınıf Dışı Ders Çalışması
    14
    5
    70
    Arazi Çalışması
    0
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    0
    Portfolyo
    0
    Ödev
    0
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    1
    35
    35
    Proje
    0
    Seminer/Çalıştay
    0
    Sözlü Sınav
    0
    Ara Sınavlar
    1
    32
    32
    Final Sınavı
    1
    40
    40
        Toplam
    225

     

    DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

    #
    Program Yeterlilikleri / Çıktıları
    * Katkı Düzeyi
    1
    2
    3
    4
    5
    1

    Pazarlama iletişimi ve halkla ilişkiler alanını bütünleşik iletişim perspektifinden değerlendirir.

    -
    -
    -
    -
    -
    2

    Alanda var olan kuram ve ilkeler hakkında bilgi birikimini geliştirir ve edinilen bilgiyi eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.

    -
    -
    -
    -
    X
    3

    Alandaki güncel gelişmeleri ve araştırmaları yakından takip eder ve bunları sistemli şekilde çalışmalara yansıtır.

    -
    -
    -
    -
    -
    4

    Pazarlama iletişimi ve halkla ilişkiler alanının içinde olduğu farklı disiplinler (pazarlama, reklamcılık, halkla ilişkiler, kurumsal iletişim, pazarlama iletişimi vb.) arasındaki bağlantıları bütünleştirerek alana katkı sağlayacak yeni bilgiler oluşturur.

    -
    -
    -
    -
    -
    5

    Günümüz tüketim dinamiklerini esas alarak tüketici üzerindeki yansımalarını analiz eder.

    -
    -
    -
    -
    -
    6

    Alanı ilgilendiren konularda sentez ve değerlendirme becerilerini geliştirir.

    -
    -
    -
    -
    X
    7

    Alanı ilgilendiren konular hakkında bilimsel etik kurallar çerçevesinde çalışmalar yürütür.

    -
    -
    X
    -
    -
    8

    Pazarlama İletişimi ve Halkla İlişkiler alanında tartışılan konular hakkında özgün bir araştırma projesi tasarlar ve uygular.

    -
    -
    -
    -
    -
    9

    Bir yabancı dili kullanarak pazarlama iletişimi ve kurumsal iletişim alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır.

    -
    -
    -
    X
    -

    *1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest


    YENİ GÜZELBAHÇE KAMPÜSÜMÜZ

    Detaylar

    KÜRESEL KARİYER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.

    Daha Fazlası..

    BİLİME KATKI

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.

    Daha Fazlası..

    İNSANA DEĞER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.

    Daha Fazlası..

    TOPLUMA FAYDA

    22 yıllık güç ve deneyimini toplumsal çalışmalara aktarmak..

    Daha Fazlası..
    İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin