Dersin Adı |
Yaratıcı Düşünce
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
MCPR 571
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Çevrim içi | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Grup çalışmasıOlgu / Vaka çalışmasıSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders yaratıcılık, yaratıcı düşünce ve yaratıcı problem çözmenin doğasını keşfetmek için tasarlanmıştır. Öğrenciler yaratıcılık, yaratıcı düşünme, yaratıcı problem çözme ve görsel iletişimin dünyamızı, özellikle de entegre pazarlama iletişimini nasıl etkilediğini araştıracaklardır. Yaratıcılık teorisyenleri, ünlü sanatçılar, metin yazarları ve dünyanın dört bir yanından sanat yönetmenleri yaratıcı düşünce ve yaratıcı problem çözmenin etkisinin ve ilkelerinin kendini ifade etme yolu olarak nasıl kullanılabileceğini görmek için araştırılacaktır. Öğrenciler ayrıca daha esnek düşünme ve güçlü ve etkili pazarlama iletişimi mesajları geliştirmek için çeşitli araç ve teknikleri öğreneceklerdir. Reklamın tarihçesi, iletişim hedefleri ve yaratıcı stratejiler, fikir gelişimi ve yaratıcı kavramlar ve güncel olaylar araştırılacaktır. Ek olarak, ders, öğrencileri hem doğal bir insan etkinliği hem de uygulamalı bir aktivite olarak yaratıcılığın doğası hakkında bilgilendirecektir. Ders, yaratıcı reklamcılık tarihi, endüstri uygulamaları, stratejiler ve konsept geliştirme konularında kapsamlı bir temel sağlar. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Öğrenciler, alanı derinlemesine kavrayabilmek ve kendileri hakkında daha gerçekçi bir anlayış kazanmak için eleştirel anlayışı deneyimsel bilgi ile bütünleştirmeye çalışacaktır. Bu ders, öğrencilerin daha iyi, yaratıcı, stratejik ve eleştirel bir düşünür olmaları, yaratıcılık ile ilgili temel prensipleri ve teorileri, yaratıcı problem çözmeyi ve bunları nasıl uygulayacaklarını öğrenerek etkili iletişim kurabilmeleri için tasarlanmıştır. Dersin odağı düşünme ve tartışma olacaktır. Yaratıcı içerik, yaratıcı araçlar, teknikler ve yöntemler, reklamda ikna edici içeriklerin anlamını ve etkinliğini eleştiren analitik sistemler sınıfta tanıtılacak ve tartışılacaktır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin tanıtımı | |
2 | Yaratıcılık üzerine tartışma | |
3 | Yaratıcılığın bağlamı | Csikszentmihalyi, Mihaly (1996). Creativity: Flow and the Psychology of Discovery and Invention. New York: Harper Perennial. Chapter 6 |
4 | Yaratıcılık alanları | Csikszentmihalyi, Mihaly (1996). Creativity: Flow and the Psychology of Discovery and Invention. New York: Harper Perennial. Chapters 10-12 |
5 | Yaratıcı ilham kaynakları | Boorstin, Daniel (1992). The Creators. Chapter 45, “Divine Michelangelo” – pp 407-419. New York: Random House. Gardner, H, Chapter 5, “Pablo Picasso: Prodigiousness and Beyond” Perkins, David. Selection from The Minds Best Work, Chapter 2, pp 41-73 |
6 | Yaratıcı kişilik ve psikoloji | Csikszentmihalyi, Mihaly (1996), Chapter 3, “The Creative Personality” in Creativity: Flow The Psychology of Discovery and Invention. Gardner, H. Chapter 4, “Albert Einstein: The Perennial Child” “How to think like DaVinci” by Michael J. Gelb |
7 | Yenilikçi sosyal çevreler: Kültür, Tarih ve Yaratıcılık | Konuk Konuşmacı Gardner, H. “Epilogue: The Modern Era and Beyond” pg 391-405 in Creating Minds Hall, Peter. Cities in Civilization. (selections) Simonton, DK. |
8 | Biliş ve yaratıcılık | Sternberg, Robert J., Editor (1999). Handbook of Creativity. New York: Cambridge University Press.Chapters 10-15 |
9 | Gelişim ve yaratıcılık | Csikszentmihalyi, Mihaly (1996). Creativity: Flow and the Psychology of Discovery and Invention. New York: Harper Perennial. Chapters 7-9 Sternberg, Robert J., Editor (1999). Handbook of Creativity. New York: Cambridge University Press. Chapters 9, 21 |
10 | Bütünleşik pazarlama iletişiminde yaratıcılık | The Artist’s Way: A Spiritual Path to Higher Creativity, Chapter 1 |
11 | Yaratıcı problem çözme | Min Basadur, “Optimal Ideation-Evaluation Ratios”, Creativity Research Journal, Vol. 8, No. 1, pp.63–75, 1995 Mark A. Runco and Ivone Chand, “Cognition and Creativity”, Educational Psychology Review, 7, 243–267, 1995 Donald J. Treffinger, “Creative Problem Solving: Overview and Educational Implications”, Educational Psychology Review, 7(3), 301–312, 1995 |
12 | Yaratıcı problem çözme | Min Basadur, “Optimal Ideation-Evaluation Ratios”, Creativity Research Journal, Vol. 8, No. 1, pp.63–75, 1995 Mark A. Runco and Ivone Chand, “Cognition and Creativity”, Educational Psychology Review, 7, 243–267, 1995 Donald J. Treffinger, “Creative Problem Solving: Overview and Educational Implications”, Educational Psychology Review, 7(3), 301–312, 1995 |
13 | Bütünleşik pazarlama iletişimi kampanyalarını eleştirel değerlendirme | Konuk Konuşmacı – Reklamda Yaratıcı Yönetmen (Kreatif Direktör) |
14 | Öğrenci sunumları | |
15 | Öğrenci sunumları | |
16 | Dönemin değerlendirilmesi |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
|
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
15
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
25
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
9
|
2
|
18
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
34
|
34
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
50
|
50
|
Final Sınavı |
1
|
75
|
75
|
Toplam |
225
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Pazarlama iletişimi ve halkla ilişkiler alanını bütünleşik iletişim perspektifinden değerlendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
2 |
Alanda var olan kuram ve ilkeler hakkında bilgi birikimini geliştirir ve edinilen bilgiyi eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
3 |
Alandaki güncel gelişmeleri ve araştırmaları yakından takip eder ve bunları sistemli şekilde çalışmalara yansıtır. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
4 |
Pazarlama iletişimi ve halkla ilişkiler alanının içinde olduğu farklı disiplinler (pazarlama, reklamcılık, halkla ilişkiler, kurumsal iletişim, pazarlama iletişimi vb.) arasındaki bağlantıları bütünleştirerek alana katkı sağlayacak yeni bilgiler oluşturur. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
5 |
Günümüz tüketim dinamiklerini esas alarak tüketici üzerindeki yansımalarını analiz eder.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
Alanı ilgilendiren konularda sentez ve değerlendirme becerilerini geliştirir. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
7 |
Alanı ilgilendiren konular hakkında bilimsel etik kurallar çerçevesinde çalışmalar yürütür. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
Pazarlama İletişimi ve Halkla İlişkiler alanında tartışılan konular hakkında özgün bir araştırma projesi tasarlar ve uygular. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
9 |
Bir yabancı dili kullanarak pazarlama iletişimi ve kurumsal iletişim alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..