Dersin Adı |
Mimarlıkta Kuram ve Eleştiri I
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
ARCH 501
|
Güz
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaOlgu / Vaka çalışmasıSoru & CevapKritik vermeAnlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Öğrencilerin mimarlık düşüncesine eleştirel bakış açıları geliştirmeleri amacıyla tarihsel metinler ve mimarlık yanısıra çağdaş kültürel kuramlar ve felsefe disiplinlerinin bu metinlere getirdikleri yeni okumalar ve yorumlamaları tartışabilmeleri. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste mimarlık kuramlarında tarihsel olarak süregiden temalar çağdaş yorumlamalar yoluyla tartışmaya açılır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Ders konularinin tanitimi - Teorilerin mimarliktaki onemi | ||
2 | Akademik Arastirma ve Akademik Makale Yazimi | ||
3 | Modernizm: Teori • Modernizmde Mimari Tasarim ve Representasyon | Mallgrave, H. F., & Contandriopoulos, C. (2008). Architectural theory, volume II: An anthology from 1871–2005. Maldwell, MA: Blackwell Publishing seçilmiş Okumalar/ Küçük sınav 1 | |
4 | Modernizmde yapi ve malzeme teknolojileri • Modernizmin sehirler ve dogal cevreyle ilgili soylemleri | Thomas L. Schumacher (2005) Horizontality, Journal of Architectural Education, 59:1, 17-26, DOI: 10.1111/ j.1531-314X.2005.00002.x ve Eloísa Petti Pinheiro (2012) New urban forms: the crescents of Bath and Le Corbusier's plan for Rio de Janeiro, Planning Perspectives, 27:1, 121-129, DOI: 10.1080/02665433.2012.629820 / Küçük sınav 2 | |
5 | Modernizmle ilgili odev sunumu: Modernist Mimarlar Araştırması | Ödev Teslimi/ Sunum | |
6 | Yapisalcilik: Teori • Yapisalcilikta Mimari Tasarim ve Representasyon | Söderqvist, L. (2011). Structuralism in architecture: A definition, Journal of Aesthetics & Culture, 3(1), 5414. https://doi. org/10.3402/jac.v3i0.5414/ Küçük sınav 3 | |
7 | Postmodernizm: Teori • Postmodernizmde Mimari Tasarim ve Representasyon | Jencks, C. (2011) The Story of Post-Modernism: Five Decades of the Ironic, Iconic and Critical in Architecture 1st Edition Wiley, 19-47 / Küçük sınav 4 | |
8 | Postmodern mimaride yapi ve malzeme teknolojileri • Postmodernizmin sehirler ve dogal cevreyle ilgili soylemleri | Venturi, Robert; Scott Brown, Denise, and Izenour, Steven (1977). Learning from Las Vegas. MIT Press 1-47/ Küçük sınav 5 | |
9 | Postmodernizmle ilgili odev sunumu: Postmodernizme kritik bir bakış | Ödev Teslimi/ Sunum | |
10 | Mimaride semiotik ve fenomenoloji | Mallgrave, H. F., & Contandriopoulos, C. (2008). Architectural theory, volume II: An anthology from 1871–2005. Maldwell, MA: Blackwell Publishing seçilmiş Okumalar / Küçük sınav 6 | |
11 | Yapisalcilik otesi donem ve Dekonstruktivizm: Teori - Yapisalcilik otesi donem ve Dekonstruktivizmde Mimari Tasarim ve Representasyon. Yapisalcilik otesi donem ve dekonstruktivizmde yapi ve malzeme teknolojileri - Yapisalcilik otesi donem ve dekonstruktivizmin sehirler ve dogal cevreyle ilgili soylemleri | Mary McLeod (1989) “Architecture and Politics in the Reagan Era: From Postmodernism to Deconstructivism,” Assemblage 8 / Küçük sınav 7 | |
12 | Yapısalcılık ötesi dönem ve Dekonstruktivizm ile ilgili ödev sunumu: Mimarlar Araştırması | Ödev Teslimi/ Sunum | |
13 | Mimarlıkta eleştiri - Temeller | Coyne, Dr. R. (2020) “The Production of Architectural Criticism” Architectural Theory Review 16(2) / Küçük sınav 8 | |
14 | Mimarlıkta eleştiri ve güncel mimarlık söylemi | Dünya kentlerinden vaka analizleri | |
15 | Mimarlıkta eleştiri ödevi: İkonik Mimarlık ve eleştiri | Ödev Teslimi/ Sunum | |
16 | Donem degerlendirmesi |
Ders Kitabı | Yok |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
|
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
8
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
32
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
4
|
20
|
Proje |
4
|
40
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
7
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
12
|
7
|
84
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
8
|
1
|
8
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
4
|
3
|
12
|
Proje |
4
|
18
|
72
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
224
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Mimarlık alanındaki lisans yeterliklerine dayalı olarak, bu alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
2 |
Mimarlık alanının disiplinlerarası doğasını kavrar ve bu alanda özümsenen bilgiyi ve çözümleme yetilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
3 |
Mimarlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri kuram ya da pratikte kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
4 |
Mimarlık alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
5 |
Mimarlık alanındaki bir sorunu teşhis eder, değerlendirir ve bu beceriyi yayın yapma veya uygulama ile ilişkilendirir. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
6 |
Mimarlık alanına ilişkin bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir, öğrenme sürecini ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
7 |
Mimarlık alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
Mimarlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, yayımı ve uygulaması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
9 |
Mekansal ilişkiler ile bunların sosyal boyutlarını yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, ve Mimarlık alanı ile ilgili kıstaslara uygun, özgün bir tez hazırlar. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
10 |
Bir yabancı dili kullanarak Mimarlık alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ve profesyonel ortamlarda tartışmalara katılır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..