Dersin Adı |
Mekansal Üretimde Modernite
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
ARCH 503
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Modernite ve Mimarlık arasındaki ilişkinin temel kavramlarını, eksenel tartışmalarını ve önemli metinlerini tanıtmak ve öğrencilere bu ilişkinin seçili kavramları üzerinde tartışma olanağı sunacak zemini hazırlamak. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders modernitenin mimari mekanı dönüştürücü sonuçları ve mimari mekanın kendisinin moderniteyi kültür ve sosyal yaşamda nasıl biçimlendirdiğine odaklanır. Ders bu karmaşık ilişkiyi disiplinler arası kavramlar aracılığı ile eleştirel olarak inceler. Modernite ve mimarlığın geniş bağlamını çözümlemek amacıyla bu ders zaman dizinsel bir yaklaşım yerine, konu temelli bir düzenlemeyi izler. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Derse Giriş | ||
2 | Modernite, Modernleşme ve Modernizm Kavramlarına Giriş | Okumalar: Heynen, H. (1999). Architecture Facing Modernity: Concepts of Modernity, in Architecture and Modernity: A Critique, (MIT Press, Cambridge, Massachusetts, London): 8-14, Whyte, I. B. (2004). Ch3: Modernity and architecture, in M. Hvattum & C. Hermansen (ed.) Tracing Modernity: Manifestations of the modern in architecture and the city, (Routledge: London and New York), 42-55. | |
3 | Modern Mimaride Mekân-Zaman Algısı | Okumalar: Heynen, H. (1999). Constructing the Modern Movement: Space, Time and Architecture: The Canon of Modern Architecture, in Architecture and Modernity: A Critique, (MIT Press, Cambridge, Massachusetts, London): 38-41, Giedion, S. (1977). The New Space Conception: Space-Time, in Space Time and Architecture: The Growth of a New Tradition, (USA: Harvard University Press): 430-433. | |
4 | Bireysellik ve Modern Kent | Okumalar: Frisby, D. (2004). Ch16: Walter Benjamin’s Arcades Project, A prehistory of modernity, in M. Hvattum & C. Hermansen (ed.) Tracing Modernity: Manifestations of the modern in architecture and the city, (Routledge: London and New York), 271-291, Simmel, G. (1969). The Metropolis and Mental Life, in R. Sennett (ed.) Classic Essays on the Culture of Cities, (New Jersey: Prentice-Hall): 47-60. | |
5 | İlerleme Fikri ve Modern Toplumun Makineleşmesi | Okumalar: Hvattum, M. (2004). Ch8: ‘A complete and universal collection’ Gottfried Semper and the Great Exhibition, in M. Hvattum & C. Hermansen (ed.) Tracing Modernity: Manifestations of the modern in architecture and the city, (Routledge: London and New York), 271-291, Wright, F. L. (1901). The Art and Craft of the Machine, in W. Braham, J. A. Hale and J. S. Sadar (ed.) Rethinking Technology: A Reader in Architectural Theory, (USA and Canada: Routledge): 1-14. | |
6 | Modern Mimaride İşlevsellik | Okumalar: Adorno, T. (1997). Functionalism Today, in N. Leach (ed.) Rethinking Architecture: A reader in cultural theory, (London and New York: Routledge): 4-18, Heynen, H. (1999). Adolf Loos: The Broken Continuation of Tradition, in Architecture and Modernity: A Critique, (MIT Press, Cambridge, Massachusetts, London): 75-96. | |
7 | Modern Mimaride Taklit ve Temsiliyet | Okumalar: Vesely, D. (2004). Ch6: Modernity and the Question of Representation, in M. Hvattum & C. Hermansen (ed.) Tracing Modernity: Manifestations of the modern in architecture and the city, (Routledge: London and New York), 81-100, Heynen, H. (1999). Mimesis in Architecture, in Architecture and Modernity: A Critique, (MIT Press, Cambridge, Massachusetts, London): 192-218. | |
8 | Modern Mimaride Biçimsel Dışavurum | Okumalar: Whyte, I. B. (2004). Ch15: The Expressionist Utopia, in M. Hvattum & C. Hermansen (ed.) Tracing Modernity: Manifestations of the modern in architecture and the city, (Routledge: London and New York), 256-271, Bloch, E. (1997). Formative Education, Engineering Form, Ornament, in N. Leach (ed.) Rethinking Architecture: A reader in cultural theory, (London and New York: Routledge): 41-49, Heynen, H. (1999). Modernism as a Breaking Point within the Capitalist System, in Architecture and Modernity: A Critique, (MIT Press, Cambridge, Massachusetts, London): 125-128 | |
9 | Modern Mimaride İdeoloji ve Stil | Okumalar: Eggener, K. L. (2006) Nationalism, Internationalism and the ‘Naturalisation’ of Modern Architecture in the United States, 1925–1940, National Identities, 8:3, 243-258, Frampton, K. (2000). Ch24: Architecture and the State: Ideology and Representation 1914-43, in Modern Architecture: A Critical History, (London: Thames & Hudson): 210-223. | |
10 | Üçüncü Dünyaya ilişkin ve Kolonyal Modernlikler | Okumalar: Lu, D. (2011). Ch1: Introduction: architecture, modernity and identity in the Third World, in D. Lu (ed.) Third World Modernism: Architecture, development and identity, (USA and Canada: Routledge): 1-28, Pyla, P. I. (2007). Hassan Fathy Revisited: Postwar Discourses on Science, Development, and Vernacular Architecture, Journal of Architectural Education, vol. 60, no. 3: 28-39. | |
11 | Bölgesel ve Yöresel Modernlikler | Okumalar: Lejeune, J-F. (2010), The Modern and the Meditterranean in Spain, in J-F. Lejeune and M. Sabatino (ed.) Modern Architecture and the Meditterranean Vernacular Dialogues and Contested Identities, (London and New York: Routledge): 65-94, Moreira, F. D. (2006). Lucio Costa: Tradition in the Architecture of Modern Brazil, National Identities, 8:3, 259-275. | |
12 | Çoğulculuk, Kapitalizm ve Postmodern Mimari | Okumalar: Harvey, D. (1989). Ch 4: Postmodernism in the city: architecture and urban design, in The Condition of Postmodernity: An Enquiry into the Origins of Cultural Change, (Cambridge, Oxford: Blackwell): 66-99, Jameson, F. (1997). The Cultural Logic of Late Capitalism & The Constraints of Postmodernism in N. Leach (ed.) Rethinking Architecture: A reader in cultural theory, (London and New York: Routledge): 225-242. | |
13 | Dönem Projesi | Ön Sunumlar | |
14 | Dönem Projesi | Ön Sunumlar | |
15 | Dönem Projesi | Ön Sunumlar | |
16 | Dönem Projesi | Ön Sunumlar |
Ders Kitabı | - |
Önerilen Okumalar/Materyaller | • Braham, William and Jonathan A. Hale, eds. Rethinking Technology: A Reader in Architectural Theory. London; New York: Routledge, 2007. • Conrads, Ulrich, ed. Programmes and Manifestoes on 20th century Architecture. Trans. Michael Bullock. London: Lund Humphries, 1970. • Curtis. Wılliam J. Modern Architecture sınce 1900s. Third edition. London; New York: Phaidon, 2006. • Frampton, K. Modern Architecture: A Critical History, London: Thames & Hudson, 2000. • Harvey, David. The Condition of Postmodernity An Enquiry into the Origins of Cultural Change, Oxford: Blackwell Publishers, 1990. • Heynen, H. (1999). Architecture and Modernity: A Critique, MIT Press, Cambridge, Massachusetts, London. • Jean-François Lejeune and Michelangelo Sabatino, ed. Modern Architecture and the Meditterranean Vernacular Dialogues and Contested Identities, London and New York: Routledge, 2010. • Leach, Neil, ed. Rethinking Architecture: A Reader in Cultural Theory. London; New York: Routledge, 1997. • Lu, Duanfang, ed. Third World Modernism: Architecture, development and identity, USA and Canada: Routledge, 2011. • Hvattum, M. & Hermansen, C. ed. Tracing Modernity: Manifestations of the modern in architecture and the city, Routledge: London and New York, 2004. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
2
|
10
|
Portfolyo |
1
|
25
|
Ödev |
1
|
15
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
15
|
Proje |
1
|
25
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
70
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
30
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
7
|
98
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
2
|
2
|
4
|
Portfolyo |
1
|
30
|
30
|
Ödev |
1
|
14
|
14
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
8
|
8
|
Proje |
1
|
23
|
23
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
225
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Mimarlık alanındaki lisans yeterliklerine dayalı olarak, bu alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
2 |
Mimarlık alanının disiplinlerarası doğasını kavrar ve bu alanda özümsenen bilgiyi ve çözümleme yetilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
3 |
Mimarlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri kuram ya da pratikte kullanır. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
4 |
Mimarlık alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
5 |
Mimarlık alanındaki bir sorunu teşhis eder, değerlendirir ve bu beceriyi yayın yapma veya uygulama ile ilişkilendirir. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
Mimarlık alanına ilişkin bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir, öğrenme sürecini ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
7 |
Mimarlık alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
Mimarlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, yayımı ve uygulaması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
Mekansal ilişkiler ile bunların sosyal boyutlarını yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, ve Mimarlık alanı ile ilgili kıstaslara uygun, özgün bir tez hazırlar. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
10 |
Bir yabancı dili kullanarak Mimarlık alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ve profesyonel ortamlarda tartışmalara katılır. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..