LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
Mimarlık Yüksek Lisans Programı (Tezli)
ARCH 504 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Çağdaş Mimarlık
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
ARCH 504
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Dönemin değişen anlayışlarını ve temel sorunsallarını mimarlık yazıları ve kuramsal metinler aracılığıyla tartışmak ve eleştirel bir çerçeve içerisinde çağdaş mimarlık konularını değerlendirmek. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste 1950 sonrası döneminin mimarlık pratikleri, kuramları ve söylemleri ele alınır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse giriş | |
2 | PETER EISENMAN’ın Mimari Manifestosu | Haftalık Okumalara İlişkin Ödevin Yapılması / Doing the Homework based on the Weekly Readings Haftalık Okumalar / Weekly Readings: • Peter Eisenman, ‘The End of the Classical: The End of the Beginning, the End of the End’, pp. 522-539, in K. Michael Hays (ed.) Architecture Theory Since 1968 (Cambridge Mass.: The MIT Press, 1998) • Michael K. Hays, ‘Repetition’, pp. 51-88, in Architecture’s Desire: Reading the Late Avant-Garde (Cambridge Mass.: The MIT Press, 2010) |
3 | PETER EISENMAN’ın Mimari Manifestosu | Haftalık Okumalara İlişkin Ödevin Yapılması / Doing the Homework based on the Weekly Readings Haftalık Okumalar / Weekly Readings: • Peter Eisenman, ‘Post-Functionalism’, pp. 234-239, in K. Michael Hays (ed.) Architecture Theory Since 1968 (Cambridge Mass.: The MIT Press, 1998) • Peter Eisenman, ‘Moving Arrows, Eros and Other Errors: An Architecture of Absence’, pp. 582-585, in K. Michael Hays (ed.) Architecture Theory Since 1968 (Cambridge Mass.: The MIT Press, 1998) • Peter Eisenman, ‘Cardboard Architecture’, pp. 241-243, in C. Jencks & K. Kropf (ed.) Theories and Manifestoes of Contemporary Architecture (Great Britain: Academy Editions, 1997) • Peter Eisenman, ‘Visions Unfolding: Architecture in the Age of Electronic Media’, pp. 295-297, in C. Jencks & K. Kropf (ed.) Theories and Manifestoes of Contemporary Architecture (Great Britain: Academy Editions, 1997) |
4 | PETER EISENMAN’ın Mimarlığı | Mimarın Seçilmiş Yapıları Üzerine Öğrenci Sunumları |
5 | BERNARD TSCHUMI’nin Mimari Manifestosu | Haftalık Okumalara İlişkin Ödevin Yapılması / Doing the Homework based on the Weekly Readings Haftalık Okumalar / Weekly Readings: • Bernard Tschumi, The Manhattan Transcripts, (NY: Academy Editions, 1994) • Michael K. Hays, ‘Spacing’, pp. 135-170, in Architecture’s Desire: Reading the Late Avant-Garde (Cambridge Mass.: The MIT Press, 2010) |
6 | BERNARD TSCHUMI’nin Mimari Manifestosu | Haftalık Okumalara İlişkin Ödevin Yapılması / Doing the Homework based on the Weekly Readings Haftalık Okumalar / Weekly Readings: • Bernard Tschumi “The Architectural Paradox,” pp. 214-229, in K. Michael Hays (ed.) Architecture Theory Since 1968 (Cambridge Mass: The MIT Press, 1998) • Bernard Tschumi, ‘The Pleasure of Architecture’, pp. 268-269, in Charles Jencks & Karl Kropf (ed.) Theories and Manifestoes of Contemporary Architecture (Great Britain: Academy Editions, 1997) |
7 | BERNARD TSCHUMI’nin Mimarlığı | Mimarın Seçilmiş Yapıları Üzerine Öğrenci Sunumları |
8 | DANIEL LIBESKIND’in Mimari Manifestosu | Haftalık Okumalara İlişkin Ödevin Yapılması / Doing the Homework based on the Weekly Readings Haftalık Okumalar / Weekly Readings: • Daniel Libeskind, ‘Chamber Works’, pp. 28-45, in R. Ritter & M. Haberz (ed.) Music Architecture, (Austria: HDA, 1997) • Daniel Libeskind, ‘Building’, in Breaking Ground- Adventures in Life and Architecture (NY: Riverhead Books, 2004), pp. 77-102 |
9 | DANIEL LIBESKIND’in Mimari Manifestosu | Haftalık Okumalara İlişkin Ödevin Yapılması / Doing the Homework based on the Weekly Readings Haftalık Okumalar / Weekly Readings: • Daniel Libeskind, ‘End Space’, pp. 274-275, in Charles Jencks & Karl Kropf (ed.) Theories and Manifestoes of Contemporary Architecture (Great Britain: Academy Editions, 1997) • Daniel Libeskind, ‘Unoriginal Signs’, pp. 281-282, in Charles Jencks & Karl Kropf (ed.) Theories and Manifestoes of Contemporary Architecture (Great Britain: Academy Editions, 1997) • Daniel Libeskind, ‘Upside Down X’, pp. 293-294, in Charles Jencks & Karl Kropf (ed.) Theories and Manifestoes of Contemporary Architecture (Great Britain: Academy Editions, 1997) |
10 | DANIEL LIBESKIND’in Mimarlığı | Mimarın Seçilmiş Yapıları Üzerine Öğrenci Sunumları |
11 | REM KOOLHAAS’ın Mimari Manifestosu | Haftalık Okumalara İlişkin Ödevin Yapılması / Doing the Homework based on the Weekly Readings Haftalık Okumalar / Weekly Readings: • Rem Koolhaas, ‘Junkspace’, October 100, Spring 2002, pp. 175-190, in I de SolaMorales, Differences: Topographies of Contemporary Architecture (Cambridge Mass.: MIT Press, 1997) • Rem Koolhaas, Delirious New York A Retroactive Manifesto for Manhattan, US: The Monacelli Press, 1994) • Charles Jencks, ‘Superposition - Can One Build-in Time?’, pp. 77-84, The Architecture of the Jumping Universe (Great Britain: Academy Editions, 1997) |
12 | REM KOOLHAAS’ın Mimari Manifestosu | Haftalık Okumalara İlişkin Ödevin Yapılması / Doing the Homework based on the Weekly Readings Haftalık Okumalar / Weekly Readings: • Rem Koolhaas ‘’Life in the Metropolis’’ or ‘The Culture of Congestion,’’, pp. 320-331, in K. Michael Hays (ed.) Architecture Theory Since 1968 (Cambridge Mass: The MIT Press, 1998) • Rem Koolhaas, ‘What Ever Happened to Urbanism?’, pp. 305-306, in Charles Jencks & Karl Kropf (ed.) Theories and Manifestoes of Contemporary Architecture (Great Britain: Academy Editions, 1997) • Rem Koolhaas, ‘Bigness: or the Problem of Large’, pp. 307-311, in Charles Jencks & Karl Kropf (ed.) Theories and Manifestoes of |
13 | REM KOOLHAAS’ın Mimarlığı | Mimarın Seçilmiş Yapıları Üzerine Öğrenci Sunumları |
14 | Genel değerlendirme | |
15 | Dönem Projesi | |
16 | Dönem Projesi |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Önerilen Referans Kaynaklar / Recommended Reference Sources: • Charles Jencks & Karl Kropf, Theories and Manifestoes of Contemporary Architecture (Great Britain: Academy Editions, 1997) • K. Michael Hays, Architecture’s Desire: Reading the Late Avant-Garde (Cambridge Mass.: The MIT Press, 2010) • K. Michael Hays, ed., Architecture Theory Since 1968 (Cambridge Mass.: The MIT Press, 1998) |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
14
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
8
|
40
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
20
|
Proje |
1
|
30
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
24
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
20
|
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
8
|
6
|
48
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
8
|
1
|
8
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
2
|
2
|
Proje |
1
|
4
|
4
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
110
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Mimarlık alanındaki lisans yeterliklerine dayalı olarak, bu alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
X | ||||
2 | Mimarlık alanının disiplinlerarası doğasını kavrar ve bu alanda özümsenen bilgiyi ve çözümleme yetilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. |
X | ||||
3 | Mimarlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri kuram ya da pratikte kullanır. |
X | ||||
4 | Mimarlık alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur. |
X | ||||
5 | Mimarlık alanındaki bir sorunu teşhis eder, değerlendirir ve bu beceriyi yayın yapma veya uygulama ile ilişkilendirir. |
X | ||||
6 | Mimarlık alanına ilişkin bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir, öğrenme sürecini ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür. |
X | ||||
7 | Mimarlık alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. |
X | ||||
8 | Mimarlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, yayımı ve uygulaması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. |
X | ||||
9 | Mekansal ilişkiler ile bunların sosyal boyutlarını yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, ve Mimarlık alanı ile ilgili kıstaslara uygun, özgün bir tez hazırlar. |
X | ||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak Mimarlık alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ve profesyonel ortamlarda tartışmalara katılır. |
X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest