Dersin Adı |
Mimarlıkta Alternatif Pratikler
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
ARCH 506
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Mimarlık tarihini ve eleştirisini toplumun geniş kesimleriyle buluşturmanın yaratıcı yollarını açmak. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders mimarlık tarihini ve eleştirisini toplumun geniş kesimleriyle buluşturmanın yaratıcı yollarını araştırmayı amaçlamaktadır. Öğrencilerden diğer derslerde edindikleri kuramsal yaklaşımlar ve tarih bilgisinden de yararlanarak farklı alanlarda (gazete yazısı, radyo programı, internet yayını, sergi, vb.) mimarlık ve kentle ilgili konuları ele aldıkları çalışmalar yapmaları beklenmektedir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Giriş | ||
2 | Mekan Üzerine Yazmak | Lucy Maynard Salmon,“History in a Backyard,” History and the Texture of Modern Life, der. Nicholas Adams and Bonnie G. Smith, University of Pennsylvania Press, 2001, s. 76-84. Riitta Oittinen, “Call Shops: A New Architectural Typology for Calling Home,” Journeys: How Travelling Fruit, Ideas and Buildings Rearrange our Environment, der. Giovanna Borasi, Montréal and Barcelona: Canadian Centre for Architecture/Actar, 2010, s. 191-202. Orhan Pamuk, “Hüzün – Melancholy – Tristesse of Istanbul,” Other Cities, Other Worlds: Urban Imaginaries in a Globalizing Age, der. Andreas Huyssen, Durham, NC: Duke University Press, 2008, s. 289-306. Alain de Botton, “The Virtues of Buildings,” Architecture of Happiness, s. 169-250. | |
3 | Mekan üzerine yazmak | Haftalık ödevin sunumu ve tartışılması | |
4 | Mimari Fotoğraf | Ezra Stoller, “Photography and the Language of Architecture”, Perspecta 8 (1963): 43-44. Pierluigi Serraino, “Framing Icons: Two Girls, two audiences. The Photographing of Case Study House #22,” This is Not Architecture: Media Constructions, der. Kester Rattenbury, London and New York: Routledge, 2002, s. 127-135. Tom Wilkinson, “The Polemical Snapshot: Architectural Photography in the Age of Social Media,” The Architectural Review, Ocak 15, 2015. http://www.architectural-review.com/essays/the-polemical-snapshot-architectural-photography-in-the-age-of-social-media/8674662.article. James S. Ackerman, “On the Origins of Architectural Photography,” Origins, Imitations, Conventions: Representation in the Visual Arts, London and Cambridge, MA: MIT Press, 2001, s. 95-124. Cervin Robinson, “Architectural Photography,” Journal of Architectural Education 29, sayı: 2 (Kasım 1975): 10-15. Iwan Baan, “No Filter,” Cultured Magazine, Kış 2014, s. 204-217. | |
5 | Mimari Fotoğraf | Haftalık ödevin sunumu ve tartışılması | |
6 | Mimarlık Eleştirisi | Lewis Mumford, “House of Glass,” From the Ground Up: Observations on Contemporary Architecture, Housing, Highway Building, and Civic Design, Harvest Books, 1956, s. 156-166. Lewis Mumford, “Prefabricated Blight,” From the Ground Up: Observations on Contemporary Architecture, Housing, Highway Building, and Civic Design, Harvest Books, 1956, s. 108-114. Paul Goldberger, “Surface Tension: Jean Nouvel and the art of the façade,” The New Yorker, Kasım 23, 2009. Ada Louise Huxtable, “Architecture Criticism,” Proceedings of the American Philosophical Society 134, sayı: 4 (Aralık 1990): 461-464. Paul Goldberger, “Architecture Criticism: Does It Matter?” Butler University, Indianapolis, IN, 12 Kasım 2003. Paul Goldberger, “Writing About Architecture,” Yale School of Architecture, 8 Ekim 2007. | |
7 | Mimarlık Eleştirisi | Haftalık ödevin sunumu ve tartışılması | |
8 | Radyoda ve Televizyonda Mimarlık | History Detectives “Boxcar Home,” http://video.pbs.org/video/1914349975/ PBS "History Detectives" Mimarlık Tarihçisi Gwendolyn Wright’la söyleşi, https://www.youtube.com/watch?v=8yy7goPV70M NTV “Yaşasın Mimari” programından bölümler, http://www.folia.org.tr The Perfect Home (Channel 4) programından bölümler, http://www.channel4.com/programmes/the-perfect-home Açık Mimarlık, Açık Radyo, http://acikmimarlik.blogspot.com.tr/p/podcast.html. http://www.podcastchart.com/podcasts/architecture-on-air | |
9 | Radyoda ve Televizyonda Mimarlık | Haftalık ödevin sunumu ve tartışılması | |
10 | Mimari Sergi | Barry Bergdoll, “In the Wake of Rising Currents: The Activist Exhibition,” Log 20 (Güz 2010): 159-167. Marco De Michelis, “Architecture Meets in Venice,” Log 20 (Güz 2010): 29-34. Sylvia Lavin, “Showing Work,” Log 20 (Güz 2010): 5-10. Mirko Zardini, “Exhibiting and Collecting Ideas: A Montreal Perspective,” Log 20 (Güz 2010): 77-84. Gerald Adler, “Curating the social, curating the architectural,” Curating Architecture and the City, der. Sarah Chaplin and Alexandra Stara, Routledge, 2009, s. 167-178. Robert A. M. Stern, “From the Past: Strada Novissima,” Log 20 (Güz 2010): 35-38. Paul O’Neill, “The Curatorial Turn: From Practice to Discourse,” Issues in Curating Contemporary Art and Performance, der. Judith Rugg and Michèle Sedgwick, Bristol and Chicago: Intellect, 2007, s. 13-28. Jane Rendell, “Critical Spatial Practice: Curating, Editing, Writing,” Issues in Curating Contemporary Art and Performance, der. Judith Rugg and Michèle Sedgwick, Bristol and Chicago: Intellect, 2007, s. 59-75. Abdülhak Şinasi Hisar, “Bir Boğaziçi Yalısı Müzesi,” Boğaziçi Yalıları, Yapı Kredi Yayınları, 2006, s. 92-95. | |
11 | Mimari Sergi | Haftalık ödevin sunumu ve tartışılması | |
12 | Çevrimiçi Mimarlık | Geoff Manaugh, “Architectural Conjecture, Urban Speculation,” The BLDGBLOG Book, Chronicle Books, 2009, s. 9-35. Geoff Manaugh, “Architectural Criticism,” http://bldgblog.blogspot.com/2006/05/architectural-criticism.html Alexandra Lange, “Design Blogs: The Vacuum of Enthusiasm,” Design Observer, 29 Mart 2010, http://designobserver.com/feature/design-blogs-the-vacuum-of-enthusiasm/13188. | |
13 | Mimarlık Belgeseli | Véronique Vienne, “Game Changers 2015: Ila Beka and Louise Lemoine,” Metropolis Magazine, Ocak 2015, http://www.metropolismag.com/January-2015/Game-Changers-2015-Ila-Beka-and-Louise-Lemoine/ | |
14 | Sunum | ||
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | ||
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Yok |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Haftalık programda belirtilen kaynaklar |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
4
|
70
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
1
|
20
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
6
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
8
|
112
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
3
|
10
|
30
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
1
|
9
|
9
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
199
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Mimarlık alanındaki lisans yeterliklerine dayalı olarak, bu alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
2 |
Mimarlık alanının disiplinlerarası doğasını kavrar ve bu alanda özümsenen bilgiyi ve çözümleme yetilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
3 |
Mimarlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri kuram ya da pratikte kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
4 |
Mimarlık alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
5 |
Mimarlık alanındaki bir sorunu teşhis eder, değerlendirir ve bu beceriyi yayın yapma veya uygulama ile ilişkilendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
6 |
Mimarlık alanına ilişkin bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir, öğrenme sürecini ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
7 |
Mimarlık alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
8 |
Mimarlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, yayımı ve uygulaması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
Mekansal ilişkiler ile bunların sosyal boyutlarını yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, ve Mimarlık alanı ile ilgili kıstaslara uygun, özgün bir tez hazırlar. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
10 |
Bir yabancı dili kullanarak Mimarlık alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ve profesyonel ortamlarda tartışmalara katılır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..