Bizi takip edin
|
EN

LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

Mimarlık Yüksek Lisans Programı (Tezli)

ARCH 506 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Mimarlıkta Alternatif Pratikler
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
ARCH 506
Güz/Bahar
3
0
3
7.5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Yüksek Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Mimarlık tarihini ve eleştirisini toplumun geniş kesimleriyle buluşturmanın yaratıcı yollarını açmak.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Öğrenci, mimarlıkla ilgili güncel ve tarihsel meseleri çeşitli basılı ve görsel yayın ortamlarında tartışmaya açabilecektir.
  • Öğrenci, mimarlık tarihi ve eleştirisi alanında ortaklaşa iş yapma bilgisi edinecektir.
  • Öğrenci, mimarlık alanında akademik düzeyde gerçekleştirilen araştırmalar için pratik uygulama alanları geliştirebilecektir.
  • Öğrenci, mimarlığın alternatif pratiklerine dair eleştirel bir bakış geliştirebilecektir.
  • Öğrenci, basılı, dijital ve/yada işitsel mimari yayıncılık hakkında edindiği bilgilerle güncel medya örneklerini karşılaştırabilecektir.
Ders Tanımı Bu ders mimarlık tarihini ve eleştirisini toplumun geniş kesimleriyle buluşturmanın yaratıcı yollarını araştırmayı amaçlamaktadır. Öğrencilerden diğer derslerde edindikleri kuramsal yaklaşımlar ve tarih bilgisinden de yararlanarak farklı alanlarda (gazete yazısı, radyo programı, internet yayını, sergi, vb.) mimarlık ve kentle ilgili konuları ele aldıkları çalışmalar yapmaları beklenmektedir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş
2 Mekan Üzerine Yazmak Lucy Maynard Salmon,“History in a Backyard,” History and the Texture of Modern Life, der. Nicholas Adams and Bonnie G. Smith, University of Pennsylvania Press, 2001, s. 76-84. Riitta Oittinen, “Call Shops: A New Architectural Typology for Calling Home,” Journeys: How Travelling Fruit, Ideas and Buildings Rearrange our Environment, der. Giovanna Borasi, Montréal and Barcelona: Canadian Centre for Architecture/Actar, 2010, s. 191-202. Orhan Pamuk, “Hüzün – Melancholy – Tristesse of Istanbul,” Other Cities, Other Worlds: Urban Imaginaries in a Globalizing Age, der. Andreas Huyssen, Durham, NC: Duke University Press, 2008, s. 289-306. Alain de Botton, “The Virtues of Buildings,” Architecture of Happiness, s. 169-250.
3 Mekan üzerine yazmak Haftalık ödevin sunumu ve tartışılması
4 Mimari Fotoğraf Ezra Stoller, “Photography and the Language of Architecture”, Perspecta 8 (1963): 43-44. Pierluigi Serraino, “Framing Icons: Two Girls, two audiences. The Photographing of Case Study House #22,” This is Not Architecture: Media Constructions, der. Kester Rattenbury, London and New York: Routledge, 2002, s. 127-135. Tom Wilkinson, “The Polemical Snapshot: Architectural Photography in the Age of Social Media,” The Architectural Review, Ocak 15, 2015. http://www.architectural-review.com/essays/the-polemical-snapshot-architectural-photography-in-the-age-of-social-media/8674662.article. James S. Ackerman, “On the Origins of Architectural Photography,” Origins, Imitations, Conventions: Representation in the Visual Arts, London and Cambridge, MA: MIT Press, 2001, s. 95-124. Cervin Robinson, “Architectural Photography,” Journal of Architectural Education 29, sayı: 2 (Kasım 1975): 10-15. Iwan Baan, “No Filter,” Cultured Magazine, Kış 2014, s. 204-217.
5 Mimari Fotoğraf Haftalık ödevin sunumu ve tartışılması
6 Mimarlık Eleştirisi Lewis Mumford, “House of Glass,” From the Ground Up: Observations on Contemporary Architecture, Housing, Highway Building, and Civic Design, Harvest Books, 1956, s. 156-166. Lewis Mumford, “Prefabricated Blight,” From the Ground Up: Observations on Contemporary Architecture, Housing, Highway Building, and Civic Design, Harvest Books, 1956, s. 108-114. Paul Goldberger, “Surface Tension: Jean Nouvel and the art of the façade,” The New Yorker, Kasım 23, 2009. Ada Louise Huxtable, “Architecture Criticism,” Proceedings of the American Philosophical Society 134, sayı: 4 (Aralık 1990): 461-464. Paul Goldberger, “Architecture Criticism: Does It Matter?” Butler University, Indianapolis, IN, 12 Kasım 2003. Paul Goldberger, “Writing About Architecture,” Yale School of Architecture, 8 Ekim 2007.
7 Mimarlık Eleştirisi Haftalık ödevin sunumu ve tartışılması
8 Radyoda ve Televizyonda Mimarlık History Detectives “Boxcar Home,” http://video.pbs.org/video/1914349975/ PBS "History Detectives" Mimarlık Tarihçisi Gwendolyn Wright’la söyleşi, https://www.youtube.com/watch?v=8yy7goPV70M NTV “Yaşasın Mimari” programından bölümler, http://www.folia.org.tr The Perfect Home (Channel 4) programından bölümler, http://www.channel4.com/programmes/the-perfect-home Açık Mimarlık, Açık Radyo, http://acikmimarlik.blogspot.com.tr/p/podcast.html. http://www.podcastchart.com/podcasts/architecture-on-air
9 Radyoda ve Televizyonda Mimarlık Haftalık ödevin sunumu ve tartışılması
10 Mimari Sergi Barry Bergdoll, “In the Wake of Rising Currents: The Activist Exhibition,” Log 20 (Güz 2010): 159-167. Marco De Michelis, “Architecture Meets in Venice,” Log 20 (Güz 2010): 29-34. Sylvia Lavin, “Showing Work,” Log 20 (Güz 2010): 5-10. Mirko Zardini, “Exhibiting and Collecting Ideas: A Montreal Perspective,” Log 20 (Güz 2010): 77-84. Gerald Adler, “Curating the social, curating the architectural,” Curating Architecture and the City, der. Sarah Chaplin and Alexandra Stara, Routledge, 2009, s. 167-178. Robert A. M. Stern, “From the Past: Strada Novissima,” Log 20 (Güz 2010): 35-38. Paul O’Neill, “The Curatorial Turn: From Practice to Discourse,” Issues in Curating Contemporary Art and Performance, der. Judith Rugg and Michèle Sedgwick, Bristol and Chicago: Intellect, 2007, s. 13-28. Jane Rendell, “Critical Spatial Practice: Curating, Editing, Writing,” Issues in Curating Contemporary Art and Performance, der. Judith Rugg and Michèle Sedgwick, Bristol and Chicago: Intellect, 2007, s. 59-75. Abdülhak Şinasi Hisar, “Bir Boğaziçi Yalısı Müzesi,” Boğaziçi Yalıları, Yapı Kredi Yayınları, 2006, s. 92-95.
11 Mimari Sergi Haftalık ödevin sunumu ve tartışılması
12 Çevrimiçi Mimarlık Geoff Manaugh, “Architectural Conjecture, Urban Speculation,” The BLDGBLOG Book, Chronicle Books, 2009, s. 9-35. Geoff Manaugh, “Architectural Criticism,” http://bldgblog.blogspot.com/2006/05/architectural-criticism.html Alexandra Lange, “Design Blogs: The Vacuum of Enthusiasm,” Design Observer, 29 Mart 2010, http://designobserver.com/feature/design-blogs-the-vacuum-of-enthusiasm/13188.
13 Mimarlık Belgeseli Véronique Vienne, “Game Changers 2015: Ila Beka and Louise Lemoine,” Metropolis Magazine, Ocak 2015, http://www.metropolismag.com/January-2015/Game-Changers-2015-Ila-Beka-and-Louise-Lemoine/
14 Sunum
15 Dönemin gözden geçirilmesi  
16 Dönemin gözden geçirilmesi  

 

Ders Kitabı Yok
Önerilen Okumalar/Materyaller Haftalık programda belirtilen kaynaklar

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
4
70
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
20
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
6
100
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
8
112
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
3
10
30
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
1
9
9
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
0
Final Sınavı
0
    Toplam
199

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Mimarlık alanındaki lisans yeterliklerine dayalı olarak, bu alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.

X
2

Mimarlık alanının disiplinlerarası doğasını kavrar ve bu alanda özümsenen bilgiyi ve çözümleme yetilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır.

X
3

Mimarlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri kuram ya da pratikte kullanır.

X
4

Mimarlık alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur.

X
5

Mimarlık alanındaki bir sorunu teşhis eder, değerlendirir ve bu beceriyi yayın yapma veya uygulama ile ilişkilendirir.

X
6

Mimarlık alanına ilişkin bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir, öğrenme sürecini ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür.

X
7

Mimarlık alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.

X
8

Mimarlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, yayımı ve uygulaması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur.

X
9

Mekansal ilişkiler ile bunların sosyal boyutlarını yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, ve Mimarlık alanı ile ilgili kıstaslara uygun, özgün bir tez hazırlar.

X
10

Bir yabancı dili kullanarak Mimarlık alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ve profesyonel ortamlarda tartışmalara katılır.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.