Bizi takip edin
|
EN

LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

Mimarlık Yüksek Lisans Programı (Tezli)

ARCH 552 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Resim Sanatı ve Mimari Mekanın Ara Kesitleri
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
ARCH 552
Güz/Bahar
3
0
3
7.5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Yüksek Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Resim sanatının mekansal temsiliyeti ile Mimari mekanın kesişimlerini keşfetmek ve öğrencinin güncel mimarlığın bazı önemli kavramları hakkındaki disiplinlerarası bakışını genişletmek.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Öğrenci, temsili ve mimari mekan arasındaki tarihsel ilişki hakkında eleştirel bir analiz yapabilecektir.
  • Öğrenci, Rönesans’tan günümüze gelen farklı dönemleri kapsayan resimsel temsiliyetin mimari mekanın değişimlerine etkilerini açıklayabilecektir.
  • Öğrenci, “sanat eserinin kökeni” hakkındaki tartışmalar konusunda bilgi sahibi olabilecek ve bu tartışmaya mimari bakış açısından eleştirel bir anlayış geliştirebilecektir.
  • Öğrenci, temsili ve mimari mekanların ilişkileri açısından dijital mekan ve sanal gerçekliğin önemini analiz edebilecektir.
  • Öğrenci, mimari üretimi sanatsal yaratımın daha geniş bağlamında yorumlayabilecektir.
Ders Tanımı Bu ders resim sanatı ve mimari mekanın ara kesişim alanlarını ortak kuramsal temelleri ve birbirleriyle ilişkileri açısından inceler. Bu ara kesit farklı disiplinlerin birbirinden bağımsız alanlarını da besler. Ders süresince devam eden keşif yolculuğu Rönesans’tan yirmi birinci yüzyıla kadar çeşitli tarihsel dönemleri içerir ve özgül örneklere odaklanır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş
2 Kesişim Mekanı Michel Foucault. “Las Meninas.” In The Order of Things, pp. 118.
3 Minyatürdeki Mimarlık ve Tezhip Ingo F. Walther and Nerbert Wolf. “Manuscript Illumination in the West (extracts)” In Masterpieces of Illumination, pp. 1142. . “Manuscript Illumination outside Europe (extracts). In Masterpieces of Illumination, pp. 4348.
4 Mekansal Süreklilik John T. Paoletti and Gary M. Radke. “The Scrovegni (Arena) Chapel.” In Art in Renaissance Italy, pp. 8284. . “The Trinity and the Single Point Perspective.” In Art in Renaissance Italy, pp. 203205.
5 Resimde Mimari Mekan Leon Battista Alberti. On Painting (extracts). Sigfried Giedion. “The New Space Conception: Perspective.” In Space, Time and Architecture, 3041.
6 Mimarlıkta Resim Marin Contarini. “Finishing Touches.” In Art in Renaissance Italy, p. 175. “The Laurentian Library.” In Art in Renaissance Italy, p. 337338. Henrich Wölflin. Principles of Art History (extracts), pp. 6272.
7 Mekansal İllüzyonlar René Descartes. “Optics.” In The Visual Culture Reader, pp. 6065. William W. Dunning. Changing Images of Pictorial Space (extracts).
8 Mimarın Hayali Giovanni Battista Piranesi. “Observations on the Letter of Monsieur Mariette.” In Architectural Theory V. 1, pp. 178184. Sergei M. Eisestein. “Piranesi, or the Fluidity of Forms.“ In The Sphere and the Labyrinth, pp.6590.
9 Gerçekte Olduğu Gibi Gustave Courbet. “Statement on Realism.” In Art in Theory, p. 372. . “Letter to Young Artists.” In Art in Theory, pp. 402403. Émile Zola. “Edouard Manet.” In Art in Theory, pp. 554564.
10 Yassılık Rosalind Krauss, Optical Unconscious (extracts). Peter Eisenman, “L’ora Che é Stata.“ In Written into the Void, pp. 113119.
11 “Tuval Üzerinde Boya” Oscar Wilde. “The Decay of Lying (extracts).” In Art Theory and Criticism, pp. 125. Anthony Vidler. “Bodies (extracts).” In The Architectural Uncanny, pp. 69166.
12 Modern Öngörüler Clement Greenberg. “AvantGarde and Kitsch (extracts).” In Art Theory and Criticism, pp. 2640. Frank Stella. “Caravaggio (extracts).” In Art Theory and Criticism, pp. 24363. Peter Eisenman. “Vision’s Unfolding: Architecture in the Age of Electronic Media.“ In Written into the Void, pp. 3441. Neil Spiller. “War and Relativity in the Age of Memorial Mechanics.” In Visionary Architecture, pp. 16481.
13 Dijital Mekanda Üst Üste Gelme Greg Lynn. “Architectural Curvilinearity: The Folded, the Pliant and the Supple.” In Architectural Theory V. 2, pp. 54344. Char Davies. “OSMOSE: Notes on Being in Immersive Virtual Space.” In Digital Creativity, pp. 101110. Neil Spiller. “Soft Machines and Virtual Objects.” In Visionary Architecture, pp. 20221.
14 Köken Martin Heidegger. “The Origin of the Work of Art.” In The Art of Art History, pp. 41326. Jacques Derrida. “Restitutions of the Truth in Pointing (extracts).” In The Art of Art History, pp. 43249
15 Sunumlar
16 Tekrar ve Değerlendirme

 

Ders Kitabı Alberti, Leon Battista. On Painting. Trans. John R. Spencer. New Haven; London: Yale University Press, 1956. Beardon, Colin and Lone Malmborg. Digital Creativity: A Reader. Meppel: Swets and Zettlinger, 2002. Dunning, William W. Changing Images of Pictorial Space: A History of Spatial Illusion in Painting. New York: Syracuse University Press, 1991. Descartes, René. “Optics.” In The Visual Culture Reader. Ed. Nicholas Mirzoeff, pp. 6065. London; New York: Routledge, 1998 Eisenman, Peter. Written into the Void: Selected Writings 19902004. China: World Print, 2007. Everett, Sally. Art, Theory and Criticism: An Anthology of Formalist, AvantGarde, Contextualist and PostModernist Thought. North Carolina: McFarland, 1991. Foucault, Michel. “Las Meninas.” In The Order of Things, pp. 118. London, New York: Routledge, 2002. Giedion, Sigfried. Space, Time and Architecture: The Growth of a New Tradition. Cambridge, Mass: MIT, 1941, 1949, 1954, 1962, 1967, 1969, 1977, 1982. Harrison, Charles, Paul Wood and Jason Gaiger, eds. Art in Theory, 18151900. Oxford, UK: Blackwell, 1998. Krauss, Rosalind, Optical Unconscious. Cambridge, Mass: MIT, 1994. Mallgrave, Harry Francis and Christina Contandriopoulos. Architectural Theory: An Anthology From 1871 to 2005. V 2. Malden; Oxford, UK: Blackwell, 2008. Paoletti, John T. and Gary M. Radke. Art in Renaissance Italy. London: Laurence King Publishing, 1997. Preziosi, Donald. The Art of Art History: A Critical Anthology. Oxford; New York: Oxford University Press, 1998. Spiller, Neil. Visionary Architecture: Blueprints of the Modern Imagination. London: Thames and Hudson, 2006. Tafuri, Manfredo. The Sphere and the Labyrinth: AvantGardes and Architecture from Piranesi to the 1970’s. Trans. Pellegrino d’Acierno and Robert Connolly. London; Cambridge, Mass: MIT, 1990. Anthony Vidler. The Architectural Uncanny. Cambridge, Mass: MIT Press, 1992. Walther, Ingo F. and Nerbert Wolf. Masterpieces of Illumination. Hong Kong; Köln, etc: Tachen, 2005.
Önerilen Okumalar/Materyaller PerezGomez Alberto and Louise Pelletier. Architectural Representation and the Perspective Hinge. Cambridge, Mass: MIT Press, 1997, 2000.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
30
Proje
1
40
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
1
30
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
70
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
30
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
7
105
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
20
20
Proje
1
40
40
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
0
Final Sınavı
1
12
12
    Toplam
225

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Mimarlık alanındaki lisans yeterliklerine dayalı olarak, bu alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.

X
2

Mimarlık alanının disiplinlerarası doğasını kavrar ve bu alanda özümsenen bilgiyi ve çözümleme yetilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır.

X
3

Mimarlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri kuram ya da pratikte kullanır.

X
4

Mimarlık alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur.

X
5

Mimarlık alanındaki bir sorunu teşhis eder, değerlendirir ve bu beceriyi yayın yapma veya uygulama ile ilişkilendirir.

X
6

Mimarlık alanına ilişkin bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir, öğrenme sürecini ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür.

X
7

Mimarlık alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.

X
8

Mimarlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, yayımı ve uygulaması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur.

X
9

Mekansal ilişkiler ile bunların sosyal boyutlarını yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, ve Mimarlık alanı ile ilgili kıstaslara uygun, özgün bir tez hazırlar.

X
10

Bir yabancı dili kullanarak Mimarlık alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ve profesyonel ortamlarda tartışmalara katılır.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.