Dersin Adı |
Bellek ve Mimarlık
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
ARCH 553
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Belleğin mimarlığı nasıl etkilediğini ve aynı zamanda mimarlığın belleği nasıl etkilediğini anlaması. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bellek mimarlığı nasıl etkiler ve mimarlık belleği nasıl etkiler? |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Giriş: Bellek ve Yapılı Çevre | Assmann, Jan, and John Czaplicka. “Collective Memory and Cultural Identity.” New German Critique, no. 65, 1995, pp. 125–133. JSTOR, www.jstor.org/stable/488538 | |
2 | Anıtlar | Sturken, M. (1991). The Wall, the Screen, and the Image: The Vietnam Veterans Memorial. Representations, (35), 118-142. doi:10.2307/2928719 | |
3 | Sunum | ||
4 | Bellek ve Sanat | Foster, H. (2013). Image-Building. Art-architecture complex. London: Verso. | |
5 | Bellek ve Müze | Burdick, A., Drucker, J., Lunenfeld, P., Presner, T. S., & Schnapp, J. T. (2016). Digital-humanities. | |
6 | Bellek Yerleri | Oxman, R., & Oxman, R. (2014). Theories of the digital in architecture. London: Routledge | |
7 | Sunum | ||
8 | Yeniden İnşa | Yüksel, P. (2014). Reconstruction Of Collective Memory Through Spatial Representations Of İzmir Waterfront, Since The 1920s. Master Thesis., Middle East Technical University. | |
9 | Yeniden İnşa | ||
10 | Dijital Yeniden İnşa | van Krevelen, D. W. F., & Poelman, R. (2010). A Survey of Augmented Reality Technologies, Applications and Limitations. The International Journal of Virtual Reality, 9(2), 1-20. | |
11 | Dijital Yeniden İnşa | ||
12 | Yeniden Üretim | Kolarevic, B. (2009). Architecture in the digital age: Design and manufacturing. New York: Taylor & Francis. | |
13 | Yeniden Üretim | ||
14 | Sunum | ||
15 | Değerlendirme | ||
16 | Değerlendirme |
Ders Kitabı | Yok |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Assman, Jan. “Collective Memory and Cultural Identity,” New German Critique, no. 65, SpringSummer 1995, pp. 125 133. Azaryahu, Maoz. “The Power of Commemorative Street Names”, Environment and Planning D: Society and Space, vol. 14, no. 3 (June 1996), pp. 311 330. Brown Richard H. and DavisBrown, Beth. “The Making of Memory: The Politics of Archives, Libraries and Museums in the Construction of National Consciousness,” History of the Human Sciences, vol. 11, no. 4, November 1998, pp. 17 32. Chappell, Edward A. “Open Air Museums: Architectural History for the Masses,” Journal of the Society of Architectural Historians, vol. 58, no. 3, September 1999, pp. 334341. Connerton, Paul. How Societies Remember. Cambridge, UK: Cambridge University Press, 1989, pp. 1 40. Crane, Susan A. “Memory, Distortion, and History in the Museum,” History and Theory, vol. 36, no. 4, December 1997, pp. 44 63. Engler, Mira. “A Living Memorial: Commemmorating Yitzhak Rabin at the Tel Aviv Square”, Places, vol. 12, no. 2 (Winter 1999), pp. 411. Forty, Adrian. “Concrete and Memory” in Urban Memory: History and Amnesia in the Modern City, Mark Crinson, ed. London: Routledge, 2005. Hebbert, Michael. “The Street as the Locus of Collective Memory,” Environment and Planning D: Space and Society, vol. 23 (August 2005), pp. 581596. Huyssen, Andreas. Present Pasts: Urban Palimpsests and the Politics of Memory. Stanford, CA: Stanford University Press, 2003. Kezer, Zeynep. “Familiar Things in Strange Places: Ankara’s Ethnographic Museum and the Legacy of Islam in Republican Turkey” in People, Power, Places. Sally McMurry and Annmarie Adams, eds., Knoxville, TN: University of Tennessee Press, 2000. Lowenthal, David. The Past is a Foreign Country, Cambridge, UK: Cambridge University Press, 1985. Nora, Pierre. “Between Memory and History: Les lieux de memoire [The Sites of Memory],” Representations, vol. 26 (Spring 1989), pp. 7 25. Radley, Alan. “Artefacts, Memory and a Sense of the Past” in Collective Remembering. David Middleton and Derek Edwards, eds. London: Sage Publications, 1990, pp. 46 59. Wilson, Christopher. "Representing National Identity and Memory in the Mausoleum of Mustafa Kemal Atatürk.” Journal of the Society of Architectural Historians, vol. 68, no. 2 (June 2009), pp. 224253. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
30
|
Proje |
1
|
40
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0
|
||
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
40
|
40
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
40
|
40
|
Proje |
1
|
100
|
100
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
228
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Mimarlık alanındaki lisans yeterliklerine dayalı olarak, bu alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
2 |
Mimarlık alanının disiplinlerarası doğasını kavrar ve bu alanda özümsenen bilgiyi ve çözümleme yetilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
3 |
Mimarlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri kuram ya da pratikte kullanır. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
4 |
Mimarlık alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
5 |
Mimarlık alanındaki bir sorunu teşhis eder, değerlendirir ve bu beceriyi yayın yapma veya uygulama ile ilişkilendirir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
6 |
Mimarlık alanına ilişkin bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir, öğrenme sürecini ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
7 |
Mimarlık alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
8 |
Mimarlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, yayımı ve uygulaması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
9 |
Mekansal ilişkiler ile bunların sosyal boyutlarını yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, ve Mimarlık alanı ile ilgili kıstaslara uygun, özgün bir tez hazırlar. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
10 |
Bir yabancı dili kullanarak Mimarlık alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ve profesyonel ortamlarda tartışmalara katılır. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..