Dersin Adı |
Mimarlık Tarihi Yazımı
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
ARCH 554
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Mimarlık tarihi yazımın süreci ve sorunları anlaması. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Anahtar mimarlık tarihi metinlerin analizi ve tartışılması. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Giriş: Mimarlık Tarihi Nedir? | ||
2 | Antik Yunanistan ve Roma | Vitruvius dan okuma | |
3 | Ortaçağ | Villard de Honnecourt and Abbot Suger dan okumalar | |
4 | Rönesans | Alberti, Vasari, Serlio, da Vignola and Palladio dan okumalar | |
5 | Barok Çağı | Scamozzi, Guarini and Piranesi dan okumalar | |
6 | Ara Sınav 1 | ||
7 | 17. Yüzyıl | Le Muet, Blondel, Perrault, and Fréart de Chambray dan okumalar | |
8 | 18. Yüzyıl | Laugier, Ledoux, Boullée and Durand dan okumalar | |
9 | 19. Yüzyıl Klasisizm | Schinkel, von Klenze and Semper dan okumalar | |
10 | 19. Yüzyıl Nostalji | William Morris, John Ruskin A.W. Pugin and ViolletleDuc dan okumalar | |
11 | Ara Sınav 2 | ||
12 | 20. Yüzyıl – 1 | Henry Russell Hitchcock, Pevsner, and Mumford dan okumalar | |
13 | 20. Yüzyıl – 2 | Giedion, Zevi, NorbergSchulz, and Frampton dan okumalar | |
14 | 20. Yüzyıl – 3 | Rykwert, Tafuri, Kostof, William JR Curtis and Jencks dan okumalar | |
15 | 20. Yüzyıl – 4 | Vesely, Colomina, Wigley, and Jarzombek dan okumalar | |
16 | Genel Değerlendirme |
Ders Kitabı | yok |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Abbot Suger. On the Abbey Church of St. Denis and its Art Treasures, Erwin Panofsky and Gerda PanofskySoergel (eds.), Princeton, USA: Princeton University Press, 1979. Alberti, Leon Battista. Ten Books on Architecture. Joseph Rykwert, Neil Leach and Robert Tavenor (trans.), Cambridge, USA: MIT Press, 1991. Blondel, Jacques Francois. Course of Architecture. London: Kessinger Publishing, 2009. Bowie, Theodore. The Sketchbook of Villard de Honnecourt, New York: Dover Publications, 2005. Bucher, François. Architector: The Lodge Books and Sketchbooks of Medieval Architects, New York: Abaris Books, 1979. Colomina, Beatriz. Privacy and Publicity: Modern Architecture as Mass Media, Cambridge, USA: MIT Press, 1996. Curtis, William J R. Modern Architecture Since 1900, London: Phaidon Press, 1996. Durand, JeanNicholasLouis. Lectures on Architecture, David Britt (trans.) Frampton, Kenneth. Modern Architecture: A Critical History, London: Thames & Hudson, 2007. Giedion, Sigfried. Space, Time and Architecture: The Growth of a New Tradition, Cambridge, USA: Harvard University Press, 2009. Hitchcock, HenryRussell. Architecture: Nineteenth and Twentieth Centuries, New Haven, USA: Yale University Press, 1989. Hitchcock, HenryRussell and Philip Johnson. The International Style, New York: W. W. Norton & Co., 1997 Jarzombek, Mark (with Vikram Prakash and Francis D.K. Ching). A Global History of Architecture, New York: Wiley & Sons, 2006. Jencks, Charles. The New Paradigm in Architecture: The Language of PostModernism, New Haven, USA: Yale University Press, 2002. Koolhaas, Rem. Delirious New York: A Retroactive Manifesto for Manhattan, New York: Monacelli, 1979. Kostof, Spiro. A History of Architecture: Settings and Rituals, Oxford, UK: Oxford University Press, 1985. Kruft, HannoWalter. A History of Architectural Theory from Vitruvius to the Present, Princeton Architectural Press, 1994. Laugier, MarcAntoine. Essay on Architecture, New York: Hennessey & Ingalls, 1985. Ledoux, ClaudeNicolas. L'Architecture, Princeton Architectural Press, 1997. Mallgrave, Harry Francis. Architectural Theory: An Anthology from Vitruvius to 1870, London: WileyBlackwell, 2005. Mumford, Lewis. The City in History: Its Origins, Its Transformations, and Its Prospects, New York: Mariner Books, 1968. NorbergSchulz, Christian. Genius Loci: Towards a Phenomenology of Architecture, New York: Rizzoli Press, 1991. Palladio, Andrea. The Four Books on Architecture, Robert Tavernor, Richard Schofield (trans.), Cambridge, USA: MIT Press, 2002. Perrault, Claude. Ordonnance for the Five Kinds of Columns after the Method of the Ancients, Indra Kagis McEwen (trans.), Los Angeles: The Getty Center for the History of Art, 1996. Pevsner, Nikolaus. An Outline of European Architecture, London: Gibbs Smith, 2009. Piranesi, Giovanni Battista. The Polemical Works, John WiltonEly (trans.) London: Ashgate Publishing, 1972. Pugin, Augustus Welby Northmore. Contrasts, or, A Parallel between the Noble Edifices of the Fourteenth and Fifteenth Centuries, and Similar Buildings of the Present Day; Showing the Present Decay of Taste, University of Michigan, 2009. Ruskin, John. The Seven Lamps of Architecture, New York: Dover Publications, 1989. Rykwert, Joseph. The Dancing Column: On Order in Architecture, Cambridge, USA: MIT Press, 1988. Scamozzi, Vincenzo. The Idea of Universal Architecture Vol. 6: The Architectural Orders and Their Application, Jan Derwig (trans.), Rome: Architectura & Natura Press, 2006. Serlio, Sebastiano. On Architecture, Vaughan Hart and Peter Hicks (trans.), New Haven, USA: Yale University Press, 2005. Tafuri, Manfredo. The Sphere and the Labyrinth: AvantGardes and Architecture from Piranesi to the 1970s, Pellegrino d'Acierno and Robert Connolly (trans.), Cambridge, USA: The MIT Pres, 1990. Vasari, Giorgio. The Lives of the Most Excellent Italian Painters, Sculptors, and Architects, from Cimabue to Our Time. Julia Conway Bondanella and Peter Bondanella (trans.), Oxford, UK: Oxford University Press, 2008. Vesely, Dalibor. Architecture in the Age of Divided Representation: The Question of Creativity in the Shadow of Production, Cambridge, USA: MIT Press, 2004. da Vignola, Giacomo Barozzi. The Five Orders of Architecture, John Leeke (trans.), New York: Dover Pulications, 2010. ViolletleDuc, EugéneEmmanuel. Lectures on Architecture, New York: Dover Publications, 1987. Vitruvius. Ten Books on Architecture, Ingrid D. Rowland and Thomas Noble Howe (eds.), Cambridge, UK: Cambridge University Press, 2001. Wigley, Mark. White Walls, Designer Dresses: The Fashioning of Modern Architecture, Cambridge, USA: MIT Press, 2001. Zevi, Bruno. The Modern Language of Architecture, New York: Da Capo Press, 1994. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
2
|
50
|
Final Sınavı |
1
|
50
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
50
|
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
50
|
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
12
|
10
|
120
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
2
|
12
|
24
|
Final Sınavı |
1
|
33
|
33
|
Toplam |
225
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Mimarlık alanındaki lisans yeterliklerine dayalı olarak, bu alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
2 |
Mimarlık alanının disiplinlerarası doğasını kavrar ve bu alanda özümsenen bilgiyi ve çözümleme yetilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
3 |
Mimarlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri kuram ya da pratikte kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
4 |
Mimarlık alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
5 |
Mimarlık alanındaki bir sorunu teşhis eder, değerlendirir ve bu beceriyi yayın yapma veya uygulama ile ilişkilendirir. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
6 |
Mimarlık alanına ilişkin bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir, öğrenme sürecini ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
7 |
Mimarlık alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
Mimarlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, yayımı ve uygulaması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
9 |
Mekansal ilişkiler ile bunların sosyal boyutlarını yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, ve Mimarlık alanı ile ilgili kıstaslara uygun, özgün bir tez hazırlar. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
10 |
Bir yabancı dili kullanarak Mimarlık alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ve profesyonel ortamlarda tartışmalara katılır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..