Bizi takip edin
|
EN

LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

Mimarlık Yüksek Lisans Programı (Tezli)

ARCH 555 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Mekân Kuramları
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
ARCH 555
Güz/Bahar
3
0
3
7.5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Yüksek Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Öğrencileri eleştirel mekân kuramlarından haberdar etmek ve güncel mekân pratiklerini bu kuramlar bağlamında yorumlamalarını sağlayacak bir zemin sunmak.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Temel mekan kuramları hakkında bilgi sahibi olabilecektir.
  • Güncel mekân pratiklerini kuramları bağlamında tartışabilecektir.
  • Seçeceği konu ile ilişkili güncel mekân kuramlarını yorumlayabilecektir.
  • Güncel mekân kuramları ile ilişkili bir konu hakkında kaynakça oluşturabilecektir.
  • Seçmiş olduğu konu ile ilişkili olan mekân kuramlarının temel metinlerini çözümleyebilecektir.
Ders Tanımı Seminer mimarlık kuramını daha iyi anlamak amacıyla 20. yüzyıl ortasından sonraki eleştirel mekân kuramlarını konu alır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş | Mekân Nedir?
2 Mekan Kuramları üzerine tartışmalar • Harvey, D. (2008) Ch14: Space as a Keyword, David Harvey: A Critical Reader, Chichester, UK: Wiley, pp. 270-293. • Lawrence, D. L. & Low S. M. (1990) The Built Environment and Spatial Form, Annual Review of Anthropology, vol. 19, pp. 453-505.
3 Yer Olarak Mekân • Cresswell, T (2004) Ch1: The Genealogy of Place, Place A Short Introduction, Blackwell, pp. 15-51. • Unwin, S. (2003) Ch4: Constructing Place… on the Beach, S. Menin (ed.) Constructing Place Mind and Matter, London & New York: Routledge, pp. 77-86.
4 Yer Olarak Mekân • Dovey, K (1999) Ch 4: Place, Framing Places: Mediating Power in Built Form, Routledge, pp. 39-52. • Gregory, T. (2011) The Rise of the Productive Non-Place: The Contemporary Office as a State of Exception, Space and Culture, 14/3, pp. 244-258.
5 Mesken Olarak Mekân • Heidegger, M. (1993) Building Dwelling Thinking, in Basic Writings, San Francisco: Harper and Row, pp. 343-364. • Verschaffel, B. (2006) The Meanings of Domesticity, J. Madge & A. Peckham (ed.) Narrating Architecture A Retrospective Anthology, London & New York: Routledge, pp. 243-252
6 Ara Değerlendirme
7 Ara Sınav 1
8 Üretim Olarak Mekân • Lefebvre, H. (1991) Social Space, The Production of Space, UK: Blackwell Publishing, pp. 68-168. • Wiedmann, F., Salama, M. A., Thierstein, A. (2012) Urban Evolution of City of Doha: An Investigation to the Impact of Economic Transformations of Urban Structures, METU Journal of Faculty of Architecture, 29/2, pp. 35-61.
9 Postkolonyal Mekân • Rutherford, J. (1990) The Third Space. Interview with Homi Bhabha. Identity: Community, Culture, Difference, London: Lawrence and Wishart, pp. 207-221. • Biln, J. (1997) (De)forming Self and Other: Towards and Ethics of Distance,” in G. Baydar Nalbantoglu & W. C. Thai (ed.) Postcolonial Space(s), New York: Princeton Architectural Press, pp. 25-38.
10 Cinselleştirilmiş Mekân • McDowell, L. (2004) Ch 2: In and Out of Place: Bodies and Embodiment, Gender, Identity and Place Understanding Feminist Geographies, UK: Blackwell Publishers, pp. 34-70. • Colomina B. (2000) The Split Wall: Domestic Voyeurism, in J. Rendell (ed.) Gender Space Architecture: An Interdisciplinary Introduction, New York & London: Routledge, pp. 314-320.
11 Kuir Mekân • Urbach, H. (2000) Closets, Clothes, disclosure, J. Rendell (ed.) Gender Space Architecture: An Interdisciplinary Introduction, New York & London: Routledge, pp. 342-352. • Christopher R. (1996) Imminent Domain: Queer Space in the Built Environment, Art Journal, 55/4, pp. 64-70.
12 Ara Değerlendirme
13 Ara Sınav - 2
14 Final Projesi Ön Sunumu Araştırma
15 Final Projesi Ön Sunumu Araştırma
16 Final Projesi Ön Sunumu Araştırma

 

Ders Kitabı

Ders için belirli bir kaynak kitap yoktur. Okumalar Haftalık olarak verilecektir

Önerilen Okumalar/Materyaller
  • Bachelard, G. (1969) The Poetics of Space, Beacon Press, Boston. ISBN: 978-0807064733
  • Betsky, A. (1997) Queer Space: Architecture and Same-Sex Desire, Publisher: William Morrow. ISBN: 0688143016 
  • Foucault, M. (1994) The Order of Things, An Archaeology of the Human Sciences, NY: Vintage Books. ISBN: 978-0679753353
  • Giedion, S. (1967) Space, Time and Architecture: The Growth of a New Tradition, Cambridge: The Harvard University Press, ISBN: 9780674030473
  • Hernandez, F. (2010) Bhabba for Architects, Thinkers for Architects Series 4, NY: Routledge. ISBN: 978-0415477468
  • Norberg Schulz, C. (1988) Architecture: Meaning and Place, NY: Electa, Rizzoli. ISBN: 9780847808472
  • Norberg Schulz, C. (1980) Genius Loci: Towards a Phenomenology of Architecture, NY: Rizzoli, ISBN: 978-0847802876
  • Rawes, P. (2007) Irigaray for Architects, Thinkers for Architects Series 3, NY: Routledge. ISBN: 978-0415431330
  • Rendell, J. (2000) Gender Space Architecture: An Interdisciplinary Introduction, New York & London: Routledge. ISBN: 978-0415172530
  • Sharr, A. (2007) Heidegger for Architects, Thinkers for Architects Series 2, NY: Routledge. ISBN: 978-0415415170

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
40
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
10
Proje
2
40
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
5
100
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
12
9
108
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
1
48
48
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
3
3
Proje
2
9
18
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
0
Final Sınavı
0
    Toplam
225

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Mimarlık alanındaki lisans yeterliklerine dayalı olarak, bu alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.

X
2

Mimarlık alanının disiplinlerarası doğasını kavrar ve bu alanda özümsenen bilgiyi ve çözümleme yetilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır.

X
3

Mimarlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri kuram ya da pratikte kullanır.

X
4

Mimarlık alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur.

X
5

Mimarlık alanındaki bir sorunu teşhis eder, değerlendirir ve bu beceriyi yayın yapma veya uygulama ile ilişkilendirir.

X
6

Mimarlık alanına ilişkin bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir, öğrenme sürecini ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür.

X
7

Mimarlık alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.

X
8

Mimarlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, yayımı ve uygulaması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur.

X
9

Mekansal ilişkiler ile bunların sosyal boyutlarını yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, ve Mimarlık alanı ile ilgili kıstaslara uygun, özgün bir tez hazırlar.

X
10

Bir yabancı dili kullanarak Mimarlık alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ve profesyonel ortamlarda tartışmalara katılır.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.