Dersin Adı |
Bütünleyici Mekânsal Analiz
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
ARCH 562
|
Güz/Bahar
|
2
|
2
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders bir mekanın fiziksel, çevresel, sosyal ve kültürel karakteristiklerini, somut ve soyut bileşenlerini kavramaya yönelik analiz yöntemlerini kullanarak kentsel çevreyi gözlemleme, yorumlama becerilerini kazandırmayı hedefler. Öğrencilerin, kentin ölçek, doku, blokların formu, sokaklar, bölgeler, kamusal alanlar gibi fiziksel strüktürünü ve duygusal/algısal bileşenlerini, karakteristiklerini incelemeyi amaçlar. Bunun yanısıra, öğrencilerin gözlemleneni kayıt etmek, sunmak, anlatabilmek için gerekli olan, çizim, fotoğraf, eskiz, harita gibi gerekli olan temel grafik iletişim tekniklerinden uygun olanları seçecek bilgi ve kavrama düzeyinde olmasını hedefler. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Temel olarak kentsel mekan analiz yöntemlerine odaklanan bu derste, kentin morfolojik yapısı, somut ve soyut karakteristikleri, kentsel mekanın mimari mekanla ilişkisi gibi konular, farklı ölçeklerdeki mekana odaklanarak çok disiplinli bir yaklaşımla tartışılacaktır. Bu derste öğrencilerin mekanın tasarımı için gerekli olan yeri anlama, okuma, kente görme-bakma biçimlerinin bilgisini edinmeleri amaçlanmıştır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Derse Giriş | ||
2 | Akademik Okuma ve Yazmaya Giriş | ||
3 | Mekanın/Yerin İnşası | Ödev 1 Studio Kritiği, Geri Bildirim, Proje | |
4 | Mekansal Analiz | Studio Kritiği, Geri Bildirim, Proje | |
5 | Mekansal Analiz ve Gözlem | Studio Kritiği, Geri Bildirim, Proje | |
6 | Yerin Bileşenleri: Morfolojik Özellikler & Öğrenci Sunumu 1 | Öğrenci Sunumları Studio Kritiği, Geri Bildirim, Proje | |
7 | Yerin Bileşenleri: Sosyal Özellikler & Öğrenci Sunumu 2 | Öğrenci Sunumları Studio Kritiği, Geri Bildirim, Proje | |
8 | Yerin Bileşenleri: İşlevsel Özellikler & Öğrenci Sunumu 3 | Öğrenci Sunumları Studio Kritiği, Geri Bildirim, Proje | |
9 | Ara Sınav 1 | ||
10 | Yerin Bileşenleri: Görsel Özellikler & Öğrenci Sunumu 4 | Öğrenci Sunumları Studio Kritiği, Geri Bildirim, Proje | |
11 | Yerin Bileşenleri: Algısal Boyut & Öğrenci Sunumu 5 | Öğrenci Sunumları Studio Kritiği, Geri Bildirim, Proje | |
12 | Yerin Bileşenleri: Zamansal Boyut & Öğrenci Sunumu 6 | Ödev 3 Studio Kritiği, Geri Bildirim, Proje | |
13 | Akademik yazım, strüktür ve içerik | Studio Kritiği, Geri Bildirim, Proje | |
14 | Projelerin Sunumu | ||
15 | Dersin Gözden Geçirilmesi | Proje Raporlarının teslimi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Bu ders dört ana bölümden oluşmaktadır; mekanı gözlemlemek, okumak, temsil etmek ve yorumlamak. Her aşamanın başında verilen ders anlatımları ders notunu oluşturur. Carmona, M., Heath, T., Oc. T. and Tiesdell, S. 2003. Public Places Urban Spaces: The Dimensions of Urban Design, Oxford, Architectural Press. |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Resource for Urban Design Information Project for Public Space Urban Public Space Urban Sketchers |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
30
|
Portfolyo | ||
Ödev |
3
|
30
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
20
|
Proje |
1
|
10
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
10
|
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
8
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
4
|
56
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
20
|
20
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
3
|
18
|
54
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
4
|
8
|
Proje |
1
|
18
|
18
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
4
|
4
|
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
224
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Mimarlık alanındaki lisans yeterliklerine dayalı olarak, bu alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
2 |
Mimarlık alanının disiplinlerarası doğasını kavrar ve bu alanda özümsenen bilgiyi ve çözümleme yetilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
3 |
Mimarlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri kuram ya da pratikte kullanır. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
4 |
Mimarlık alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
5 |
Mimarlık alanındaki bir sorunu teşhis eder, değerlendirir ve bu beceriyi yayın yapma veya uygulama ile ilişkilendirir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
6 |
Mimarlık alanına ilişkin bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir, öğrenme sürecini ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
7 |
Mimarlık alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
8 |
Mimarlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, yayımı ve uygulaması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
9 |
Mekansal ilişkiler ile bunların sosyal boyutlarını yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, ve Mimarlık alanı ile ilgili kıstaslara uygun, özgün bir tez hazırlar. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
10 |
Bir yabancı dili kullanarak Mimarlık alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ve profesyonel ortamlarda tartışmalara katılır. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..