Dersin Adı |
İzmir ve Kentleşme
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
ARCH 564
|
Güz/Bahar
|
2
|
2
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
-
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders öğrencileri İzmir’in kentleşme süreciyle ilgili bilgilendirmeyi amaçlar. İzmir’in kentleşme süreci, planlama ve kentsel tasarım süreci ve önemli/güncel mimari ve kentsel tasarım projelerini mimari bir bakış açısıyla öğrencilere sunmayı hedefler. Öğrencilerin İzmir’in sosyal-mekansal gelişim sürecini kavrarlar ve bu süreçleri kentsel tasarımın prensipleri, planlama teorileri ve çerçeveleri kapsamında theorize edebilmelerini sağlar. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | İzmir kentleşme sürecinde önemli bir aşamadadır. Bu sürecin Cumhuriyet öncesinden başlayarak günümüze kadar incelenmesi farklı sonuçlar ortaya çıkarır. Bu bağlamda İzmir’deki mekan üretim sonucu araştırılması gereken bir olgudur. İzmir’in geleneksel dokusunun bu sürece etkisinin araştırılması da çok önemlidir. Ders üç bölümden oluşmaktadır: Kentleşmenin teorik boyutu, İzmir kentleşmesinin tarihi boyutu, İzmir'in günümüzdeki kentleşmesinde etkili olan etmenler. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Ders konularinin tanitimi | ||
2 | Kentlesme olgusu: Teorik yaklasim | Çalıştay 1: Araştırma Konusu ve Sorusu; Akademik Yazı Kuralları | |
3 | Kentleşme Olgusu: Dünya Kentleri | Çalıştay 2: Araştırma Sorusu Sunumu; Literatür Taraması üzerinde çalışma | |
4 | İzmir’in Kentsel Gelişimi | Çalıştay 3: Literatür Taraması ön sunumu | |
5 | İzmir ve yeni kent merkezi | Oner, A.C. and Pasin, B. (2015) “Emerging Towers in Bayrakli: Sustainability as a Branding Strategy or a Tool for Local Development?” Buildings , Vol. 5, 834-859. Çalıştay 4: İzmir özelinde vaka çalışması için bilgi toplama | |
6 | İzmir ve Refah Göçü | Durmaz-Drinkwater, B., Vos, J., Oner, A.C. (2019) “Planning and the Cultural Landscapes of Suburban Turkey” in The Routledge Companion to the Suburbs, by Bernadette Hanlon and Thomas J. Vicinio (eds.), Routledge, pp. 308-327. Çalıştay 5: Döngüsel Tasarım ve Yapısal Çevre | |
7 | İzmir’in Tasarım Kent kimliği | Mengi, O., Durmaz-Drinkwater B., Oner, A.C., Velibeyoglu K. (2017). “Place management of a creative city: the case of Izmir”. International Journal of Knowledge Based Development, 8(3), 271-291. Çalıştay 6: İzmir özelinde vaka çalışmasının ön sonuçlarını sunmak. | |
8 | İzmir ve Mülteci Sorununun Basmane semtine yansıması | Oner, A.C., Durmaz-Drinkwater, B., Grant, R.J. (2020) "Precarity of Refugees: The Case of Basmaneİzmir, Turkey" Journal of Ethnic and Migration Studies. Çalıştay 7: İzmir özelinde vaka çalışmasının ön sonuçlarını sunmak. | |
9 | İzmir ve COVID 19 sürecinde kentsel direnç | İzmir Büyükşehir Belediyesi Covid19 Dirençlilik Eylem Planı. Çalıştay 8: Analiz sonuçlarını muhakeme etmek | |
10 | Proje Taslak Sunumu | Sunumlar | |
11 | İzmir'de Kentsel yönetişim: Konuk seminer | ||
12 | Final Proje Kritiği | Çalıştay 9: Bireysel Kritik | |
13 | Final Proje Kritiği- Revizyon | ||
14 | Final Proje Teslimi ve Sunumu | Proje Raporu ve Sunum | |
15 | Final Proje Teslimi ve Sunumu | Proje Raporu ve Sunum | |
16 | Donem degerlendirmesi |
Ders Kitabı | Bu ders için gerekli ders kitabı bulunmamaktadır. Aşağıdaki liste, ders sırasında başvurulacak bazı önemli kitapları göstermektedir. Her ders için bu kaynaklar haftalık okumalar olarak Blackboard aracılığıyla verilecektir. Final raporu için, bu kaynakların yanı sıra ek kaynaklara da başvurmanız gerekecektir. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Beyru, Rauf (1994), “Planlamada 1935-50 Dönemi, Le Corbusier İzmir’den Geçmişti”, Ege Mimarlık 94/3 (14): 17-23
Bilsel, C. 2009. Izmir’de Cumhuriyet Donemi Planlamasi, (1923-1965): 20. Yuzyil Kentsel Mirasi, Ege Mimarlik, Ekim, pp. 12-17.
Bilsel, Cana (1996), “Ideology and Urbanism During the Early Republican Period: Two Master Plans For İzmir and Scenarios of Modernization”, METU Journal of Faculty of Architecture, 16/1-2: 13-30.
Carmona, M., Heath, T., OC, T., Tiesdell, S. 2003. Public Places Urban Spaces: The Dimensions of Urban Design, Oxford: Architectural Press.
Oc, T., Tiesdell, S. 1994. Planning in Turkey: The Contrasting Planning Cultures of Istanbul and Ankara, Habitat Intl., 18, 4: 99-116. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
20
|
Proje |
1
|
25
|
Seminer/Çalıştay |
9
|
45
|
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
13
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
13
|
6
|
78
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
4
|
8
|
Proje |
1
|
30
|
30
|
Seminer/Çalıştay |
9
|
5
|
45
|
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
225
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Mimarlık alanındaki lisans yeterliklerine dayalı olarak, bu alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
2 |
Mimarlık alanının disiplinlerarası doğasını kavrar ve bu alanda özümsenen bilgiyi ve çözümleme yetilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
3 |
Mimarlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri kuram ya da pratikte kullanır. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
4 |
Mimarlık alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
5 |
Mimarlık alanındaki bir sorunu teşhis eder, değerlendirir ve bu beceriyi yayın yapma veya uygulama ile ilişkilendirir. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
6 |
Mimarlık alanına ilişkin bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir, öğrenme sürecini ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
7 |
Mimarlık alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
8 |
Mimarlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, yayımı ve uygulaması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
Mekansal ilişkiler ile bunların sosyal boyutlarını yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, ve Mimarlık alanı ile ilgili kıstaslara uygun, özgün bir tez hazırlar. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
10 |
Bir yabancı dili kullanarak Mimarlık alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ve profesyonel ortamlarda tartışmalara katılır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..