Bizi takip edin
|
EN

LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

Mimarlık Yüksek Lisans Programı (Tezli)

ARCH 564 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
İzmir ve Kentleşme
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
ARCH 564
Güz/Bahar
2
2
3
7.5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders öğrencileri İzmir’in kentleşme süreciyle ilgili bilgilendirmeyi amaçlar. İzmir’in kentleşme süreci, planlama ve kentsel tasarım süreci ve önemli/güncel mimari ve kentsel tasarım projelerini mimari bir bakış açısıyla öğrencilere sunmayı hedefler. Öğrencilerin İzmir’in sosyal-mekansal gelişim sürecini kavrarlar ve bu süreçleri kentsel tasarımın prensipleri, planlama teorileri ve çerçeveleri kapsamında theorize edebilmelerini sağlar.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Öğrenciler İzmir’in kentsel dokusunu analiz edebileceklerdir
  • Öğrenciler İzmir’in önemli binalarını tanıyıp, mimarlığın ana akımlarının ve kentleşme süreçlerinin bu binalar ve İzmir’in yapısal çevresinin gelişim sürecine olan etkilerini açıklayabileceklerdir.
  • Öğrenciler önemli mimarların İzmir’de yer alan eserlerini tanıyabileceklerdir
  • Öğrenciler kentleşmenin değişik boyutlarını ortaya koyup sınıflandırabileceklerdir
  • Öğrenciler akademik yazım tekniklerini geliştireceklerdir.
  • Öğrenciler önemli kentleşme akımlarını öğreneceklerdir.
Ders Tanımı İzmir kentleşme sürecinde önemli bir aşamadadır. Bu sürecin Cumhuriyet öncesinden başlayarak günümüze kadar incelenmesi farklı sonuçlar ortaya çıkarır. Bu bağlamda İzmir’deki mekan üretim sonucu araştırılması gereken bir olgudur. İzmir’in geleneksel dokusunun bu sürece etkisinin araştırılması da çok önemlidir. Ders üç bölümden oluşmaktadır: Kentleşmenin teorik boyutu, İzmir kentleşmesinin tarihi boyutu, İzmir'in günümüzdeki kentleşmesinde etkili olan etmenler.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Ders konularinin tanitimi
2 Kentlesme olgusu: Teorik yaklasim Çalıştay 1: Araştırma Konusu ve Sorusu; Akademik Yazı Kuralları
3 Kentleşme Olgusu: Dünya Kentleri Çalıştay 2: Araştırma Sorusu Sunumu; Literatür Taraması üzerinde çalışma
4 İzmir’in Kentsel Gelişimi Çalıştay 3: Literatür Taraması ön sunumu
5 İzmir ve yeni kent merkezi Oner, A.C. and Pasin, B. (2015) “Emerging Towers in Bayrakli: Sustainability as a Branding Strategy or a Tool for Local Development?” Buildings , Vol. 5, 834-859. Çalıştay 4: İzmir özelinde vaka çalışması için bilgi toplama
6 İzmir ve Refah Göçü Durmaz-Drinkwater, B., Vos, J., Oner, A.C. (2019) “Planning and the Cultural Landscapes of Suburban Turkey” in The Routledge Companion to the Suburbs, by Bernadette Hanlon and Thomas J. Vicinio (eds.), Routledge, pp. 308-327. Çalıştay 5: Döngüsel Tasarım ve Yapısal Çevre
7 İzmir’in Tasarım Kent kimliği Mengi, O., Durmaz-Drinkwater B., Oner, A.C., Velibeyoglu K. (2017). “Place management of a creative city: the case of Izmir”. International Journal of Knowledge Based Development, 8(3), 271-291. Çalıştay 6: İzmir özelinde vaka çalışmasının ön sonuçlarını sunmak.
8 İzmir ve Mülteci Sorununun Basmane semtine yansıması Oner, A.C., Durmaz-Drinkwater, B., Grant, R.J. (2020) "Precarity of Refugees: The Case of Basmaneİzmir, Turkey" Journal of Ethnic and Migration Studies. Çalıştay 7: İzmir özelinde vaka çalışmasının ön sonuçlarını sunmak.
9 İzmir ve COVID 19 sürecinde kentsel direnç İzmir Büyükşehir Belediyesi Covid19 Dirençlilik Eylem Planı. Çalıştay 8: Analiz sonuçlarını muhakeme etmek
10 Proje Taslak Sunumu Sunumlar
11 İzmir'de Kentsel yönetişim: Konuk seminer
12 Final Proje Kritiği Çalıştay 9: Bireysel Kritik
13 Final Proje Kritiği- Revizyon
14 Final Proje Teslimi ve Sunumu Proje Raporu ve Sunum
15 Final Proje Teslimi ve Sunumu Proje Raporu ve Sunum
16 Donem degerlendirmesi

 

Ders Kitabı

Bu ders için gerekli ders kitabı bulunmamaktadır. Aşağıdaki liste, ders sırasında başvurulacak bazı önemli kitapları göstermektedir. Her ders için bu kaynaklar haftalık okumalar olarak Blackboard aracılığıyla verilecektir. Final raporu için, bu kaynakların yanı sıra ek kaynaklara da başvurmanız gerekecektir.

Önerilen Okumalar/Materyaller

Beyru, Rauf (1994), “Planlamada 1935-50 Dönemi, Le Corbusier İzmir’den Geçmişti”, Ege Mimarlık 94/3 (14): 17-23

 

Bilsel, C. 2009. Izmir’de Cumhuriyet Donemi Planlamasi, (1923-1965): 20. Yuzyil Kentsel Mirasi, Ege Mimarlik, Ekim, pp. 12-17.

 

Bilsel, Cana (1996), “Ideology and Urbanism During the Early Republican Period: Two Master Plans For İzmir and Scenarios of Modernization”, METU Journal of Faculty of Architecture, 16/1-2: 13-30.

 

Carmona, M., Heath, T., OC, T., Tiesdell, S. 2003. Public Places Urban Spaces: The Dimensions of Urban Design, Oxford: Architectural Press.

 

Oc, T., Tiesdell, S. 1994. Planning in Turkey: The Contrasting Planning Cultures of Istanbul and Ankara, Habitat Intl., 18, 4: 99-116.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
2
20
Proje
1
25
Seminer/Çalıştay
9
45
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
13
100
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
32
Sınıf Dışı Ders Çalışması
13
6
78
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
2
4
8
Proje
1
30
30
Seminer/Çalıştay
9
5
45
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
0
Final Sınavı
0
    Toplam
225

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Mimarlık alanındaki lisans yeterliklerine dayalı olarak, bu alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.

X
2

Mimarlık alanının disiplinlerarası doğasını kavrar ve bu alanda özümsenen bilgiyi ve çözümleme yetilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır.

X
3

Mimarlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri kuram ya da pratikte kullanır.

X
4

Mimarlık alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur.

X
5

Mimarlık alanındaki bir sorunu teşhis eder, değerlendirir ve bu beceriyi yayın yapma veya uygulama ile ilişkilendirir.

X
6

Mimarlık alanına ilişkin bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir, öğrenme sürecini ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür.

X
7

Mimarlık alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.

X
8

Mimarlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, yayımı ve uygulaması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur.

X
9

Mekansal ilişkiler ile bunların sosyal boyutlarını yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, ve Mimarlık alanı ile ilgili kıstaslara uygun, özgün bir tez hazırlar.

X
10

Bir yabancı dili kullanarak Mimarlık alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ve profesyonel ortamlarda tartışmalara katılır.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.