İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • ENGLISH

  • LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

    Mimarlık Yüksek Lisans Programı (Tezli)

    ARCH 565 | Ders Tanıtım Bilgileri

    Dersin Adı
    Hesaplama ve Yapma
    Kodu
    Yarıyıl
    Teori
    (saat/hafta)
    Uygulama/Lab
    (saat/hafta)
    Yerel Kredi
    AKTS
    ARCH 565
    Güz/Bahar
    1
    4
    3
    7.5

    Ön-Koşul(lar)
    Yok
    Dersin Dili
    İngilizce
    Dersin Türü
    Seçmeli
    Dersin Düzeyi
    Yüksek Lisans
    Dersin Veriliş Şekli -
    Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
    Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu -
    Dersin Koordinatörü -
    Öğretim Eleman(lar)ı
    Yardımcı(ları) -
    Dersin Amacı Dijital ve fiziksel yapma dersi pratik endüstriyel uygulamalara, problem çözmeye ve güncel kuramsal çerçevede profesyonel yaklaşımlara odaklanır. Bu ders mimari tasarım ve ilgili alanlarda yeni ve alternatif teknolojileri kuramsal ve uygulamalı olarak ele alır. Dersin hedefi malzeme ve dijital teknolojinin mimarlıkta yaratıcı bir şekilde uygulanmasıdır. Öğrenciler dijital kodlama, malzeme araştırması ve güncel üretim yöntemlerini kullanarak mimari tasarım sistemleri tasarlayacak ve üretecektir.
    Öğrenme Çıktıları

    Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

    • Mimari tasarım ve ilgili tasarım alanlarında yeni ve alternatif yapma yöntemleri üzerine kuramsal ve uygulamalı görüşleri açıklayabilecek
    • Güncel tasarım üretiminde alternatif yapıları ve tasarım süreçlerini açıklamak ve değerlendirmek.
    • Malzeme sistemlerinin geometrilerini ve birleşimlerini hesaplamalı ve bilgisayar destekli stratejileri kullanarak anlayabilecek
    Ders Tanımı Malzeme sistemlerinin geometrilerini ve montajlarını geliştirmek için hesaplamalı ve bilgisayar destekli stratejileri kullanılacaktır. Fiziksel modellerin yapılmasında dijital modelleme platformlarından destek alınacak, bunlar malzeme kaliteleri ve yapma süreçleri açısından analiz edilecektir.

     



    Dersin Kategorisi

    Temel Ders
    Uzmanlık/Alan Dersleri
    Destek Dersleri
    İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
    Aktarılabilir Beceri Dersleri

     

    HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

    Hafta Konular Ön Hazırlık Öğrenme Çıktısı
    1 Derse giriş -
    2 Mimari ve diğer ilgili tasarım alanlarında hesaplamalı tasarım ve yapma sürecine genel bakış İlgili okumalar: Wardrip-Fruin, N., & Montfort, N. (2003). The new media reader. Cambridge, Mass: MIT Press. ISBN 0262232278 9780262232272 and http://www.newmediareader.com/cd_contents.html
    3 Dijitalde yapma Misafir konuşmalara katılım ve tartışmalar
    4 Dijitalde yapma Sunuşlar ve Çalıştay
    5 Dijitalde yapma Sunuşlar ve Çalıştay
    6 Fiziksel dünyada hesaplama ve yapma Misafir konuşmalara katılım ve tartışmalar
    7 Yapma yöntemleri ve teknikleri Bilimsel yazı ve ödev teslimi
    8 Final Proje için ilk fikirlerin üretilmesi Sunum
    9 Tasarımdan Üretime Çalıştay
    10 Tasarımdan Üretime İlgili okumalar ve sunumlar
    11 Tasarımdan Üretime İlgili okumalar ve sunumlar
    12 Makroformun tanıtımı ve bağlantı detayları Üretim tesisinde bulunan makine/yazılımlar (LAB/MF - Halkapınar)
    13 Prototipleme ve devam eden çalışmalar Üretim tesisinde bulunan makine/yazılımlar (LAB/MF - Halkapınar)
    14 Prototip finalize edilmesi Üretim tesisinde bulunan makine/yazılımlar (LAB/MF - Halkapınar)
    15 Sunum ve dönemi gözden gecirme Ödev teslimleri
    16 Proje teslimi Final

     

    Ders Kitabı
    • Wardrip-Fruin, N., & Montfort, N. (2003). The new media reader. Cambridge, Mass: MIT Press. ISBN 0262232278 9780262232272 and http://www.newmediareader.com/cd_contents.html
    • Kolarevic, B. (2009). Architecture in the digital age: Design and manufacturing. New York: Taylor & Francis. ISBN 415278201 9780415278201 041538141X 9780415381413
    Önerilen Okumalar/Materyaller
    • Negroponte, N. (2000). Being digital. New York: Vintage Books. ISBN 0679762906 9780679762904 
    • Burry, J., & Burry, M. (2012). The new mathematics of architecture. London: Thames & Hudson. ISBN 9780500290255 0500290253
    • Mitchell, W. J. (1999). e-topia: "Urban Life, Jim—But Not As We Know It". The MIT Press. ISBN  9780262279963 0262279967
    • Negroponte, N. (1975). Soft architecture machines. Cambridge: The MIT. ISBN 0262140187 9780262140188
    • Matarić, M. J. (2008). The robotics primer. Cambridge, Mass: The MIT Press. ISBN 9780262633543 026263354X
    • Pottmann, H., Asperl, A., Hofer, M., & Bentley, D. (2009). Architectural geometry. Exton: Bentley Institute Press. ISBN 9781934493045 193449304X
    • Dunn, N. (2012). Digital fabrication in architecture. ISBN 9781780672113 178067211X
    • Greengard, S. (2019). Virtual reality. Cambridge, Massachusetts : MIT Press. ISBN 9780262354684 0262354683 9780262354691 0262354691
    •  

     

    DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
    Katılım
    1
    20
    Laboratuvar / Uygulama
    Arazi Çalışması
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    Portfolyo
    Ödev
    1
    20
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    1
    20
    Proje
    1
    20
    Seminer/Çalıştay
    Sözlü Sınav
    1
    20
    Ara Sınav
    Final Sınavı
    Toplam

    Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    Toplam

    AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
    Teorik Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
    16
    1
    16
    Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
    16
    4
    64
    Sınıf Dışı Ders Çalışması
    0
    Arazi Çalışması
    0
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    0
    Portfolyo
    0
    Ödev
    1
    36
    36
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    1
    36
    36
    Proje
    1
    36
    36
    Seminer/Çalıştay
    0
    Sözlü Sınav
    1
    36
    36
    Ara Sınavlar
    0
    Final Sınavı
    0
        Toplam
    224

     

    DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

    #
    PÇ Sub Program Yeterlilikleri / Çıktıları
    * Katkı Düzeyi
    1
    2
    3
    4
    5
    1

    Mimarlık alanındaki lisans yeterliklerine dayalı olarak, bu alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.

    -
    -
    -
    -
    -
    2

    Mimarlık alanının disiplinlerarası doğasını kavrar ve bu alanda özümsenen bilgiyi ve çözümleme yetilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır.

    -
    -
    -
    -
    -
    3

    Mimarlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri kuram ya da pratikte kullanır.

    -
    -
    -
    -
    -
    4

    Mimarlık alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur.

    -
    -
    -
    -
    -
    5

    Mimarlık alanındaki bir sorunu teşhis eder, değerlendirir ve bu beceriyi yayın yapma veya uygulama ile ilişkilendirir.

    -
    -
    -
    -
    -
    6

    Mimarlık alanına ilişkin bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir, öğrenme sürecini ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür.

    -
    -
    -
    -
    -
    7

    Mimarlık alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.

    -
    -
    -
    -
    -
    8

    Mimarlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, yayımı ve uygulaması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur.

    -
    -
    -
    -
    -
    9

    Mekansal ilişkiler ile bunların sosyal boyutlarını yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, ve Mimarlık alanı ile ilgili kıstaslara uygun, özgün bir tez hazırlar.

    -
    -
    -
    -
    -
    10

    Bir yabancı dili kullanarak Mimarlık alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ve profesyonel ortamlarda tartışmalara katılır.

    -
    -
    -
    -
    -

    *1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

     


    YENİ GÜZELBAHÇE KAMPÜSÜMÜZ

    Detaylar

    KÜRESEL KARİYER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.

    Daha Fazlası..

    BİLİME KATKI

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.

    Daha Fazlası..

    İNSANA DEĞER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.

    Daha Fazlası..

    TOPLUMA FAYDA

    22 yıllık güç ve deneyimini toplumsal çalışmalara aktarmak..

    Daha Fazlası..
    İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin