Dersin Adı |
Mimarlıkta Doğal Algoritmalar
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
ARCH 566
|
Güz/Bahar
|
1
|
4
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Dersin amacı biyolojiden esinlenen hesaplamalı süreçlerin ve algoritmaların mimari tasarıma uygulamalarını araştırmaktır ve bu analizlere dayanarak yeni mimari çözümler yaratmayı ve analiz etmeyi öğrenmesidir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste Mimari Tasarımda uygulanabilecek, doğada bulunan algoritmalar tanıtılacak ve bunlarla yazılımsal deneyler yapılacaktır. Bunların arasında algoritmalar, skript yapıları, tasarım stratejileri ve süreçleri yer alacaktır. Öğrenciler yazılım teknolojileri, sanat ve tasarımla ilgili hesaplamalı ve algoritmik süreçler üzerine okumalar yapacaktır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Derse giriş | ||
2 | Programlama Temelleri Sunumu | Okuma 1: Terzidis, K. (2006). Algorithmic architecture. Routledge. | |
3 | Döngüler, rastgelelik ve determinizm | Ödev 1: Anemone/Grasshopper'da Döngü yapmak, Stüdyo projesi üzerinden yaya simülasyonu ve Space Syntax üzerinde örnek yapmak | |
4 | Döngüler, rastgelelik ve determinizm | 1. Ödev ve okuma teslimi | |
5 | Doğa ve Tasarım Sunumu | Okuma 2: Pawlyn, M. (2019). Biomimicry in architecture. Routledge. | |
6 | Doğa ve Tasarım | 2. Ödev: Grasshopper Pluginleri | |
7 | Doğa ve Tasarım | 2. Ödev ve okuma teslimi | |
8 | Öğrenci sunumları | ||
9 | Genetik Algoritmalar ve Optimizasyon Sunumu | Okuma 3: Bentley, P. J. (1999). Evolutionary design by computers. Morgan Kaufmann. Frazer, J. (1995). An evolutionary architecture. | |
10 | Evrimsel Tasarım | Ödev 3: Temel Galapagos Uygulamaları | |
11 | Evrimsel Tasarım | 3. Ödev ve okuma teslimi | |
12 | Öğrenci atölyesi | Atölye Okuması: Johnson, S. (2002). Emergence: The connected lives of ants, brains, cities, and software. Simon and Schuster. | |
13 | Öğrenci atölyesi | ||
14 | Öğrenci atölyesi | Atölye Ödevleri Teslimi | |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | ||
16 | Final Sınavı | Final Proje Teslimi |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Terzidis, K. (2006). Algorithmic architecture. Routledge. ISBN-13 : 978-0080461298 Frazer, J. (1995). An evolutionary architecture. ISBN-13 : 978-1870890472 Bentley, P. J. (1999). Evolutionary design by computers. Morgan Kaufmann. ISBN-13 : 978-1558606050 Johnson, S. (2002). Emergence: The connected lives of ants, brains, cities, and software. Simon and Schuster. ISBN-13 : Pawlyn, M. (2019). Biomimicry in architecture. Routledge. ISBN-13: 978-1859463758 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
20
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
20
|
Proje |
1
|
20
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav |
1
|
10
|
Ara Sınav |
1
|
10
|
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
6
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
1
|
16
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
4
|
64
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0
|
||
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
37
|
37
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
37
|
37
|
Proje |
1
|
37
|
37
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
1
|
17
|
17
|
Ara Sınavlar |
1
|
17
|
17
|
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
225
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Mimarlık alanındaki lisans yeterliklerine dayalı olarak, bu alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
2 |
Mimarlık alanının disiplinlerarası doğasını kavrar ve bu alanda özümsenen bilgiyi ve çözümleme yetilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
3 |
Mimarlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri kuram ya da pratikte kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
4 |
Mimarlık alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
5 |
Mimarlık alanındaki bir sorunu teşhis eder, değerlendirir ve bu beceriyi yayın yapma veya uygulama ile ilişkilendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
6 |
Mimarlık alanına ilişkin bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir, öğrenme sürecini ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
7 |
Mimarlık alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
8 |
Mimarlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, yayımı ve uygulaması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
9 |
Mekansal ilişkiler ile bunların sosyal boyutlarını yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, ve Mimarlık alanı ile ilgili kıstaslara uygun, özgün bir tez hazırlar. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
10 |
Bir yabancı dili kullanarak Mimarlık alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ve profesyonel ortamlarda tartışmalara katılır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..