Dersin Adı |
Mekansal Pratikler
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
FFD 551
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaSoru & CevapKritik vermeAnlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı özgül mekansal pratiklerin mekanın maddeselliğiyle eklemlenmesi üzerine eleştirel bakış açıları geliştirmektir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Eleştirel mekân kuramlarının tartışmaları ve bu tartışmalar ışığında özgül bir kent ya da mimari mekânın okuması. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Öğrenme Çıktısı |
1 | Ders temalarının tanıtımı | Ön hazırlık yok | |
2 | Tarihte Mekanın Tanımı | Zorunlu okumanın yapılıp okumaya dair çalışma formunun doldurulması | |
3 | Mimarlıkta Mekanın Çok-boyutluluğu | Zorunlu okumanın yapılıp okumaya dair çalışma formunun doldurulması | |
4 | Mimarlıkta Mekanın Çok-boyutluluğu | Zorunlu okumanın yapılıp okumaya dair çalışma formunun doldurulması | |
5 | Mimarlıkta Mekanın Çok-boyutluluğu | Zorunlu okumanın yapılıp okumaya dair çalışma formunun doldurulması | |
6 | Mimarlıkta Mekanın Çok-boyutluluğu | Zorunlu okumanın yapılıp okumaya dair çalışma formunun doldurulması | |
7 | Mekan ve Kültür | Dönem sonu proje ön araştırması | |
8 | Mekan ve Zaman | Zorunlu okumanın yapılıp okumaya dair çalışma formunun doldurulması | |
9 | Mekan ve Fonksiyon | Zorunlu okumanın yapılıp okumaya dair çalışma formunun doldurulması | |
10 | Mekan ve Form | Zorunlu okumanın yapılıp okumaya dair çalışma formunun doldurulması | |
11 | Proje Önerisi Teslimi ve eleştiri | Bireysel Konu Başlıklarında Literatür taraması | |
12 | Araştırma Sonuçlarının Sunumu | Dönem sonu ödevleri sunum hazırlığı | |
13 | Dönem projesi sunumları ve eleştiri | Dönem sonu ödevleri sunum hazırlığı | |
14 | Dönem projesi sunumları ve eleştiri | Ön hazırlık yok | |
15 | Final Sunumları ve Proje Geri Bildirimleri | Ön hazırlık yok | |
16 | Genel Değerlendirme | Ön hazırlık yok |
Ders Kitabı | Yok |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Stephen Kern, The Culture of Time and Space (Cambridge Mass.: Harvard University Press, 1983), pp. 131-180. Henri Lefebvre (1991) Plan of the present work, in (Trans.) Donald-Nicholson Smith, The Production of Space. Oxford: Blackwell, 1-67. Michel de Certeau, Chapter IX Spatial Stories, The Practice of Everyday Life. (Berkeley: University of California Press, 1984) 115-130. Piere Bourdieu, Distinction. (Cambridge: Harvard University Press, 1984). Edward W. Soja (1980) The Socio-Spatial Dialectic, Annals of the Association of American Geographers, Vol. 70, No. 2, pp.207-225. Mustafa Pultar, A Structural Approach to Cultural Studies of Architectural Space. (Eds.) S.M. Ünügür, O. Hacıhasanoğlu and H. Turgut, Culture and Space in the Home Environment: Critical Evolutions and New Paradigms. (İstanbul: İstanbul Technical University, 1997) 27-32. Hüseyin Kahvecioğlu (2008) Mekanın Üreticisi ve Tüketicisi olarak Zaman. Zaman-Mekan, Yem Yayınları, 142-149. Theodor Adorno (1997) Functionalism Today, in (ed.) Neil Leach, Rethinking Architecture: A Reader in Cultural Theory. Routledge, 5-18. Stanford Anderson (1987) The Fiction of Function. Assemblage, no:2, 18-31. C. Rowe and R. Slutzky, Transparency: Literal and Phenomenal, Perspecta 8:45-54. Daniel Naegele (2001) Savoye Space: The Sensation of Object. Harvard Design Magazine: 15. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
40
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
20
|
Proje |
1
|
40
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı |
-
|
-
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
7
|
112
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
40
|
40
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
5
|
5
|
Proje |
1
|
20
|
20
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
-
|
-
|
0
|
Toplam |
225
|
#
|
PÇ Sub | Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Mimarlık alanındaki lisans yeterliklerine dayalı olarak, bu alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
2 |
Mimarlık alanının disiplinlerarası doğasını kavrar ve bu alanda özümsenen bilgiyi ve çözümleme yetilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
3 |
Mimarlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri kuram ya da pratikte kullanır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
4 |
Mimarlık alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
5 |
Mimarlık alanındaki bir sorunu teşhis eder, değerlendirir ve bu beceriyi yayın yapma veya uygulama ile ilişkilendirir. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
6 |
Mimarlık alanına ilişkin bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir, öğrenme sürecini ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
7 |
Mimarlık alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
Mimarlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, yayımı ve uygulaması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
Mekansal ilişkiler ile bunların sosyal boyutlarını yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, ve Mimarlık alanı ile ilgili kıstaslara uygun, özgün bir tez hazırlar. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
10 |
Bir yabancı dili kullanarak Mimarlık alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ve profesyonel ortamlarda tartışmalara katılır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..