Bizi takip edin
|
EN

LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

Mimarlık Yüksek Lisans Programı (Tezli)

FFD 551 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Mekansal Pratikler
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
FFD 551
Güz/Bahar
3
0
3
7.5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Yüksek Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Soru & Cevap
Kritik verme
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin amacı özgül mekansal pratiklerin mekanın maddeselliğiyle eklemlenmesi üzerine eleştirel bakış açıları geliştirmektir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Öğrenci, mekan olgusunu disiplinlerarası düzeyde çözümleyebilecektir.
  • Öğrenci, mekan olgusunu fiziksel ve kuramsal açılardan tartışabilecektir.
  • Öğrenci, mekan söyleminde güncel mekan kuramlarını kullanabilecektir.
  • Öğrenci, mekansal sorunsallarla tasarımın ilişkisini kurabilecektir.
  • Öğrenci, mekan kullanımıyla tasarımı arasındaki ilişkiyi kurabilecektir.
Ders Tanımı Eleştirel mekân kuramlarının tartışmaları ve bu tartışmalar ışığında özgül bir kent ya da mimari mekânın okuması.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Ders temalarının tanıtımı Ön hazırlık yok
2 Tarihte Mekanın Tanımı Zorunlu okumanın yapılıp okumaya dair çalışma formunun doldurulması
3 Mimarlıkta Mekanın Çok-boyutluluğu Zorunlu okumanın yapılıp okumaya dair çalışma formunun doldurulması
4 Mimarlıkta Mekanın Çok-boyutluluğu Zorunlu okumanın yapılıp okumaya dair çalışma formunun doldurulması
5 Mimarlıkta Mekanın Çok-boyutluluğu Zorunlu okumanın yapılıp okumaya dair çalışma formunun doldurulması
6 Mimarlıkta Mekanın Çok-boyutluluğu Zorunlu okumanın yapılıp okumaya dair çalışma formunun doldurulması
7 Mekan ve Kültür Dönem sonu proje ön araştırması
8 Mekan ve Zaman Zorunlu okumanın yapılıp okumaya dair çalışma formunun doldurulması
9 Mekan ve Fonksiyon Zorunlu okumanın yapılıp okumaya dair çalışma formunun doldurulması
10 Mekan ve Form Zorunlu okumanın yapılıp okumaya dair çalışma formunun doldurulması
11 Proje Önerisi Teslimi ve eleştiri Bireysel Konu Başlıklarında Literatür taraması
12 Araştırma Sonuçlarının Sunumu Dönem sonu ödevleri sunum hazırlığı
13 Dönem projesi sunumları ve eleştiri Dönem sonu ödevleri sunum hazırlığı
14 Dönem projesi sunumları ve eleştiri Ön hazırlık yok
15 Final Sunumları ve Proje Geri Bildirimleri Ön hazırlık yok
16 Genel Değerlendirme Ön hazırlık yok

 

Ders Kitabı Yok
Önerilen Okumalar/Materyaller

Stephen Kern, The Culture of Time and Space (Cambridge Mass.: Harvard University Press, 1983), pp. 131-180.

Henri Lefebvre (1991) Plan of the present work, in (Trans.) Donald-Nicholson Smith, The Production of Space. Oxford: Blackwell, 1-67.

Michel de Certeau, Chapter IX Spatial Stories, The Practice of Everyday Life. (Berkeley: University of California Press, 1984) 115-130.

Piere Bourdieu, Distinction. (Cambridge: Harvard University Press, 1984).

Edward W. Soja (1980) The Socio-Spatial Dialectic, Annals of the Association of American Geographers, Vol. 70, No. 2, pp.207-225.

Mustafa Pultar, A Structural Approach to Cultural Studies of Architectural Space. (Eds.) S.M. Ünügür, O. Hacıhasanoğlu and H. Turgut, Culture and Space in the Home Environment: Critical Evolutions and New Paradigms. (İstanbul: İstanbul Technical University, 1997) 27-32.

Hüseyin Kahvecioğlu (2008) Mekanın Üreticisi ve Tüketicisi olarak Zaman. Zaman-Mekan, Yem Yayınları, 142-149.

Theodor Adorno (1997) Functionalism Today, in (ed.) Neil Leach, Rethinking Architecture: A Reader in Cultural Theory. Routledge, 5-18.

Stanford Anderson (1987) The Fiction of Function. Assemblage, no:2, 18-31.

C. Rowe and R. Slutzky, Transparency: Literal and Phenomenal, Perspecta 8:45-54.

Daniel Naegele (2001) Savoye Space: The Sensation of Object. Harvard Design Magazine: 15.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
40
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
20
Proje
1
40
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
-
-
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
2
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
7
112
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
1
40
40
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
5
5
Proje
1
20
20
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
0
Final Sınavı
-
-
0
    Toplam
225

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Mimarlık alanındaki lisans yeterliklerine dayalı olarak, bu alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.

X
2

Mimarlık alanının disiplinlerarası doğasını kavrar ve bu alanda özümsenen bilgiyi ve çözümleme yetilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır.

X
3

Mimarlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri kuram ya da pratikte kullanır.

4

Mimarlık alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur.

5

Mimarlık alanındaki bir sorunu teşhis eder, değerlendirir ve bu beceriyi yayın yapma veya uygulama ile ilişkilendirir.

X
6

Mimarlık alanına ilişkin bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir, öğrenme sürecini ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür.

X
7

Mimarlık alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.

8

Mimarlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, yayımı ve uygulaması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur.

9

Mekansal ilişkiler ile bunların sosyal boyutlarını yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, ve Mimarlık alanı ile ilgili kıstaslara uygun, özgün bir tez hazırlar.

10

Bir yabancı dili kullanarak Mimarlık alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ve profesyonel ortamlarda tartışmalara katılır.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.