LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
Mimarlık Yüksek Lisans Programı (Tezli)
FFD 563 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Sanat, Tasarım ve Kent
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
FFD 563
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı kenti bir sosyal ve fiziksel bir bütün olarak ele alarak sanat, tasarım ve kent arasındaki ilişkileri anlamak ve sorgulamaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Modernizmden günümüze kent, sanat ve tasarım ilişkisine dair gelişen söylemleri anlamak ve verili bir kent mekanını bunlar bağlamında çözümlemek. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Ders tanıtımı | |
2 | Şehir ve Modernite | Küçük Sınav 1 |
3 | 20. ve 21. yuzuyılda Sanat ve Mimarlıkta Avant Garde Akımlar | Clement Greenberg (1989) “Avant-Garde and Kitsch” in Art and Culture Critical Essays, Beacon Press London / Küçük Sınav 2 |
4 | Kamusal Sanat: Teori ve Pratik | Sharp, J., Pollock, V. and Paddison, R. (2005) ‘Just art for a just city: public art and social inclusion in urban regeneration’, Urban Studies 42(5/6), pp. 1001–1023. / Küçük Sınav 3 |
5 | Global Çağda Sanat, Kültür ve Kentsel Mekan | Malcolm Miles (2013) “Art and Culture: The Global Turn” in Re-imagining the City- ART, GLOBALIZATION AND URBAN SPACES eds. Elizabeth Grierson and Kristen Sharp/ Küçük Sınav 4 |
6 | Kentte Sanat: Kentsel rejenrasyon mu soylulasatirma mi? | Carl Grodach, Nicole Foster, James Murdoch (2015) “Arts industries do not cause gentrification- they tend to chase it.” blogs.lse.ac.uk/ Küçük Sınav 5 |
7 | Sehirde Sanat Uretimi: Kultur ve sanat kumeleri | Grodach, C. (2011). “Art spaces in community and economic development: Connections to neighborhoods, artists, and the cultural economy.” Journal of Planning Education and Research, 31, 74–85./ Küçük Sınav 6 |
8 | Sanatla kentsel yenilesme: Wynwood, Miami ornegi | Oner, A.C., Grant, R.J. and Tekel, A. (2016) “Global Arts Worlds and the Worlding of Wynwood, Florida” Presented at the 2016 American Association of Geographers (AAG) Conference. March 29-April 1st, 2016. San Francisco, CA./ Küçük Sınav 7 |
9 | Londra: Southbank ve Shoreditch Sehrin sanat, mimari ve tasarimla temsili: Sanat ve kultur mekanlari, kamusal sanat, sokak sanati | Odev Teslimi ve Sunumu |
10 | Istanbul: Cihangir, Karakoy, Galata, Beyoglu Sehrin sanat, mimari ve tasarimla temsili: Sanat ve kultur mekanlari, kamusal sanat, sokak sanati | Odev Teslimi ve Sunumu |
11 | Portland: Pearl District and Alberta Arts District Sehrin sanat, mimari ve tasarimla temsili: Sanat ve kultur mekanlari, kamusal sanat, sokak sanati | Odev Teslimi ve Sunumu |
12 | Buenos Aires: Palermo Soho and Palermo Hollywood Sehrin sanat, mimari ve tasarimla temsili: Sanat ve kultur mekanlari, kamusal sanat, sokak sanati | Odev Teslimi ve Sunumu |
13 | Sao Paulo: Vila Madalena (Pinheiros District) and Jardins District Sehrin sanat, mimari ve tasarimla temsili: Sanat ve kultur mekanlari, kamusal sanat, sokak sanati | Odev Teslimi ve Sunumu |
14 | İzmir’de Sanat ve Tasarım: Final Projesine Hazırlık • İzmir’in, farklı sanat müzelerinde sanat ve tasarımla temsili, tarihte ve günümüzde nasıldır? • İzmir’deki önemli kamu sanatı ürünleri ve alanları nelerdir? • İzmir’de sanatın sergilendiği yerler nerelerdir? • İzmir’de sanat üretildiği yerler nerelerdir? • İzmir’de sanat ve kültür endüstrisi üzerine bir kümelenme var mıdır? • İzmir’de yapılı çevrenin sanata, tasarıma ve kültürel üretime tahsis edilmesi nasıldır? | Final Odev Teslimi ve Sunumu |
15 | Donem tekrari | |
16 | Donem tekrari |
Ders Kitabı | Clement Greenberg (1989) “Avant-Garde and Kitsch” in Art and Culture Critical Essays, Beacon Press London - - - Sharp, J., Pollock, V. and Paddison, R. (2005) ‘Just art for a just city: public art and social inclusion in urban regeneration’, Urban Studies 42(5/6), pp. 1001–1023. - - - Malcolm Miles (2013) “Art and Culture: The Global Turn” in Re-imagining the City- ART, GLOBALIZATION AND URBAN SPACES eds. Elizabeth Grierson and Kristen Sharp - - - Carl Grodach, Nicole Foster, James Murdoch (2015) “Arts industries do not cause gentrification- they tend to chase it.” blogs.lse.ac.uk/ - - - Grodach, C. (2011). “Art spaces in community and economic development: Connections to neighborhoods, artists, and the cultural economy.” Journal of Planning Education and Research, 31, 74–85. - - - Oner, A.C., Grant, R.J. and Tekel, A. (2016) “Global Arts Worlds and the Worlding of Wynwood, Florida” Presented at the 2016 American Association of Geographers (AAG) Conference. March 29-April 1st, 2016. San Francisco, CA. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Georg Simmel (1903), “The Metropolis and Mental Life,” Kurt Wolff (trans.) The Sociology of Georg Simmel (New York: Free Press, 1950), 409424; Christopher Crouch, Modernism in Art, Design and Architecture (New York: St. Martin’s Press, 1999), “The Cultural Background to the Machine Age”, 1028; Hide Heynen, “New Babylon: The Antinomies of Utopia,” Assemblage, No. 29 (Apr., 1996): 2439; Rosalyn Deutsche, “Uneven Development: Public Art in New York City,” October 47 (Winter, 1988): 352; Anthony Vidler, Warped Space: Art, Architecture, and Anxiety in Modern Culture (Cambridge, Massachusetts: The MIT Press, 2001), “Agoraphobia”, 2550; Beatriz Colomina, “The Split Wall: Domestic Voyeurism,” in B. Colomina (ed.), Sexuality & Space (Princeton Architectural Press, 1992), 7398; Kristine Nielsen, “What Ever Happened to Ernst Barlach? East German Political Monuments and the Art of Resistance,” in Totalitarian Art and Modernity, eds. Mikkel Bolt Rasmussen and Jacob Wamberg (Aarhus: Aarhus Univ. Press, 2010), 147169; Leo OuFan Lee, “Shanghai Modern: Reflections on Urban Culture in China in the 1930s,” Public Culture 11, No. 1 (1999): 75107.; Ronald Lee Fleming “The Art of Placemaking: Interpreting Community Through Public Art and Urban Design” (Merrell Publishers, 2007); Harriet Senie “Critical Issues in Public Art: Content, Context, and Controversy” (Smithsonian Books, 1998); Cher Krause Knight “Public Art: Theory, Practice and Populism” (Wiley-Blackwell, 2008); Antawan I. Byrd and Reid Shier “Art Cities of the Future: 21st-Century Avant-Gardes” (Phaidon Press, 2013) |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
5
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
35
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
20
|
Proje |
1
|
40
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
5
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
7
|
98
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
21
|
21
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
6
|
12
|
Proje |
1
|
46
|
46
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
225
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Mimarlık alanındaki lisans yeterliklerine dayalı olarak, bu alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
X | ||||
2 | Mimarlık alanının disiplinlerarası doğasını kavrar ve bu alanda özümsenen bilgiyi ve çözümleme yetilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. |
X | ||||
3 | Mimarlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri kuram ya da pratikte kullanır. |
X | ||||
4 | Mimarlık alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur. |
X | ||||
5 | Mimarlık alanındaki bir sorunu teşhis eder, değerlendirir ve bu beceriyi yayın yapma veya uygulama ile ilişkilendirir. |
X | ||||
6 | Mimarlık alanına ilişkin bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir, öğrenme sürecini ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür. |
X | ||||
7 | Mimarlık alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. |
X | ||||
8 | Mimarlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, yayımı ve uygulaması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. |
X | ||||
9 | Mekansal ilişkiler ile bunların sosyal boyutlarını yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, ve Mimarlık alanı ile ilgili kıstaslara uygun, özgün bir tez hazırlar. |
X | ||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak Mimarlık alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ve profesyonel ortamlarda tartışmalara katılır. |
X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest