İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • ENGLISH

  • LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

    Sağlıkta Kalite ve Hasta Güvenliği (Tezsiz) (Türkçe)

    Dersler


    SKG 501  Sağlık Alanında Çalışan Sağlığı ve Hasta Güvenliği

    Kurum kültürü, hasta güvenliği ve kaliteli bakım, güvenli kültür oluşturma, iletişim ve ekip çalışması, hasta güvenliğinde yüksek riskli ve öncelik verilen alanlar, tıbbi hata bildirim sistemleri, hatalardan ve raporlardan öğrenme Kök neden analizi ve kullanılan yöntemler, cihaz, kan güvenliği ve güvenli hastane ortamı, ilaç hataları ve ilaç güvenliği, hasta düşmeleri ve yaralanmaları önleme stratejileri, basınç ülserleri ve enfeksiyonları önleme stratejileri, kalite ve hasta güvenliğini geliştirme araçları, çalışma koşulları ve çalışan sağlığı, hasta güvenliğinin etik ve hukuki boyutu


    SKG 504  Kalite Yönetim Sistemi

    ISO 9001 kalite yönetim sistemi, ISO 18001 iş sağlığı ve güvenliği yönetim sistemi, ISO 13485 tıbbi aygıtlar- kalite yönetim sistemi, ISO 14001 çevre yönetim sistemi ve ISO 22000 gıda güvenliği yönetim sistemi standartları ile CE normu ele alınacaktır.


    LEE 597  Dönem Projesi

    Öğrenciler, danışmanının kılavuzluğunda güncel teori ve konular üzerine bir dönem projesi hazırlarlar. Uygun bir konu bulmak öğrencinin sorumluluğundadır ve konunun danışmanı tarafından onayından sonra öğrenci araştırma taslağını hazırlayacaktır. Dönem projesinin, çalışma konusuna ilişkin teorik bilgisine ve mevcut uygulamalara temellenen bir analiz geliştirmesi gerekmektedir.


    SKG 505  Kalite Geliştirme Teknikleri

    Süreç iyileştirmede sorunun tespit edilmesi, önceliklerin belirlenmesi, sorunlara yönelik çözüm önerilerinin geliştirilmesinde kullanılan yöntemlerden olan pareto analizi, kılçık diyagramlar, iş akış şemaları, kalite çemberleri, süreç yönetimi, hata sıklığı ve etki analizi (FMEA), kök neden analizi, kıyaslama (benchmarking) gibi araç ve teknikler değerlendirilecektir.


    Seçmeli Dersler


    ISG 511  Risk Değerlendirme ve Yönetimi

    1. Tehlike ve risk kavramları 2. Risk değerlendirmesinin nedenleri 3. Risk algılama 4. İSG Yönetim sistemi 5. Tehlike kaynakları ve oluşturdukları riskler 6. Risk değerlendirme teknikleri ve kıyaslamaları 7. Risk değerlendirme uygulamaları


    ISG 562  Yetişkin Eğitimi ve İletişim Becerileri

    Bu ders, yetişkin, yetişkin özellikleri, yetişkin eğitimini tanımlamayı; yetişkin eğitimi planlama ve değerlendirmeyi; öğrenme süreçlerini temel yaklaşımlara göre açıklayabilmeyi; iletişim becerilerini geliştirmeyi; sözlü ve sözsüz iletişim tekniklerini kullanmayı ve takım olma etkinliklerini içermektedir.


    SABE 551  Sağlık Bilimlerinde Araştırma ve Etiğin Temelleri

    Bilimin tanımı, kapsamı, göstergeleri, temellerini oluşturan kavramlar, yöntemler ve uygulamaları


    SABE 552  Bilimsel Araştırma Projesi Yazımı

    Dersin girişinde, bilimin ve bilimsel parametrelerin tanımı ve bilim felsefesine giriş yapılır. \nÖğrenciler, veri tabanlarını araştırmayı ve literatür özeti oluşturmayı öğrenirler. Bilimsel m\n makalenin nasıl okunacağı ve nasıl değerlendirileceği anlatılır ve grup çalışması yapılır.\n Bir dizi sunum ile bilimsel araştırma proje hazırlama eğitimi verilir ve grup çalışması \n yaptırılır. Öğrenciler, yüksek lisans düzeyinde bir bilimsel projeyi hazırlarlar ve hem\n yazılı hem sözlü olarak sunarlar. Proje çerçevesinde aynı zamanda Etik Kurula \n başvuru dosyası hazırlanır.\n Özgeçmişin nasıl hazırlanacağı anlatılır, öğrenciler hazırladıkları özgeçmişlerini \n sunarlar ve aldıkları geri bildirim doğrultusunda iyileştirirler. Son olarak, poster \n hazırlama eğitimi verilir.


    SKG 551  İş Mükemmelliği ve Sürekli Kalite Geliştirme

    iş mükemmelliği temel prensiplerini ve boyutları, Deming Kalite Ödülü, MBQA Mükemmellik Ödülü, EFQM Mükemmellik Ödülü ve diğer ülkelere özgü mükemmellik modeli ve ödüllerin değerlendirilmesi


    SKG 552  Sağlık Kuruluşlarında Risk Yönetimi

    Risk kavramı ve çeşitleri, risk yönetimine giriş, sağlık kuruluşlarında risk kaynakları, risk analizi ve kontrolü, riskin finansmanı yöntemleri, risk yönetiminde iletişim, risk yönetiminde etik, hastenelerde spesifik risk alanlarında risk yönetimi.


    SKG 553  Sağlık Kuruluşlarında Akreditasyon ve İleri Kalite Geliştirme Teknikleri

    Sağlık işletmeleri ve standartlar, sağlık kuruluşlarında akreditasyon, JCAHO-JCI-KTQ, hizmet işletmeleri ve hastane yönetimi, hizmet kalitesi boyutları ve SERVQUAL, yedi yönetim aracı, yalın düşünce ve sağlık işletmeleri, kalite evi kavramı ve QFD, FMEA, istatistiksel kalite kontrol ve kalite geliştirme araçları, süreç yeterlilik analizleri, altı sigma ve yalın altı sigma, toplam üretken bakım, kısıtlar teorisi


    SKG 554  Sağlık Kuruluşlarında Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi

    Örgütsel Davranışın Tarihsel Geçmişi, Sağlık Kuruluşları ve İşgücü Farklılığı, Bireysel Davranışı Anlama, Güdüleme (Süreç ve gereksinme), Algılama, Tutum ve değerler, Kişilik, Düşünme ve Eyleme Geçme, Alışkanlıklar, Beceri ve Yetenekler, Kişilerarası Davranışları Anlama, Stres ve Çatışma, Çatışma ve Uzlaşma, Liderlik, Güç ve Politika, Grup ve Takımlar, Grup Dinamikleri, Gruplarda Çatışma, Takımlar, Takım Oluşturma, Örgüt düzeyinde davranışları anlama, Örgütsel Değişim, Örgütsel Kültür, İş tasarımı, İnsan kaynakları yönetimi konularını içerir.


    SKG 555  Hasta Haklarında Yasal Düzenlemeler

    Derse katılanlar; Temel insan hakları, 1., 2., ve 3. Kuşak haklar ve sağlık hakkı kavramları konusunda haberlilik düzeylerini geliştirecekler. Hasta Hakları ile ilgili ulusal ve uluslararası yasal düzenlemeler konusunda temel yaklaşımı kavrayacaklar. Hasta haklarının yaşama geçirilmesinde; sağlık çalışanlarının etik ve yasal sorumluluklarını kavrayacaklardır. Öğrendiklerini yaşama geçirme becerisi kazanacaklardır.


    SKG 556  Sağlık Kuruluşlarında Kalite Denetimi

    Bu derste Sağlık kuruluşlarında stratejik insan kaynakları yönetimi modeli, Sağlık kuruluşlarında İnsan Kaynakları planlaması, Sağlık kuruluşları için aday toplama, Eleman seçme ve yerleştirme, Oryantasyon ve eğitim, Kariyer Planlaması ve Yönetimi, Eğitim, yetiştirme ve geliştirme, Performans değerleme süreci ve teknikleri, Ücret ve maaş yönetimi ve sosyal çıkarlar, İş disiplini ve iş güvenliği, Sendikal ilişkiler konuları ele alınacaktır.


    SKG 557  Birinci Basamak Sağlık Hizmetlerinde Kalite Geliştirme

    Derse katılanlar; Temel insan hakları, 1., 2., ve 3. Kuşak haklar ve sağlık hakkı kavramları konusunda haberlilik düzeylerini geliştirecekler. Hasta Hakları ile ilgili ulusal ve uluslararası yasal düzenlemeler konusunda temel yaklaşımı kavrayacaklar. Hasta haklarının yaşama geçirilmesinde; sağlık çalışanlarının etik ve yasal sorumluluklarını kavrayacaklardır. Öğrendiklerini yaşama geçirme becerisi kazanacaklardır.


    SKG 558  Hastanelerde Kalite Yönetimi

    Bu derste; denetimin temel kavramları, denetim amaç ve kapsamı, denetim çeşitleri ve özellikleri, denetçiler ve nitelikleri, denetçilerin sorumluluk ve yetkileri, denetimin planlanması, soru listelerinin oluşturulması uygunsuzlukların kaydı, izlenmesi, tarafların mutabakatı, denetimin aşamaları ve özellikleri, denetim süreci konuları irdelenecek ve uygulamalı olarak ele alınacaktır.


    SKG 559  Tıp Laboratuvarlarında Standardizasyon ve Kalite Yönetimi

    Dersin içeriğinde; sağlık politikaları ve sağlık sistemlerine genel bakış, basamaklandırılmış sağlık hizmetleri kavramı, birinci basamak sağlık hizmetlerinin kapsamı ve özellikleri, Türkiye’de birinci basamak sağlık hizmetlerinin gelişimi, birinci basamak sağlık kuruluşlarında kalite yönetimi, yönetim, organizasyonun ve fizik koşullar denetimi, klinik hizmetlerin denetimi, dökümantasyon,akılcı ilaç kullanımı, birinci basamakta klinik yöntem, tanı teslerinin kullanımı, sürekli bakım ilkeleri, sevk ve danışmanlık süreçleri, uygulamaya dayalı veri toplama ve araştırma, elektronik ve elle veri kaydı, kod sistemleri, ICPC2, arşiv sistemleri, birinci basamakta hedef gruba yönelik farklı eğitim modelleri, tıp eğitiminde birinci basamağın yeri, kanıta dayalı tıbbın birinci basamakta uygulama alanları ele alınacaktır.


    SKG 560   Tıp Laboratuvarlarında Akreditasyon

    Hastanelerde kalite ile ilgili temel kavramlar ele alınacak ve hastanenin hizmet kullanıcıları ve paydaşları ele alınacaktır. Derste hastanelerde hizmet sunanların tutum ve davranışlarının hastalar üzerindeki etkisini ölçmeye yönelik hasta beklenti ve algılamalarının değerlendirilmesi, hizmet kalitesini boyutlarının önem derecelerinin tespit edilmesi, hasta memnuniyeti konuları tartışılacaktır. Hastanelerde ayrıca akreditasyon, standardizasyon için özdeğerlendirme sistemleri, hastanelerde kalite yönetim sistemlerinin (9001, 22000, OHSAS 18001, 13485, 14971, 15189, 27000, 27799) mantığı ile sitem kurulması ve belgelendirme, kalite dökümantasyonu gibi konular örnekleri ve alan uygulamaları ile ele alınacaktır.


    YENİ GÜZELBAHÇE KAMPÜSÜMÜZ

    Detaylar

    KÜRESEL KARİYER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.

    Daha Fazlası..

    BİLİME KATKI

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.

    Daha Fazlası..

    İNSANA DEĞER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.

    Daha Fazlası..

    TOPLUMA FAYDA

    22 yıllık güç ve deneyimini toplumsal çalışmalara aktarmak..

    Daha Fazlası..
    İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin