LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
Sağlıkta Kalite ve Hasta Güvenliği (Tezsiz) (Türkçe)
ISG 562 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Yetişkin Eğitimi ve İletişim Becerileri
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
ISG 562
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders, eğitim, öğretim, öğrenme ve yetişkin eğitimini tanımlayabilmeyi; eğitimci nitelikleri, eğitim içeriği planlama, tasarlama ve değerlendirme süreçleri konusunda bilgi sahibi olmayı; davranış / öğrenmenin nasıl oluştuğu ve davranış değiştirmeye yönelik kuram ve yaklaşımları açıklayabilmeyi; iletişim, iletişim kaynakları, sözlü ve sözsüz iletişim, takım olma becerileri konusunda bilgi ve etkinler sunmayı amaçlamaktadır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, yetişkin, yetişkin özellikleri, yetişkin eğitimini tanımlamayı; yetişkin eğitimi planlama ve değerlendirmeyi; öğrenme süreçlerini temel yaklaşımlara göre açıklayabilmeyi; iletişim becerilerini geliştirmeyi; sözlü ve sözsüz iletişim tekniklerini kullanmayı ve takım olma etkinliklerini içermektedir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Ders içerik tanıtım, eğitim, öğrenme, öğretim, yetişkin eğitimi tanımları | • Yaşam Boyu öğrenme H. Eylem Kaya, 2016, ISBN-10: 6053203742) |
2 | Davranışçı Yaklaşım/öğrenme | Gelişim öğrenme ve Öğretim, Nuray Senemoğlu, 2018, Anı Yayıncılık |
3 | Yetişkin eğitiminde temel özellikler | Gelişim öğrenme ve Öğretim, Nuray Senemoğlu, 2018, Anı Yayıncılık |
4 | Öğrenmede son yaklaşımlar | Öğrenme-Öğretim Model ve Yaklaşımlar, Muhittin Çalışkan, 2018 |
5 | Öğrenmede son yaklaşımlar | Aşağıda belirtilen kitap ve ders yansıları |
6 | Yetişkin eğitimi planlama | www.gapteyap.org/wp-content/uploads/2014/07/04-YETISKIN-EGITIMI.doc |
7 | Yetişkin eğitimi değerlendirme | Aşağıda belirtilen kitap ve ders yansıları |
8 | Konu tekrarı | Aşağıda belirtilen kitap ve ders yansıları |
9 | Ara sınav | Aşağıda belirtilen kitap ve ders yansıları |
10 | İletişim | Doğan Cüceloğlu, İnsan ve Davranışı İstanbul remzi Kitabevi, 2000 ISBN: 9789751402509 KİŞİLERARASI İLİŞKİLER VE ETKİLİ İLETİŞİM, Prof. Dr. Alim KAYA. ISBN 978-605-364-064-6 , 2015, Pegem Akademi |
11 | Sözlü iletişim | Doğan Cüceloğlu, İnsan ve Davranışı, İstanbul Remzi Kitabevi, 2000 ISBN: 9789751402509; KİŞİLERARASI İLİŞKİLER VE ETKİLİ İLETİŞİM, Prof. Dr. Alim KAYA. ISBN 978-605-364-064-6 , 2015, Pegem Akademi; Ahmet Şerif İzgören, Dikkat Vücudunuz konuşuyor, ISSBN 9789756093115 |
12 | Sözsüz iletişim | KİŞİLERARASI İLİŞKİLER VE ETKİLİ İLETİŞİM, Prof. Dr. Alim KAYA. ISBN 978-605-364-064-6 , 2015, Pegem Akademi |
13 | Grup ve takım olmak | Aşağıda belirtilen kitap ve ders yansıları |
14 | Dersin gözden geçirilmesi | Aşağıda belirtilen kitap ve ders yansıları |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | Aşağıda belirtilen kitap ve ders yansıları |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı |
|
Önerilen Okumalar/Materyaller |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
2
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
4
|
64
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
2
|
8
|
16
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
30
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
40
|
Toplam |
198
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği alanında bilim uzmanlığı düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur. |
|||||
2 | Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur. |
|||||
3 | Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. |
|||||
4 | Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği ile ilgili uzmanlık gerektiren bir uygulamayı bağımsız olarak yürütebilir ve liderlik yapar. |
|||||
5 | Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği ile ilgili edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirir. |
|||||
6 | Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği ile ilgili güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü, görsel ve elektronik ortamda sunar. |
|||||
7 | Sağlıkta Kalite ve Hasta Güvenliği alanında bilimsel ve mesleki yasal sorumluluklar çerçevesinde projeler yürütür. |
|||||
8 | Sağlıkta Kalite ve Hasta Güvenliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, yayımı ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur |
|||||
9 | Sağlıkta Kalite ve Hasta Güvenliğialanı ile ilgili kıstaslara uygun dönem ödevi hazırlar ve yürütür. |
|||||
10 | Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği alanında bilimsel yenilikleri takip eder, bilgileri kanıta dayalı ve eleştirel bir gözle değerlendirir, bu ilkeler ile yaşam boyu öğrenme tutumu gösterir. |
|||||
11 | Kendini değerlendirerek gelişmek için plan yapar. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest