Bizi takip edin
|
EN

LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

Sağlıkta Kalite ve Hasta Güvenliği (Tezsiz) (Türkçe)

ISG 562 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Yetişkin Eğitimi ve İletişim Becerileri
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
ISG 562
Güz/Bahar
3
0
3
7.5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Yüksek Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders, eğitim, öğretim, öğrenme ve yetişkin eğitimini tanımlayabilmeyi; eğitimci nitelikleri, eğitim içeriği planlama, tasarlama ve değerlendirme süreçleri konusunda bilgi sahibi olmayı; davranış / öğrenmenin nasıl oluştuğu ve davranış değiştirmeye yönelik kuram ve yaklaşımları açıklayabilmeyi; iletişim, iletişim kaynakları, sözlü ve sözsüz iletişim, takım olma becerileri konusunda bilgi ve etkinler sunmayı amaçlamaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Eğitim, öğretim, öğrenme, yetişkin, yetişkin eğitimi, yetişkin özelliklerini tanımlayabilecek
  • Öğrenmenin nasıl gerçekleştiğini davranışçı ve bilişsel kuramlara dayalı olarak açıklayabilecek
  • Alanına özgü eğitim içeriği planlayabilecek
  • Eğitim içeriğini değerlendirebilecek
  • Sözlü ve sözsüz iletişim tekniklerini açıklayabilecek
  • Grup ve takım olma arasındaki farkı açıklayarak etkinlikler planlayabilecektir
Ders Tanımı Bu ders, yetişkin, yetişkin özellikleri, yetişkin eğitimini tanımlamayı; yetişkin eğitimi planlama ve değerlendirmeyi; öğrenme süreçlerini temel yaklaşımlara göre açıklayabilmeyi; iletişim becerilerini geliştirmeyi; sözlü ve sözsüz iletişim tekniklerini kullanmayı ve takım olma etkinliklerini içermektedir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Ders içerik tanıtım, eğitim, öğrenme, öğretim, yetişkin eğitimi tanımları • Yaşam Boyu öğrenme H. Eylem Kaya, 2016, ISBN-10: 6053203742)
2 Davranışçı Yaklaşım/öğrenme Gelişim öğrenme ve Öğretim, Nuray Senemoğlu, 2018, Anı Yayıncılık
3 Yetişkin eğitiminde temel özellikler Gelişim öğrenme ve Öğretim, Nuray Senemoğlu, 2018, Anı Yayıncılık
4 Öğrenmede son yaklaşımlar Öğrenme-Öğretim Model ve Yaklaşımlar, Muhittin Çalışkan, 2018
5 Öğrenmede son yaklaşımlar Aşağıda belirtilen kitap ve ders yansıları
6 Yetişkin eğitimi planlama www.gapteyap.org/wp-content/uploads/2014/07/04-YETISKIN-EGITIMI.doc
7 Yetişkin eğitimi değerlendirme Aşağıda belirtilen kitap ve ders yansıları
8 Konu tekrarı Aşağıda belirtilen kitap ve ders yansıları
9 Ara sınav Aşağıda belirtilen kitap ve ders yansıları
10 İletişim Doğan Cüceloğlu, İnsan ve Davranışı İstanbul remzi Kitabevi, 2000 ISBN: 9789751402509 KİŞİLERARASI İLİŞKİLER VE ETKİLİ İLETİŞİM, Prof. Dr. Alim KAYA. ISBN 978-605-364-064-6 , 2015, Pegem Akademi
11 Sözlü iletişim Doğan Cüceloğlu, İnsan ve Davranışı, İstanbul Remzi Kitabevi, 2000 ISBN: 9789751402509; KİŞİLERARASI İLİŞKİLER VE ETKİLİ İLETİŞİM, Prof. Dr. Alim KAYA. ISBN 978-605-364-064-6 , 2015, Pegem Akademi; Ahmet Şerif İzgören, Dikkat Vücudunuz konuşuyor, ISSBN 9789756093115
12 Sözsüz iletişim KİŞİLERARASI İLİŞKİLER VE ETKİLİ İLETİŞİM, Prof. Dr. Alim KAYA. ISBN 978-605-364-064-6 , 2015, Pegem Akademi
13 Grup ve takım olmak Aşağıda belirtilen kitap ve ders yansıları
14 Dersin gözden geçirilmesi Aşağıda belirtilen kitap ve ders yansıları
15 Dersin gözden geçirilmesi Aşağıda belirtilen kitap ve ders yansıları
16 Final Sınavı

 

Ders Kitabı
  • Yetişkin Eğitimi, Malcolm S. Knowles, Richard A. Swanson, Elwood F. Holton, Kaknüs Yayınları, Barkod: 9789752564619. Çeviri. Okhan Gündüz
  • Yaşam Boyu Yetişkin Eğitimi, H. Eylem Kaya / Nobel Yayın Dağıtım, 2016, ISBN-10: 60532037
  • Gelişim Öğrenme ve Öğretim, Nuray SenemoğluAnı Yayıncılık
  • www.gapteyap.org/wp-content/uploads/2014/07/04-YETISKIN-EGITIMI.doc
  • Dikkat Vücudunuz konuşuyor, Ahmet Şerif İzgören.  ISSBN  9789756093115
  • Etkili İletişim, Nilgün Serimoğlu.  Mayıs 2013
  • Kişilerarasi İlişkiler ve Etkili iletişim, Prof. Dr. Alim KAYA.  ISBN 978-605-364-064-6 , 2015, Pegem Akademi
  • Öğrenme-Öğretim Model ve Yaklaşımlar, Muhittin Çalışkan, 2018
  • https://www.researchgate.net/publication/329196910
Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
2
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
4
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
4
64
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
2
8
16
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
30
30
Final Sınavı
1
40
40
    Toplam
198

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği alanında bilim uzmanlığı düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur.

2

Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur.

3

Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.

4

Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği ile ilgili uzmanlık gerektiren bir uygulamayı bağımsız olarak yürütebilir ve liderlik yapar.

5

Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği ile ilgili edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirir.

6

Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği ile ilgili güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü, görsel ve elektronik ortamda sunar.

7

Sağlıkta Kalite ve Hasta Güvenliği alanında bilimsel ve mesleki yasal sorumluluklar çerçevesinde projeler yürütür.

8

Sağlıkta Kalite ve Hasta Güvenliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, yayımı ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur

9

Sağlıkta Kalite ve Hasta Güvenliğialanı ile ilgili kıstaslara uygun dönem ödevi hazırlar ve yürütür.

10

Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği alanında bilimsel yenilikleri takip eder, bilgileri kanıta dayalı ve eleştirel bir gözle değerlendirir, bu ilkeler ile yaşam boyu öğrenme tutumu gösterir.

11

Kendini değerlendirerek gelişmek için plan yapar.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.