Dersin Adı |
Sağlık Kuruluşlarında Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
SKG 554
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
3
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Sağlık kuruluşlarının birey ve grup davranışlarının açık ve net anlaşılması, çalışma koşulları problem ve dinamiklerine çalışma ortamlarında eleştirel bir görüş getirebilme, örgüt için rekabetçi avantaj sağlayacak çalışanları örgüte çekip motivasyon, iş doyumu ve verimliliklerini artırarak başarıyı yakalamalarının ağlanması üzerinde durur. Öğrencilerin çalışma koşulları problemlerini algılamaları, insanları tanıma ve yönlendirmede liderlik becerilerini geliştirmelerini sağlar. Örgütsel davranış kavramlarının, analitik modellerinin sınıf ortamında uygulanmasına olanak verir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Örgütsel Davranışın Tarihsel Geçmişi, Sağlık Kuruluşları ve İşgücü Farklılığı, Bireysel Davranışı Anlama, Güdüleme (Süreç ve gereksinme), Algılama, Tutum ve değerler, Kişilik, Düşünme ve Eyleme Geçme, Alışkanlıklar, Beceri ve Yetenekler, Kişilerarası Davranışları Anlama, Stres ve Çatışma, Çatışma ve Uzlaşma, Liderlik, Güç ve Politika, Grup ve Takımlar, Grup Dinamikleri, Gruplarda Çatışma, Takımlar, Takım Oluşturma, Örgüt düzeyinde davranışları anlama, Örgütsel Değişim, Örgütsel Kültür, İş tasarımı, İnsan kaynakları yönetimi konularını içerir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Örgütsel davranışın tarihsel geçmişi | Öğrencilerin teorik ve uygulama derslerine ilgili ders konularını çalışıp gelmeleri gelmeleri önerilir. Stephen P. Robbins, Tim Judge (2013). Essentials of Organizational Behavior |
2 | Sağlık kuruluşları ve işgücü farklılıkları | Teorik dersler, ders ile ilgili kaynaklara ulaşılarak ders öncesi ilgili kısımlara hazırlıklı olarak gelmeleri önerilir. |
3 | Bireysel davranışı anlama ve güdüleme (süreç ve gereksinme) | Ders ile ilgili kaynaklara ulaşılarak ders öncesi ilgili kısımlara hazırlıklı olarak gelmeleri önerilir. John B. Miner (2002) Organizational Behavior: Foundations, Theories, and Analyses. Oxford University Press |
4 | Algılama, tutum ve değerler | Ders ile ilgili kaynaklara ulaşılarak ders öncesi ilgili kısımlara hazırlıklı olarak gelmeleri önerilir. |
5 | Kişilik, düşünme ve eyleme geçme, alışkanlılar, beceri ve yetenekler | Ders ile ilgili kaynaklara ulaşılarak ders öncesi ilgili kısımlara hazırlıklı olarak gelmeleri önerilir. |
6 | Kişilerarası davranışları anlama | Ders ile ilgili kaynaklara ulaşılarak ders öncesi ilgili kısımlara hazırlıklı olarak gelmeleri önerilir. |
7 | Stres, çatışma ve uzlaşma | Ders ile ilgili kaynaklara ulaşılarak ders öncesi ilgili kısımlara hazırlıklı olarak gelmeleri önerilir. John B. Miner (2002) Organizational Behavior: Foundations, Theories, and Analyses. Oxford University Press |
8 | ARA SINAV | |
9 | Liderlik, güç ve politika | Ders ile ilgili kaynaklara ulaşılarak ders öncesi ilgili kısımlara hazırlıklı olarak gelmeleri önerilir. John B. Miner (2002) Organizational Behavior: Foundations, Theories, and Analyses. Oxford University Press |
10 | Grup ve takımlar | Ders ile ilgili kaynaklara ulaşılarak ders öncesi ilgili kısımlara hazırlıklı olarak gelmeleri önerilir. John B. Miner (2002) Organizational Behavior: Foundations, Theories, and Analyses. Oxford University Press |
11 | Örgütsel değişim | Ders ile ilgili kaynaklara ulaşılarak ders öncesi ilgili kısımlara hazırlıklı olarak gelmeleri önerilir. John B. Miner (2002) Organizational Behavior: Foundations, Theories, and Analyses. Oxford University Press |
12 | Örgütsel kültür | Ders ile ilgili kaynaklara ulaşılarak ders öncesi ilgili kısımlara hazırlıklı olarak gelmeleri önerilir. Stephen P. Robbins, Tim Judge (2013). Essentials of Organizational Behavior |
13 | İş tasarımı | Ders ile ilgili kaynaklara ulaşılarak ders öncesi ilgili kısımlara hazırlıklı olarak gelmeleri önerilir. |
14 | İnsan kaynakları yönetimi | Ders ile ilgili kaynaklara ulaşılarak ders öncesi ilgili kısımlara hazırlıklı olarak gelmeleri önerilir. |
15 | FİNAL | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | PowerPoint sunumları, Dersin hocası tarafından düzenlenecek notlar ve diğer kaynaklar. Stephen P. Robbins, Tim Judge (2013). Essentials of Organizational Behavior |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
16
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
2
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
15
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
20
|
Final Sınavı |
1
|
35
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
65
|
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
35
|
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
1
|
14
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
4
|
0
|
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
0
|
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
10
|
10
|
Final Sınavı |
1
|
20
|
20
|
Toplam |
92
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği alanında bilim uzmanlığı düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
2 |
Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
3 |
Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
4 |
Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği ile ilgili uzmanlık gerektiren bir uygulamayı bağımsız olarak yürütebilir ve liderlik yapar. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
5 |
Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği ile ilgili edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği ile ilgili güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü, görsel ve elektronik ortamda sunar. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
7 |
Sağlıkta Kalite ve Hasta Güvenliği alanında bilimsel ve mesleki yasal sorumluluklar çerçevesinde projeler yürütür. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
Sağlıkta Kalite ve Hasta Güvenliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, yayımı ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
Sağlıkta Kalite ve Hasta Güvenliğialanı ile ilgili kıstaslara uygun dönem ödevi hazırlar ve yürütür. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
10 |
Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği alanında bilimsel yenilikleri takip eder, bilgileri kanıta dayalı ve eleştirel bir gözle değerlendirir, bu ilkeler ile yaşam boyu öğrenme tutumu gösterir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
11 |
Kendini değerlendirerek gelişmek için plan yapar. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..