İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • ENGLISH

  • LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

    Sağlıkta Kalite ve Hasta Güvenliği (Tezsiz) (Türkçe)

    SKG 554 | Ders Tanıtım Bilgileri

    Dersin Adı
    Sağlık Kuruluşlarında Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi
    Kodu
    Yarıyıl
    Teori
    (saat/hafta)
    Uygulama/Lab
    (saat/hafta)
    Yerel Kredi
    AKTS
    SKG 554
    Güz/Bahar
    3
    0
    3
    3

    Ön-Koşul(lar)
    Yok
    Dersin Dili
    Türkçe
    Dersin Türü
    Seçmeli
    Dersin Düzeyi
    Yüksek Lisans
    Dersin Veriliş Şekli -
    Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
    Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu -
    Dersin Koordinatörü -
    Öğretim Eleman(lar)ı -
    Yardımcı(ları) -
    Dersin Amacı Sağlık kuruluşlarının birey ve grup davranışlarının açık ve net anlaşılması, çalışma koşulları problem ve dinamiklerine çalışma ortamlarında eleştirel bir görüş getirebilme, örgüt için rekabetçi avantaj sağlayacak çalışanları örgüte çekip motivasyon, iş doyumu ve verimliliklerini artırarak başarıyı yakalamalarının ağlanması üzerinde durur. Öğrencilerin çalışma koşulları problemlerini algılamaları, insanları tanıma ve yönlendirmede liderlik becerilerini geliştirmelerini sağlar. Örgütsel davranış kavramlarının, analitik modellerinin sınıf ortamında uygulanmasına olanak verir.
    Öğrenme Çıktıları

    Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

    • Örgüt kavramını açıklayabilme,
    • Algılama, beceri, davranış, tutum sürecini ilişkilendirebilme,
    • Örgütsel kültür ve örgütsel değişim konularını ilişkilendirebilme,
    • Sağlık kuruluşunda iş tasarımını uyarlayabilme,
    • Sağlık kuruluşlarında örgüt bilincini tasarlayabilme becelerini kazanacaklardır.
    Ders Tanımı Örgütsel Davranışın Tarihsel Geçmişi, Sağlık Kuruluşları ve İşgücü Farklılığı, Bireysel Davranışı Anlama, Güdüleme (Süreç ve gereksinme), Algılama, Tutum ve değerler, Kişilik, Düşünme ve Eyleme Geçme, Alışkanlıklar, Beceri ve Yetenekler, Kişilerarası Davranışları Anlama, Stres ve Çatışma, Çatışma ve Uzlaşma, Liderlik, Güç ve Politika, Grup ve Takımlar, Grup Dinamikleri, Gruplarda Çatışma, Takımlar, Takım Oluşturma, Örgüt düzeyinde davranışları anlama, Örgütsel Değişim, Örgütsel Kültür, İş tasarımı, İnsan kaynakları yönetimi konularını içerir.
    Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

     



    Dersin Kategorisi

    Temel Ders
    Uzmanlık/Alan Dersleri
    Destek Dersleri
    İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
    Aktarılabilir Beceri Dersleri

     

    HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

    Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Örgütsel davranışın tarihsel geçmişi Öğrencilerin teorik ve uygulama derslerine ilgili ders konularını çalışıp gelmeleri gelmeleri önerilir. Stephen P. Robbins, Tim Judge (2013). Essentials of Organizational Behavior
    2 Sağlık kuruluşları ve işgücü farklılıkları Teorik dersler, ders ile ilgili kaynaklara ulaşılarak ders öncesi ilgili kısımlara hazırlıklı olarak gelmeleri önerilir.
    3 Bireysel davranışı anlama ve güdüleme (süreç ve gereksinme) Ders ile ilgili kaynaklara ulaşılarak ders öncesi ilgili kısımlara hazırlıklı olarak gelmeleri önerilir. John B. Miner (2002) Organizational Behavior: Foundations, Theories, and Analyses. Oxford University Press
    4 Algılama, tutum ve değerler Ders ile ilgili kaynaklara ulaşılarak ders öncesi ilgili kısımlara hazırlıklı olarak gelmeleri önerilir.
    5 Kişilik, düşünme ve eyleme geçme, alışkanlılar, beceri ve yetenekler Ders ile ilgili kaynaklara ulaşılarak ders öncesi ilgili kısımlara hazırlıklı olarak gelmeleri önerilir.
    6 Kişilerarası davranışları anlama Ders ile ilgili kaynaklara ulaşılarak ders öncesi ilgili kısımlara hazırlıklı olarak gelmeleri önerilir.
    7 Stres, çatışma ve uzlaşma Ders ile ilgili kaynaklara ulaşılarak ders öncesi ilgili kısımlara hazırlıklı olarak gelmeleri önerilir. John B. Miner (2002) Organizational Behavior: Foundations, Theories, and Analyses. Oxford University Press
    8 ARA SINAV
    9 Liderlik, güç ve politika Ders ile ilgili kaynaklara ulaşılarak ders öncesi ilgili kısımlara hazırlıklı olarak gelmeleri önerilir. John B. Miner (2002) Organizational Behavior: Foundations, Theories, and Analyses. Oxford University Press
    10 Grup ve takımlar Ders ile ilgili kaynaklara ulaşılarak ders öncesi ilgili kısımlara hazırlıklı olarak gelmeleri önerilir. John B. Miner (2002) Organizational Behavior: Foundations, Theories, and Analyses. Oxford University Press
    11 Örgütsel değişim Ders ile ilgili kaynaklara ulaşılarak ders öncesi ilgili kısımlara hazırlıklı olarak gelmeleri önerilir. John B. Miner (2002) Organizational Behavior: Foundations, Theories, and Analyses. Oxford University Press
    12 Örgütsel kültür Ders ile ilgili kaynaklara ulaşılarak ders öncesi ilgili kısımlara hazırlıklı olarak gelmeleri önerilir. Stephen P. Robbins, Tim Judge (2013). Essentials of Organizational Behavior
    13 İş tasarımı Ders ile ilgili kaynaklara ulaşılarak ders öncesi ilgili kısımlara hazırlıklı olarak gelmeleri önerilir.
    14 İnsan kaynakları yönetimi Ders ile ilgili kaynaklara ulaşılarak ders öncesi ilgili kısımlara hazırlıklı olarak gelmeleri önerilir.
    15 FİNAL
    16 Dönemin gözden geçirilmesi

     

    Ders Kitabı PowerPoint sunumları, Dersin hocası tarafından düzenlenecek notlar ve diğer kaynaklar. Stephen P. Robbins, Tim Judge (2013). Essentials of Organizational Behavior
    Önerilen Okumalar/Materyaller

     

    DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
    Katılım
    16
    10
    Laboratuvar / Uygulama
    Arazi Çalışması
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    Portfolyo
    Ödev
    2
    20
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    1
    15
    Proje
    Seminer/Çalıştay
    Sözlü Sınav
    Ara Sınav
    1
    20
    Final Sınavı
    1
    35
    Toplam

    Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    65
    Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
    35
    Toplam

    AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

    Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
    Teorik Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
    16
    3
    48
    Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
    (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
    16
    0
    Sınıf Dışı Ders Çalışması
    14
    1
    14
    Arazi Çalışması
    0
    Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
    0
    Portfolyo
    0
    Ödev
    4
    0
    Sunum / Jüri Önünde Sunum
    1
    0
    Proje
    0
    Seminer/Çalıştay
    0
    Sözlü Sınav
    0
    Ara Sınavlar
    1
    10
    10
    Final Sınavı
    1
    20
    20
        Toplam
    92

     

    DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

    #
    Program Yeterlilikleri / Çıktıları
    * Katkı Düzeyi
    1
    2
    3
    4
    5
    1

    Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği alanında bilim uzmanlığı düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur.

    -
    -
    -
    -
    -
    2

    Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur.

    -
    -
    -
    -
    -
    3

    Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.

    -
    -
    -
    -
    -
    4

    Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği ile ilgili uzmanlık gerektiren bir uygulamayı bağımsız olarak yürütebilir ve liderlik yapar.

    -
    -
    -
    -
    -
    5

    Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği ile ilgili edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirir.

    -
    -
    -
    -
    -
    6

    Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği ile ilgili güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü, görsel ve elektronik ortamda sunar.

    -
    -
    -
    -
    -
    7

    Sağlıkta Kalite ve Hasta Güvenliği alanında bilimsel ve mesleki yasal sorumluluklar çerçevesinde projeler yürütür.

    -
    -
    -
    -
    -
    8

    Sağlıkta Kalite ve Hasta Güvenliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, yayımı ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur

    -
    -
    -
    -
    -
    9

    Sağlıkta Kalite ve Hasta Güvenliğialanı ile ilgili kıstaslara uygun dönem ödevi hazırlar ve yürütür.

    -
    -
    -
    -
    -
    10

    Sağlıkta kalite ve hasta güvenliği alanında bilimsel yenilikleri takip eder, bilgileri kanıta dayalı ve eleştirel bir gözle değerlendirir, bu ilkeler ile yaşam boyu öğrenme tutumu gösterir.

    -
    -
    -
    -
    -
    11

    Kendini değerlendirerek gelişmek için plan yapar.

    -
    -
    -
    -
    -

    *1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest


    YENİ GÜZELBAHÇE KAMPÜSÜMÜZ

    Detaylar

    KÜRESEL KARİYER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.

    Daha Fazlası..

    BİLİME KATKI

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.

    Daha Fazlası..

    İNSANA DEĞER

    İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.

    Daha Fazlası..

    TOPLUMA FAYDA

    22 yıllık güç ve deneyimini toplumsal çalışmalara aktarmak..

    Daha Fazlası..
    İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin