
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Doktora Programı
PSIR 605 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Karşılaştırmalı Siyaset
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
PSIR 605
|
Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Doktora
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı, siyasal sistemleri ve bileşenlerini sosyal ve ekonomik göstergelerle birbirini tamamlayacak bir şekilde analiz edebilmeleri için karşılaştırmalı bir yaklaşım oluşturmalarına yardımcı olmaktır. Dersin ikincil amacı ise öğrencileri teorik bilgi birikimlerini dünyadaki güncel siyasi olayları analiz etmede kullanmaya teşvik etmektir. Son olarak, ders mevcut kavramsal ve teorik yaklaşımların sınırlamalarına odaklanarak ve cevaplardan daha ziyade düşündürücü sorularla bitirerek öğrencileri gelecekteki araştırmalar için motive etmeyi amaçlamaktadır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Dersin içeriği, karşılaştırmalı metodolojinin kısa bir tartışmasını ve devamında devlet inşası ve devlet teorisine geniş bir tanıtım içerir. Demokrasi ve otoriterlik üzerine tartışmalar karşılaştırmalı analize dair bir ilk girişim işlevinde olacaktır. Ayrıca, toplumsal hareketlere ve farklı ekonomik gelişme düzeylerine odaklanmak, karşılaştırmalı analizde tamamlayıcı değişkenler olacaktır. İleri araştırmalar, gelecekte olası araştırma alanları olarak küresel yönetişim, kozmopolitanizm ve anarşiye odaklanacaktır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş- Dersin ve öğretim izlencesinin tanıtımı | Dersin öğretim izlencesi ve öğrencilerin bireysel analitik çalışmaları ile ilgili değerlendirme kurallarını içeren belgeler. |
2 | Karşılaştırmalı Yöntem | Todd Landman, Issues and Methods in Comparative Politics. Routledge. Chapter 1. Lijphart, Arend. "Comparative politics and the comparative method." American political science review 65, no. 03 (1971): 682-693. Kohli, Atul, Peter Evans, Peter J. Katzenstein, Adam Przeworski, Susanne Hoeber Rudolph, James C. Scott, and Theda Skocpol. "The role of theory in comparative politics: A symposium." World Politics 48, no. 01 (1995): 1-49. |
3 | Devlet Kuramı | * Held, David, Political Theory and the Modern State, Stanford UP, 1989. Suggested Read: Berberoglu, Berch, Political Sociology in a Global Era: An Introduction to the State and Society, Routledge, 2013. |
4 | Demokrasi | *Tilly, Charles, Democracy, CUP, 2007. Suggested Read: Laclau, Ernesto, and Chantal Mouffe, Hegemony and Socialist Strategy, Verso, 2014. Held, David, Models of Democracy, Standford UP, 1997. |
5 | Otoriteryenlik | *Linz, Juan J., Totalitarian and Authoritarian Regimes, Rienner Publishers, 2000. Suggested Read: Atwood, MArgaret, Handmaid’s Tale, Anchor Books, 1998. Orwell, George, 1984, Samaira Book Publishers, 2017. |
6 | Yuvarlak Masa Tartışması: Türkiye, Mısır, Tunus, Meksika, Hindistan, İspanya | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Hükümet ve Kuvvetleri | * Ljiphart, Arend, Patterns of Democracy, Yale UP, 2012. Suggested Read: Newton, Kenneth, and Jan W. Van Deth, Foundations of Comparative Politics: Democracies of the Modern World, Cambridge UP, 2016. |
9 | Siyasette Devlet Dışı Aktörler | *Della Porta, Donatella, and Mario Diani, Social Movements: An Introduction, Wiley and Blackwell, 2006. Suggested Read: Tilly, Charles and Sidney Tarrow, Contentious Politics, Oxford UP, 2015. |
10 | Politika ve Ekonomi | *Acemoglu, Daron and James Robinson, Why Nations Fail: The Origins of Power, Prosperity, and Poverty, Crown Business, 2012. Suggested Read: Frank, Andre Gunder, Development of Underdevelopment, Monthly Review, 1966. |
11 | Krizde Politika | * Bauman, Zygmunt, and Carlo Bordoni, State of Crisis, Polity Press, 2014. Suggested Read: Della Porta, Donatella, Can Democracy Be Saved?, Polity Press, 2013. |
12 | Siyasi Alternatifler: Küresel Yönetişim, Kozmopolitanizm, Anarşi | * David Held, Reframing global governance: Apocalypse soon or reform! ,New Political Economy, 11:2, 2006, 157-176. * Brock, Gillian, and Harry Brighouse (eds.), The Political Philosophy of Cosmopolitanism, Cambridge UP, 2005. *Ward, Colin, Anarchism: A Very Short Introduction, Oxford UP, 2004. |
13 | Yuvarlak Masa Tartışması: Türkiye, Güney Kore, Arjantin, Şili, Rusya, İran | |
14 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | |
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Tüm kaynaklar üniversitemiz kütüphanesinde veya açık kaynak olarak erişilebilir durumdadır veya Blackboard sistemi aracılığıyla öğrencilerimizle paylaşılmaktadır.
|
Önerilen Okumalar/Materyaller | ACADEMIC HONESTY: Honesty and trust are the most fundamental pillars of learning and are necessary foundation for success and academic freedom in a university. Hence, any behavior that jeopardizes the learning environment by violating the rules of academic honesty will not be tolerated or condoned: Violations of academic honesty include but are not limited to: Cheating or facilitating cheating • looking or attempting to look at another student's answers or allowing others to copy one's answers, • copying other student’s in-class or take-home exam answers or letting others use take-home exam answers, • using "cheat sheet," pre-programmed calculator if not allowed by the instructor, • having someone else prepare the term project or homework or letting others use one’s homework/term project/paper, • Assistance of another person in preparation of a tem paper/homework/project if not allowed by the instructor, • Taking an exam for another student, • Purchasing term projects or homework or other assignments, • Signing in place of another student using their name/signature/student id number, Plagiarism • showing the work of another as one's own, • Not properly citing an earlier own work, • Submitting the same homework/paper/term project in one more one course if not allowed by the instructor, • Inaccurately or inadequately citing sources including those from the Internet, Violations of academic honesty can result in disciplinary action, as stated in the "Student Disciplinary Rules and Regulation" of the University. http://www.ieu.edu.tr/en/bylaws/type/read/id/13 and http://kariyer.ieu.edu.tr/en/bylaws/type/read/id/81 By enrolling in the University, each student is assumed to have read the rules and regulations regarding academic dishonesty, and lack of knowledge of this policy is not an acceptable defense. |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
20
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
8
|
112
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
12
|
12
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
25
|
25
|
Final Sınavı |
1
|
28
|
28
|
Toplam |
225
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konusunda kuramsal ve kavramsal yeterlilikleri üst düzeye çıkarır ve derinleştirir. |
X | ||||
2 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında yapılar, aktörler, kurumlar ve kültür gibi etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel ve üst düzey analitik bir yaklaşımla değerlendirir. |
X | ||||
3 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler literatüründeki kuramsal ve ampirik boşlukları saptar ve üst düzeyde sorgulama yetilerini kazanır. |
X | ||||
4 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler literatüründeki boşlukları dolduracak yenilikçi, öncü ve özgün argümanlar geliştirme yetisini kazanır. |
X | ||||
5 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında üst düzey niceliksel ve/veya niteliksel araştırma tekniklerini kullanarak ilgili verileri toplar, çözümler ve yorumlar. |
|||||
6 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanına özgün eserler üretip, ulusal ve uluslararası endeksler tarafından taranan dergilerde yayınlar yapar. |
|||||
7 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak sunar. |
|||||
8 | Siyaset olgusuna ilişkin gündelik hayat içerisinde karşılaşılan sorunlara çözüm üretmeye yönelik olarak sorumluluk alır. |
|||||
9 | Ulusal ve uluslararası siyasetteki çatışmaların çözümlenmesinde kullanılan kurumsal ve siyasal araçların belirlenmesine yönelik projeler geliştirir. |
|||||
10 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile ilgili bilimsel kıstaslara uygun, özgün bir tez hazırlar. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkilerle ilgili bilgileri takip eder, yayın yapar ve akademik ortamlardaki tartışmalarda yer alır. |
X | ||||
12 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, yayımı ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. |
X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest