
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Doktora Programı
PSIR 633 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Etik ve Uluslararası İlişkiler
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
PSIR 633
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Doktora
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı uluslararası ilişkilerde ahlak konusunu farklı kuramsal yaklaşımları dikkate alarak incelemek ve bunların günümüzdeki etik konulara etkilerini saptamaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste uluslararası ilişkilerde etiğin oynadığı rol derinlemesine incelenecektir. Bu derste uluslararası İlişkilerde etiğe ilişkin kuramsal yaklaşımların tanıtılmasının ardından, güç kullanımı, küresel insan hakları ve küresel adalet gibi daha sınırlı konuların ahlaki boyutu ele alınacaktır. Derste öğrencilere güncel vakalar da bu yönüyle tanıtılacaktır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | |
2 | Uluslararası İlişkilerde Ahlak | 1- Hutchings, Kimberly. “What is Global Ethics?” Global Ethics: An Introduction. Cambridge: Polity Press, 2010, pp. 1-27 2- Hedley Bull, The Anarchical Society, ch. 1-2, pp. 3-52 |
3 | Realizm, Ahlak ve Uluslararası Hukuk | 1- Niccolo Machiavelli, The Prince (entire), The Discourses, Book II, ch. 1, 9-13 2- Hans Morgenthau, Politics Among Nations (5th edition), ch. 1, pp. 3-15 3- Hutchings, Kimberly. “Rationalist Ethics Theories” Global Ethics: An Introduction. Cambridge: Polity Press, 2010, pp. 28-53. |
4 | Liberal Kuramlar ve Etik I | 1- Immanuel Kant, “Idea for a Universal History With a Cosmopolitan Intent” and “Perpetual Peace” in Perpetual Peace and Other Essays, pp. 29-40, 107-143 2- Walter Laqueur and Barry Rubin, eds., The Human Rights Reader, pp. 62-75, 82-94 |
5 | Liberal Kuramlar ve Etik II | 1- Stanley Hoffmann, “The Crisis of International Liberalism,” World Disorders, Ch. 5 2- Stanley Hoffmann, Janus and Minerva, ch. 3-4, pp. 52-81 3- Chris Brown. International Relations Theory: New Normative Approaches. Columbia University Press, 1993, Chs. 2-3 |
6 | Savaş Etiği | 1- Albert Camus, “The Just Assassins,” in Caligula and Three Other Plays, pp. 233-302 2- Sanford Levinson, “Responsibility for Crimes of War” |
7 | Etik ve Tektaraflı Güç Kullanımı | 1- Stanley Hoffmann, Duties Beyond Borders, ch. 1, pp. 1-43 2- Hedley Bull, The Anarchical Society, ch. 3-4, pp. 53-98 3- Joseph Nye, “Ethics and Intervention,” in Linda Miller and Michael Smith, eds., Ideas and Ideals, ch. 9, pp. 127-143 |
8 | Etik ve Çoktaraflı Güç Kullanımı | 1- James Childress, “Just War Criteria,” in Moral Responsibility in Conflicts, ch. 3, pp. 63-94 2- Bryan Hehir, “The Just War in a Post-Cold War World,” Journal of Religious Ethics (Fall 1992), pp. 237-257 3- David Luban, “Just War and Human Rights” 4- Michael Walzer, “The Moral Standing of States: A Response to Four Critics” 5- Bryan Hehir, “The Just-War Ethic Revisited,” in Linda Miller and Michael Smith, eds., Ideas and Ideals, ch. 10, pp. 144-161 6- Stanley Hoffmann, The Ethics and Politics of Humanitarian Intervention, pp:97-116 |
9 | Terörizm Çağında Etik Kaygılar | 1- Robert K Fullinwider, "Terrorism, Innocence, and War." War after September 11. Ed. Verna V. Gehring. Lanham: Rowman & Littlefield, 2003. 21-36. 2- David Hendrickson and Robert W. Tucker, "Revisions in Need of Revising: What Went Wrong in the Iraq War," Survival (Summer 2005), pp. 7-31 3- John Kelsay, “Just War and Jihad” The Study of Comparative Ethics, pp. 227-238 |
10 | Nükleer Silahlanma | 1- Joseph Nye, Nuclear Ethics, ch. 3-5 2- Steven Lee, “Nuclear Proliferation and Nuclear Entitlement,” Ethics and International Affairs (1995), pp. 101-131 3- Thomas Doyle, “Reviving Nuclear Ethics”, Ethics and International Affairs, (Fall, 2010) pp. 287-308. |
11 | Uluslararası İnsan Hakları Rejimi? | 1- Maurice Cranston, “Are There Any Human Rights?” Daedalus (Fall 1983), pp. 1-17 2- Stanley Hoffmann, “Reaching for the Most Difficult: Human Rights as a Foreign Policy Goal” Vol. 112, No. 4, (Fall 1983) pp: 19-49. 3- Jack Goldsmith and Stephen Krasner, “The Limits of Idealism,” Daedalus (Winter 2003), pp. 17-63 |
12 | Uluslararası Etik ve İktisadi Kalkınma | 1- Paul Harris and Patricia Siplon, “International Obligation and Human Health,” Ethics and International Affairs, Vol. 15, No. 2, pp. 29-52 2- Ethan Kapstein, “Models of International Economic Justice,” Ethics and Interna¬tional Affairs 18,2 (2004), pp. 79-92 3- Nancy Kokaz, “Poverty and Global Justice,” Ethics and International Affairs 21, 3 (2007), pp. 317-336 |
13 | Göç ve mültecilik | 1- Humphrey, Michael. "Refugees: An Endangered Species?" Journal of Sociology 39.1 (2003): 31-43. 2- Hindess, Barry. "Responsibility for Others in the Modern System of States." Journal of Sociology 39.1 (2003): 23-30. |
14 | Sonuç | Hutchings, Kimberly. “Global Ethics in a Glocal Context,” Global Ethics: An Introduction. Cambridge: Polity Press, 2010, pp. 197-221 |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Yukarıda belirtilen kaynaklar. Tüm kaynaklar üniversitemiz kütüphanesinde veya açık kaynak olarak erişilebilir durumdadır veya Blackboard sistemi aracılığıyla öğrencilerimizle paylaşılmaktadır.
|
Önerilen Okumalar/Materyaller |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
16
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
50
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
40
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
3
|
42
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
60
|
60
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
75
|
75
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
225
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konusunda kuramsal ve kavramsal yeterlilikleri üst düzeye çıkarır ve derinleştirir. |
X | ||||
2 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında yapılar, aktörler, kurumlar ve kültür gibi etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel ve üst düzey analitik bir yaklaşımla değerlendirir. |
X | ||||
3 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler literatüründeki kuramsal ve ampirik boşlukları saptar ve üst düzeyde sorgulama yetilerini kazanır. |
X | ||||
4 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler literatüründeki boşlukları dolduracak yenilikçi, öncü ve özgün argümanlar geliştirme yetisini kazanır. |
|||||
5 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında üst düzey niceliksel ve/veya niteliksel araştırma tekniklerini kullanarak ilgili verileri toplar, çözümler ve yorumlar. |
|||||
6 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanına özgün eserler üretip, ulusal ve uluslararası endeksler tarafından taranan dergilerde yayınlar yapar. |
|||||
7 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak sunar. |
|||||
8 | Siyaset olgusuna ilişkin gündelik hayat içerisinde karşılaşılan sorunlara çözüm üretmeye yönelik olarak sorumluluk alır. |
X | ||||
9 | Ulusal ve uluslararası siyasetteki çatışmaların çözümlenmesinde kullanılan kurumsal ve siyasal araçların belirlenmesine yönelik projeler geliştirir. |
|||||
10 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile ilgili bilimsel kıstaslara uygun, özgün bir tez hazırlar. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkilerle ilgili bilgileri takip eder, yayın yapar ve akademik ortamlardaki tartışmalarda yer alır. |
|||||
12 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, yayımı ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. |
X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest