LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Doktora Programı
PSIR 646 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Karşılaşmalı Siyasette Yeni Yaklaşımlar ve Kavramlar
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
PSIR 646
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Doktora
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu dersin öncelikli amacı öğrencilere karşılaştırmalı siyaset biliminde uygulanabilir son yaklaşım ve kavramlarla tanıştırmaktır. Bu amaç siyaset biliminde daha karmaşık karşılaştırmalı analiz için öğrencileri hazırlamak gibi daha geniş bir amaca hizmet eder. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Problem-temelli eğitim süreci olarak tasarlanan bu ders iki temel öğrenim etkinliği içerir: (1) seminerler ve (2) bireysel araştırma projeleri. Seminerler öğrencilere dersi öğretim görevlisinin rehberliğinde keşfetme imkanı sunacak. Öğrencilerin her seminer için bir önceki hafta öğretim görevlisi tarafından duyurulmuş olan okuma listesini okumuş olarak gelerek derse aktif olarak katılmaları beklenir. Ders böylece seminerler boyunca edinilen bilgi birikimini öğrencilerin kendi seçecekleri ilgili araştırma konularına uygulama olanağı sunar. Araştırma süreci iki aşama öngörür. Öğrenciler ilk olarak genel analiz stratejilerini ve araştırma metninin detaylı bir planını bir sunumla paylaşırlar. Ikinci ve son aşama ise araştırma metninin nihai halinin dönem sonunda teslim edilmesinden oluşur. Her iki aşama öğretim görevlisi tarafından yakınen yönetilir. Sonuç olarak, öğrenciler, (1) tüm derslere girmeleri, (2) okumaları yapmaları, (3) seminer konularındaki tartışmalara katılmaları, ve (4) bireysel araştırma projelerini hazırlama sürecinde öğretim görevlisinin yönlendirmelerini takip etmeleri beklenir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | Ders izlencesinin ve okumaları içeren diğer ders materyallarinin açıklanması. |
2 | Seminer konusu: Karşılaştırmalı Yöntem (1) | Aşağıdaki listeden belirlenen okumalar öğretim görevlisi tarafından seçilecek ve seminerden bir hafta önce duyurulacaktır. |
3 | Seminer konusu: Karşılaştırmalı Yöntem (2) | Aşağıdaki listeden belirlenen okumalar öğretim görevlisi tarafından seçilecek ve seminerden bir hafta önce duyurulacaktır. |
4 | Seminer konusu: Karşılaştırmalı Yöntem (3) | Aşağıdaki listeden belirlenen okumalar öğretim görevlisi tarafından seçilecek ve seminerden bir hafta önce duyurulacaktır. |
5 | Seminer konusu: Devletler incelemesinde karşılaştırma | Aşağıdaki listeden belirlenen okumalar öğretim görevlisi tarafından seçilecek ve seminerden bir hafta önce duyurulacaktır. |
6 | Seminer konusu: Kurumlar incelemesinde karşılaştırma | Aşağıdaki listeden belirlenen okumalar öğretim görevlisi tarafından seçilecek ve seminerden bir hafta önce duyurulacaktır. |
7 | Seminer konusu: Toplumlar incelemesinde karşılaştırma | |
8 | Seminer konusu: Politikalar, Siyasi hareketler ve süreçler incelemesinde karşılaştırma | |
9 | Gözden geçirme | |
10 | Bireysel araştırma projeleri: genel analiz stratejisi – bireysel sunumlar | Öğrencilerin bireysel araştırma projeleriyle alakalı seçecekleri kaynaklar |
11 | Bireysel araştırma projeleri: genel analiz stratejisi – bireysel sunumlar | Öğrencilerin bireysel araştırma projeleriyle alakalı seçecekleri kaynaklar |
12 | Bireysel araştırma projeleri: genel analiz stratejisi – bireysel sunumlar | Öğrencilerin bireysel araştırma projeleriyle alakalı seçecekleri kaynaklar |
13 | Bireysel araştırma projeleri:: araştırma metninin planı – bireysel sunumlar | Öğrencilerin bireysel araştırma projeleriyle alakalı seçecekleri kaynaklar |
14 | Bireysel araştırma projeleri:: araştırma metninin planı – bireysel sunumlar | Öğrencilerin bireysel araştırma projeleriyle alakalı seçecekleri kaynaklar |
15 | Bireysel araştırma projeleri:: araştırma metninin planı – bireysel sunumlar | Öğrencilerin bireysel araştırma projeleriyle alakalı seçecekleri kaynaklar |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | BLONDEL, J. 2005, “The central role of comparative politics in political analysis”, Scandinavian Political Science, vol. 28, no. 2, pp. 183-191. CARAMANI, D 2008, Comparative politics, Oxford and New York: Oxford University Press. CARAMANI, D. 2010, ‘Debate on the future of comparative politics: A rejoinder’, European Political Science, vol. 9, no. 1, pp. 78-82. FINNEMORE, M. and SIKKINK, K., 2001. “Taking stock: The constructivist research program in international relations and comparative politics”, Annual Review of Political Science, vol. 4, no. 1, pp. 391-416. HAGUE, Robert and M. HARROP, 2007. Comparative government and politics: An introduction, Palgrave Macmillan, Basingstoke and New York. LEBOW, Richard N. and Mark I. LICHBACH, eds., 2007. Theory and evidence in comparative politics and international relations, New York: Palgrave Macmillan. O’DONNELL, G.A., 2001. “Democracy, law, and comparative politics”, Studies in Comparative International Development, vol. 36, no. 1, pp. 7–36. O’NEIL, Patrick H., 2010. Essentials in comparative politics, third edition. New York: W. W. Norton & Company. VAN KERSBERGEN, K., 2010. “Comparative politics: some points for discussion”, European Political Science, vol. 9, no. 1, pp. 49-61. WIARDA, H.J. 1998, “Is comparative politics dead? Rethinking the field in the post-Cold War era”, Third World Quarterly, vol. 19, no. 5, pp. 935-949. WIGELL, M., 2008. “Mapping ‘hybrid regimes’: Regime types and concepts in comparative politics”, Democratization, vol. 15, no. 2, pp. 230–250. Tüm kaynaklar üniversitemiz kütüphanesinde veya açık kaynak olarak erişilebilir durumdadır veya Blackboard sistemi aracılığıyla öğrencilerimizle paylaşılmaktadır. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Her derste bildirilecektir. |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
30
|
Proje |
1
|
30
|
Seminer/Çalıştay |
1
|
30
|
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
12
|
5
|
60
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
32
|
32
|
Proje |
1
|
40
|
40
|
Seminer/Çalıştay |
1
|
45
|
45
|
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
225
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konusunda kuramsal ve kavramsal yeterlilikleri üst düzeye çıkarır ve derinleştirir. |
X | ||||
2 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında yapılar, aktörler, kurumlar ve kültür gibi etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel ve üst düzey analitik bir yaklaşımla değerlendirir. |
X | ||||
3 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler literatüründeki kuramsal ve ampirik boşlukları saptar ve üst düzeyde sorgulama yetilerini kazanır. |
X | ||||
4 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler literatüründeki boşlukları dolduracak yenilikçi, öncü ve özgün argümanlar geliştirme yetisini kazanır. |
X | ||||
5 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında üst düzey niceliksel ve/veya niteliksel araştırma tekniklerini kullanarak ilgili verileri toplar, çözümler ve yorumlar. |
|||||
6 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanına özgün eserler üretip, ulusal ve uluslararası endeksler tarafından taranan dergilerde yayınlar yapar. |
X | ||||
7 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak sunar. |
|||||
8 | Siyaset olgusuna ilişkin gündelik hayat içerisinde karşılaşılan sorunlara çözüm üretmeye yönelik olarak sorumluluk alır. |
|||||
9 | Ulusal ve uluslararası siyasetteki çatışmaların çözümlenmesinde kullanılan kurumsal ve siyasal araçların belirlenmesine yönelik projeler geliştirir. |
|||||
10 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile ilgili bilimsel kıstaslara uygun, özgün bir tez hazırlar. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkilerle ilgili bilgileri takip eder, yayın yapar ve akademik ortamlardaki tartışmalarda yer alır. |
|||||
12 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, yayımı ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest