Dersin Adı |
Kant’tan Habermas’a Eleştirel Kuram
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
PSIR 673
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Doktora
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders Eleştirel Teorinin tarihsel kökenlerini, çağdaş siyaset felsefesindeki yerini ve normatif ve siyasal temellerini kapsamlı bir şekilde irdelemeyi amaçlamaktadır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders Eleştirel Teorinin tarihsel kökenleri ve felsefi temellerini Kant, Marx, Weber, Freud, Adorno, Horkheimer, Marcuse ve Habermas’tan seçilen metinler ışığında karşılaştırmalı olarak ele almaktadır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | |
2 | Aydınlanma Projesi | Kant, “What is Enlightenment?” Foucault, “What is Enlightenment?” Habermas, “Modernity: An Unfinished Project” |
3 | Modern Toplumun Huzursuzlukları | Freud, Civilization and Its Discontents Weber, “Politics as a Vocation” |
4 | Modern Toplumun Çelişkileri | Marx, Economic and Philosophical Manuscripts |
5 | Yanılsama Olarak İdeoloji | Marx-Engels, The German Ideology |
6 | Ödev teslim I | |
7 | Kültür Endüstrisi | Adorno-Horkheimer, “The Culture Industry: Enlightenment as Mass Deception”, The Dialectic of Enlightenment (Stanford University Press, 2002). |
8 | Tek Boyutlu Toplum | Marcuse, One-Dimensional Man (Beacon Press, 1964). |
9 | Umut ve Özgürleşme | Marcuse, An Essay on Liberation (Beacon Press, 1994). |
10 | Ödev teslim II | |
11 | Panoptikon Olarak Modern Toplum | Foucault, “Panopticism”, Discipline and Punish (Vintage, 1977). |
12 | İktidar ve Modern Toplum | Foucault, “The Repressive Hypothesis” History of Sexuality, Vol. I (Vintage, 1978). |
13 | İlerleme Eleştirisi | Benjamin, “Theses on the Philosophy of History”, Illuminations (Harcourt Brace, 1968). |
14 | Demokratik Sosyalizm | Axel Honneth, The Idea of Socialism: Towards a Renewal (Polity, 2016). |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Yukarıda belirtilen kaynaklar. Tüm kaynaklar üniversitemiz kütüphanesinde veya açık kaynak olarak erişilebilir durumdadır veya Blackboard sistemi aracılığıyla öğrencilerimizle paylaşılmaktadır. |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
20
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
2
|
30
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
30
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı |
1
|
20
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
5
|
80
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
20
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
10
|
8
|
80
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
2
|
24
|
48
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
24
|
24
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
1
|
25
|
25
|
Toplam |
225
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konusunda kuramsal ve kavramsal yeterlilikleri üst düzeye çıkarır ve derinleştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
2 |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında yapılar, aktörler, kurumlar ve kültür gibi etkenler arasındaki ilişkileri eleştirel ve üst düzey analitik bir yaklaşımla değerlendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
3 |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler literatüründeki kuramsal ve ampirik boşlukları saptar ve üst düzeyde sorgulama yetilerini kazanır. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
4 |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler literatüründeki boşlukları dolduracak yenilikçi, öncü ve özgün argümanlar geliştirme yetisini kazanır. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
5 |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında üst düzey niceliksel ve/veya niteliksel araştırma tekniklerini kullanarak ilgili verileri toplar, çözümler ve yorumlar. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanına özgün eserler üretip, ulusal ve uluslararası endeksler tarafından taranan dergilerde yayınlar yapar. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
7 |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak sunar. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
Siyaset olgusuna ilişkin gündelik hayat içerisinde karşılaşılan sorunlara çözüm üretmeye yönelik olarak sorumluluk alır. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
Ulusal ve uluslararası siyasetteki çatışmaların çözümlenmesinde kullanılan kurumsal ve siyasal araçların belirlenmesine yönelik projeler geliştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
10 |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile ilgili bilimsel kıstaslara uygun, özgün bir tez hazırlar. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkilerle ilgili bilgileri takip eder, yayın yapar ve akademik ortamlardaki tartışmalarda yer alır. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
12 |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, yayımı ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. |
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..