Bizi takip edin
|
EN

LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

Tasarım Çalışmaları Doktora Programı

FFD 655 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Kitlesel Kişiselleştirme ve Inovatif (Yenilikçi) Ürün Geliştirme
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
FFD 655
Güz/Bahar
3
0
3
7.5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Doktora
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders kapsamında kitlesel kişiselleştirmenin tasarım alanlarındaki kullanımı incelenir. Dersin amaçları kitlesel kişiselleştirmenin gelişimi ve gelecek olasılıkları hakkında bilgi sahibi olmayı ve en son gelişmeleri yenilikçi ürün geliştirme amacıyla kullanabilmeyi içerir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • kitlesel kişiselleştirmenin gelişimi ve geleceği ile ilgili gerekli temel bilgileri edinebileceklerdir.
  • kitlesel kişiselleştirme ile örnek bir tasarım uygulamasının konseptini geliştirebileceklerdir.
  • yenilikçi ürün geliştirme için kitlesel kişiselleştirme uygulamalarını inceleyerek yaratıcılıklarını geliştirebileceklerdir.
  • kişiselleştirilmiş ürün geliştirme için disiplinlerarası araştırma yapabileceklerdir.
Ders Tanımı Günümüzde pazarda ve tüketici taleplerinde yaşanan değişimler, kişiselleştirilmiş ürünlere duyulan ihtiyacı belirgin hale getirmiş, gelişen teknolojinin getirdiği avantajlar ile birlikte pek çok alanda yeni oluşumlar gündeme gelmiştir. Kişiselleştirme kavramı son dönemde özellikle kitlesel kişiselleştirme (mass customization) üzerinde yoğunlaşmaktadır. Bu konu hem üretim, hem hizmet sektöründe hızla gelişerek, tasarım alanında da tartışılan konulardan biri haline gelmiştir. Bu ders kapsamında kitlesel kişiselleştirme ve inovasyon kavramları ele alınarak, özellikle tasarım disiplinleri ile ilgili incelemelere ve uygulamalara yer verilir. Kitlesel kişiselleştirme konusundaki güncel değişimler ve trendler analiz edilerek, moda tasarımı gibi belli tasarım alanlarına yönelik kişiselleştirilmiş ve/veya yenilikçi (inovatif) ürün geliştirme ile ilgili araçlar ve yöntemler incelenir. \n

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse giriş Yok
2 Kitlesel kişiselleştirme ve inovasyon tanım ve kapsamı Okuma Gilmore, J. ve Pine, J. (1997). The four faces of customization, Harvard Business Review, 75(1), 91-101. Pine, J. (1993). Mass customization: The new frontier in the business. Boston, Massachusetts : Harvard Business School Press Kratochvil, M. ve Carson, C. (2005). Growing modular: Mass customization of complex products, services and software, Berlin: Springer.
3 Kitlesel kişiselleştirme için önemli gelişmeler ve yeni teknolojiler Okuma Gilmore, J. ve Pine, J. (1997). The four faces of customization, Harvard Business Review, 75(1), 91-101. Pine, J. (1993). Mass customization: The new frontier in the business. Boston, Massachusetts : Harvard Business School Press Kratochvil, M. ve Carson, C. (2005). Growing modular: Mass customization of complex products, services and software, Berlin: Springer.
4 Örnekler, giyim endüstrisinde kitlesel kişiselleştirme Trend araştırması
5 Çeşitli tasarım alanlarındaki gelişmeler ve gelecekteki trendler Yeni teknolojilerin araştırılması
6 Üretim ve hizmet odaklı örnekler Okuma Choy, R. ve Loker, R. Mass customization of wedding gowns: Design involvement on the internet. Clothing and Textiles Research Journal, 22 (1/2), 79-87, 2004. TBA
7 "Maker" Hareketi Okuma Boër, C. ve Dulio, S. (2007). Mass customization and footwear: Myth, salvation or reality? London: Springer Verlag. TBA
8 Belirli alanlar için literatür araştırması ve okumalar
9 Bireysel araştırma ve öğrenci projeleri üzerine tartışma Bireysel okuma/ araştırma
10 Bireysel araştırma ve öğrenci projeleri üzerine tartışma Bireysel okuma/ araştırma
11 Bireysel araştırma ve öğrenci projeleri üzerine tartışma Bireysel okuma/ araştırma
12 Bireysel araştırma ve öğrenci projeleri üzerine tartışma Bireysel okuma/ araştırma
13 Sunumlar/Tartışmalar Sunum
14 Sunumlar/Tartışmalar Sunum
15 Dönem değerlendirmesi
16 Dönem değerlendirmesi

 

Ders Kitabı
Önerilen Okumalar/Materyaller Gilmore, J. and Pine, J. (1997). The four faces of customization, Harvard Business Review, 75(1), 91-101 Boër, C. ve Dulio, S. (2007). Mass customization and footwear: Myth, salvation or reality? London: Springer Verlag. Pine, J. (1993). Mass customization: The new frontier in the business. Boston, Massachusetts : Harvard Business School Press Kratochvil, M. ve Carson, C. (2005). Growing modular: Mass customization of complex products, services and software, Berlin: Springer. Fogliatto, F., Da Silviera, G., Borenstein, D. and., “The mass customization decade: An updated review of the literature”, International Journal of Production Economics, 238 (2012), 14-25. Lee, S.,Kunz, G.I., Fiore, A.M., Campbell, J.R., “Acceptance of mass customization of apparel: merchandising issues associated with preference for product, process and place.” Clothing and textiles research journal, 20(3), 138-146, 2002. Choy, R. ve Loker, R. Mass customization of wedding gowns: Design involvement on the internet. Clothing and Textiles Research Journal, 22 (1/2), 79-87, 2004. The role of mass customization in the apparel industry

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
2
50
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
50
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
100
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
4
64
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
3
42
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
2
20
40
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
1
80
80
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
0
Final Sınavı
0
    Toplam
226

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Tasarım alanına yeni fikirlerle inovatif katkı sağlayacak güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir,

2

Tasarım alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır,

3

Tasarım alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, bütünsel ve yaratıcı düşünerek yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir,

4

Tasarım disiplininde bağımsız araştırma yapar, bilimsel olayları geniş, derin ve eleştirel bir bakış açısı ile analiz eder, yeni sentezlere ulaşır ve değerlendirebilmek için gerekli adımları belirleme yeteneği kazanır,

5

Tasarım alanı ve alt disiplinleri ile ilgili bilimsel makaleleri ulusal ve/veya uluslararası saygın hakemli dergilerde yayınlayarak veya bilimsel toplantılarda sunarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir,

6

Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini bilimsel bir şekilde ifade etmek ve savunmak için etkili bir iletişim kurar,

7

Tasarım alanında etkili iletişim ile takım çalışmasını yürütür,

8

İngilizce dilini kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır,

9

Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri sürekli takip ederek, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur,

10

Tasarım tescili, marka ve patent alabilecek özgün model ve ürünleri ortaya çıkarabilecek becerileri geliştirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.