Logo
My IEU Logo
EN
Üniversite
Başkanımızdan
Rektörümüzden
Tarihçe
Mütevelli Heyeti
İdari Birimler
Rektörlük
Misyon ve Vizyon
Burslar
İş Birliği
İEÜ'de Kalite Yapılanması
Yönetmelik / Yönerge
Ödüllerimiz
Kişisel Verilerin Korunması
Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Planı
İlke ve Politikalarımız
Akademik
Yüksekokullar
Fakülteler
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Ortak Dersler
  • Adalet Meslek Yüksekokulu
  • Meslek Yüksekokulu
  • Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
  • Uygulamalı Yönetim Bilimleri Yüksekokulu
  • Yabancı Diller Yüksekokulu
  • Fen-Edebiyat Fakültesi
  • Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
  • Hukuk Fakültesi
  • İletişim Fakültesi
  • İşletme Fakültesi
  • Mühendislik Fakültesi
  • Sağlık Bilimleri Fakültesi
  • Tıp Fakültesi
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Ekonomi Alanı
  • Hukuk Alanı
  • İletişim Alanı
  • İşletme Alanı
  • Lojistik Alanı
  • Matematik Alanı
  • Mimarlık Alanı
  • Mühendislik Alanı
  • Psikoloji Alanı
  • Sağlık Alanı
  • Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Alanı
  • Sürdürülebilir Enerji Alanı
  • Tasarım Çalışmaları Alanı
  • Yabancı Diller Eğitimi Alanı
Araştırma
Araştırma Merkezleri
Kütüphane
Akıllı Kampüs
Proje Geliştirme ve Teknoloji Transfer Ofisi
İzmir Bilimpark
Sürekli Eğitim Merkezi (EKOSEM)
Çocuk Üniversitesi
Araştırmacı Eğitimleri Koordinatörlüğü
Etik Kurul
Öğretme ve Öğrenme Merkezi (EKOEĞİTİM)
Psikolojik Uygulama ve Araştırma Merkezi (PUAM)
Araştırma İş Birlikleri ve İnovasyon Koordinatörlüğü
Kampüs
İEÜ'de Hayat
İzmir
Kütüphane
Yurtlar ve Barınma
Kafe ve Restoran
Öğrenci Kulüpleri
İEÜ Yayınevi
Engelli Destek Birimi
Sağlık ve Psikolojik Danışma
INTERNATIONAL
İletişim
İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • Üniversite
    • Başkanımızdan
    • Rektörümüzden
    • Tarihçe
    • Mütevelli Heyeti
    • İdari Birimler
    • Rektörlük
    • Misyon ve Vizyon
    • Burslar
    • İş Birliği
    • İEÜ'de Kalite Yapılanması
    • Yönetmelik ve Yönergeler
    • Ödüllerimiz
    • Kişisel Verilerin Korunması
    • Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Planı
    • İlke ve Politikalarımız
  • Akademik
    • Yüksekokullar
      • Adalet Meslek Yüksekokulu
        • Adalet Meslek Yüksekokulu
        • Adalet (Türkçe)
        • Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterliği
      • Meslek Yüksekokulu
        • Meslek Yüksekokulu
        • Bankacılık ve Sigortacılık (Türkçe)
        • Bilgisayar Programcılığı (Türkçe)
        • Dış Ticaret (Türkçe)
        • Grafik Tasarım (Türkçe)
        • İç Mekân Tasarımı (Türkçe)
        • İnşaat Teknolojisi (Türkçe)
        • İş Sağlığı ve Güvenliği (Türkçe)
        • Mimari Restorasyon (Türkçe)
        • Radyo ve Televizyon Programcılığı (Türkçe)
        • Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri (Türkçe)
        • Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği (Türkçe)
        • Turizm ve Otel İşletmeciliği (Türkçe)
        • Uygulamalı İngilizce Çevirmenlik
      • Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
        • Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
        • Çocuk Gelişimi (Türkçe)
        • Fizyoterapi (Türkçe)
        • İlk ve Acil Yardım Programı (Türkçe)
        • Optisyenlik (Türkçe)
        • Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik (Türkçe)
        • Tıbbi Görüntüleme Teknikleri (Türkçe)
        • Tıbbi Laboratuvar Teknikleri (Türkçe)
        • Yaşlı Bakımı (Türkçe)
      • Uygulamalı Yönetim Bilimleri Yüksekokulu
        • Uygulamalı Yönetim Bilimleri Yüksekokulu
        • Gastronomi ve Mutfak Sanatları
      • Yabancı Diller Yüksekokulu
    • Fakülteler
      • Fen-Edebiyat Fakültesi
        • Fen-Edebiyat Fakültesi
        • Fizik
        • Matematik
        • İngilizce Mütercim ve Tercümanlık
        • Psikoloji
        • Sosyoloji
      • Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
        • Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
        • Endüstriyel Tasarım
        • Görsel İletişim Tasarımı
        • İçmimarlık ve Çevre Tasarımı
        • Mimarlık
        • Tekstil ve Moda Tasarımı
      • Hukuk Fakültesi
      • İletişim Fakültesi
        • İletişim Fakültesi
        • Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
        • Sinema ve Dijital Medya
        • Yeni Medya ve İletişim
      • İşletme Fakültesi
        • İşletme Fakültesi
        • Ekonomi
        • İşletme
        • Lojistik Yönetimi
        • Muhasebe ve Denetim Programı
        • Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler
        • Uluslararası Ticaret ve Finansman
      • Mühendislik Fakültesi
        • Mühendislik Fakültesi
        • Bilgisayar Mühendisliği
        • Biyomedikal Mühendisliği
        • Elektrik-Elektronik Mühendisliği
        • Endüstri Mühendisliği
        • Gıda Mühendisliği
        • Genetik ve Biyomühendislik
        • Havacılık ve Uzay Mühendisliği
        • İnşaat Mühendisliği
        • Makine Mühendisliği
        • Mekatronik Mühendisliği
        • Yazılım Mühendisliği
      • Sağlık Bilimleri Fakültesi
        • Sağlık Bilimleri Fakültesi
        • Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü
        • Hemşirelik
        • Sağlık Yönetimi
        • Beslenme ve Diyetetik
      • Tıp
    • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
    • Ortak Dersler
  • Araştırma
    • Araştırma Merkezleri
    • Kütüphane
    • Akıllı Kampüs
    • Proje Geliştirme ve Teknoloji Transfer Ofisi
    • İzmir Bilimpark
    • Sürekli Eğitim Merkezi (EKOSEM)
    • Çocuk Üniversitesi
    • Etik Kurul
    • Öğretme ve Öğrenme Merkezi (EKOEĞİTİM)
    • Psikolojik Uygulama ve Araştırma Merkezi (PUAM)
    • Araştırmacı Eğitimleri Koordinatörlüğü
    • Araştırma İş Birlikleri ve İnovasyon Koordinatörlüğü
  • Kampüs
    • İEÜ'de Hayat
    • İzmir
    • Kütüphane
    • Sağlık ve Psikolojik Danışma
    • Yurtlar ve Barınma
    • Kafe ve Restoran
    • Öğrenci Kulüpleri
    • Engelli Destek Birimi
    • İEÜ Yayınevi
  • INTERNATIONAL
  • İletişim
  • ENGLISH

  • Aday Öğrenci | Öğrenci | Mezun

      Arama Sonuçları...

      LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

      Tasarım Çalışmaları Doktora Programı

      Menu
      • Ana Sayfa
      • Hakkımızda
      • Akademik
        • Öğretim Programı
        • Akademik Kadro
        • Tezler
      • Etkinlikler
        • Tüm Etkinlikler
      • İletişim

      FFD 655 | Ders Tanıtım Bilgileri

      Dersin Adı
      Kitlesel Kişiselleştirme ve Inovatif (Yenilikçi) Ürün Geliştirme
      Kodu
      Yarıyıl
      Teori
      (saat/hafta)
      Uygulama/Lab
      (saat/hafta)
      Yerel Kredi
      AKTS
      FFD 655
      Güz/Bahar
      3
      0
      3
      7.5

      Ön-Koşul(lar)
      Yok
      Dersin Dili
      İngilizce
      Dersin Türü
      Seçmeli
      Dersin Düzeyi
      Doktora
      Dersin Veriliş Şekli -
      Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
      Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu -
      Dersin Koordinatörü
      • Doç. Dr. Arzu VURUŞKAN
      Öğretim Eleman(lar)ı -
      Yardımcı(ları) -
      Dersin Amacı Bu ders kapsamında kitlesel kişiselleştirmenin tasarım alanlarındaki kullanımı incelenir. Dersin amaçları kitlesel kişiselleştirmenin gelişimi ve gelecek olasılıkları hakkında bilgi sahibi olmayı ve en son gelişmeleri yenilikçi ürün geliştirme amacıyla kullanabilmeyi içerir.
      Öğrenme Çıktıları

      Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

      • kitlesel kişiselleştirmenin gelişimi ve geleceği ile ilgili gerekli temel bilgileri edinebileceklerdir.
      • kitlesel kişiselleştirme ile örnek bir tasarım uygulamasının konseptini geliştirebileceklerdir.
      • yenilikçi ürün geliştirme için kitlesel kişiselleştirme uygulamalarını inceleyerek yaratıcılıklarını geliştirebileceklerdir.
      • kişiselleştirilmiş ürün geliştirme için disiplinlerarası araştırma yapabileceklerdir.
      Ders Tanımı Günümüzde pazarda ve tüketici taleplerinde yaşanan değişimler, kişiselleştirilmiş ürünlere duyulan ihtiyacı belirgin hale getirmiş, gelişen teknolojinin getirdiği avantajlar ile birlikte pek çok alanda yeni oluşumlar gündeme gelmiştir. Kişiselleştirme kavramı son dönemde özellikle kitlesel kişiselleştirme (mass customization) üzerinde yoğunlaşmaktadır. Bu konu hem üretim, hem hizmet sektöründe hızla gelişerek, tasarım alanında da tartışılan konulardan biri haline gelmiştir. Bu ders kapsamında kitlesel kişiselleştirme ve inovasyon kavramları ele alınarak, özellikle tasarım disiplinleri ile ilgili incelemelere ve uygulamalara yer verilir. Kitlesel kişiselleştirme konusundaki güncel değişimler ve trendler analiz edilerek, moda tasarımı gibi belli tasarım alanlarına yönelik kişiselleştirilmiş ve/veya yenilikçi (inovatif) ürün geliştirme ile ilgili araçlar ve yöntemler incelenir. \n
      Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

       



      Dersin Kategorisi

      Temel Ders
      Uzmanlık/Alan Dersleri
      Destek Dersleri
      İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
      Aktarılabilir Beceri Dersleri

       

      HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

      Hafta Konular Ön Hazırlık
      1 Derse giriş Yok
      2 Kitlesel kişiselleştirme ve inovasyon tanım ve kapsamı Okuma Gilmore, J. ve Pine, J. (1997). The four faces of customization, Harvard Business Review, 75(1), 91-101. Pine, J. (1993). Mass customization: The new frontier in the business. Boston, Massachusetts : Harvard Business School Press Kratochvil, M. ve Carson, C. (2005). Growing modular: Mass customization of complex products, services and software, Berlin: Springer.
      3 Kitlesel kişiselleştirme için önemli gelişmeler ve yeni teknolojiler Okuma Gilmore, J. ve Pine, J. (1997). The four faces of customization, Harvard Business Review, 75(1), 91-101. Pine, J. (1993). Mass customization: The new frontier in the business. Boston, Massachusetts : Harvard Business School Press Kratochvil, M. ve Carson, C. (2005). Growing modular: Mass customization of complex products, services and software, Berlin: Springer.
      4 Örnekler, giyim endüstrisinde kitlesel kişiselleştirme Trend araştırması
      5 Çeşitli tasarım alanlarındaki gelişmeler ve gelecekteki trendler Yeni teknolojilerin araştırılması
      6 Üretim ve hizmet odaklı örnekler Okuma Choy, R. ve Loker, R. Mass customization of wedding gowns: Design involvement on the internet. Clothing and Textiles Research Journal, 22 (1/2), 79-87, 2004. TBA
      7 "Maker" Hareketi Okuma Boër, C. ve Dulio, S. (2007). Mass customization and footwear: Myth, salvation or reality? London: Springer Verlag. TBA
      8 Belirli alanlar için literatür araştırması ve okumalar
      9 Bireysel araştırma ve öğrenci projeleri üzerine tartışma Bireysel okuma/ araştırma
      10 Bireysel araştırma ve öğrenci projeleri üzerine tartışma Bireysel okuma/ araştırma
      11 Bireysel araştırma ve öğrenci projeleri üzerine tartışma Bireysel okuma/ araştırma
      12 Bireysel araştırma ve öğrenci projeleri üzerine tartışma Bireysel okuma/ araştırma
      13 Sunumlar/Tartışmalar Sunum
      14 Sunumlar/Tartışmalar Sunum
      15 Dönem değerlendirmesi
      16 Dönem değerlendirmesi

       

      Ders Kitabı
      Önerilen Okumalar/Materyaller Gilmore, J. and Pine, J. (1997). The four faces of customization, Harvard Business Review, 75(1), 91-101 Boër, C. ve Dulio, S. (2007). Mass customization and footwear: Myth, salvation or reality? London: Springer Verlag. Pine, J. (1993). Mass customization: The new frontier in the business. Boston, Massachusetts : Harvard Business School Press Kratochvil, M. ve Carson, C. (2005). Growing modular: Mass customization of complex products, services and software, Berlin: Springer. Fogliatto, F., Da Silviera, G., Borenstein, D. and., “The mass customization decade: An updated review of the literature”, International Journal of Production Economics, 238 (2012), 14-25. Lee, S.,Kunz, G.I., Fiore, A.M., Campbell, J.R., “Acceptance of mass customization of apparel: merchandising issues associated with preference for product, process and place.” Clothing and textiles research journal, 20(3), 138-146, 2002. Choy, R. ve Loker, R. Mass customization of wedding gowns: Design involvement on the internet. Clothing and Textiles Research Journal, 22 (1/2), 79-87, 2004. The role of mass customization in the apparel industry

       

      DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

      Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
      Katılım
      Laboratuvar / Uygulama
      Arazi Çalışması
      Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
      Portfolyo
      Ödev
      2
      50
      Sunum / Jüri Önünde Sunum
      Proje
      1
      50
      Seminer/Çalıştay
      Sözlü Sınav
      Ara Sınav
      Final Sınavı
      Toplam

      Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
      3
      100
      Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
      Toplam

      AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

      Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
      Teorik Ders Saati
      (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
      16
      4
      64
      Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
      (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
      16
      0
      Sınıf Dışı Ders Çalışması
      14
      3
      42
      Arazi Çalışması
      0
      Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
      0
      Portfolyo
      0
      Ödev
      2
      20
      40
      Sunum / Jüri Önünde Sunum
      0
      Proje
      1
      80
      80
      Seminer/Çalıştay
      0
      Sözlü Sınav
      0
      Ara Sınavlar
      0
      Final Sınavı
      0
          Toplam
      226

       

      DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

      #
      Program Yeterlilikleri / Çıktıları
      * Katkı Düzeyi
      1
      2
      3
      4
      5
      1

      Tasarım alanına yeni fikirlerle inovatif katkı sağlayacak güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir,

      -
      -
      -
      -
      -
      2

      Tasarım alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır,

      -
      -
      -
      -
      -
      3

      Tasarım alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, bütünsel ve yaratıcı düşünerek yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir,

      -
      -
      -
      -
      -
      4

      Tasarım disiplininde bağımsız araştırma yapar, bilimsel olayları geniş, derin ve eleştirel bir bakış açısı ile analiz eder, yeni sentezlere ulaşır ve değerlendirebilmek için gerekli adımları belirleme yeteneği kazanır,

      -
      -
      -
      -
      -
      5

      Tasarım alanı ve alt disiplinleri ile ilgili bilimsel makaleleri ulusal ve/veya uluslararası saygın hakemli dergilerde yayınlayarak veya bilimsel toplantılarda sunarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir,

      -
      -
      -
      -
      -
      6

      Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini bilimsel bir şekilde ifade etmek ve savunmak için etkili bir iletişim kurar,

      -
      -
      -
      -
      -
      7

      Tasarım alanında etkili iletişim ile takım çalışmasını yürütür,

      -
      -
      -
      -
      -
      8

      İngilizce dilini kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır,

      -
      -
      -
      -
      -
      9

      Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri sürekli takip ederek, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur,

      -
      -
      -
      -
      -
      10

      Tasarım tescili, marka ve patent alabilecek özgün model ve ürünleri ortaya çıkarabilecek becerileri geliştirir.

      -
      -
      -
      -
      -

      *1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest


      HABERTÜM HABERLER

      DSS2025 Book Failing well in Design Writing
      DSS2025 Book Failing well in Design Writing

      Dear All, We are delighted to share news on the publication of the DSS2025 Book by IUE Press with an e-ISBN ...

      Devamı
      DSS2025 PROGRAM
      DSS2025 PROGRAM

      The DSS2025 Theme focuses on alleged “failures” in design research, design writing and publishing, and seeing mishaps as opportunities for ...

      Devamı
      DESIGN STUDIES SPRING 2024-2025 PROGRAM
      DESIGN STUDIES SPRING 2024-2025 PROGRAM

      DESIGN STUDIES SPRING 2024-2025 PROGRAM You may select from the pool of courses, with priority given to 5XX courses for Master's and 6XX courses ...

      Devamı
      "Localizing Design Studies: Perspectives on Turkey" kitabı yayında!
      "Localizing Design Studies: Perspectives on Turkey" kitabı yayında!

      "Localizing Design Studies: Perspectives on Turkey" (Deniz Hasirci, Tuba Doğu, Deniz Avci, Gozde Damla Turhan-Haskara, Aybüke Taşer (eds.)) yayında!  ...

      İlgili SKA:
      4
      Devamı
      Araştırmada İnovasyon Ödülü!
      Araştırmada İnovasyon Ödülü!

      Dr. Öğr. Üyesi Gözde Damla Turhan-Haskara (İçmimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü Öğretim Üyesi ve Tasarım Çalışmaları lisansüstü programları eş-koordinatörü), Filiz ...

      İlgili SKA:
      9
      11
      12
      13
      Devamı
      Tasarımcılar ‘Diyaloğu Artırmak’ İçin Buluştu
      Tasarımcılar ‘Diyaloğu Artırmak’ İçin Buluştu

      İzmir Ekonomi Üniversitesi’nde (İEÜ), tasarımcılar arasındaki diyaloğu artırmak ve yeni fikirlerin ortaya çıkmasına zemin hazırlamak amacıyla ‘Tasarım Çalışmaları Sempozyumu’ düzenlendi.  ...

      Devamı
      DSS2024 TASARIM ÇALIŞMALARI SEMPOZYUMU – TASARIM DİYALOGLARI
      DSS2024 TASARIM ÇALIŞMALARI SEMPOZYUMU – TASARIM DİYALOGLARI

      İzmir Ekonomi Üniversitesi'nin Tasarım Çalışmaları Lisansüstü Programı ve Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi, DSS2024 ile, üçüncü kez Tasarım Çalışmaları Sempozyumunu ...

      Devamı
      DSS 2024 CALL FOR PAPERS | THEME: DESIGN DIALOGUES
      DSS 2024 CALL FOR PAPERS | THEME: DESIGN DIALOGUES

      DSS 2024 CALL FOR PAPERS THEME: DESIGN DIALOGUES   The Design Studies Graduate Program and the Faculty of Fine Arts and Design at ...

      Devamı

      YENİ GÜZELBAHÇE KAMPÜSÜMÜZ

      Detaylar

      KÜRESEL KARİYER

      İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.

      Daha Fazlası..

      BİLİME KATKI

      İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.

      Daha Fazlası..

      İNSANA DEĞER

      İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.

      Daha Fazlası..

      TOPLUMA FAYDA

      22 yıllık güç ve deneyimini toplumsal çalışmalara aktarmak..

      Daha Fazlası..
      İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin
      Lisansüstü Programları Doktora Programları
      İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin
      Lisansüstü Programları Doktora Programları
      İzmir Ekonomi Üniversitesi
      izto logo
      İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
      ito vakfı logo
      kuruluşudur.
      Logo

      İzmir Ekonomi Üniversitesi
      Sakarya Caddesi No:156
      35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

      kampus İzmir

      • Üniversite
      • İEÜ'DE HAYAT
      • KAMPÜS YAŞAM
      • ÜNİVERSİTE İZMİR'DE YAŞANIR
      • PATENTLER
      • Kampüsİzmir
      • STÜDYO ve LABORATUVARLAR
      • Proje Geliştirme ve Teknoloji Transfer Ofisi
      • Kütüphane
      • KARİYER YÖNLENDİRME MERKEZİ
      • Çocuk Üniversitesi
      • İletişim

      İEÜ © Tüm hakları saklıdır.

      İEU