![](https://www.ieu.edu.tr/images/content.jpg)
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
Tasarım Çalışmaları Doktora Programı
FFD 658 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Teknoloji ve Tasarım
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
FFD 658
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Doktora
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı teknolojinin tasarıma etkisini farklı tasarım alanlarının tasarım süreçleri, ve tasarımın kişiye, topluma ve gezegene olan farklı ölçeklerdeki müdahaleleri çerçevesinde tartışmaktır. Bu tartışma eksenlerinde teknoloji, tasarım, birey ve toplum ilişkisi güncel ve tarihsel perspektifte ele alınacaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders teknolojinin farklı tasarım alanlarında, günlük yaşamda, tasarlanmış çevremizde ve gelecekte kullanımının felsefi ve politik bakış açılarıyla tartışılmasını amaçlar. İlgili alanlardaki okumalar ve tartışmalar dersin temel yöntemini oluşturacaktır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse Giriş: Teknoloji ve Tasarım Süreci | Yok |
2 | Teknoloji ve Tasarım Süreci: Tasarım Araştırması | Oku: Liz Sanders(2008) An Evolving Map of Design Practice and Design Research Bruce Hanington (2003) Methods in the Making Jane Fulton Suri (2003)The Experience Evolution |
3 | Teknoloji ve Tasarım Süreci: Tasarım Temsilinin Teknoljik Gelişimi | Oku: Walter Benjamin (1936/1970) The Work of the Art in the Age of Mechanical Reproduction |
4 | Teknoloji ve Tasarım Süreci: Yeni Malzeme ve Üretim Teknikleri | Oku: TED Talks Neri Oxman |
5 | Teknoloji ve Tasarım Süreci: | Oku: Beatriz Collamina & Mark Wigley (2016) Are We Human? : The Archeology of Design |
6 | Teknolojinin İnsana, Topluma ve Gezegene Farklı Ölçeklerde Etkisi | Oku: Beatriz Collamina & Mark Wigley (2016) Are We Human? : The Archeology of Design |
7 | Teknolojinin İnsana, Topluma ve Gezegene Farklı Ölçeklerde Etkisi Öğrenci Sunuşları | Hazırla: Sunuş |
8 | Şebekeler, Hizmetler, Deneyimler | Oku: William J. Mitchell (2003) Me++, The Cyborg Self and the Networked City |
9 | Yapay Zeka ve Tasarım | Oku: Amir Husain (2017) The Sentient Machine |
10 | Yapay Zeka ve Tasarım II | Oku: Murray Shanahan (2018) The Technological Singularity |
11 | Yapay Zeka ve Tasarım III | Oku: Nick Bostrom (2014) Superintelligence, Paths, Dangers, Strategies |
12 | Bireysel araştırma konularına yönelik tartışma | Hazırla: Sunuş |
13 | Bireysel araştırma konularına yönelik tartışma | Hazırla: Sunuş |
14 | Öğrenci sunumları | Hazırla: Sunuş |
15 | Öğrenci sunumları | Hazırla: Sunuş |
16 | Dönem Değerlendirmesi |
Ders Kitabı | Yok |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Liz Sanders(2008)An Evolving Map of Design Practice and Design Research Bruce Hanington(2003) Methods in the Making Jane Fulton Suri (2003)The Experience Evolution Walter Benjamin (1936/1970) The Work of the Art in the Age of Mechanical Reproduction Martin Heidegger (1954/1977) The Question Concerning Technology Bill Moggridge (2007) Designing Interactions Amir Husain (2017) The Sentient Machine Murray Shanahan (2018) The Technological Singularity Nick Bostrom (2014) Superintelligence, Paths, Dangers, Strategies |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
30
|
Proje |
1
|
70
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
30
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
70
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
3
|
42
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
50
|
50
|
Proje |
1
|
85
|
85
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
225
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Tasarım alanına yeni fikirlerle inovatif katkı sağlayacak güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir, |
X | ||||
2 | Tasarım alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır, |
X | ||||
3 | Tasarım alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, bütünsel ve yaratıcı düşünerek yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir, |
X | ||||
4 | Tasarım disiplininde bağımsız araştırma yapar, bilimsel olayları geniş, derin ve eleştirel bir bakış açısı ile analiz eder, yeni sentezlere ulaşır ve değerlendirebilmek için gerekli adımları belirleme yeteneği kazanır, |
X | ||||
5 | Tasarım alanı ve alt disiplinleri ile ilgili bilimsel makaleleri ulusal ve/veya uluslararası saygın hakemli dergilerde yayınlayarak veya bilimsel toplantılarda sunarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir, |
X | ||||
6 | Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini bilimsel bir şekilde ifade etmek ve savunmak için etkili bir iletişim kurar, |
X | ||||
7 | Tasarım alanında etkili iletişim ile takım çalışmasını yürütür, |
X | ||||
8 | İngilizce dilini kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır, |
X | ||||
9 | Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri sürekli takip ederek, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur, |
X | ||||
10 | Tasarım tescili, marka ve patent alabilecek özgün model ve ürünleri ortaya çıkarabilecek becerileri geliştirir. |
X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
![Tasarımcılar ‘Diyaloğu Artırmak’ İçin Buluştu Tasarımcılar ‘Diyaloğu Artırmak’ İçin Buluştu](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/9311_1_th.jpeg)
Tasarımcılar ‘Diyaloğu Artırmak’ İçin Buluştu
İzmir Ekonomi Üniversitesi’nde (İEÜ), tasarımcılar arasındaki diyaloğu artırmak ve yeni fikirlerin ortaya çıkmasına zemin hazırlamak amacıyla ‘Tasarım Çalışmaları Sempozyumu’ düzenlendi.
![DSS2024 TASARIM ÇALIŞMALARI SEMPOZYUMU – TASARIM DİYALOGLARI DSS2024 TASARIM ÇALIŞMALARI SEMPOZYUMU – TASARIM DİYALOGLARI](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/9155_1_th.jpeg)
DSS2024 TASARIM ÇALIŞMALARI SEMPOZYUMU – TASARIM DİYALOGLARI
İzmir Ekonomi Üniversitesi'nin Tasarım Çalışmaları Lisansüstü Programı ve Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi, DSS2024 ile, üçüncü kez Tasarım Çalışmaları Sempozyumunu düzenlemektedir. Bu
![DSS 2024 CALL FOR PAPERS | THEME: DESIGN DIALOGUES DSS 2024 CALL FOR PAPERS | THEME: DESIGN DIALOGUES](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/9074_1_th.jpeg)
DSS 2024 CALL FOR PAPERS | THEME: DESIGN DIALOGUES
DSS 2024 CALL FOR PAPERS THEME: DESIGN DIALOGUES The Design Studies Graduate Program and the Faculty of Fine Arts and Design at the Izmir
![Design Studies Symposium 2023: Realities & Frontiers Design Studies Symposium 2023: Realities & Frontiers](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/8707_1_th.jpeg)
Design Studies Symposium 2023: Realities & Frontiers
İzmir Ekonomi Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Tasarım Çalışmaları programının düzenlediği Tasarım Çalışmaları Sempozyumu 2023 (DSS 2023), 1-2 Haziran tarihlerinde İzmir Ekonomi Üniversitesi,