LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
Uygulamalı Matematik ve İstatistik (Doktora)
STAT 555 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Risk Analizi
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
STAT 555
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu derste fiziksel sosyal ve finansal sistemlerde risk yönetim metotları ve analizi incelenmektedir. Öğrenciler risk kavramı, risk ölçüleri risk analizi ve risk yönetimi için istatistikler hakkında temel bilgiler elde edeceklerdir Dersin amacı risk tanımını, ölçülerini ve modellerini gerçek hayatta kullanabilmektir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders risk analizinin temel kavramlarını inceler. |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Risk analiz alanları ve özellikleri | ‘’Quantitative Risk Analysis’’, Vose, D. , Wiley (1996). ISBN-13: 978-0471958031 |
2 | Risk tehlike zarar için sistematik ve istatistiksel tanımlama | ‘’Quantitative Risk Analysis’’, Vose, D. , Wiley (1996). ISBN-13: 978-0471958031 |
3 | Risk süreçleri, sayma ve nicelik rastsal modeller | ‘’Quantitative Risk Analysis’’, Vose, D. , Wiley (1996). ISBN-13: 978-0471958031 |
4 | Zarar dağılımları | ‘’Quantitative Risk Analysis’’, Vose, D. , Wiley (1996). ISBN-13: 978-0471958031 |
5 | Risk ve karar teorisi | ‘’Quantitative Risk Analysis’’, Vose, D. , Wiley (1996). ISBN-13: 978-0471958031 |
6 | Risk değerlendirmesi için teknikler ve metotlar | ‘’Quantitative Risk Analysis’’, Vose, D. , Wiley (1996). ISBN-13: 978-0471958031 |
7 | Risk analizi için teknikler ve metotlar | ‘’Quantitative Risk Analysis’’, Vose, D. , Wiley (1996). ISBN-13: 978-0471958031 |
8 | Risk yönetimi stratejileri | ‘’Quantitative Risk Analysis’’, Vose, D. , Wiley (1996). ISBN-13: 978-0471958031 |
9 | Klasik Bayes bulanık | ‘’Quantitative Risk Analysis’’, Vose, D. , Wiley (1996). ISBN-13: 978-0471958031 |
10 | Diğer risk yönetimi karar modelleri | ‘’Quantitative Risk Analysis’’, Vose, D. , Wiley (1996). ISBN-13: 978-0471958031 |
11 | Önlem stratejileri en iyi önlem planı | ‘’Quantitative Risk Analysis’’, Vose, D. , Wiley (1996). ISBN-13: 978-0471958031 |
12 | Hedef zaman, maliyet ve fırsat maliyeti alanlarında risk karar teknikleri | ‘’Quantitative Risk Analysis’’, Vose, D. , Wiley (1996). ISBN-13: 978-0471958031 |
13 | Hedef zaman, maliyet ve fırsat maliyeti alanlarında risk karar teknikleri | ‘’Quantitative Risk Analysis’’, Vose, D. , Wiley (1996). ISBN-13: 978-0471958031 |
14 | Fiziksel, sosyal ve finansal alanlarda risk yönetim sistemleri. | ‘’Quantitative Risk Analysis’’, Vose, D. , Wiley (1996). ISBN-13: 978-0471958031 |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final sınavı |
Ders Kitabı | Quantitative Risk Analysis, Vose, D. , Wiley (1996). ISBN-13: 978-0471958031 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | ‘’The Handbook of Risk Management and Analysis’’, Alexander, C. Wiley, (1997), ISBN-13: 978-0471979593 |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
1
|
20
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
50
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
50
|
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
50
|
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
6
|
84
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
1
|
20
|
20
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
31
|
31
|
Final Sınavı |
1
|
42
|
42
|
Toplam |
225
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, teorik matematik ve istatistik kuramları ve uygulamalarına ilişkin bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek, , derinleştirmek ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaştırmak, |
X | ||||
2 | Matematik ve İstatistikte orijinal, bağımsız ve kritik düşünme yeteneklerine sahip olmak ve teorik kavramlar geliştirebilmek, |
X | ||||
3 | Matematik ve İstatistikteki problemleri tanıyabilme ve doğrulayabilme yeteneğine sahip olmak, |
X | ||||
4 | Disiplinlerarası yaklaşımla, teorik ve uygulamalı matematik ve istatistik yöntemlerini yeni problemlerin analiz ve çözümümde uygulayabilmek ve uygulama konusunda kendi potansiyellerini keşfedebilmek, |
X | ||||
5 | Uygulamalı Matematiğin ve istatistiğin kullanıldığı hemen her alanda, uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilmek, sonuçlandırıp, raporlayabilmek, |
X | ||||
6 | Uygulamalı Matematik ve İstatistik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerilerini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, yenileyebilmek, ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilmek, |
X | ||||
7 | Uygulamalı Matematik ve İstatistik alanında analizlerini ve önerdiği yöntemleri, uzman kişilere, bilimsel nitelikte aktarabilmek, |
X | ||||
8 | Ulusal ve uluslararası (İngilizce) akademik kaynakları etkin bir şekilde kullanabilmek ve bilgi birikimini güncel tutabilmek, yurtiçi ve yurtdışı meslektaşlarıyla rahat bir şekilde iletişim kurabilmek, periyodik litaretürü takip edebilmek, alanındaki ve alan dışındaki bilimsel toplantılara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarımda bulunabilmek, |
X | ||||
9 | Uygulamalı Matematik ve İstatistik alanlarında yaygın olarak kullanılan yazılımlara aşina olmak ve en az ikisini etkin şekilde kullanabilmek, |
X | ||||
10 | Uygulamalı Matematik ve İstatistik alanlarında bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunmak, |
X | ||||
11 | Evrensel anlamda birikimli ve duyarlı olarak tüm süreçleri etkin şekilde değerlendirebilmek, karşılaştığı toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunup ve bu değerlerin gelişimini desteklemek, |
X | ||||
12 | Soyut düşünce yapısına hakim olarak, somut olaylara bağlayabilmek ve çözümleri taşıyabilmek, deney tasarlayıp veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları incelemek ve yorumlamak, |
X | ||||
13 | Matematik ve istatistiğn kullanıldığı sistem ve konularla ilgili strateji, politika ve planlar geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları yorumlayıp geliştirebilmek, |
X | ||||
14 | Matematik ve İstatistik bilinmlerinin gelişmesinde ve kaynaşmasında yer alan önemli kişileri, olay ve olguları, diğer bilim dallarının gelişmesindeki etkileri açısından değerlendirebilmek, tartışabilmek, inceleyebilmek, |
X | ||||
15 | Uygulamalı Matematik ve İstatistik alanında bireysel veya ekip olarak bir bilimsel çalışmayı sürdürmek, bağımsız çalışmanın ilgili tüm aşamalarında etkili olmak, karar verme sürecine katılmak, zamanı etkili kullanarak gerekli planlamayı yapmak ve yürütmek. |
X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
YÜZYILLARIN KURAMINA YENİ SOLUK İZMİR EKONOMİ’DEN
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) Matematik Bölümü öğretim üyeleri geliştirdikleri TÜBİTAK projesiyle değişmezlik kuramında yeni bir modülün özelliklerini inceleyecek. Kuramın işlemedi özel durumları