Week |
Subjects |
Related Preparation |
1 |
Introduction to the Course |
|
2 |
Marketing and Marketing Communications |
Paşalı Taşoğlu, N. (2018). Pazarlama İletişimi (Bütünleşik Bir Yaklaşım). Detay Yayıncılık, Ankara. s.2 – 49. Odabaşı Y. ve Oyman M. (2019). Pazarlama İletişimi Yönetimi. Mediacat: İstanbul s.35-57; 223-295. Kliatchho, J.,( 2005), Towards a New Definition of Integrated Marketing Communications (IMC). International Journal of Advertising, 24(1), 7-34. |
3 |
IMC Approach in Marketing Communication |
Clow, K.E., Baack, D. (2024). Bütünleşik Reklam, Tutundurma ve Pazarlama İletişimi. (Çev. Prof. Dr. Gülay Öztürk) Pearson, Nobel Yayıncılık. S. 2-24. Paşalı Taşoğlu, N. (2018). Pazarlama İletişimi (Bütünleşik Bir Yaklaşım). Detay Yayıncılık, Ankara. s.201-215. Odabaşı Y. ve Oyman M. (2019). Pazarlama İletişimi Yönetimi. Mediacat: İstanbul s.61-75. |
4 |
Brand and IMC |
Clow, K.E., Baack, D. (2024). Bütünleşik Reklam, Tutundurma ve Pazarlama İletişimi. (Çev. Prof. Dr. Gülay Öztürk) Pearson, Nobel Yayıncılık. s.24-47. Paşalı Taşoğlu, N. (2018). Pazarlama İletişimi (Bütünleşik Bir Yaklaşım). Detay Yayıncılık, Ankara. s.189-195. |
5 |
IMC mix I: Advertising |
Clow, K.E., Baack, D. (2024). Bütünleşik Reklam, Tutundurma ve Pazarlama İletişimi. (Çev. Prof. Dr. Gülay Öztürk) Pearson, Nobel Yayıncılık. s.120-214 Paşalı Taşoğlu, N. (2018). Pazarlama İletişimi (Bütünleşik Bir Yaklaşım). Detay Yayıncılık, Ankara. s.85-102. |
6 |
IMC mix II: Public relations |
Clow, K.E., Baack, D. (2024). Bütünleşik Reklam, Tutundurma ve Pazarlama İletişimi. (Çev. Prof. Dr. Gülay Öztürk) Pearson, Nobel Yayıncılık. s.364-384 Paşalı Taşoğlu, N. (2018). Pazarlama İletişimi (Bütünleşik Bir Yaklaşım). Detay Yayıncılık, Ankara. s.63-84. |
7 |
IMC mix III: Personal selling |
Clow, K.E., Baack, D. (2024). Bütünleşik Reklam, Tutundurma ve Pazarlama İletişimi. (Çev. Prof. Dr. Gülay Öztürk) Pearson, Nobel Yayıncılık. s.324-328 Paşalı Taşoğlu, N. (2018). Pazarlama İletişimi (Bütünleşik Bir Yaklaşım). Detay Yayıncılık, Ankara. s.113-121. |
8 |
IMC mix IV: Sales promotion |
Clow, K.E., Baack, D. (2024). Bütünleşik Reklam, Tutundurma ve Pazarlama İletişimi. (Çev. Prof. Dr. Gülay Öztürk) Pearson, Nobel Yayıncılık. s.336-357 Paşalı Taşoğlu, N. (2018). Pazarlama İletişimi (Bütünleşik Bir Yaklaşım). Detay Yayıncılık, Ankara. s.105-111. |
9 |
IMC mix V: Direct marketing |
Clow, K.E., Baack, D. (2024). Bütünleşik Reklam, Tutundurma ve Pazarlama İletişimi. (Çev. Prof. Dr. Gülay Öztürk) Pearson, Nobel Yayıncılık. s.306-324 Paşalı Taşoğlu, N. (2018). Pazarlama İletişimi (Bütünleşik Bir Yaklaşım). Detay Yayıncılık, Ankara. s.125-138. |
10 |
IMC mix VI: Event management |
Clow, K.E., Baack, D. (2024). Bütünleşik Reklam, Tutundurma ve Pazarlama İletişimi. (Çev. Prof. Dr. Gülay Öztürk) Pearson, Nobel Yayıncılık. s.377-384. Odabaşı Y. ve Oyman M. (2019). Pazarlama İletişimi Yönetimi. Mediacat: İstanbul s.343-354. |
11 |
IMC mix VII: Sponsorship |
Clow, K.E., Baack, D. (2024). Bütünleşik Reklam, Tutundurma ve Pazarlama İletişimi. (Çev. Prof. Dr. Gülay Öztürk) Pearson, Nobel Yayıncılık. s.377-384. Paşalı Taşoğlu, N. (2018). Pazarlama İletişimi (Bütünleşik Bir Yaklaşım). Detay Yayıncılık, Ankara. s.169-176. Odabaşı Y. ve Oyman M. (2019). Pazarlama İletişimi Yönetimi. Mediacat: İstanbul s.429-434 |
12 |
IMC and Ethics |
Clow, K.E., Baack, D. (2024). Bütünleşik Reklam, Tutundurma ve Pazarlama İletişimi. (Çev. Prof. Dr. Gülay Öztürk) Pearson, Nobel Yayıncılık. s.392-411. |
13 |
IMC Campaign planning |
Clow, K.E., Baack, D. (2024). Bütünleşik Reklam, Tutundurma ve Pazarlama İletişimi. (Çev. Prof. Dr. Gülay Öztürk) Pearson, Nobel Yayıncılık. s.90-112, 418-438. Odabaşı Y. ve Oyman M. (2019). Pazarlama İletişimi Yönetimi. Mediacat: İstanbul s.395-417. Case studies from WARC, Effie, etc. |
14 |
IMC Campaign planning |
Clow, K.E., Baack, D. (2024). Bütünleşik Reklam, Tutundurma ve Pazarlama İletişimi. (Çev. Prof. Dr. Gülay Öztürk) Pearson, Nobel Yayıncılık. s.90-112, 418-438. Odabaşı Y. ve Oyman M. (2019). Pazarlama İletişimi Yönetimi. Mediacat: İstanbul s.395-417. Case studies from WARC, Effie, etc. |
15 |
Semester Review |
|
16 |
Semester review |
|