Bizi takip edin
|
EN

LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

Marka İletişimi (Tezsiz) (Türkçe)

MI 503 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Halkla İlişkiler Stratejileri ve Taktikleri
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MI 503
Güz
3
0
3
7.5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Yüksek Lisans
Dersin Veriliş Şekli Karma
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Olgu / Vaka çalışması
Soru & Cevap
Kritik verme
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Halkla ilişkilerin temel kavramlarının, ilkelerinin, fonksiyonlarının tanıtılması ve halkla ilişkiler süreçlerinde strateji ve taktik geliştirme yöntemlerinin kazandırılmasıdır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Halkla ilişkiler ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir,
  • Halkla ilişkiler ile diğer ilgili alanlar arasındaki farkları açıklayabilir,
  • Halkla ilişkilerin tarihsel gelişimi ile bugünkü uygulamalar arasında ilişki kurabilir,
  • Halkla ilişkiler kampanya sürecini örnek olaylar üzerinden analiz edebilir,
  • Hedef kitle analizi yapabilir,
  • Bir halkla ilişkiler projesinde strateji ve taktikler arasındaki ilişkiyi değerlendirebilir.
  • Halkla ilişkiler kampanya örneklerini değerlendirebilir.
Ders Tanımı Bu ders kapsamında halkla ilişkilerin temel uygulamaları üzerinden strateji ve taktikler derinlemesine irdelenecek ve vaka analizleri yapılacaktır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin Tanıtımı
2 Tarihsel süreç içinde kamuoyu oluşturmanın gücü ve halkla ilişkiler Kağnıcı, G. (2017). Kral Yazıtlarındaki Propaganda Biçimleri: Erhanedanlar Döneminden Eski Babil’in Sonuna Kadar. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (27), 125-135.
3 Halkla ilişkilerin meslek olarak tarihsel gelişimi ve önemli kırılma noktaları Kadıbeşegil, Salim (1993). Halkla ilişkilere nereden başlamalı ?, Ankara Mediacat Yayıncılık. 1. Bölüm
4 Halkla İlişkiler Kavram ve Kuramları Okay A. & Okay A. (2007) Halkla İlişkiler Kavram, Strateji ve Uygulamaları, İstanbul, Der Yayınları, 1. Bölüm
5 Sosyal ortaklar (paydaşlar) haritası Erdoğan, İrfan (2008) Teori ve pratikte halkla ilişkiler, Ankara : Erk. 7. Bölüm
6 Paydaşlarla İletişim Erdoğan, İrfan (2008) Teori ve pratikte halkla ilişkiler, Ankara : Erk. 7. Bölüm
7 Stratejik iletişim ve halkla ilişkiler Kadıbeşegil, Salim (2012) Şimdi Stratejik İletişim Zamanı, Medicat Kitapları. 6. bölüm
8 Halkla İlişkiler Kampanya Süreci: Araştırma, Planlama, Uygulama, Değerlendirme Aydede, Ceyda (2007) Teorik ve uygulamalı halkla ilişkiler kampanyaları, Ankara : MediaCat. 3. Bölüm
9 Ara Sınav
10 Halkla ilişkiler, kurumsal iletişim, kurumsal marka Z. Beril Akıncı Vural, Mikail Bat Kurumsal iletişim teoriden pratiğe İstanbul : İletişim Yayınları, 2013 1 ve 2. Bölüm
11 Etkinlik Yönetimi, Sponsorluk Okay A. & Okay A. (2007) Halkla İlişkiler Kavram, Strateji ve Uygulamaları, İstanbul, Der Yayınları ss.186-187,193-196.
12 Sürdürülebilirlik Stratejileri, Kurumsal Sosyal Sorumluluk Salim Kadıbeşegil (2006) İtibar Yönetimi, Medicat yayıncılık ss.129-172
13 Halkla İlişkiler ve Etik Okay A. & Okay A. (2007) Halkla İlişkiler Kavram, Strateji ve Uygulamaları, İstanbul, Der Yayınları ss.186-187,193-196.
14 İtibar krizleri ve kriz iletişimi Salim Kadıbeşegil (2006) İtibar Yönetimi, Medicat yayıncılık ss.29-121
15 Dönemin değerlendirilmesi
16 Dönemin değerlendirilmesi

 

Ders Kitabı

Okay A. & Okay A. (2007) Halkla İlişkiler Kavram, Strateji ve Uygulamaları, İstanbul, Der Yayınları

ISBN 978-975-353-292-1

 

Kadıbeşegil, Salim (1993). Halkla ilişkilere nereden başlamalı?, Ankara Mediacat Yayıncılık

ISBN 975-96619-3-4

Önerilen Okumalar/Materyaller

Aydede, Ceyda (2007) Teorik ve uygulamalı halkla ilişkiler kampanyaları, Ankara : MediaCat. ISBN 9789758378494

 

Erdoğan, İrfan (2008). Teori ve pratikte halkla ilişkiler, Ankara : Erk. ISBN 975-93130-8-1
 

Kadıbeşegil, Salim (2001). Halkla ilişkilere nereden başlamalı?, Ankara Mediacat Yayıncılık. ISBN 9789759661939

 

Kadıbeşegil Salim (2006) İtibar Yönetimi, Medicat Kitapları. ISBN 9799944383119

 

Kadıbeşegil Salim (2012) Şimdi Stratejik İletişim Zamanı, Medicat Kitapları. ISBN 9786055755089

 

 

Z. Beril Akıncı Vural, Mikail Bat Kurumsal iletişim teoriden pratiğe

İstanbul : İletişim Yayınları, 2013 ISBN 9789750512797

 

 

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
20
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
25
Sunum / Jüri Önünde Sunum
2
20
Proje
1
15
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
20
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
6
100
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
3
42
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
7
8
56
Sunum / Jüri Önünde Sunum
2
10
20
Proje
1
39
39
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
20
20
Final Sınavı
0
    Toplam
225

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Marka iletişimi alanında özgün ve yaratıcı stratejiler geliştirmeyi sağlayan süreç, yöntem ve tekniklere ilişkin bilgilerini derinleştirerek uygular.

X
2

Marka iletişimi konusunda uzmanlık gerektiren sorunları disiplinler arası yaklaşım ve araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.

3

Marka iletişimi alanının ilişkili olduğu farklı disiplinler (pazarlama, reklamcılık, halkla ilişkiler, kurumsal iletişim, pazarlama iletişimi vb.) arasındaki bağlantıları bütünleştirir.

X
4

Marka iletişimi konusunda geliştirilen stratejileri ve çözüm yöntemlerini değerlendirir.

X
5

Kurumsal iletişim yönetiminin temel prensiplerini kavrar ve bunları uygulama becerileri edinir.

6

Bütünleşik bir marka iletişimi kampanyası planlayabilir, geliştirebilir, süreci yönetir ve değerlendirir.

7

Marka iletişimi ve kurumsal iletişim alanındaki çözüm önerilerini ilgili paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarır.

8

Mesleki ve toplumsal etik değerlere uygun çalışmalar ve uygulamalar gerçekleştirir.

X
9

Marka iletişimi alanına ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bağımsız bir çalışma gerçekleştirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.