LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
Marka İletişimi (Tezsiz) (Türkçe)
MI 503 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Halkla İlişkiler Stratejileri ve Taktikleri
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
MI 503
|
Güz
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Karma | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaOlgu / Vaka çalışmasıSoru & CevapKritik vermeAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Halkla ilişkilerin temel kavramlarının, ilkelerinin, fonksiyonlarının tanıtılması ve halkla ilişkiler süreçlerinde strateji ve taktik geliştirme yöntemlerinin kazandırılmasıdır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders kapsamında halkla ilişkilerin temel uygulamaları üzerinden strateji ve taktikler derinlemesine irdelenecek ve vaka analizleri yapılacaktır. |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin Tanıtımı | |
2 | Tarihsel süreç içinde kamuoyu oluşturmanın gücü ve halkla ilişkiler | Kağnıcı, G. (2017). Kral Yazıtlarındaki Propaganda Biçimleri: Erhanedanlar Döneminden Eski Babil’in Sonuna Kadar. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (27), 125-135. |
3 | Halkla ilişkilerin meslek olarak tarihsel gelişimi ve önemli kırılma noktaları | Kadıbeşegil, Salim (1993). Halkla ilişkilere nereden başlamalı ?, Ankara Mediacat Yayıncılık. 1. Bölüm |
4 | Halkla İlişkiler Kavram ve Kuramları | Okay A. & Okay A. (2007) Halkla İlişkiler Kavram, Strateji ve Uygulamaları, İstanbul, Der Yayınları, 1. Bölüm |
5 | Sosyal ortaklar (paydaşlar) haritası | Erdoğan, İrfan (2008) Teori ve pratikte halkla ilişkiler, Ankara : Erk. 7. Bölüm |
6 | Paydaşlarla İletişim | Erdoğan, İrfan (2008) Teori ve pratikte halkla ilişkiler, Ankara : Erk. 7. Bölüm |
7 | Stratejik iletişim ve halkla ilişkiler | Kadıbeşegil, Salim (2012) Şimdi Stratejik İletişim Zamanı, Medicat Kitapları. 6. bölüm |
8 | Halkla İlişkiler Kampanya Süreci: Araştırma, Planlama, Uygulama, Değerlendirme | Aydede, Ceyda (2007) Teorik ve uygulamalı halkla ilişkiler kampanyaları, Ankara : MediaCat. 3. Bölüm |
9 | Ara Sınav | |
10 | Halkla ilişkiler, kurumsal iletişim, kurumsal marka | Z. Beril Akıncı Vural, Mikail Bat Kurumsal iletişim teoriden pratiğe İstanbul : İletişim Yayınları, 2013 1 ve 2. Bölüm |
11 | Etkinlik Yönetimi, Sponsorluk | Okay A. & Okay A. (2007) Halkla İlişkiler Kavram, Strateji ve Uygulamaları, İstanbul, Der Yayınları ss.186-187,193-196. |
12 | Sürdürülebilirlik Stratejileri, Kurumsal Sosyal Sorumluluk | Salim Kadıbeşegil (2006) İtibar Yönetimi, Medicat yayıncılık ss.129-172 |
13 | Halkla İlişkiler ve Etik | Okay A. & Okay A. (2007) Halkla İlişkiler Kavram, Strateji ve Uygulamaları, İstanbul, Der Yayınları ss.186-187,193-196. |
14 | İtibar krizleri ve kriz iletişimi | Salim Kadıbeşegil (2006) İtibar Yönetimi, Medicat yayıncılık ss.29-121 |
15 | Dönemin değerlendirilmesi | |
16 | Dönemin değerlendirilmesi |
Ders Kitabı | Okay A. & Okay A. (2007) Halkla İlişkiler Kavram, Strateji ve Uygulamaları, İstanbul, Der Yayınları ISBN 978-975-353-292-1
Kadıbeşegil, Salim (1993). Halkla ilişkilere nereden başlamalı?, Ankara Mediacat Yayıncılık ISBN 975-96619-3-4 |
|
Önerilen Okumalar/Materyaller |
|
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
20
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
25
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
20
|
Proje |
1
|
15
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
20
|
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
6
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
3
|
42
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
7
|
8
|
56
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
10
|
20
|
Proje |
1
|
39
|
39
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
20
|
20
|
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
225
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Marka iletişimi alanında özgün ve yaratıcı stratejiler geliştirmeyi sağlayan süreç, yöntem ve tekniklere ilişkin bilgilerini derinleştirerek uygular. |
X | ||||
2 | Marka iletişimi konusunda uzmanlık gerektiren sorunları disiplinler arası yaklaşım ve araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. |
|||||
3 | Marka iletişimi alanının ilişkili olduğu farklı disiplinler (pazarlama, reklamcılık, halkla ilişkiler, kurumsal iletişim, pazarlama iletişimi vb.) arasındaki bağlantıları bütünleştirir. |
X | ||||
4 | Marka iletişimi konusunda geliştirilen stratejileri ve çözüm yöntemlerini değerlendirir. |
X | ||||
5 | Kurumsal iletişim yönetiminin temel prensiplerini kavrar ve bunları uygulama becerileri edinir. |
|||||
6 | Bütünleşik bir marka iletişimi kampanyası planlayabilir, geliştirebilir, süreci yönetir ve değerlendirir. |
|||||
7 | Marka iletişimi ve kurumsal iletişim alanındaki çözüm önerilerini ilgili paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
|||||
8 | Mesleki ve toplumsal etik değerlere uygun çalışmalar ve uygulamalar gerçekleştirir. |
X | ||||
9 | Marka iletişimi alanına ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bağımsız bir çalışma gerçekleştirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
Azmin sonu Oxford’a çıktı
Henüz 8 yaşında konuşma bozukluğu başlayan ve tüm girişimlerine rağmen sorunu çözülemeyen İzmir Ekonomi Üniversiteli (İEÜ) Birtan Demirel, zorluklar karşısında pes etmedi,