
Azmin sonu Oxford’a çıktı
Henüz 8 yaşında konuşma bozukluğu başlayan ve tüm girişimlerine rağmen sorunu çözülemeyen İzmir Ekonomi Üniversiteli (İEÜ) Birtan Demirel, zorluklar karşısında ...
Dersin Adı |
Halkla İlişkiler Stratejileri ve Taktikleri
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
MI 503
|
Güz
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Karma | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaOlgu / Vaka çalışmasıSoru & CevapKritik vermeAnlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Halkla ilişkilerin temel kavramlarının, ilkelerinin, fonksiyonlarının tanıtılması ve halkla ilişkiler süreçlerinde strateji ve taktik geliştirme yöntemlerinin kazandırılmasıdır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders kapsamında halkla ilişkilerin temel uygulamaları üzerinden strateji ve taktikler derinlemesine irdelenecek ve vaka analizleri yapılacaktır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin Tanıtımı | |
2 | Tarihsel süreç içinde kamuoyu oluşturmanın gücü ve halkla ilişkiler | Kağnıcı, G. (2017). Kral Yazıtlarındaki Propaganda Biçimleri: Erhanedanlar Döneminden Eski Babil’in Sonuna Kadar. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (27), 125-135. |
3 | Halkla ilişkilerin meslek olarak tarihsel gelişimi ve önemli kırılma noktaları | Kadıbeşegil, Salim (1993). Halkla ilişkilere nereden başlamalı ?, Ankara Mediacat Yayıncılık. 1. Bölüm |
4 | Halkla İlişkiler Kavram ve Kuramları | Okay A. & Okay A. (2007) Halkla İlişkiler Kavram, Strateji ve Uygulamaları, İstanbul, Der Yayınları, 1. Bölüm |
5 | Sosyal ortaklar (paydaşlar) haritası | Erdoğan, İrfan (2008) Teori ve pratikte halkla ilişkiler, Ankara : Erk. 7. Bölüm |
6 | Paydaşlarla İletişim | Erdoğan, İrfan (2008) Teori ve pratikte halkla ilişkiler, Ankara : Erk. 7. Bölüm |
7 | Stratejik iletişim ve halkla ilişkiler | Kadıbeşegil, Salim (2012) Şimdi Stratejik İletişim Zamanı, Medicat Kitapları. 6. bölüm |
8 | Ara Sınav | |
9 | Halkla İlişkiler Kampanya Süreci: Araştırma, Planlama, Uygulama, Değerlendirme | Aydede, Ceyda (2007) Teorik ve uygulamalı halkla ilişkiler kampanyaları, Ankara : MediaCat. 3. Bölüm |
10 | Halkla ilişkiler, kurumsal iletişim, kurumsal marka | Z. Beril Akıncı Vural, Mikail Bat Kurumsal iletişim teoriden pratiğe İstanbul : İletişim Yayınları, 2013 1 ve 2. Bölüm |
11 | Etkinlik Yönetimi, Sponsorluk | Okay A. & Okay A. (2007) Halkla İlişkiler Kavram, Strateji ve Uygulamaları, İstanbul, Der Yayınları ss.186-187,193-196. |
12 | Sürdürülebilirlik Stratejileri, Kurumsal Sosyal Sorumluluk | Salim Kadıbeşegil (2006) İtibar Yönetimi, Medicat yayıncılık ss.129-172 |
13 | Halkla İlişkiler ve Etik | Okay A. & Okay A. (2007) Halkla İlişkiler Kavram, Strateji ve Uygulamaları, İstanbul, Der Yayınları ss.186-187,193-196. |
14 | İtibar krizleri ve kriz iletişimi | Salim Kadıbeşegil (2006) İtibar Yönetimi, Medicat yayıncılık ss.29-121 |
15 | Dönemin değerlendirilmesi | |
16 | Dönemin değerlendirilmesi |
Ders Kitabı | Okay A. & Okay A. (2007) Halkla İlişkiler Kavram, Strateji ve Uygulamaları, İstanbul, Der Yayınları ISBN 978-975-353-292-1
Kadıbeşegil, Salim (1993). Halkla ilişkilere nereden başlamalı?, Ankara Mediacat Yayıncılık ISBN 975-96619-3-4 |
|
Önerilen Okumalar/Materyaller |
|
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
20
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
25
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
20
|
Proje |
1
|
15
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
20
|
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
6
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
3
|
42
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
7
|
8
|
56
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
10
|
20
|
Proje |
1
|
39
|
39
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
20
|
20
|
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
225
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Marka iletişimi alanında özgün ve yaratıcı stratejiler geliştirmeyi sağlayan süreç, yöntem ve tekniklere ilişkin bilgilerini derinleştirerek uygular. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
2 |
Marka iletişimi konusunda uzmanlık gerektiren sorunları disiplinler arası yaklaşım ve araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
3 |
Marka iletişimi alanının ilişkili olduğu farklı disiplinler (pazarlama, reklamcılık, halkla ilişkiler, kurumsal iletişim, pazarlama iletişimi vb.) arasındaki bağlantıları bütünleştirir. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
4 |
Marka iletişimi konusunda geliştirilen stratejileri ve çözüm yöntemlerini değerlendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
5 |
Kurumsal iletişim yönetiminin temel prensiplerini kavrar ve bunları uygulama becerileri edinir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
Bütünleşik bir marka iletişimi kampanyası planlayabilir, geliştirebilir, süreci yönetir ve değerlendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
7 |
Marka iletişimi ve kurumsal iletişim alanındaki çözüm önerilerini ilgili paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
Mesleki ve toplumsal etik değerlere uygun çalışmalar ve uygulamalar gerçekleştirir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
9 |
Marka iletişimi alanına ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bağımsız bir çalışma gerçekleştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
Henüz 8 yaşında konuşma bozukluğu başlayan ve tüm girişimlerine rağmen sorunu çözülemeyen İzmir Ekonomi Üniversiteli (İEÜ) Birtan Demirel, zorluklar karşısında ...
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..