LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
Marka İletişimi (Tezsiz) (Türkçe)
MI 504 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Pazarlama İletişimi Araştırmaları
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
MI 504
|
Bahar
|
3
|
0
|
3
|
7.5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Karma | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıProblem çözmeSoru & CevapKritik vermeSimülasyonDeney / Laboratuvar / Atölye uygulamaAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu derste, pazarlama iletişimine bütünsel bir bakış açısıyla alanın temel prensipleri ve uygulamalarını öğrencilerle tanıştırmak ana olarak amaçlanmıştır. Bütünleşik pazarlama iletişiminin ortaya çıkışıyla birlikte değişen pazarlama iletişimi anlayışının aktarılmasının yanı sıra, bu kavramın sektördeki uygulamalara yansımalarının incelenmesi ve değerlendirilmesi yapılacaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste, bütünleşik pazarlama iletişimi perspektifinden alana ilişkin çalışmalarda doğru soruları sorabilme ve bunları araştırma soruları olarak kurgulayabilme, kurgulanan sorulara ilişkin doğru yöntemleri izleyebilme ve uygulayabilme, niteliksel veya niceliksel araştırmaları planlayabilme, soru formlarını hazırlayabilme, verileri kodlama, analiz etme ve bunları raporlayabilme becerilerinin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri |
X
|
|
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş - Dersin tanıtımı | |
2 | Bilimsel Olmayan Bilgi ve Bilimsel Yaklaşım | HAYRAN, O. (2021). İNFODEMİYOLOJİ, DİJİTAL EPİDEMİYOLOJİ VE METABİLİM: İNSANIN İNSANI, BİLİMİN İNSANI ALDATMASI NASIL ÖNLENİR?. ESTÜDAM Halk Sağlığı Dergisi, 6(3), 322-330. |
3 | Araştırma Problemini Tanımlama ve Yaklaşım Geliştirme | Creswell, J. W. (2017). Araştırma probleminin tanımlanması. D. Dinçer (çev.) Eğitim Araştırmaları: Nicel ve Nitel Araştırmanın Planlanması, Yürütülmesi ve Değerlendirilmesi içinde (82-108. ss.). İstanbul: Eğitim Danışmanlığı ve Araştırmaları Merkezi. |
4 | Araştırma Tasarımı | Gegez, E. (2010). Pazarlama Araştırması. Baskı. İstanbul: Beta Yayınları. Araştırma Tasarımının Planlanması (Sayfa 40-48) |
5 | Ölçme ve Ölçekleme | Gegez, E. (2010). Pazarlama Araştırması. Baskı. İstanbul: Beta Yayınları. Ölçme ve Ölçekleme (Sayfa 205-220) |
6 | Örnekleme | Kılıç, S. (2013). Örnekleme Yöntemleri. Journal of Mood Disorders, 3(1). |
7 | İçerik Analizi | Bonfadelli, H. (2012). (çev. Ali Can) Medya İçerik Analizi. Konya: Tablet Basım Yayın. İçerik Analizi (sayfa 79-109) |
8 | Gözlem | Küçüksaraç, B. INSTAGRAM’DA DUYGU TASARIMI VE DUYGUSAL MARKALAŞMA: TÜRKİYE’NİN SEVİLEN MARKALARI ÜZERİNE BİR ANALİZ. Sosyal ve Beşerî Bilimlerde Akademik Çalışmalar, 41. https://bookchapter.org/kitaplar/Sosyal%20ve%20Beseri%20Bilimlerde%20Akademik%20Calismalar.pdf#page=50 |
9 | Projektif Teknikler | Gegez, E. (2010). Pazarlama Araştırması. Baskı. İstanbul: Beta Yayınları. Projektif Teknikler (Sayfa 73-85) |
10 | Odak Grup | BÜDÜN, E., & ERTÜRK, Y. D. (2020). Beş duyu kullanımı ile duyusal markalama: tüketici tutumlarını belirleme üzerine bir odak grup çalışması. Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi Etkileşim, (5), 52-71. |
11 | Ara Sınav | |
12 | Simulasyon uygulaması | |
13 | Anket | Gegez, E. (2010). Pazarlama Araştırması. Baskı. İstanbul: Beta Yayınları. Anket Tasarımı (Sayfa 231-254) |
14 | Anket | Gegez, E. (2010). Pazarlama Araştırması. Baskı. İstanbul: Beta Yayınları. Anket Tasarımı (Sayfa 231-254) |
15 | Proje sunumu | |
16 | Dersin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Pazarlama Araştırmaları, E.Gegez, Beta, (2010) 978-605-377-376-4 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Pazarlama Araştırması, T.Tokol, Nobel Yayın Dağıtım, (2006) 9944-77-069-8 |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
3
|
30
|
Proje |
2
|
30
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
5
|
75
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
25
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
2
|
28
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
3
|
17
|
51
|
Proje |
2
|
25
|
50
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
48
|
48
|
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
225
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Marka iletişimi alanında özgün ve yaratıcı stratejiler geliştirmeyi sağlayan süreç, yöntem ve tekniklere ilişkin bilgilerini derinleştirerek uygular. |
|||||
2 | Marka iletişimi konusunda uzmanlık gerektiren sorunları disiplinler arası yaklaşım ve araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. |
X | ||||
3 | Marka iletişimi alanının ilişkili olduğu farklı disiplinler (pazarlama, reklamcılık, halkla ilişkiler, kurumsal iletişim, pazarlama iletişimi vb.) arasındaki bağlantıları bütünleştirir. |
|||||
4 | Marka iletişimi konusunda geliştirilen stratejileri ve çözüm yöntemlerini değerlendirir. |
X | ||||
5 | Kurumsal iletişim yönetiminin temel prensiplerini kavrar ve bunları uygulama becerileri edinir. |
|||||
6 | Bütünleşik bir marka iletişimi kampanyası planlayabilir, geliştirebilir, süreci yönetir ve değerlendirir. |
X | ||||
7 | Marka iletişimi ve kurumsal iletişim alanındaki çözüm önerilerini ilgili paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
|||||
8 | Mesleki ve toplumsal etik değerlere uygun çalışmalar ve uygulamalar gerçekleştirir. |
X | ||||
9 | Marka iletişimi alanına ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bağımsız bir çalışma gerçekleştirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
Azmin sonu Oxford’a çıktı
Henüz 8 yaşında konuşma bozukluğu başlayan ve tüm girişimlerine rağmen sorunu çözülemeyen İzmir Ekonomi Üniversiteli (İEÜ) Birtan Demirel, zorluklar karşısında pes etmedi,