Bizi takip edin
|
EN

LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

Marka İletişimi (Tezsiz) (Türkçe)

MI 504 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Pazarlama İletişimi Araştırmaları
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MI 504
Bahar
3
0
3
7.5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Yüksek Lisans
Dersin Veriliş Şekli Karma
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Grup çalışması
Problem çözme
Soru & Cevap
Kritik verme
Simülasyon
Deney / Laboratuvar / Atölye uygulama
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu derste, pazarlama iletişimine bütünsel bir bakış açısıyla alanın temel prensipleri ve uygulamalarını öğrencilerle tanıştırmak ana olarak amaçlanmıştır. Bütünleşik pazarlama iletişiminin ortaya çıkışıyla birlikte değişen pazarlama iletişimi anlayışının aktarılmasının yanı sıra, bu kavramın sektördeki uygulamalara yansımalarının incelenmesi ve değerlendirilmesi yapılacaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Pazarlama iletişimi araştırmalarının gelişimini açıklayabilecektir.
  • Pazarlama iletişimi araştırmalarının hangi bilgileri sağlayabildiğini ve pazarlama iletişimi sektöründeki önemini tanımlayabilecektir.
  • Pazarlama iletişim araştırmalarındaki yöntem ve modelleri kıyaslamalı olarak güçlü ve zayıf yönleriyle ayırt edebilecektir.
  • Pazarlama iletişim araştırmalarında hangi yöntemin nerede kullanılacağını yorumlayabilecektir.
  • Pazarlama iletişim araştırmaları yoluyla tüketici davranışlarını tanımlayabilecek ve yorumlayabilecektir.
Ders Tanımı Bu derste, bütünleşik pazarlama iletişimi perspektifinden alana ilişkin çalışmalarda doğru soruları sorabilme ve bunları araştırma soruları olarak kurgulayabilme, kurgulanan sorulara ilişkin doğru yöntemleri izleyebilme ve uygulayabilme, niteliksel veya niceliksel araştırmaları planlayabilme, soru formlarını hazırlayabilme, verileri kodlama, analiz etme ve bunları raporlayabilme becerilerinin kazandırılması amaçlanmaktadır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş - Dersin tanıtımı
2 Bilimsel Olmayan Bilgi ve Bilimsel Yaklaşım HAYRAN, O. (2021). İNFODEMİYOLOJİ, DİJİTAL EPİDEMİYOLOJİ VE METABİLİM: İNSANIN İNSANI, BİLİMİN İNSANI ALDATMASI NASIL ÖNLENİR?. ESTÜDAM Halk Sağlığı Dergisi, 6(3), 322-330.
3 Araştırma Problemini Tanımlama ve Yaklaşım Geliştirme Creswell, J. W. (2017). Araştırma probleminin tanımlanması. D. Dinçer (çev.) Eğitim Araştırmaları: Nicel ve Nitel Araştırmanın Planlanması, Yürütülmesi ve Değerlendirilmesi içinde (82-108. ss.). İstanbul: Eğitim Danışmanlığı ve Araştırmaları Merkezi.
4 Araştırma Tasarımı Gegez, E. (2010). Pazarlama Araştırması. Baskı. İstanbul: Beta Yayınları. Araştırma Tasarımının Planlanması (Sayfa 40-48)
5 Ölçme ve Ölçekleme Gegez, E. (2010). Pazarlama Araştırması. Baskı. İstanbul: Beta Yayınları. Ölçme ve Ölçekleme (Sayfa 205-220)
6 Örnekleme Kılıç, S. (2013). Örnekleme Yöntemleri. Journal of Mood Disorders, 3(1).
7 İçerik Analizi Bonfadelli, H. (2012). (çev. Ali Can) Medya İçerik Analizi. Konya: Tablet Basım Yayın. İçerik Analizi (sayfa 79-109)
8 Gözlem Küçüksaraç, B. INSTAGRAM’DA DUYGU TASARIMI VE DUYGUSAL MARKALAŞMA: TÜRKİYE’NİN SEVİLEN MARKALARI ÜZERİNE BİR ANALİZ. Sosyal ve Beşerî Bilimlerde Akademik Çalışmalar, 41. https://bookchapter.org/kitaplar/Sosyal%20ve%20Beseri%20Bilimlerde%20Akademik%20Calismalar.pdf#page=50
9 Projektif Teknikler Gegez, E. (2010). Pazarlama Araştırması. Baskı. İstanbul: Beta Yayınları. Projektif Teknikler (Sayfa 73-85)
10 Odak Grup BÜDÜN, E., & ERTÜRK, Y. D. (2020). Beş duyu kullanımı ile duyusal markalama: tüketici tutumlarını belirleme üzerine bir odak grup çalışması. Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Dergisi Etkileşim, (5), 52-71.
11 Ara Sınav
12 Simulasyon uygulaması
13 Anket Gegez, E. (2010). Pazarlama Araştırması. Baskı. İstanbul: Beta Yayınları. Anket Tasarımı (Sayfa 231-254)
14 Anket Gegez, E. (2010). Pazarlama Araştırması. Baskı. İstanbul: Beta Yayınları. Anket Tasarımı (Sayfa 231-254)
15 Proje sunumu
16 Dersin gözden geçirilmesi

 

Ders Kitabı

Pazarlama Araştırmaları, E.Gegez, Beta, (2010​) 978-605-377-376-4

Önerilen Okumalar/Materyaller

Pazarlama Araştırması, T.Tokol, Nobel Yayın Dağıtım, (2006​)

9944-77-069-8

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
3
30
Proje
2
30
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
5
75
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
2
25
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
2
28
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
3
17
51
Proje
2
25
50
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
48
48
Final Sınavı
0
    Toplam
225

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Marka iletişimi alanında özgün ve yaratıcı stratejiler geliştirmeyi sağlayan süreç, yöntem ve tekniklere ilişkin bilgilerini derinleştirerek uygular.

2

Marka iletişimi konusunda uzmanlık gerektiren sorunları disiplinler arası yaklaşım ve araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.

X
3

Marka iletişimi alanının ilişkili olduğu farklı disiplinler (pazarlama, reklamcılık, halkla ilişkiler, kurumsal iletişim, pazarlama iletişimi vb.) arasındaki bağlantıları bütünleştirir.

4

Marka iletişimi konusunda geliştirilen stratejileri ve çözüm yöntemlerini değerlendirir.

X
5

Kurumsal iletişim yönetiminin temel prensiplerini kavrar ve bunları uygulama becerileri edinir.

6

Bütünleşik bir marka iletişimi kampanyası planlayabilir, geliştirebilir, süreci yönetir ve değerlendirir.

X
7

Marka iletişimi ve kurumsal iletişim alanındaki çözüm önerilerini ilgili paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarır.

8

Mesleki ve toplumsal etik değerlere uygun çalışmalar ve uygulamalar gerçekleştirir.

X
9

Marka iletişimi alanına ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bağımsız bir çalışma gerçekleştirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.