
Azmin sonu Oxford’a çıktı
Henüz 8 yaşında konuşma bozukluğu başlayan ve tüm girişimlerine rağmen sorunu çözülemeyen İzmir Ekonomi Üniversiteli (İEÜ) Birtan Demirel, zorluklar karşısında ...
Dersin Adı |
Kurumsal İletişim
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
MI 551
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Karma | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıOlgu / Vaka çalışmasıSoru & CevapKritik vermeAnlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders kurumların yatırımcılar, çalışanlar, müşteriler, medya gibi farklı paydaşlara yönelik gerçekleştirdiği stratejik iletişim çalışmalarına odaklanmaktadır. Ders öğrencilere kurumsal markalaşma stratejileri ve faaliyetleri ile ilgili bilgi ve bakış açısı kazandırmayı amaçlamaktadır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Ders kurumsal itibar yönetimi, markalaşma stratejileri, kimlik, imaj, kurum hikâyesi çerçevesinde farklı paydaşlara yönelik iletişim çalışmalarını örnek olaylar ile ele almaktadır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin Tanıtımı | |
2 | Şirketlerin vizyon ve varlık nedenlerinin iletişimi | Kadıbeşegil, S. (2012), Oyun Bitti. Optimist Yayın ve Dağıtım, İstanbul. ss.20-87 |
3 | Örnek Olay Analizi | Ford Otosan faaliyet raporu https://www.fordotosan.com.tr/tr/yatirimcilar/finansal-raporlar/faaliyet-raporlari Unilever faaliyet raporu https://www.unilever.com.tr/Images/unilever-s-rd-r-lebilir-ya-am-plan--10.-y-l_low_tcm1316-552035_1_de.pdf |
4 | Kurumsal değerlerin itibara dönüşmesi | Kadıbeşegil, S. (2012), Oyun Bitti. Optimist Yayın ve Dağıtım, İstanbul. ss. 185-219 |
5 | Örnek Olay Analizi | Ford Otosan faaliyet raporu https://www.fordotosan.com.tr/tr/yatirimcilar/finansal-raporlar/faaliyet-raporlari Unilever faaliyet raporu https://www.unilever.com.tr/Images/unilever-s-rd-r-lebilir-ya-am-plan--10.-y-l_low_tcm1316-552035_1_de.pdf |
6 | Anlamlı şirketler (sosyal fayda yaratan şirketler) çağında iletişim (Meaningful Company) | Kadıbeşegil, S. (2012), Oyun Bitti. Optimist Yayın ve Dağıtım, İstanbul. ss. 185-219 |
7 | Örnek Olay Analizi | Ford Otosan faaliyet raporu https://www.fordotosan.com.tr/tr/yatirimcilar/finansal-raporlar/faaliyet-raporlari Unilever faaliyet raporu https://www.unilever.com.tr/Images/unilever-s-rd-r-lebilir-ya-am-plan--10.-y-l_low_tcm1316-552035_1_de.pdf |
8 | Ara Sınav | |
9 | B+ şirketler (Benefit corporations) ve Etik ve Adil Ticaret ve yeni iş modelleri | Kadıbeşegil, S. (2012), Oyun Bitti. Optimist Yayın ve Dağıtım, İstanbul. ss. 185-219 Salim Kadıbeşegil, 2019, Patronlar Ceo'lar ve Üst Düzey Yöneticiler İçin Kurumsal Dersler, Cinius Yayınları, İstanbul. ss.44-58 |
10 | Örnek Olay Analizi | ASHOKA https://ashokaturkiye.medium.com/sosyal-giri%C5%9Fimcilik-nedir-sosyal-giri%C5%9Fimci-kimdir-3c0448e00271 |
11 | Sivil toplum kuruluşlarının gündemi ve Sosyal tepki markaları | Kadıbeşegil, S. (2012), Oyun Bitti. Optimist Yayın ve Dağıtım, İstanbul. ss. 219-227 |
12 | Örnek Olay Analizi | http://www.temizgiysi.org/clean-clothes-campaign-turkey-protest-against-defacto/ |
13 | Yeni Liderler-Yeni dünyanın iletişimcileri | Kadıbeşegil, S., (2012). Şimdi Stratejik İletişim Zamanı, MediaCat Kitapları, İstanbul. ss.155-215 |
14 | Stratejik İletişim Planlaması | Kadıbeşegil, S., (2012). Şimdi Stratejik İletişim Zamanı, MediaCat Kitapları, İstanbul. ss.207-215 / Proje Çalışması |
15 | Dersin Gözden Geçirilmesi | |
16 | Final Sunumları |
Ders Kitabı | Kadıbeşegil, S. (2012), Oyun Bitti. Optimist Yayın ve Dağıtım, İstanbul. ISBN 9786257010177 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Kadıbeşegil, S. (2006). İtibar yönetimi. MediaCat Kitapları, İstanbul. ISBN:, 9789944383110 Kadıbeşegil, S. (2012). Şimdi Stratejik İletişim Zamanı, MediaCat Kitapları, İstanbul. ISBN: 9786055755089. Kadıbeşegil, S. (2019). Patronlar, CEO’lar, Üst Düzey Yöneticiler için Kurumsal Dersler. Cinius Yayınları, İstanbul. ISBN: 9786057640321 Aaker (2000) The Brand Relationship Spectrum, California Management Review 42(4), pp.8-23. Goodman, M.B. (1998). Corporate Communications for Executives, State University of New York Press ISBN-10: 0791437620 ISBN-13 : 978-0791437629 Van Riel, C. B. M.; Fombrun, C.J. (2007). Essentials of Corporate Communication, Routledge, NY. ISBN 9780415328265 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
6
|
30
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
40
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
20
|
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
8
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
11
|
1
|
11
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
6
|
6
|
36
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
35
|
35
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
20
|
20
|
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
150
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Marka iletişimi alanında özgün ve yaratıcı stratejiler geliştirmeyi sağlayan süreç, yöntem ve tekniklere ilişkin bilgilerini derinleştirerek uygular. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
2 |
Marka iletişimi konusunda uzmanlık gerektiren sorunları disiplinler arası yaklaşım ve araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
3 |
Marka iletişimi alanının ilişkili olduğu farklı disiplinler (pazarlama, reklamcılık, halkla ilişkiler, kurumsal iletişim, pazarlama iletişimi vb.) arasındaki bağlantıları bütünleştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
4 |
Marka iletişimi konusunda geliştirilen stratejileri ve çözüm yöntemlerini değerlendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
5 |
Kurumsal iletişim yönetiminin temel prensiplerini kavrar ve bunları uygulama becerileri edinir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
X
|
|
6 |
Bütünleşik bir marka iletişimi kampanyası planlayabilir, geliştirebilir, süreci yönetir ve değerlendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
7 |
Marka iletişimi ve kurumsal iletişim alanındaki çözüm önerilerini ilgili paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
Mesleki ve toplumsal etik değerlere uygun çalışmalar ve uygulamalar gerçekleştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
Marka iletişimi alanına ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bağımsız bir çalışma gerçekleştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
Henüz 8 yaşında konuşma bozukluğu başlayan ve tüm girişimlerine rağmen sorunu çözülemeyen İzmir Ekonomi Üniversiteli (İEÜ) Birtan Demirel, zorluklar karşısında ...
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..