Bizi takip edin
|
EN

LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

Marka İletişimi (Tezsiz) (Türkçe)

MI 551 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Kurumsal İletişim
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MI 551
Güz/Bahar
3
0
3
5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Yüksek Lisans
Dersin Veriliş Şekli Karma
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Grup çalışması
Olgu / Vaka çalışması
Soru & Cevap
Kritik verme
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders kurumların yatırımcılar, çalışanlar, müşteriler, medya gibi farklı paydaşlara yönelik gerçekleştirdiği stratejik iletişim çalışmalarına odaklanmaktadır. Ders öğrencilere kurumsal markalaşma stratejileri ve faaliyetleri ile ilgili bilgi ve bakış açısı kazandırmayı amaçlamaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Kurumsal iletişim ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir,
  • Kurumsal itibar yönetiminin unsurlarını açıklayabilir,
  • Kurumsal marka stratejilerini örnekler ile açıklayabilir,
  • Farklı paydaşlara yönelik etkili iletişimin unsurlarını açıklayabilir,
  • Kurumsal markaların iletişim stratejilerini ve çalışmalarını değerlendirebilir.
Ders Tanımı Ders kurumsal itibar yönetimi, markalaşma stratejileri, kimlik, imaj, kurum hikâyesi çerçevesinde farklı paydaşlara yönelik iletişim çalışmalarını örnek olaylar ile ele almaktadır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin Tanıtımı
2 Şirketlerin vizyon ve varlık nedenlerinin iletişimi Kadıbeşegil, S. (2012), Oyun Bitti. Optimist Yayın ve Dağıtım, İstanbul. ss.20-87
3 Örnek Olay Analizi Ford Otosan faaliyet raporu https://www.fordotosan.com.tr/tr/yatirimcilar/finansal-raporlar/faaliyet-raporlari Unilever faaliyet raporu https://www.unilever.com.tr/Images/unilever-s-rd-r-lebilir-ya-am-plan--10.-y-l_low_tcm1316-552035_1_de.pdf
4 Kurumsal değerlerin itibara dönüşmesi Kadıbeşegil, S. (2012), Oyun Bitti. Optimist Yayın ve Dağıtım, İstanbul. ss. 185-219
5 Örnek Olay Analizi Ford Otosan faaliyet raporu https://www.fordotosan.com.tr/tr/yatirimcilar/finansal-raporlar/faaliyet-raporlari Unilever faaliyet raporu https://www.unilever.com.tr/Images/unilever-s-rd-r-lebilir-ya-am-plan--10.-y-l_low_tcm1316-552035_1_de.pdf
6 Anlamlı şirketler (sosyal fayda yaratan şirketler) çağında iletişim (Meaningful Company) Kadıbeşegil, S. (2012), Oyun Bitti. Optimist Yayın ve Dağıtım, İstanbul. ss. 185-219
7 Örnek Olay Analizi Ford Otosan faaliyet raporu https://www.fordotosan.com.tr/tr/yatirimcilar/finansal-raporlar/faaliyet-raporlari Unilever faaliyet raporu https://www.unilever.com.tr/Images/unilever-s-rd-r-lebilir-ya-am-plan--10.-y-l_low_tcm1316-552035_1_de.pdf
8 B+ şirketler (Benefit corporations) ve Etik ve Adil Ticaret ve yeni iş modelleri Kadıbeşegil, S. (2012), Oyun Bitti. Optimist Yayın ve Dağıtım, İstanbul. ss. 185-219 Salim Kadıbeşegil, 2019, Patronlar Ceo'lar ve Üst Düzey Yöneticiler İçin Kurumsal Dersler, Cinius Yayınları, İstanbul. ss.44-58
9 Ara Sınav
10 Örnek Olay Analizi ASHOKA https://ashokaturkiye.medium.com/sosyal-giri%C5%9Fimcilik-nedir-sosyal-giri%C5%9Fimci-kimdir-3c0448e00271
11 Sivil toplum kuruluşlarının gündemi ve Sosyal tepki markaları Kadıbeşegil, S. (2012), Oyun Bitti. Optimist Yayın ve Dağıtım, İstanbul. ss. 219-227
12 Örnek Olay Analizi http://www.temizgiysi.org/clean-clothes-campaign-turkey-protest-against-defacto/
13 Yeni Liderler-Yeni dünyanın iletişimcileri Kadıbeşegil, S., (2012). Şimdi Stratejik İletişim Zamanı, MediaCat Kitapları, İstanbul. ss.155-215
14 Stratejik İletişim Planlaması Kadıbeşegil, S., (2012). Şimdi Stratejik İletişim Zamanı, MediaCat Kitapları, İstanbul. ss.207-215 / Proje Çalışması
15 Dersin Gözden Geçirilmesi
16 Final Sunumları

 

Ders Kitabı

Kadıbeşegil, S. (2012), Oyun Bitti. Optimist Yayın ve Dağıtım, İstanbul.  ISBN 9786257010177

Önerilen Okumalar/Materyaller

Kadıbeşegil, S. (2006). İtibar yönetimi. MediaCat Kitapları, İstanbul. ISBN:, 9789944383110

Kadıbeşegil, S. (2012). Şimdi Stratejik İletişim Zamanı, MediaCat Kitapları, İstanbul. ISBN: 9786055755089.

Kadıbeşegil, S. (2019). Patronlar, CEO’lar, Üst Düzey Yöneticiler için Kurumsal Dersler. Cinius Yayınları, İstanbul. ISBN: 9786057640321

Aaker (2000) The Brand Relationship Spectrum, California Management Review 42(4), pp.8-23.

Goodman, M.B. (1998). Corporate Communications for Executives, State University of New York Press ISBN-10: 0791437620 ISBN-13 : 978-0791437629

Van Riel, C. B. M.; Fombrun, C.J. (2007). Essentials of Corporate Communication, Routledge, NY. ISBN 9780415328265

 

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
6
30
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
40
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
20
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
8
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
11
1
11
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
6
6
36
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
35
35
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
20
20
Final Sınavı
0
    Toplam
150

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Marka iletişimi alanında özgün ve yaratıcı stratejiler geliştirmeyi sağlayan süreç, yöntem ve tekniklere ilişkin bilgilerini derinleştirerek uygular.

2

Marka iletişimi konusunda uzmanlık gerektiren sorunları disiplinler arası yaklaşım ve araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.

3

Marka iletişimi alanının ilişkili olduğu farklı disiplinler (pazarlama, reklamcılık, halkla ilişkiler, kurumsal iletişim, pazarlama iletişimi vb.) arasındaki bağlantıları bütünleştirir.

X
4

Marka iletişimi konusunda geliştirilen stratejileri ve çözüm yöntemlerini değerlendirir.

5

Kurumsal iletişim yönetiminin temel prensiplerini kavrar ve bunları uygulama becerileri edinir.

X
6

Bütünleşik bir marka iletişimi kampanyası planlayabilir, geliştirebilir, süreci yönetir ve değerlendirir.

7

Marka iletişimi ve kurumsal iletişim alanındaki çözüm önerilerini ilgili paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarır.

X
8

Mesleki ve toplumsal etik değerlere uygun çalışmalar ve uygulamalar gerçekleştirir.

9

Marka iletişimi alanına ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bağımsız bir çalışma gerçekleştirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.