LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
Marka İletişimi (Tezsiz) (Türkçe)
MI 551 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Kurumsal İletişim
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
MI 551
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Karma | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıOlgu / Vaka çalışmasıSoru & CevapKritik vermeAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders kurumların yatırımcılar, çalışanlar, müşteriler, medya gibi farklı paydaşlara yönelik gerçekleştirdiği stratejik iletişim çalışmalarına odaklanmaktadır. Ders öğrencilere kurumsal markalaşma stratejileri ve faaliyetleri ile ilgili bilgi ve bakış açısı kazandırmayı amaçlamaktadır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Ders kurumsal itibar yönetimi, markalaşma stratejileri, kimlik, imaj, kurum hikâyesi çerçevesinde farklı paydaşlara yönelik iletişim çalışmalarını örnek olaylar ile ele almaktadır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin Tanıtımı | |
2 | Şirketlerin vizyon ve varlık nedenlerinin iletişimi | Kadıbeşegil, S. (2012), Oyun Bitti. Optimist Yayın ve Dağıtım, İstanbul. ss.20-87 |
3 | Örnek Olay Analizi | Ford Otosan faaliyet raporu https://www.fordotosan.com.tr/tr/yatirimcilar/finansal-raporlar/faaliyet-raporlari Unilever faaliyet raporu https://www.unilever.com.tr/Images/unilever-s-rd-r-lebilir-ya-am-plan--10.-y-l_low_tcm1316-552035_1_de.pdf |
4 | Kurumsal değerlerin itibara dönüşmesi | Kadıbeşegil, S. (2012), Oyun Bitti. Optimist Yayın ve Dağıtım, İstanbul. ss. 185-219 |
5 | Örnek Olay Analizi | Ford Otosan faaliyet raporu https://www.fordotosan.com.tr/tr/yatirimcilar/finansal-raporlar/faaliyet-raporlari Unilever faaliyet raporu https://www.unilever.com.tr/Images/unilever-s-rd-r-lebilir-ya-am-plan--10.-y-l_low_tcm1316-552035_1_de.pdf |
6 | Anlamlı şirketler (sosyal fayda yaratan şirketler) çağında iletişim (Meaningful Company) | Kadıbeşegil, S. (2012), Oyun Bitti. Optimist Yayın ve Dağıtım, İstanbul. ss. 185-219 |
7 | Örnek Olay Analizi | Ford Otosan faaliyet raporu https://www.fordotosan.com.tr/tr/yatirimcilar/finansal-raporlar/faaliyet-raporlari Unilever faaliyet raporu https://www.unilever.com.tr/Images/unilever-s-rd-r-lebilir-ya-am-plan--10.-y-l_low_tcm1316-552035_1_de.pdf |
8 | B+ şirketler (Benefit corporations) ve Etik ve Adil Ticaret ve yeni iş modelleri | Kadıbeşegil, S. (2012), Oyun Bitti. Optimist Yayın ve Dağıtım, İstanbul. ss. 185-219 Salim Kadıbeşegil, 2019, Patronlar Ceo'lar ve Üst Düzey Yöneticiler İçin Kurumsal Dersler, Cinius Yayınları, İstanbul. ss.44-58 |
9 | Ara Sınav | |
10 | Örnek Olay Analizi | ASHOKA https://ashokaturkiye.medium.com/sosyal-giri%C5%9Fimcilik-nedir-sosyal-giri%C5%9Fimci-kimdir-3c0448e00271 |
11 | Sivil toplum kuruluşlarının gündemi ve Sosyal tepki markaları | Kadıbeşegil, S. (2012), Oyun Bitti. Optimist Yayın ve Dağıtım, İstanbul. ss. 219-227 |
12 | Örnek Olay Analizi | http://www.temizgiysi.org/clean-clothes-campaign-turkey-protest-against-defacto/ |
13 | Yeni Liderler-Yeni dünyanın iletişimcileri | Kadıbeşegil, S., (2012). Şimdi Stratejik İletişim Zamanı, MediaCat Kitapları, İstanbul. ss.155-215 |
14 | Stratejik İletişim Planlaması | Kadıbeşegil, S., (2012). Şimdi Stratejik İletişim Zamanı, MediaCat Kitapları, İstanbul. ss.207-215 / Proje Çalışması |
15 | Dersin Gözden Geçirilmesi | |
16 | Final Sunumları |
Ders Kitabı | Kadıbeşegil, S. (2012), Oyun Bitti. Optimist Yayın ve Dağıtım, İstanbul. ISBN 9786257010177 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Kadıbeşegil, S. (2006). İtibar yönetimi. MediaCat Kitapları, İstanbul. ISBN:, 9789944383110 Kadıbeşegil, S. (2012). Şimdi Stratejik İletişim Zamanı, MediaCat Kitapları, İstanbul. ISBN: 9786055755089. Kadıbeşegil, S. (2019). Patronlar, CEO’lar, Üst Düzey Yöneticiler için Kurumsal Dersler. Cinius Yayınları, İstanbul. ISBN: 9786057640321 Aaker (2000) The Brand Relationship Spectrum, California Management Review 42(4), pp.8-23. Goodman, M.B. (1998). Corporate Communications for Executives, State University of New York Press ISBN-10: 0791437620 ISBN-13 : 978-0791437629 Van Riel, C. B. M.; Fombrun, C.J. (2007). Essentials of Corporate Communication, Routledge, NY. ISBN 9780415328265 |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
6
|
30
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
40
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
20
|
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
8
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
11
|
1
|
11
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
6
|
6
|
36
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
35
|
35
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
20
|
20
|
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
150
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Marka iletişimi alanında özgün ve yaratıcı stratejiler geliştirmeyi sağlayan süreç, yöntem ve tekniklere ilişkin bilgilerini derinleştirerek uygular. |
|||||
2 | Marka iletişimi konusunda uzmanlık gerektiren sorunları disiplinler arası yaklaşım ve araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. |
|||||
3 | Marka iletişimi alanının ilişkili olduğu farklı disiplinler (pazarlama, reklamcılık, halkla ilişkiler, kurumsal iletişim, pazarlama iletişimi vb.) arasındaki bağlantıları bütünleştirir. |
X | ||||
4 | Marka iletişimi konusunda geliştirilen stratejileri ve çözüm yöntemlerini değerlendirir. |
|||||
5 | Kurumsal iletişim yönetiminin temel prensiplerini kavrar ve bunları uygulama becerileri edinir. |
X | ||||
6 | Bütünleşik bir marka iletişimi kampanyası planlayabilir, geliştirebilir, süreci yönetir ve değerlendirir. |
|||||
7 | Marka iletişimi ve kurumsal iletişim alanındaki çözüm önerilerini ilgili paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
X | ||||
8 | Mesleki ve toplumsal etik değerlere uygun çalışmalar ve uygulamalar gerçekleştirir. |
|||||
9 | Marka iletişimi alanına ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bağımsız bir çalışma gerçekleştirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
Azmin sonu Oxford’a çıktı
Henüz 8 yaşında konuşma bozukluğu başlayan ve tüm girişimlerine rağmen sorunu çözülemeyen İzmir Ekonomi Üniversiteli (İEÜ) Birtan Demirel, zorluklar karşısında pes etmedi,