
Azmin sonu Oxford’a çıktı
Henüz 8 yaşında konuşma bozukluğu başlayan ve tüm girişimlerine rağmen sorunu çözülemeyen İzmir Ekonomi Üniversiteli (İEÜ) Birtan Demirel, zorluklar karşısında ...
Dersin Adı |
Yaratıcı Strateji / Stratejik Yaratıcılık
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
MI 552
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Çevrim içi | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Genelde Pazarlama İletişiminde, özelde de Marka İletişiminde ‘Yaratıcı Strateji – Stratejik Yaratıcılık’ kavramının temelinde (kurumsal / markasal bakımdan veya girişimci açısından) hangi etkenlerin yattığından başlayarak, bu bağlamda ‘yaratıcılık’ olgusunun nasıl tanımlanması gerektiği ve rekabette yaratıcılığın günümüzde ne kadar önem kazandığının ortaya konması; rekabette yaratıcı avantajın elde edilme stratejilerinin ve yöntemlerinin incelenmesi; uygulamasının yapılması |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Çeşitli kategorilerdeki başarılı markaların ve ardındaki kurumların / kişilerin yaratıcılık ve uygulama vakalarının, pazarlama iletişimi stratejileri ve uygulamalarıyla incelenmesi. Çeşitli aşama ve düzeyde strateji geliştirme alıştırmaları. Konu ve vakalara ilişkin tartışmalar. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin Genel Tanıtımı ve İşleyişi. Pazarlama İletişiminde Strateji nedir? Yaratıcı Strateji Nedir? | Aslan, E. Ş. (Ed.) (2023). Akademisyen ve reklamcıların ortak kaleminden reklamda strateji. NEU Press. ISBN: 978-625-6802-43-8 |
2 | Değişmeyen İnsanı Anlamak: 7 Temel Dürtü | |
3 | Hedef Kitleyi Anlamak – 7 Dürtü Üzerinden Segmentasyon | |
4 | Hedef Kitleyi Anlama Atölyesi | |
5 | Pazarlamada Derinlik Eksikliği – 7 Derin Metafor | Zaltman, G. & Zaltman, L. (2008). Pazarlama metaforları: Pazarlamanın yeni çağında tüketicinin zihnini anlamak. (Çev. Ü. Şensoy). Optimist. ISBN: 978-9944-186-74-2 |
6 | Ürünü Anlama Atölyesi | |
7 | Marka Arkeolojisi- Markaya içeriden bakmak.. Markayı 7 Derin Metafor üzerinden Anlamak | |
8 | Markayı Anlama Atölyesi | |
9 | Pazardaki Boşluğu Bulmak. Sorunu ve Fırsatı Saptamak – 1. Ödevin Verilmesi | |
10 | Ara Sınav | |
11 | Ödev Sunumları Ve Değerlendirme | |
12 | İçgörü Nedir, ne değildir? İçgörü bulma yöntemleri | Steel, J. (2000). Gerçek, yalanlar: Reklamcılık: Müşteri planlama sanatı. (Çev. İ. B. Kalınyazgan). Mediacat. ISBN: 975-8378-25-2 |
13 | İçgörü Atölyesi – Brief Formatı | Fallon, P., & Senn, F. (2007). Portakalı sıkmak : büyük bütçelerle değil büyük fikirlerle kazanmak. (Çev. Şensoy, Ü.). Optimist ISBN: 978-9944-186-52-0 |
14 | Projeyle ilgilli sorular- Yaratıcılığın önündeki engelleri kaldırmak | Goldenberg, J., Levav, A., Mazursky, D., & Solomon, S. (2011). Reklamın şifresini kırmak. Optimist Kitap. (Çev. H. Mesci). ISBN: 978-605-5655-85-3 von Oech, R. (2009). Beyninizi Kamçılayın: Nasıl daha yaratıcı olursunuz. (Çev. E. Karadeniz). Koridor Yayıncılık. ISBN: 978-605-4188-20-8 |
15 | Proje Sunumları | |
16 | Proje Sunumları |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Desmond Morris, The Human Zoo, (July 2, 2009). Vintage Digital, ISBN-13: 978-0099482116
Lisa Fortini-Campbell, and Bruce Bendinger, Bruce, Hitting The Sweet Spot, (June 8, 2001) The Copy Workshop, ASIN : B00AFZ7TFE |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
15
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
30
|
Proje |
1
|
25
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
20
|
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
10
|
4
|
40
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
10
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
10
|
20
|
Proje |
1
|
20
|
20
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
12
|
12
|
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
150
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Marka iletişimi alanında özgün ve yaratıcı stratejiler geliştirmeyi sağlayan süreç, yöntem ve tekniklere ilişkin bilgilerini derinleştirerek uygular. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
2 |
Marka iletişimi konusunda uzmanlık gerektiren sorunları disiplinler arası yaklaşım ve araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
3 |
Marka iletişimi alanının ilişkili olduğu farklı disiplinler (pazarlama, reklamcılık, halkla ilişkiler, kurumsal iletişim, pazarlama iletişimi vb.) arasındaki bağlantıları bütünleştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
4 |
Marka iletişimi konusunda geliştirilen stratejileri ve çözüm yöntemlerini değerlendirir. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
5 |
Kurumsal iletişim yönetiminin temel prensiplerini kavrar ve bunları uygulama becerileri edinir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
Bütünleşik bir marka iletişimi kampanyası planlayabilir, geliştirebilir, süreci yönetir ve değerlendirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
7 |
Marka iletişimi ve kurumsal iletişim alanındaki çözüm önerilerini ilgili paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
Mesleki ve toplumsal etik değerlere uygun çalışmalar ve uygulamalar gerçekleştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
Marka iletişimi alanına ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bağımsız bir çalışma gerçekleştirir. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
Henüz 8 yaşında konuşma bozukluğu başlayan ve tüm girişimlerine rağmen sorunu çözülemeyen İzmir Ekonomi Üniversiteli (İEÜ) Birtan Demirel, zorluklar karşısında ...
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..