Bizi takip edin
|
EN

LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

Marka İletişimi (Tezsiz) (Türkçe)

MI 552 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Yaratıcı Strateji / Stratejik Yaratıcılık
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MI 552
Güz/Bahar
3
0
3
5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Yüksek Lisans
Dersin Veriliş Şekli Çevrim içi
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Grup çalışması
Soru & Cevap
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Genelde Pazarlama İletişiminde, özelde de Marka İletişiminde ‘Yaratıcı Strateji – Stratejik Yaratıcılık’ kavramının temelinde (kurumsal / markasal bakımdan veya girişimci açısından) hangi etkenlerin yattığından başlayarak, bu bağlamda ‘yaratıcılık’ olgusunun nasıl tanımlanması gerektiği ve rekabette yaratıcılığın günümüzde ne kadar önem kazandığının ortaya konması; rekabette yaratıcı avantajın elde edilme stratejilerinin ve yöntemlerinin incelenmesi; uygulamasının yapılması
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Marka oluşumundaki ‘yaratıcılık’ etkeninin, kurum ve marka sahibi/yöneticisi kişi düzeyinde karşılığını veya kaynağını belirleyebilecek,
  • Yaratıcılık etkeninin kuruma veya markaya özgü biçimde ifade edilebilmesinin stratejik gereklerini saptayabilecek,
  • İletişime ilişkin stratejik kararların biçimsel gereklerini tanımlayabilecek,
  • Belirlenen biçimsel gereklerin uygulanması için çerçeve plan yaparak brif verebilecek
  • İletişim yatırımının hayata geçirilmesine ve tutarlılıkla sürdürülmesi sürecine katılabilecektir.
Ders Tanımı Çeşitli kategorilerdeki başarılı markaların ve ardındaki kurumların / kişilerin yaratıcılık ve uygulama vakalarının, pazarlama iletişimi stratejileri ve uygulamalarıyla incelenmesi. Çeşitli aşama ve düzeyde strateji geliştirme alıştırmaları. Konu ve vakalara ilişkin tartışmalar.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin Genel Tanıtımı ve İşleyişi. Pazarlama İletişiminde Strateji nedir? Yaratıcı Strateji Nedir?
2 Değişmeyen İnsanı Anlamak: 7 Temel Dürtü Morris, Desmond (July 2, 2009).The Human Zoo, Vintage Digital
3 Hedef Kitleyi Anlamak – 7 Dürtü Üzerinden Segmentasyon
4 Hedef Kitleyi Anlama Atölyesi
5 Pazarlamada Derinlik Eksikliği – 7 Derin Metafor Zaltman, Gerald and Zaltman, Lindsay H. Zaltman, Marketing Metaphoria | (Apr 1, 2008) Harvard Business Review Press
6 Ürünü Anlama Atölyesi
7 Marka Arkeolojisi- Markaya içeriden bakmak.. Markayı 7 Derin Metafor üzerinden Anlamak
8 Markayı Anlama Atölyesi
9 Pazardaki Boşluğu Bulmak. Sorunu ve Fırsatı Saptamak – 1. Ödevin Verilmesi
10 Ara Sınav
11 Ödev Sunumları Ve Yorumları
12 İçgörü Nedir, ne değildir? İçgörü bulma yöntemleri Fortini-Campbell, Lisa and Bendinger, Bruce, Hitting The Sweet Spot, (June 8, 2001) The Copy Workshop
13 İçgörü Atölyesi – Brief Formatı
14 Projeyle ilgilli sorular- Yaratıcılığın önündeki engelleri kaldırmak VanOech, Roger, Whack On The Side Of The Head, (July 20, 2011) Creative Think
15 Sunumlar, değerlendirmeler.
16 Sunumlar, değerlendirmeler

 

Ders Kitabı
Önerilen Okumalar/Materyaller

 Desmond Morris, The Human Zoo, (July 2, 2009). Vintage Digital, ISBN-13: 978-0099482116

 

 

Gerald Zaltman and Linda H. Zaltman, Marketing Metaphoria, April 1, 2008, Harvard Business Review, ISBN-10 ‏ : ‎ 9781422121153

ISBN-13 ‏ : ‎ 978-1422121153

 

Lisa Fortini-Campbell, and Bruce Bendinger, Bruce, Hitting The Sweet Spot, (June 8, 2001) The Copy Workshop, ASIN ‏ : ‎ B00AFZ7TFE

 

Roger VanOech, Whack On The Side Of The Head, (July 20, 2011) Creative Think, ASIN ‏ : ‎ B005DO9TW8

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
15
Sunum / Jüri Önünde Sunum
2
30
Proje
1
25
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
20
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
4
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
2
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
10
4
40
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
1
10
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
2
10
20
Proje
1
20
20
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
12
12
Final Sınavı
0
    Toplam
150

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Marka iletişimi alanında özgün ve yaratıcı stratejiler geliştirmeyi sağlayan süreç, yöntem ve tekniklere ilişkin bilgilerini derinleştirerek uygular.

X
2

Marka iletişimi konusunda uzmanlık gerektiren sorunları disiplinler arası yaklaşım ve araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.

3

Marka iletişimi alanının ilişkili olduğu farklı disiplinler (pazarlama, reklamcılık, halkla ilişkiler, kurumsal iletişim, pazarlama iletişimi vb.) arasındaki bağlantıları bütünleştirir.

4

Marka iletişimi konusunda geliştirilen stratejileri ve çözüm yöntemlerini değerlendirir.

X
5

Kurumsal iletişim yönetiminin temel prensiplerini kavrar ve bunları uygulama becerileri edinir.

6

Bütünleşik bir marka iletişimi kampanyası planlayabilir, geliştirebilir, süreci yönetir ve değerlendirir.

7

Marka iletişimi ve kurumsal iletişim alanındaki çözüm önerilerini ilgili paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarır.

8

Mesleki ve toplumsal etik değerlere uygun çalışmalar ve uygulamalar gerçekleştirir.

9

Marka iletişimi alanına ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bağımsız bir çalışma gerçekleştirir.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.