LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
Marka İletişimi (Tezsiz) (Türkçe)
MI 552 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Yaratıcı Strateji / Stratejik Yaratıcılık
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
MI 552
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Çevrim içi | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Genelde Pazarlama İletişiminde, özelde de Marka İletişiminde ‘Yaratıcı Strateji – Stratejik Yaratıcılık’ kavramının temelinde (kurumsal / markasal bakımdan veya girişimci açısından) hangi etkenlerin yattığından başlayarak, bu bağlamda ‘yaratıcılık’ olgusunun nasıl tanımlanması gerektiği ve rekabette yaratıcılığın günümüzde ne kadar önem kazandığının ortaya konması; rekabette yaratıcı avantajın elde edilme stratejilerinin ve yöntemlerinin incelenmesi; uygulamasının yapılması |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Çeşitli kategorilerdeki başarılı markaların ve ardındaki kurumların / kişilerin yaratıcılık ve uygulama vakalarının, pazarlama iletişimi stratejileri ve uygulamalarıyla incelenmesi. Çeşitli aşama ve düzeyde strateji geliştirme alıştırmaları. Konu ve vakalara ilişkin tartışmalar. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin Genel Tanıtımı ve İşleyişi. Pazarlama İletişiminde Strateji nedir? Yaratıcı Strateji Nedir? | |
2 | Değişmeyen İnsanı Anlamak: 7 Temel Dürtü | Morris, Desmond (July 2, 2009).The Human Zoo, Vintage Digital |
3 | Hedef Kitleyi Anlamak – 7 Dürtü Üzerinden Segmentasyon | |
4 | Hedef Kitleyi Anlama Atölyesi | |
5 | Pazarlamada Derinlik Eksikliği – 7 Derin Metafor | Zaltman, Gerald and Zaltman, Lindsay H. Zaltman, Marketing Metaphoria | (Apr 1, 2008) Harvard Business Review Press |
6 | Ürünü Anlama Atölyesi | |
7 | Marka Arkeolojisi- Markaya içeriden bakmak.. Markayı 7 Derin Metafor üzerinden Anlamak | |
8 | Markayı Anlama Atölyesi | |
9 | Pazardaki Boşluğu Bulmak. Sorunu ve Fırsatı Saptamak – 1. Ödevin Verilmesi | |
10 | Ara Sınav | |
11 | Ödev Sunumları Ve Yorumları | |
12 | İçgörü Nedir, ne değildir? İçgörü bulma yöntemleri | Fortini-Campbell, Lisa and Bendinger, Bruce, Hitting The Sweet Spot, (June 8, 2001) The Copy Workshop |
13 | İçgörü Atölyesi – Brief Formatı | |
14 | Projeyle ilgilli sorular- Yaratıcılığın önündeki engelleri kaldırmak | VanOech, Roger, Whack On The Side Of The Head, (July 20, 2011) Creative Think |
15 | Sunumlar, değerlendirmeler. | |
16 | Sunumlar, değerlendirmeler |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Desmond Morris, The Human Zoo, (July 2, 2009). Vintage Digital, ISBN-13: 978-0099482116
Gerald Zaltman and Linda H. Zaltman, Marketing Metaphoria, April 1, 2008, Harvard Business Review, ISBN-10 : 9781422121153 ISBN-13 : 978-1422121153
Lisa Fortini-Campbell, and Bruce Bendinger, Bruce, Hitting The Sweet Spot, (June 8, 2001) The Copy Workshop, ASIN : B00AFZ7TFE
Roger VanOech, Whack On The Side Of The Head, (July 20, 2011) Creative Think, ASIN : B005DO9TW8 |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
15
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
30
|
Proje |
1
|
25
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
20
|
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
2
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
10
|
4
|
40
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
10
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
10
|
20
|
Proje |
1
|
20
|
20
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
12
|
12
|
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
150
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Marka iletişimi alanında özgün ve yaratıcı stratejiler geliştirmeyi sağlayan süreç, yöntem ve tekniklere ilişkin bilgilerini derinleştirerek uygular. |
X | ||||
2 | Marka iletişimi konusunda uzmanlık gerektiren sorunları disiplinler arası yaklaşım ve araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. |
|||||
3 | Marka iletişimi alanının ilişkili olduğu farklı disiplinler (pazarlama, reklamcılık, halkla ilişkiler, kurumsal iletişim, pazarlama iletişimi vb.) arasındaki bağlantıları bütünleştirir. |
|||||
4 | Marka iletişimi konusunda geliştirilen stratejileri ve çözüm yöntemlerini değerlendirir. |
X | ||||
5 | Kurumsal iletişim yönetiminin temel prensiplerini kavrar ve bunları uygulama becerileri edinir. |
|||||
6 | Bütünleşik bir marka iletişimi kampanyası planlayabilir, geliştirebilir, süreci yönetir ve değerlendirir. |
|||||
7 | Marka iletişimi ve kurumsal iletişim alanındaki çözüm önerilerini ilgili paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
|||||
8 | Mesleki ve toplumsal etik değerlere uygun çalışmalar ve uygulamalar gerçekleştirir. |
|||||
9 | Marka iletişimi alanına ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bağımsız bir çalışma gerçekleştirir. |
X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
Azmin sonu Oxford’a çıktı
Henüz 8 yaşında konuşma bozukluğu başlayan ve tüm girişimlerine rağmen sorunu çözülemeyen İzmir Ekonomi Üniversiteli (İEÜ) Birtan Demirel, zorluklar karşısında pes etmedi,