LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
Marka İletişimi (Tezsiz) (Türkçe)
MI 553 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Dijital İletişim
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
MI 553
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıSoru & CevapKritik vermeJüriAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Dijital bilgi ve teknolojiler ile dönüşen/ilerleyen dünyamızda tüketici ihtiyaçlarına bağlı olarak değişen iletişim kavramını açıklamak ve dijital düşünme anlayışı geliştirmek amaçlanmaktadır |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Dijital düşünme anlayışı geliştirmek ve bu anlayış ile marka iletişimi stratejileri geliştirebilmek adına öncelikle dijtial bilgi ve teknolojiler ile dönüşen dünyamızdaki tüketici ihtiyaçları ile değişen iletişim kavramı açıklanacaktır. Değişen iletişim kavramında dijital iletişimin kendi içindeki dönüşümü detaylı olarak incelenecektir. Başarılı bir dijital strateji geliştirmenin ana ekseninde bulunan dijital tüketiciyi ve bu tüketiciye ulaşabilmek için kullanılan dijital iletişim yollarını anlamak dersin ana amacıdır. Dijital iletişim yolları standart kullanımlar, online video reklamları, sosyal medya, mobil medya, arama motoru pazarlaması, oyun, içerik, programatik, eticaret ve veri kullanımı ekseninde incelenecektir ve markanın pazarlama hedefine yapacağı katkı anlayışı ile aktarılacaktır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse giriş. Dersin içeriği hakkında bilgilendirme | |
2 | Temel Dijital Terimler ve Rakamlarla Türkiye’de Dijital - Dijitalin Dönüşümü | Bulunmaz, B. (2016). Gelişen teknolojiyle birlikte değişen pazarlama yöntemleri ve dijital pazarlama. Trt Akademi, 1(2), 348-365. |
3 | Tarihsel Bakış Açısı ile İletişim Kavramı ve Dijital İletişim | Hilal Kılıç, Pazar ve Pazarlama İletişiminin Değişen Yapısı (Markaloji- Markaya Dair Her Şey, bölüm 1, sf.19-44) Clay Shirky, How social media can make history, https://www.ted.com/talks/clay_shirky_how_cellphones_twitter_facebook_can_make_history/transcript |
4 | Dijital Strateji | Ceren Sağlam & Erol Batislam. her markanın pupose’ı olmnalı mı? Taş Kağıt Makas Podcast. https://open.spotify.com/episode/6mwDmkm27A5TrvwvgS4XO8?si=BXLmJQi0RQ2UwN6G6Ub_Gg |
5 | Dijital Yaratıcılık | Dijital Çağda Ogilvy’ye Göre Reklamcılık, 98-119 |
6 | Sosyal Medya Pazarlama | Alan, A. K., KABADAYI, E. T., & Erişke, T. (2018). İletişimin Yeni Yüzü: Dijital Pazarlama Ve Sosyal Medya Pazarlamasi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 17(66), 493-504. |
7 | İçerik Pazarlama | Benli, T., & Karaosmanoğlu, K. (2017). Bir pazarlama stratejisi olarak içerik pazarlama. Mesleki Bilimler Dergisi (MBD), 6(1 (DÜZELTME)), 27-38. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sunum Konusu Seçimleri | |
10 | Dijital Medya Planlama | Dijital Çağda Ogilvy’ye Göre Reklamcılık, 132-149 |
11 | Performans Pazarlama ve Programmatik 1 | https://www.thinkwithgoogle.com/marketing-strategies/performance-marketing-case-studies/ |
12 | SEO, Analitik, Data | http://www.iabturkiye.org/UploadFiles/Reports/programatik05072017170851.pdf http://www.iabturkiye.org/UploadFiles/Reports/veri-kullanimi05072017170940.pdf http://www.iabturkiye.org/UploadFiles/Reports/native05072017170556.pdf |
13 | Dönem Sunumları | |
14 | Sunumların Değerlendirilmesi | |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Dersin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Dijital Çağda Ogilvy’ye Göre Reklamcılık, Miles Young ISBN: 9786057950604
Gökşin, E. (2017). Dijital pazarlama temelleri. İstanbul: Abaküs Yayınları. ISBN 9786059129954 |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
30
|
Proje |
1
|
40
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
12
|
2
|
24
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
24
|
24
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
18
|
18
|
Proje |
1
|
36
|
36
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
150
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Marka iletişimi alanında özgün ve yaratıcı stratejiler geliştirmeyi sağlayan süreç, yöntem ve tekniklere ilişkin bilgilerini derinleştirerek uygular. |
|||||
2 | Marka iletişimi konusunda uzmanlık gerektiren sorunları disiplinler arası yaklaşım ve araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. |
X | ||||
3 | Marka iletişimi alanının ilişkili olduğu farklı disiplinler (pazarlama, reklamcılık, halkla ilişkiler, kurumsal iletişim, pazarlama iletişimi vb.) arasındaki bağlantıları bütünleştirir. |
X | ||||
4 | Marka iletişimi konusunda geliştirilen stratejileri ve çözüm yöntemlerini değerlendirir. |
X | ||||
5 | Kurumsal iletişim yönetiminin temel prensiplerini kavrar ve bunları uygulama becerileri edinir. |
X | ||||
6 | Bütünleşik bir marka iletişimi kampanyası planlayabilir, geliştirebilir, süreci yönetir ve değerlendirir. |
|||||
7 | Marka iletişimi ve kurumsal iletişim alanındaki çözüm önerilerini ilgili paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
|||||
8 | Mesleki ve toplumsal etik değerlere uygun çalışmalar ve uygulamalar gerçekleştirir. |
|||||
9 | Marka iletişimi alanına ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bağımsız bir çalışma gerçekleştirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
Azmin sonu Oxford’a çıktı
Henüz 8 yaşında konuşma bozukluğu başlayan ve tüm girişimlerine rağmen sorunu çözülemeyen İzmir Ekonomi Üniversiteli (İEÜ) Birtan Demirel, zorluklar karşısında pes etmedi,