Bizi takip edin
|
EN

LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

Marka İletişimi (Tezsiz) (Türkçe)

MI 554 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
B2B İletişim
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MI 554
Güz/Bahar
3
0
3
5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Yüksek Lisans
Dersin Veriliş Şekli Çevrim içi
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin amacı, pazarlama iletişiminde B2B alanının temel prensipleri ve uygulamalarını öğrencilerle tanıştırmaktır. Öğrencilere B2B iletişim kavramı aktarılırken özellikle kavramsal farklılıkların da uygulamalar üzerinden incelenmesi ve değerlendirilmesi yapılacaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • B2B pazarlama ve B2B iletişim konularını ilişkilendirebilecek
  • B2B iletişimin temel ilkelerini değerlendirebilecek
  • B2B iletişim ve kurumsal iletişimini benzerliklerini ve farklılıklarını değerlendirebilecek,
  • B2C ve B2B iletişiminin farklılıklarını irdeleyebilecek,
  • B2B kampanyalarını analiz edebilecektir.
Ders Tanımı Son tüketiciye giden ürün ve hizmetleri üreten ve pazarlayan kurumların sayısı çok yüksektir. Birbirinin müşterisi (tüketicisi) olan kurumlar, marka yönetimini gerçekleştirirken B2C yaklaşımından daha farklı bir yaklaşıma ihtiyaç duymaktadırlar. B2B marka iletişimi olarak adlandırılabilecek bu yaklaşımı inceleyen ders, kurumsal farklılaşmanın sağlanmasından bu farklılaşmanın iletişimine kadar olan yelpazeyi ele almaktadır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin açıklanması
2 Markalamak ya da markalamamak Kotler, P. Ve Pfoertsch, W. (2007). B2B Marka Yönetimi. İstanbul, Kapital Medya. ss.33-86
3 B2B Markalama boyutları Kotler, P. Ve Pfoertsch, W. (2007). B2B Marka Yönetimi. İstanbul, Kapital Medya. ss.87-188
4 B2B Marka farklılığı Kotler, P. Ve Pfoertsch, W. (2007). B2B Marka Yönetimi. İstanbul, Kapital Medya. ss. 132-150
5 B2B Marka değerlendirme Kotler, P. Ve Pfoertsch, W. (2007). B2B Marka Yönetimi. İstanbul, Kapital Medya. ss. 151-153
6 B2B Marka iletişimi Kotler, P. Ve Pfoertsch, W. (2007). B2B Marka Yönetimi. İstanbul, Kapital Medya. ss. 132-150
7 B2B Marka özellikleri Kotler, P. Ve Pfoertsch, W. (2007). B2B Marka Yönetimi. İstanbul, Kapital Medya. ss. 151-188
8 B2B Marka yönetimi ve iletişimi Konuk konuşmacı
9 Markalamayla hızlanma Kotler, P. Ve Pfoertsch, W. (2007). B2B Marka Yönetimi. İstanbul, Kapital Medya. ss.189-242
10 Markalama tuzakları Kotler, P. Ve Pfoertsch, W. (2007). B2B Marka Yönetimi. İstanbul, Kapital Medya. ss. 319-342
11 B2B markalamada başarı öyküleri Kotler, P. Ve Pfoertsch, W. (2007). B2B Marka Yönetimi. İstanbul, Kapital Medya. ss.243-318
12 Gelecek perspektifi Kotler, P. Ve Pfoertsch, W. (2007). B2B Marka Yönetimi İstanbul, Kapital Medya. ss.343-374
13 Proje
14 Proje
15 Proje
16 Dönemin gözden geçirilmesi

 

Ders Kitabı

Kotler, P. Ve Pfoertsch, W. (2007). B2B Marka Yönetimi. İstanbul, Kapital Medya

Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
40
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
12
1
12
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
1
20
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
1
40
40
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
30
30
Final Sınavı
0
    Toplam
150

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Marka iletişimi alanında özgün ve yaratıcı stratejiler geliştirmeyi sağlayan süreç, yöntem ve tekniklere ilişkin bilgilerini derinleştirerek uygular.

2

Marka iletişimi konusunda uzmanlık gerektiren sorunları disiplinler arası yaklaşım ve araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.

3

Marka iletişimi alanının ilişkili olduğu farklı disiplinler (pazarlama, reklamcılık, halkla ilişkiler, kurumsal iletişim, pazarlama iletişimi vb.) arasındaki bağlantıları bütünleştirir.

X
4

Marka iletişimi konusunda geliştirilen stratejileri ve çözüm yöntemlerini değerlendirir.

5

Kurumsal iletişim yönetiminin temel prensiplerini kavrar ve bunları uygulama becerileri edinir.

X
6

Bütünleşik bir marka iletişimi kampanyası planlayabilir, geliştirebilir, süreci yönetir ve değerlendirir.

7

Marka iletişimi ve kurumsal iletişim alanındaki çözüm önerilerini ilgili paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarır.

X
8

Mesleki ve toplumsal etik değerlere uygun çalışmalar ve uygulamalar gerçekleştirir.

X
9

Marka iletişimi alanına ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bağımsız bir çalışma gerçekleştirir.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.