
Azmin sonu Oxford’a çıktı
Henüz 8 yaşında konuşma bozukluğu başlayan ve tüm girişimlerine rağmen sorunu çözülemeyen İzmir Ekonomi Üniversiteli (İEÜ) Birtan Demirel, zorluklar karşısında ...
Dersin Adı |
Tüketici İçgörüsü
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
MI 555
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Yaratıcılığın ardında yatan en önemli kavramlardan biri olan ve farklı iletişimler tarafından farklı şekillerde tanımlanan içgörü kavramının net bir şekilde tanımlamak. Stratejik içgörü ve yaratıcı içgörü kavramlarının arasındaki farkın anlaşılmasını sağlamak. İçgörü saptamanın ve kullanmanın yöntemlerini aktarmak. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Ders, paylaşılan teorik arka planın, beyin fırtınası, içerik analizi ve yaratıcı harmoni-atölyeleri ile desteklendiği grup çalışmalarından oluşur. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri |
X
|
|
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin Tanıtımı ve Ders Programına Genel Bakış | |
2 | İçgörü ve Beyin Fırtınası | Barez-Brown, C. (2008). Kıça şaplak atan fikirler nasıl üretilir (H. Mesci, Çev.). İstanbul: Reklamcılık Vakfı Yayınları (sayfa 121-161). |
3 | "Nitel Araştırmanın Bilimsel Araştırma Geleneği İçindeki Yeri" ve "Nitel Araştırmada Araştırmacı Davranışına İlişkin Bazı İlkeler" | Yıldırım, A., & Simsek, H. (2003). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (sayfa 13-28 ve sayfa 85-91). |
4 | Tüketici Araştırmaları ve Dolaylı Ölçüm | Basfirinci, C. (2020). TÜKETİCİ ARAŞTIRMALARINDA HASSAS KONULARIN ÖLÇÜMÜ: TÜKETİCİ ETİĞİNİN DOĞRUDAN VE DOLAYLI ÖLÇÜMÜNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA. Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi, (29), 127-148. |
5 | Projektif Teknikler | Akın, M. Ş. (2022). Kullanıcı deneyimini anlamada kolaj yöntemi: reklamcılık ve organizasyondaki uygulaması. Disiplinlerarası Yenilik Araştırmaları Dergisi, 2(2), 133-140. |
6 | Tepkisiz Araştırma ve İkincil Analiz | Neuman, W. L. (2022). Toplumsal araştırma yöntemleri. Nitel ve Nicel Yaklaşımlar.(Ö. Akkaya, Çev.). Ankara: Siyasal Kitabevi (Bölüm Tepkisiz Araştırma ve İkincil Analiz) |
7 | İçerik Analizi Uygulama | Öğretim görevlisinin power point sunuşları |
8 | Odak Grup | Çokluk, Ö., Yılmaz, K. ve Oğuz, E. (2011). Nitel Bir Görüşme Yöntemi: Odak Grup Görüşmesi. Kuramsal Eğitimbilim, 4 (1): 95-107. İkinci kaynak: Sevim, N. H. (2008). Odak grup görüşmeleri. Sosyoloji Notları Dergisi, 5, 80-85. |
9 | Odak Grup Uygulama | Öğretim görevlisinin power point sunuşları |
10 | Derinlemesine Görüşme | Yıldırım, A., & Simsek, H. (2003). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (sayfa 91-123). |
11 | Derinlemesine Görüşme Uygulama | Öğretim görevlisinin power point sunuşları |
12 | Netnografi | Özbölük, T., & Dursun, Y. (2015). Pazarlama araştırmalarında paradigmal dönüşüm ve etnografinin dijital evrimi: Netnografi. Erciyes üniversitesi iktisadi ve idari bilimler fakültesi dergisi, (46), 227-247. |
13 | Netnografi | Özkoçak, L., & Şahin, S. (2024). Kurumsal İletişimde Netnografinin Kullanımı. Selçuk İletişim, 17(2), 314-340. |
14 | Marka Araştırması Örneği | Öğretim görevlisinin power point sunuşları |
15 | Brief Atölyesi | |
16 | Brief Atölyesi |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Reklamın Şifresini Kırmak. Jacob Goldenberg, Çeviri:Haluk Mesci, Optimist Yayınları |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
20
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
2
|
50
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
1
|
30
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
70
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
30
|
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
3
|
42
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
2
|
10
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
1
|
40
|
40
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
150
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Marka iletişimi alanında özgün ve yaratıcı stratejiler geliştirmeyi sağlayan süreç, yöntem ve tekniklere ilişkin bilgilerini derinleştirerek uygular. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
2 |
Marka iletişimi konusunda uzmanlık gerektiren sorunları disiplinler arası yaklaşım ve araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
3 |
Marka iletişimi alanının ilişkili olduğu farklı disiplinler (pazarlama, reklamcılık, halkla ilişkiler, kurumsal iletişim, pazarlama iletişimi vb.) arasındaki bağlantıları bütünleştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
4 |
Marka iletişimi konusunda geliştirilen stratejileri ve çözüm yöntemlerini değerlendirir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
5 |
Kurumsal iletişim yönetiminin temel prensiplerini kavrar ve bunları uygulama becerileri edinir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
Bütünleşik bir marka iletişimi kampanyası planlayabilir, geliştirebilir, süreci yönetir ve değerlendirir. |
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
|
7 |
Marka iletişimi ve kurumsal iletişim alanındaki çözüm önerilerini ilgili paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
Mesleki ve toplumsal etik değerlere uygun çalışmalar ve uygulamalar gerçekleştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
Marka iletişimi alanına ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bağımsız bir çalışma gerçekleştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
Henüz 8 yaşında konuşma bozukluğu başlayan ve tüm girişimlerine rağmen sorunu çözülemeyen İzmir Ekonomi Üniversiteli (İEÜ) Birtan Demirel, zorluklar karşısında ...
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..