LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
Marka İletişimi (Tezsiz) (Türkçe)
MI 555 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Tüketici İçgörüsü
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
MI 555
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Çevrim içi | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Yaratıcılığın ardında yatan en önemli kavramlardan biri olan ve farklı iletişimler tarafından farklı şekillerde tanımlanan içgörü kavramının net bir şekilde tanımlamak. Stratejik içgörü ve yaratıcı içgörü kavramlarının arasındaki farkın anlaşılmasını sağlamak. İçgörü saptamanın ve kullanmanın yöntemlerini aktarmak. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Ders, paylaşılan teorik arka planın, beyin fırtınası, içerik analizi ve yaratıcı harmoni-atölyeleri ile desteklendiği grup çalışmalarından oluşur. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri |
X
|
|
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin Tanıtımı ve Ders Programına Genel Bakış | |
2 | İçgörünün Tanımı ve Çeşitleri İçgörü Bulmanın 2 En Etkili Yolu | |
3 | 777 Prensibi | Öğretim görevlisinin power point sunuşları |
4 | Ürün İçgörüsü Atölyesi | Öğretim görevlisinin power point sunuşları |
5 | Marka İçgörüsü Atölyesi | Öğretim görevlisinin power point sunuşları |
6 | Tüketici İçgörüsü Atölyesi | Öğretim görevlisinin power point sunuşları |
7 | Brief Formatı/6 Sihirli Soru/4C Kanunu | Öğretim görevlisinin power point sunuşları |
8 | Brief Atölyesi | Öğretim görevlisinin power point sunuşları |
9 | Midterm Ödevi: Brief Hazırlama | Öğretim görevlisinin power point sunuşları |
10 | Brief Sunumları | Öğretim görevlisinin power point sunuşları |
11 | Yaratıcı Kalıplar: Antik Yunan Kalıpları | Öğretim görevlisinin power point sunuşları |
12 | Yaratıc Kalıplar: Kudüs Üniversitesi Kalıpları | Öğretim görevlisinin power point sunuşları |
13 | Stratejik Briefi Yaratıcı Briefe Çevirmek | Öğretim görevlisinin power point sunuşları |
14 | Yaratıcı Brief Atölyesi | Öğretim görevlisinin power point sunuşları |
15 | Final Ödevleri: Yaratıcı Brief Yazma | |
16 | Final Sunumları |
Ders Kitabı | Yaratıcı süreçteki her faz için PPT sunum hazırlanacak ve sunumu destekleyen kaynakça belirtilecektir. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Reklamın Şifresini Kırmak. Jacob Goldenberg, Çeviri:Haluk Mesci, Optimist Yayınları |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
20
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
2
|
50
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
1
|
30
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
70
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
30
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
3
|
42
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
2
|
10
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
1
|
40
|
40
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
150
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Marka iletişimi alanında özgün ve yaratıcı stratejiler geliştirmeyi sağlayan süreç, yöntem ve tekniklere ilişkin bilgilerini derinleştirerek uygular. |
X | ||||
2 | Marka iletişimi konusunda uzmanlık gerektiren sorunları disiplinler arası yaklaşım ve araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. |
X | ||||
3 | Marka iletişimi alanının ilişkili olduğu farklı disiplinler (pazarlama, reklamcılık, halkla ilişkiler, kurumsal iletişim, pazarlama iletişimi vb.) arasındaki bağlantıları bütünleştirir. |
|||||
4 | Marka iletişimi konusunda geliştirilen stratejileri ve çözüm yöntemlerini değerlendirir. |
X | ||||
5 | Kurumsal iletişim yönetiminin temel prensiplerini kavrar ve bunları uygulama becerileri edinir. |
|||||
6 | Bütünleşik bir marka iletişimi kampanyası planlayabilir, geliştirebilir, süreci yönetir ve değerlendirir. |
X | ||||
7 | Marka iletişimi ve kurumsal iletişim alanındaki çözüm önerilerini ilgili paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
|||||
8 | Mesleki ve toplumsal etik değerlere uygun çalışmalar ve uygulamalar gerçekleştirir. |
|||||
9 | Marka iletişimi alanına ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bağımsız bir çalışma gerçekleştirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
Azmin sonu Oxford’a çıktı
Henüz 8 yaşında konuşma bozukluğu başlayan ve tüm girişimlerine rağmen sorunu çözülemeyen İzmir Ekonomi Üniversiteli (İEÜ) Birtan Demirel, zorluklar karşısında pes etmedi,