
Azmin sonu Oxford’a çıktı
Henüz 8 yaşında konuşma bozukluğu başlayan ve tüm girişimlerine rağmen sorunu çözülemeyen İzmir Ekonomi Üniversiteli (İEÜ) Birtan Demirel, zorluklar karşısında ...
Dersin Adı |
Marka İletişiminde Araştırma
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
MI 557
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
-
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıSoru & CevapKritik vermeDeney / Laboratuvar / Atölye uygulamaAnlatım / Sunum | |||||
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu derste bütünleşik marka iletişimi ekseninde, niceliksel veri toplanması ve analizinin gerçekleştirilmesinin aktarılması hedeflenmektedir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Pazarlama alanının dinamiklerine bütünleşik bir bakış açısı ile yaklaşabilmek; yaratıcı ve eleştirel düşünerek özgün ve yaratıcı stratejiler geliştirebilmek için araştırma süreci, yöntem ve teknikleri tanıtılacaktır. Ayrıca öğrencilerden iş yaşamında karşılaşılabilecek olası bir problemin çözümüne yönelik bir araştırma kurgulamaları ve dönem sonunda sınıfta sunmaları istenecektir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
|
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin Tanıtımı | |
2 | Markalar ve Markalaşmaya İlişkin Tüketici Araştırmalarına Giriş | Koçyiğit, M., & Küçükcivil, B. (2018). Pazarlama Amaçlı Sponsorluk Etkinlikleri ile Tüketici Temelli Marka Değeri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi: Bir Türk Markası Üzerine Tüketici Araştırması. Connectist: Istanbul University Journal of Communication Sciences, (55), 113-141. |
3 | Marka İletişimde Araştırma Süreci: ihtiyaçların belirlenmesi, araştırmanın projelendirilmesi, uygun araştırma modelinin saptanması | DALGIÇ, T., & TİLTAY, M. A. (2020). Otomotiv Sektöründe Marka Bağlılığı: Toyota Türkiye Hayran Topluluğu Üzerine Netnografik Bir Araştırma. Optimum Ekonomi ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 7(1), 331-359. |
4 | Marka İletişimde Araştırma Süreci: saha araştırmaları, veri analizi ve bulguların değerlendirilmesi aşamaları | BAŞANBAŞ, Ş. ALGILANAN KALİTE, TATMİN VE BAĞLILIK İLİŞKİSİ ÜZERİNE OTOMOTİV YAN SANAYİİNDE BİR ARAŞTIRMA. Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 5(10), 15-39. |
5 | Marka yönetiminin etkinliği açısından araştırmalar arasında imaj araştırmaları, marka/ürün testleri, isim, ambalaj testleri | |
6 | Marka yönetiminin etkinliği açısından araştırmalar dağıtım kanalı araştırmaları, reklam araştırmaları, müşteri memnuniyeti araştırmaları | |
7 | Destinasyon markalama araştırması | Marangoz, M., & Tayçu, Z. (2017). Bilişsel ve Duygusal İmaj Unsurlarının Şehir Markası İmajına Etkisi: Muğla İli Örneği. Pamukkale Journal of Eurasian Socioeconomic Studies, 4(1), 37-56. |
8 | Tüketici davranış ve tutumları ile motivasyonların izlenmesi | Aydin, B. O. (2014). Elektronik Agizdan Agiza Iletisim: Tüketici Motivasyonlarinin Analizi*/Electronic Word-Of-Mouth: An Analysis Of Consumer Motivations. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (32), 13. |
9 | Ara Sınav | |
10 | Tüketici tutumları ve motivasyonları üzerine bir odak grup çalışması | |
11 | Markalama araştırması ve nöral teknikler | Özkaya, B. (2015). Marka yönetiminde araştırma: Fonksiyonel manyetik rezonans görüntüleme tekniği. Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, 2(1), 24-47. |
12 | Simülasyona İlişkin Temel Metrikler Quiz | Sınıf içi çalışma |
13 | Simülasyon | Sınıf içi çalışma |
14 | Öğrenci sunumları | |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Dersin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Gerekan, B., & Koçan, M. (2018). Marka değerindeki değişimin incelenmesi üzerine bir araştırma. İşletme Araştırmaları Dergisi, 10(4), 210-228. Kalyoncuoğlu, S. (2017). Markaya duyulan güven ile marka sadakati ilişkisinde marka aşkının aracılık rolü: Starbucks markası üzerine bir araştırma. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 5(4), 383-402. Mutlu, B., & Bazarcı, S. (2017). Marka işbirlikleri için yeni bir alan: YouTube içerik üreticileri ve kanal toplulukları üzerine netnografik bir araştırma. Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, (27), 28-45. Pazarlama Araştırmaları, E.Gegez, İstanbul: Beta, 2010 ISBN 978-605-377-376-4 (2. ve 3. bölümler) |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
5
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
5
|
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
10
|
Proje |
1
|
20
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav |
1
|
20
|
Ara Sınav |
1
|
20
|
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
7
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
2
|
28
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
4
|
4
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
20
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
10
|
10
|
Proje |
1
|
20
|
20
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
1
|
0
|
|
Ara Sınavlar |
1
|
20
|
20
|
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
150
|
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
|||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
|||
1 |
Marka iletişimi alanında özgün ve yaratıcı stratejiler geliştirmeyi sağlayan süreç, yöntem ve tekniklere ilişkin bilgilerini derinleştirerek uygular. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
2 |
Marka iletişimi konusunda uzmanlık gerektiren sorunları disiplinler arası yaklaşım ve araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. |
-
|
-
|
-
|
X
|
-
|
|
3 |
Marka iletişimi alanının ilişkili olduğu farklı disiplinler (pazarlama, reklamcılık, halkla ilişkiler, kurumsal iletişim, pazarlama iletişimi vb.) arasındaki bağlantıları bütünleştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
4 |
Marka iletişimi konusunda geliştirilen stratejileri ve çözüm yöntemlerini değerlendirir. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
5 |
Kurumsal iletişim yönetiminin temel prensiplerini kavrar ve bunları uygulama becerileri edinir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
6 |
Bütünleşik bir marka iletişimi kampanyası planlayabilir, geliştirebilir, süreci yönetir ve değerlendirir. |
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
|
7 |
Marka iletişimi ve kurumsal iletişim alanındaki çözüm önerilerini ilgili paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
8 |
Mesleki ve toplumsal etik değerlere uygun çalışmalar ve uygulamalar gerçekleştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
|
9 |
Marka iletişimi alanına ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bağımsız bir çalışma gerçekleştirir. |
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
Henüz 8 yaşında konuşma bozukluğu başlayan ve tüm girişimlerine rağmen sorunu çözülemeyen İzmir Ekonomi Üniversiteli (İEÜ) Birtan Demirel, zorluklar karşısında ...
İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.
Daha Fazlası..İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.
Daha Fazlası..