Bizi takip edin
|
EN

LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

Marka İletişimi (Tezsiz) (Türkçe)

MI 559 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Marka İletişiminde Yazım Atölyesi
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MI 559
Güz/Bahar
3
0
3
5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Yüksek Lisans
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Grup çalışması
Olgu / Vaka çalışması
Soru & Cevap
Kritik verme
Simülasyon
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Atölye dersi tarzında hazırlanan bu derste, ders içi aktiviteler tasarlanarak okuma ve yazma kabiliyetini geliştirmek amaçlanmaktadır. Marka iletişiminde metin yazarlığının önemi, metin yazarlığı ile ilgili temel ilke ve konseptler, etkili metin yazarlığına yaklaşımlar ve stiller başlıca işlenecek konulardır. Yazılı basın, açıkhava reklamcılığı, televizyon ve radyo reklamları, doğrudan postalama reklamcılığı, broşür ve internet reklamcılığından örnekler verilecektir. Ayrıca halkla ilişkiler mesajlarının oluşum süreci ve iletişim/halkla ilişkiler alanında kullanılan farklı iletişim araçlarına uygun farklı yazım teknikleri işlenecektir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Marka iletişimde metin yazımı ile ilgili yaratım ve uygulama süreçlerini deneyimleyebilecektir.
  • Yaratılan fikrin çeşitli mecralara uygulanması konusunda pratik yapacaklardır.
  • Briefte tanımlanan strateji ve gerekliliklere uygun olarak ifade etme konusunda deneyim kazanacaklardır.
  • Metin yazma uygulamalarını Türkiye ve dünyadaki örnek olaylar üzerinden analiz edebilecektir.
  • Kurumsal iletişim, halkla ilişkiler ve reklamcılık alanlarında kullanılan farklı formatlardaki metinleri yazabileceklerdir.
Ders Tanımı Bu ders aracılığıyla öğrencilerin kurumsal iletişim, halkla ilişkiler ve reklamcılık alanlarında kullanılan farklı formatlardaki metin ihtiyaçlarının gerekliliklerini anlayıp yazabilmeleri sağlanacaktır. Öğrenciler yaratıcı fikir üretim sistemlerini öğrenerek metin yazma becerilerini geliştireceklerdir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin işleniş biçiminin gözden geçirilmesi
2 Karakter arketiplerini anlama, markalar ile ilişkilendirme, örnek marka arketipi yazma www.kristalelma.org.tr adresindeki TVC kategorisinde ödül alan işlerin incelenmesi
3 Brief nedir? Örnek brief yazma Ders öncesinde paylaşılacak örnek briefleri okumuş olma
4 Halkla İlişkilerde metin yazımı: Basın bülteni Konumlandırma AL Ries Jack Trout, 17-84 sf
5 Halkla İlişkilerde metin yazımı: Konuşma/lansman metni ve kriz yönetimi kamuoyu duyuru metinleri Konumlandırma AL Ries Jack Trout, 85-219 sf
6 Ara Sınav
7 Beyin fırtınası ve zihin haritası tekniği / “Disruption” tekniği Konumlandırma AL Ries Jack Trout, 221-254 sf
8 Reklamda metin yazımı: Basın ilanı ve açık hava Müge Elden, Reklam Yazarlığı, 187-203 sf & 236-239 sf
9 Reklamda metin yazımı: Radyo spotu Müge Elden, Reklam Yazarlığı, Yaratıcı süreç ve reklam metni yazımı, 101-106 sf
10 Reklamda metin yazımı: Televizyon reklam senaryosu Müge Elden, Reklam Yazarlığı, Yaratıcı süreç ve TV reklam metnini oluşturmak, 131-138 sf
11 Sosyal medya için yaratıcı içerik oluşturma & final projesi için brief verilmesi www.kristalelma.org.tr adresindeki dijital kategorisinde ödül alan işlerin incelenmesi
12 Sosyal medya için yaratıcı içerik oluşturma & Final projesi grup görüşmeleri Proje görüşmelerine hazırlıklı gelme
13 Final projesi grup görüşmeleri Proje görüşmelerine hazırlıklı gelme
14 Final proje sunumları Sunuma hazırlıklı gelme
15 Dönemin değerlendirilmesi
16 Dönemin değerlendirilmesi

 

Ders Kitabı

Konumlandırma AL Ries Jack Trout 978-6054584376

 
Önerilen Okumalar/Materyaller

Müge Elden, Reklam Yazarlığı, İletişim Yayınları, ISBN: 9789750514050

 

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
20
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
30
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
4
100
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
10
2
20
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
1
12
12
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
1
35
35
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
35
35
Final Sınavı
0
    Toplam
150

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Marka iletişimi alanında özgün ve yaratıcı stratejiler geliştirmeyi sağlayan süreç, yöntem ve tekniklere ilişkin bilgilerini derinleştirerek uygular.

X
2

Marka iletişimi konusunda uzmanlık gerektiren sorunları disiplinler arası yaklaşım ve araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.

3

Marka iletişimi alanının ilişkili olduğu farklı disiplinler (pazarlama, reklamcılık, halkla ilişkiler, kurumsal iletişim, pazarlama iletişimi vb.) arasındaki bağlantıları bütünleştirir.

4

Marka iletişimi konusunda geliştirilen stratejileri ve çözüm yöntemlerini değerlendirir.

X
5

Kurumsal iletişim yönetiminin temel prensiplerini kavrar ve bunları uygulama becerileri edinir.

6

Bütünleşik bir marka iletişimi kampanyası planlayabilir, geliştirebilir, süreci yönetir ve değerlendirir.

7

Marka iletişimi ve kurumsal iletişim alanındaki çözüm önerilerini ilgili paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarır.

X
8

Mesleki ve toplumsal etik değerlere uygun çalışmalar ve uygulamalar gerçekleştirir.

9

Marka iletişimi alanına ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bağımsız bir çalışma gerçekleştirir.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.