LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
Marka İletişimi (Tezsiz) (Türkçe)
MI 559 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Marka İletişiminde Yazım Atölyesi
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
MI 559
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıOlgu / Vaka çalışmasıSoru & CevapKritik vermeSimülasyonAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Atölye dersi tarzında hazırlanan bu derste, ders içi aktiviteler tasarlanarak okuma ve yazma kabiliyetini geliştirmek amaçlanmaktadır. Marka iletişiminde metin yazarlığının önemi, metin yazarlığı ile ilgili temel ilke ve konseptler, etkili metin yazarlığına yaklaşımlar ve stiller başlıca işlenecek konulardır. Yazılı basın, açıkhava reklamcılığı, televizyon ve radyo reklamları, doğrudan postalama reklamcılığı, broşür ve internet reklamcılığından örnekler verilecektir. Ayrıca halkla ilişkiler mesajlarının oluşum süreci ve iletişim/halkla ilişkiler alanında kullanılan farklı iletişim araçlarına uygun farklı yazım teknikleri işlenecektir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders aracılığıyla öğrencilerin kurumsal iletişim, halkla ilişkiler ve reklamcılık alanlarında kullanılan farklı formatlardaki metin ihtiyaçlarının gerekliliklerini anlayıp yazabilmeleri sağlanacaktır. Öğrenciler yaratıcı fikir üretim sistemlerini öğrenerek metin yazma becerilerini geliştireceklerdir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin işleniş biçiminin gözden geçirilmesi | |
2 | Karakter arketiplerini anlama, markalar ile ilişkilendirme, örnek marka arketipi yazma | www.kristalelma.org.tr adresindeki TVC kategorisinde ödül alan işlerin incelenmesi |
3 | Brief nedir? Örnek brief yazma | Ders öncesinde paylaşılacak örnek briefleri okumuş olma |
4 | Halkla İlişkilerde metin yazımı: Basın bülteni | Konumlandırma AL Ries Jack Trout, 17-84 sf |
5 | Halkla İlişkilerde metin yazımı: Konuşma/lansman metni ve kriz yönetimi kamuoyu duyuru metinleri | Konumlandırma AL Ries Jack Trout, 85-219 sf |
6 | Ara Sınav | |
7 | Beyin fırtınası ve zihin haritası tekniği / “Disruption” tekniği | Konumlandırma AL Ries Jack Trout, 221-254 sf |
8 | Reklamda metin yazımı: Basın ilanı ve açık hava | Müge Elden, Reklam Yazarlığı, 187-203 sf & 236-239 sf |
9 | Reklamda metin yazımı: Radyo spotu | Müge Elden, Reklam Yazarlığı, Yaratıcı süreç ve reklam metni yazımı, 101-106 sf |
10 | Reklamda metin yazımı: Televizyon reklam senaryosu | Müge Elden, Reklam Yazarlığı, Yaratıcı süreç ve TV reklam metnini oluşturmak, 131-138 sf |
11 | Sosyal medya için yaratıcı içerik oluşturma & final projesi için brief verilmesi | www.kristalelma.org.tr adresindeki dijital kategorisinde ödül alan işlerin incelenmesi |
12 | Sosyal medya için yaratıcı içerik oluşturma & Final projesi grup görüşmeleri | Proje görüşmelerine hazırlıklı gelme |
13 | Final projesi grup görüşmeleri | Proje görüşmelerine hazırlıklı gelme |
14 | Final proje sunumları | Sunuma hazırlıklı gelme |
15 | Dönemin değerlendirilmesi | |
16 | Dönemin değerlendirilmesi |
Ders Kitabı | Konumlandırma AL Ries Jack Trout 978-6054584376 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Müge Elden, Reklam Yazarlığı, İletişim Yayınları, ISBN: 9789750514050
|
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
20
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
1
|
30
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
10
|
2
|
20
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
12
|
12
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
1
|
35
|
35
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
35
|
35
|
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
150
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Marka iletişimi alanında özgün ve yaratıcı stratejiler geliştirmeyi sağlayan süreç, yöntem ve tekniklere ilişkin bilgilerini derinleştirerek uygular. |
X | ||||
2 | Marka iletişimi konusunda uzmanlık gerektiren sorunları disiplinler arası yaklaşım ve araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. |
|||||
3 | Marka iletişimi alanının ilişkili olduğu farklı disiplinler (pazarlama, reklamcılık, halkla ilişkiler, kurumsal iletişim, pazarlama iletişimi vb.) arasındaki bağlantıları bütünleştirir. |
|||||
4 | Marka iletişimi konusunda geliştirilen stratejileri ve çözüm yöntemlerini değerlendirir. |
X | ||||
5 | Kurumsal iletişim yönetiminin temel prensiplerini kavrar ve bunları uygulama becerileri edinir. |
|||||
6 | Bütünleşik bir marka iletişimi kampanyası planlayabilir, geliştirebilir, süreci yönetir ve değerlendirir. |
|||||
7 | Marka iletişimi ve kurumsal iletişim alanındaki çözüm önerilerini ilgili paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
X | ||||
8 | Mesleki ve toplumsal etik değerlere uygun çalışmalar ve uygulamalar gerçekleştirir. |
|||||
9 | Marka iletişimi alanına ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bağımsız bir çalışma gerçekleştirir. |
X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
Azmin sonu Oxford’a çıktı
Henüz 8 yaşında konuşma bozukluğu başlayan ve tüm girişimlerine rağmen sorunu çözülemeyen İzmir Ekonomi Üniversiteli (İEÜ) Birtan Demirel, zorluklar karşısında pes etmedi,