Bizi takip edin
|
EN

LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ

Marka İletişimi (Tezsiz) (Türkçe)

MI 560 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Görsel Okuryazarlık
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MI 560
Güz/Bahar
3
0
3
5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Yüksek Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Soru & Cevap
Kritik verme
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders, öğrencilere görsel kültürü anlamanın, analiz etmenin ve kuramsallaştırmanın çeşitli yollarını tanıtacaktır. Ders kapsamında öğrencilere kültürlerarası ve çeşitli mecralardan disiplinlerarası bir görsel perspektif kazandırmak hedeflenmektedir. Dersin amacı, öğrencinin bakışını geçmişte, şimdiki zamanda; uzak ve yakın yerlerdeki görsel dünyaya dikkatlice bakmayı öğrenerek geliştirmesine yardımcı olmaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Görsel okuryazarlık kavramını tanımlayabilecektir.
  • Marka iletişimindeki görselleri analiz edebilecektir.
  • Görsellerde tasarım ve prodüksiyon öğelerini kullanabilecektir.
  • Eleştirel görsel okuma becerisi geliştirebilecektir.
  • Güncel teknolojiyi görsel okuryazar bir düşünce yapısı ile değerlendirebilecektir.
Ders Tanımı Özellikle günümüz tüketicisinin etrafını saran ekranlar ve bu ekranlardaki dinamik içerikler, marka iletişimine maruz kalanların neleri nasıl kodladıklarının anlaşılmasını gerektirmektedir. Göstergebilim ışığında tüketicilerin zihinlerinde oluşan imgelerin ve bu imgelerin marka iletişimindeki yerlerini açıklamak, bu dersin ana konularını oluşturmaktdır. Ayrıca, tasarım dünyasının sunduklarından en fazla şekilde faydalanabilmek ve tüketicileri bu yolla etkileyebilmek için tasarımcılara doğru briefler verilmelidir. Dersin önemli kazanımlarından biri de, görsel tasarımı gerçekleştiren yeteneklere ne istendiğinin net ve doğru bir biçimde aktarılması olacaktır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin Tanıtımı
2 İdeolojisiz Bir Yaşam Mümkün Müdür? Reklamın İdeolojik Savunması Çamur, M. ve Zinderen, İ. E. (2021). Yeni medya ve ideoloji: Netflix yapımı dizilere Althusser’ci bir yaklaşım. İNİF E- Dergi, 6(1), 465-484. Kirkpatrick, J. (1986). A philosophic defense of advertising. Journal of Advertising, 15(2), 42-64.
3 Belgesel: The True Cost (Gerçek Bedeli) N. Chomsky; E. Herman (2012). Rızanın İmalatı: Kitle Medyasının Ekonomi Politiği ISBN: 978-975-6165-51-5
4 Gramsci Ve Kültürel Hegemonya Çoban, S. (2012). Gramsci, hegemonya ve kapitalizm. In First International Interdisciplinary Socia Inquiry Conference. BAŞARAN, B. (2021). MODERNİTENİN SOSYAL KONTROL ARACI “MODA”. Al Farabi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 6(3), 64-74.
5 Sosyal Mekan ve Kültürel Yeniden Üretim Teorileri Hüseyin Köse. Bourdieu medyaya karşı: işbirlikçi, zorba ve çığırtkan medya. ISBN:975-8747-47-9
6 Hofstede’in Kültürel Boyutları ve Reklam Anlatısına Olan Etkileri Işıl Karpat Aktuğlu; Bengü E. Çolakoğlu, “Kültürün Reklam Üzerindeki Etkisi,Reklam Biçimlerinin Kültür Tarafından Belirlenmesi” Emrah Gülmez, “Netflix’in Türkiye’ye Özgü Reklam Filmlerinin Küresel Markaların Yerel Reklam Stratejileri Bağlamında Değerlendirilmesi”
7 Oryantalizm - Batının Gözünden Doğu ve Medya İzdüşümleri Edward W. Said, “Şarkiyatçılık- Batının Şark Anlayışları”; M. Köse; M. Küçük, “Oryantalizm ve Öteki Algısı”
8 Ara Sınav
9 Medyalanmış Yalnızlıkta Parasosyal Etkileşimler Meltem Canoğlu; vd. “Para-Sosyal Etkileşim Markaya Yönelik Tutum ve Satın Alma Niyeti: Video Bloggerlar Üzerine Bir İnceleme”
10 Günlük Yaşamda Benliğin Sunumu E. Goffman, “Günlük Yaşamda Benliğin Sunumu”
11 Sosyal Medyada Sosyal Olan Nedir? Reklam Kapsamında Dijital Narsisizm C. Fuchs, “Sosyal Medya Eleştirel Bir Giriş” G. Ekşioğlu; A. Nas “Dijital Narsisizm: Reklam ve Marka Bağlamında Psikanalitik Bir Tartışma”
12 Özne ve İktidar Foucault, “Özne ve İktidar”
13 Yapısökümcülük Işığında Adbusting, Subvertising ve Kültür Karıştırma
14 Porno Kültürü ve Gösteri Toplumu Guy Debord, “Gösteri Toplumu”
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Dönemin gözden geçirilmesi

 

Ders Kitabı

N. Chomsky; E. Herman (2012). Rızanın İmalatı: Kitle Medyasının Ekonomi Politiği ISBN: 978-975-6165-51-5
Hüseyin Köse. Bourdieu medyaya karşı: işbirlikçi, zorba ve çığırtkan medya. ISBN:975-8747-47-9
Christian Fuchs. Sosyal Medya: Eleştirel Bir Giriş
Erwing Goffman. Günlük Yaşamda Benliğin Sunumu
Foucault. Özne ve İktidar
Guy Debord. Gösteri Toplumu

Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
20
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
4
40
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
40
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
6
100
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
4
56
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
4
18
72
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
49
49
Final Sınavı
0
    Toplam
225

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Marka iletişimi alanında özgün ve yaratıcı stratejiler geliştirmeyi sağlayan süreç, yöntem ve tekniklere ilişkin bilgilerini derinleştirerek uygular.

X
2

Marka iletişimi konusunda uzmanlık gerektiren sorunları disiplinler arası yaklaşım ve araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.

X
3

Marka iletişimi alanının ilişkili olduğu farklı disiplinler (pazarlama, reklamcılık, halkla ilişkiler, kurumsal iletişim, pazarlama iletişimi vb.) arasındaki bağlantıları bütünleştirir.

X
4

Marka iletişimi konusunda geliştirilen stratejileri ve çözüm yöntemlerini değerlendirir.

X
5

Kurumsal iletişim yönetiminin temel prensiplerini kavrar ve bunları uygulama becerileri edinir.

6

Bütünleşik bir marka iletişimi kampanyası planlayabilir, geliştirebilir, süreci yönetir ve değerlendirir.

7

Marka iletişimi ve kurumsal iletişim alanındaki çözüm önerilerini ilgili paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarır.

X
8

Mesleki ve toplumsal etik değerlere uygun çalışmalar ve uygulamalar gerçekleştirir.

9

Marka iletişimi alanına ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bağımsız bir çalışma gerçekleştirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.