LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ
Marka İletişimi (Tezsiz) (Türkçe)
MI 560 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Görsel Okuryazarlık
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
MI 560
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
Türkçe
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaSoru & CevapKritik vermeAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders, öğrencilere görsel kültürü anlamanın, analiz etmenin ve kuramsallaştırmanın çeşitli yollarını tanıtacaktır. Ders kapsamında öğrencilere kültürlerarası ve çeşitli mecralardan disiplinlerarası bir görsel perspektif kazandırmak hedeflenmektedir. Dersin amacı, öğrencinin bakışını geçmişte, şimdiki zamanda; uzak ve yakın yerlerdeki görsel dünyaya dikkatlice bakmayı öğrenerek geliştirmesine yardımcı olmaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Özellikle günümüz tüketicisinin etrafını saran ekranlar ve bu ekranlardaki dinamik içerikler, marka iletişimine maruz kalanların neleri nasıl kodladıklarının anlaşılmasını gerektirmektedir. Göstergebilim ışığında tüketicilerin zihinlerinde oluşan imgelerin ve bu imgelerin marka iletişimindeki yerlerini açıklamak, bu dersin ana konularını oluşturmaktdır. Ayrıca, tasarım dünyasının sunduklarından en fazla şekilde faydalanabilmek ve tüketicileri bu yolla etkileyebilmek için tasarımcılara doğru briefler verilmelidir. Dersin önemli kazanımlarından biri de, görsel tasarımı gerçekleştiren yeteneklere ne istendiğinin net ve doğru bir biçimde aktarılması olacaktır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Dersin Tanıtımı | |
2 | İdeolojisiz Bir Yaşam Mümkün Müdür? Reklamın İdeolojik Savunması | Çamur, M. ve Zinderen, İ. E. (2021). Yeni medya ve ideoloji: Netflix yapımı dizilere Althusser’ci bir yaklaşım. İNİF E- Dergi, 6(1), 465-484. Kirkpatrick, J. (1986). A philosophic defense of advertising. Journal of Advertising, 15(2), 42-64. |
3 | Belgesel: The True Cost (Gerçek Bedeli) | N. Chomsky; E. Herman (2012). Rızanın İmalatı: Kitle Medyasının Ekonomi Politiği ISBN: 978-975-6165-51-5 |
4 | Gramsci Ve Kültürel Hegemonya | Çoban, S. (2012). Gramsci, hegemonya ve kapitalizm. In First International Interdisciplinary Socia Inquiry Conference. BAŞARAN, B. (2021). MODERNİTENİN SOSYAL KONTROL ARACI “MODA”. Al Farabi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 6(3), 64-74. |
5 | Sosyal Mekan ve Kültürel Yeniden Üretim Teorileri | Hüseyin Köse. Bourdieu medyaya karşı: işbirlikçi, zorba ve çığırtkan medya. ISBN:975-8747-47-9 |
6 | Hofstede’in Kültürel Boyutları ve Reklam Anlatısına Olan Etkileri | Işıl Karpat Aktuğlu; Bengü E. Çolakoğlu, “Kültürün Reklam Üzerindeki Etkisi,Reklam Biçimlerinin Kültür Tarafından Belirlenmesi” Emrah Gülmez, “Netflix’in Türkiye’ye Özgü Reklam Filmlerinin Küresel Markaların Yerel Reklam Stratejileri Bağlamında Değerlendirilmesi” |
7 | Oryantalizm - Batının Gözünden Doğu ve Medya İzdüşümleri | Edward W. Said, “Şarkiyatçılık- Batının Şark Anlayışları”; M. Köse; M. Küçük, “Oryantalizm ve Öteki Algısı” |
8 | Ara Sınav | |
9 | Medyalanmış Yalnızlıkta Parasosyal Etkileşimler | Meltem Canoğlu; vd. “Para-Sosyal Etkileşim Markaya Yönelik Tutum ve Satın Alma Niyeti: Video Bloggerlar Üzerine Bir İnceleme” |
10 | Günlük Yaşamda Benliğin Sunumu | E. Goffman, “Günlük Yaşamda Benliğin Sunumu” |
11 | Sosyal Medyada Sosyal Olan Nedir? Reklam Kapsamında Dijital Narsisizm | C. Fuchs, “Sosyal Medya Eleştirel Bir Giriş” G. Ekşioğlu; A. Nas “Dijital Narsisizm: Reklam ve Marka Bağlamında Psikanalitik Bir Tartışma” |
12 | Özne ve İktidar | Foucault, “Özne ve İktidar” |
13 | Yapısökümcülük Işığında Adbusting, Subvertising ve Kültür Karıştırma | |
14 | Porno Kültürü ve Gösteri Toplumu | Guy Debord, “Gösteri Toplumu” |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | N. Chomsky; E. Herman (2012). Rızanın İmalatı: Kitle Medyasının Ekonomi Politiği ISBN: 978-975-6165-51-5 |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
20
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
4
|
40
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
40
|
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
6
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
4
|
56
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
0
|
||
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
4
|
18
|
72
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
49
|
49
|
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
225
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Marka iletişimi alanında özgün ve yaratıcı stratejiler geliştirmeyi sağlayan süreç, yöntem ve tekniklere ilişkin bilgilerini derinleştirerek uygular. |
X | ||||
2 | Marka iletişimi konusunda uzmanlık gerektiren sorunları disiplinler arası yaklaşım ve araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. |
X | ||||
3 | Marka iletişimi alanının ilişkili olduğu farklı disiplinler (pazarlama, reklamcılık, halkla ilişkiler, kurumsal iletişim, pazarlama iletişimi vb.) arasındaki bağlantıları bütünleştirir. |
X | ||||
4 | Marka iletişimi konusunda geliştirilen stratejileri ve çözüm yöntemlerini değerlendirir. |
X | ||||
5 | Kurumsal iletişim yönetiminin temel prensiplerini kavrar ve bunları uygulama becerileri edinir. |
|||||
6 | Bütünleşik bir marka iletişimi kampanyası planlayabilir, geliştirebilir, süreci yönetir ve değerlendirir. |
|||||
7 | Marka iletişimi ve kurumsal iletişim alanındaki çözüm önerilerini ilgili paydaşlara yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
X | ||||
8 | Mesleki ve toplumsal etik değerlere uygun çalışmalar ve uygulamalar gerçekleştirir. |
|||||
9 | Marka iletişimi alanına ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bağımsız bir çalışma gerçekleştirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
Azmin sonu Oxford’a çıktı
Henüz 8 yaşında konuşma bozukluğu başlayan ve tüm girişimlerine rağmen sorunu çözülemeyen İzmir Ekonomi Üniversiteli (İEÜ) Birtan Demirel, zorluklar karşısında pes etmedi,